لوازم جانبی

کاربرد کاور لپتاپ چیست؟ 5 دلیل برای خرید کاور لپتاپ

لپ تاپ به دلیل آسیب پذیری زیادی که دارد باید از آن محافظت کرد. همچنین که قیمت لپ تاپ ها طی چند سال اخیر افزایش چشمگیری داشته و ممکن است اطلاعات مهمی روی آن وجود داشته باشد. بنابراین استفاده از لوازم جانبی که نقش محافظتی دارند بسیار مهم شده است. یکی از این لوازم جانبی کیف لپ تاپ است. کیف های لپ تاپ انواع مختلفی دارند و در نتیجه کاربرد آنها نیز متفاوت است. در این مطلب قصد داریم به 5 کاربرد کاور لپ تاپ بپردازیم.

انواع کیف لپتاپ

همانطور که اشاره شد، کیف‌های لپ‌تاپ انواع مختلفی دارند. بنابراین هر کدام ویژگی و امکانات مخصوص به خود را داشته و مشخصاً کاربرد آنها نیز می تواند متفاوت باشد. در ادامه به معرفی انواع کیف لپ‌تاپ می پردازیم.

۱- کوله پشتی لپتاپ

کوله پشتی لپ تاپ یکی از مهم ترین وسایلی است که باید هنگام خرید لپ تاپ تهیه کنید. کوله پشتی حمل لپ تاپ را راحت تر کرده و همچنین آن را از آسیب های احتمالی محفوظ نگه می دارد. یکی دیگر از مزایای کوله پشتی آن است که علاوه بر داشتن بخش مخصوص لپ تاپ که شامل ضربه گیر است، فضای بیشتری نیز در اختیار شما قرار می دهد تا وسایل شخصی دیگری نیز در آن قرار دهید.

کوله پشتی ها دارای ویژگی های دیگری نیز هستند. از این ویژگی ها می توان به دسترسی ساده به هندزفری سیمی، محل قرار دادن کارت ها، خودکار و جای مخصوص بطری اشاره کرد.

کاربرد های کیف و کاور لپ تاپ

۲- کیف رو دوشی لپ تاپ

کیف های رودوشی نیز نوعی دیگر از کیف ها هستند که برای لپ تاپ طراحی و تولید می شوند. این کیف ها ویژگی های دیگری نسبت به کوله پشتی دارند و معمولاً فضایی که در اختیار می گذارند نیز کمتر است. کیف ها رودوشی ظاهری رسمی تر نسبت به کوله پشتی دارند و ممکن است برای مکان های رسمی مناسب تر باشد.

شاید این مطلب جذاب باشد
نحوه تنظیم هندزفری به عنوان میکروفون

۳- کاور لپتاپ

کاور لپتاپ ساده ترین پوشش محافظتی لپ تاپ است. این کاورها همانطور که مشخص است پوششی هستند که می توان لپ تاپ را داخل آن قرار داد تا از آسیب به دور باشد. کاورها معمولاً دسته یا بند ندارند و باید آن ها را درون کیف دیگری حمل کرد. کاربرد کاورها نیز متفاوت است که در ادامه به 5 کاربرد آن خواهیم پرداخت.

  • محافظت در برابر ضربه

خیلی وقت ها که ممکن است افراد از کوله پشتی های معمولی و بدون ضربه گیر لپ تاپ استفاده کنند باید حتماً لپ تاپ خود را درون کاور گذاشته و سپس داخل کوله قرار دهند. زیرا در غیر این صورت بر اثر جا به جایی زیاد کوله ممکن است به لپ تاپ آسیب برسد. البته معمولاً کاورها در برابر ضربه های زیاد مقاوم نیستند اما به طور جزئی آن را از آسیب های کوچک حفظ خواهند کرد.

محافظت از لپ تاپ

  • جلوگیری از نفوذ گرد و غبار

یکی دیگر از کاربردهای کاور لپتاپ جلوگیری از نفوذ گرد و غبار است. لپ تاپ ها همگی دارای قسمت هایی هستند که آلودگی و گرد و غبار به راحتی به داخل آن ها نفوذ می کند. این آلودگی در طولانی مدت بر عملکرد دستگاه تأثیر خواهد گذاشت و در نهایت نیز می تواند تبعات بدتری داشته باشد. به طور مثال اگر لپ تاپ شما همیشه روی میز و در معرض آلودگی زیاد است می توانید هنگامی که کارتان با آن تمام شده آن را داخل کاور قرار دهید. رسوب آلودگی به داخل لپ تاپ در طولانی مدت سبب داغ شدن بیش از حد برد و آسیب به پردازنده مرکزی (CPU) خواهد شد.

شاید این مطلب جذاب باشد
قطع مستمر برق ؛ سوزاندن لوازم خانگی و افزایش تقاضا برای بانک ها

کاربرد کاور لپتاپ شامل حمل آسان نیز می شود. زمانی که لپ تاپ را داخل کاور آن قرار می دهید قاعدتاً حمل آن بسیار ساده تر از زمانی است که آن را بدون کاور حمل می کنید. همچنین می توانید با خیال راحت نیز آن را درون کوله یا کیف خود قرار دهید. البته قطعاً حمل لپ تاپ با استفاده از کوله پشتی و یا کیف رودوشی ساده تر خواهد بود. اما کاور وزن کمتری دارد که نسبت به کوله و کیف مزیت محسوب می شود.

استفاده چند منظوره از کیف لپ تاپ

  • استفاده چند منظوره

استفاده چند منظوره یکی دیگر از ویژگی های کاور لپتاپ است. این ویژگی برای برخی از کاورها وجود دارد. کاربرها می توانند در این کاور علاوه بر لپ تاپ وسایل دیگری مانند موس پد و موس را نیز داخل آن قرار دهد. البته باید بدانید که برخی از کاورها این ویژگی را ندارند و فقط برای قرار دادن لپ تاپ تولید شده اند.

کاورهای لپتاپ خود به دو دسته تقسیم می شوند. برخی از آن ها شبیه به کاورهای گوشی هستند و دور لپ تاپ را احاطه می کنند. مدل دیگر همان مدلی است که اشاره کردیم. یعنی کاورهایی که زیپ یا دکمه دارند و می توان لپ تاپ را درون آنها قرار داد. بنابراین این کاورها می توانند در زیبایی لپ تاپ نقش داشته باشند.

کاربرند کاور لپ تاپ

جمع‌ بندی

همانطور که خواندید، با آن که کاور لپ تاپ جزو لوازم جانبی ضروری محسوب نمی شود اما باید برای محافظت از لپ تاپ و همچنین کاربردهای دیگر به فکر تهیه آن بود. مخصوصاً اگر لپ تاپ خود را زیاد جا به جا می کنید. کاورها ویژگی های مختلفی دارند اما می توانید با توجه به نیاز خود بهترین مدل را انتخاب و تهیه کنید.

شاید این مطلب جذاب باشد
تجهیزات لازم برای تولید محتوا در اینستاگرام کدام اند ؟

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا