لوازم جانبی

بررسی علت باز نشدن فیلم در گالری ایفون و نحوه رفع آن

چرا ویدیو در آیفون پخش نمی شود؟ بسیاری از کاربران اپل با مشکل بازنشدن فیلم در گالری آیفون رو به رو می شوند. پشتیبانی نشدن فرمت های ویدیویی،  مشکلات نرم افزاری، کمبود فضای ذخیره سازی و حتی گاهی ویروس ها ممکن است باعث بروز چنین مشکلی شوند. اگر شما هم با این مشکل رو به رو شده اید با جانبی در ادامه این مطلب همراه باشید تا به بررسی راه های رفع مشکل باز نشدن ویدیو ها در آیفون بپردازیم.

بازنشدن فیلم در آیفون

باز نشدن فیلم در گالری ایفون؛ مشکل رایج کاربران اپل

با اینکه آیفون ها معمولا در اجرای برنامه های مختلف بسیار روان عمل می کنند، اما مشکل باز نشدن فیلم در گالری آیفون موضوع رایجی است که بسیاری از افراد با آن ها رو به رو می شوند. حتی کاربران گوشی های سطح بالایی مانند آیفون 12، آیفون 11 و آیفون X نیز تجربه رو به رو شدن با این مشکل را داشته اند. دلایل مختلفی برای بروز این مشکل وجود دارد. ما در اینجا با مهم ترین دلایل پخش نشدن ویدیو در آیفون آشنا می شویم و چند راه حل ساده برای حل این مشکلات پیشنهاد می کنیم.

ویروسی شدن آیفون یا خراب شدن فایل های ویدیویی

قبل از هر چیزی فایل ویدیویی که پخش نمی شود را بررسی کنید. اگر در دستگاه دیگری نیز فایل ویدیو باز نمی شود، احتمالا به دلایل مختلفی فایل ویدیویی مورد نظر اصطلاحا خراب شده است. کپی کردن ناقص یا حتی وجود ویروس می تواند باعث بروز این مشکل شود. از طرف دیگر ویروسی شدن گوشی نیز می تواند علت باز نشدن فیلم در گالری ایفون باشد. با این حال، از آنجایی که آیفون ها از مموری کارت پشتیبانی نمی کنند، دلایلی مانند ویروسی شدن آیفون معمولا کمتر رخ می دهند و علت بازنشدن ویدیو در آیفون را باید در جای دیگری جستجو کرد.

شاید این مطلب جذاب باشد
فرسودگی گوشی چیست و چگونه می توان آن را برطرف کرد؟

مشکل اپ videos در آیفون و پخش نکردن فیلم در آیفون

وجود مشکل در اپ Videos و پخش نکردن ویدیو ها در آیفون

با اینکه اکثر ویدیو ها در گالری ذخیره می شوند؛ اما اپ Videos  معمولا اصلی ترین اپلیکیشن موجود در آیفون برای پخش ویدیو ها است و اکثر کاربران ویدیوهای خود را در این اپ مشاهده می کنند. اگر با مشکل بازنشدن فیلم در آیفون رو به رو شده اید، احتمال دارد که اپ Videos با مشکلی رو به رو شده باشد. در اکثر مواقع بستن کامل اپ و بازکردن مجدد آن بسیاری از مشکلات را حل می کند. با این حال اگر این مشکل برطرف نشد، آپدیت کردن اپ Video نیز می تواند گزینه مناسبی باشد.

شما می توانید از سایر نرم افزارهای پخش کننده ویدیو نیز به جای اپ اصلی Videos در آیفون خود استفاده کنید. کاربرانی که از آیفون های قدیمی تر مانند آیفون 7 یا آیفون 6 استفاده می کنند، معمولا با نصب نرم افزارهای پخش مانند VLC یا KM Player می توانند مشکل بازنشدن فیلم در گالری آیفون را حل کنند. همچنین به یاد داشته باشید که استفاده از کابل شارژ غیر استاندارد نیز می تواند باعث بروز مشکل در اجرای برنامه ها در هنگام شارژ شود. بنابراین اگر با این مشکل در هنگام شارژ کردن گوشی رو به رو می شوید، پیشنهاد می کنیم حتما یک کابل شارژ اصلی برای آیفون خود تهیه کنید.

پشتیبانی نشدن فرمت فیلم در آیفون

عدم پشتیبانی از فرمت فیلم؛ علت باز نشدن فیلم در گالری ایفون

گوشی های آیفون معمولا از فایل های ویدیویی با فرمت های خاصی پشتیبانی می کنند. اگر ویدیویی که دانلود کرده اید دارای فرمت سازگار با آیفون نباشد، تقریبا هیچ راهی برای بازکردن آن در گالری یا سایر برنامه های پخش ویدیوی در آیفون نخواهید داشت. عدم سازگاری فرمت ویدیو معمولا اصلی ترین دلیل بازنشدن ویدیو در گالری آیفون است.

شاید این مطلب جذاب باشد
حس ششم؛ یک افسانه یا حقیقت علمی؟

در چنین شرایطی باید به فکر تغییر فرمت ویدیو ها یا اصطلاحا Convert کردن آن ها باشید. برای این کار کافی است یک نرم افزار کانورتر ویدیو دانلود کنید و فرمت ویدیو ها را به یکی از فرمت های سازگار با آیفون تغییر دهید. تقریبا همه نرم افزار های convertor معروف که عموما رایگان هم هستند این امکان را به شما می دهند تا فرمت ویدیو ها را به فرمت ویدیو مناسب برای آیفون تغییر دهید. فرمت ویدیو مناسب آیفون باید یکی از موارد زیر باشد:

  • 264
  • M4V
  • MP4
  • Mov
  • MPEG-4
  • Avi
  • M-JPEG

آپدیت کردن سیستم عامل آیفون برای حل مشکل پخش نشدن ویدیو ها در گالری

گوشی های قدیمی تر آیفون خصوصا مدل های قبل از آیفون 8 مانند آیفون 7 و آیفون 6s از iOS های ورژن قدیمی استفاده می کنند. در این دستگاه ها احتمال بروز خطا در هنگام پخش ویدیو در گالری آیفون بیشتر خواهد بود. برای جلوگیری از بروز هرگونه مشکلی توصیه می کنیم حتما سیستم عامل آیفون خود را به آخرین نسخه ممکن آپدیت کنید.

پخش نشدن video در آیفون به دلیل پر شدن حافظه داخلی

پر شدن حافظه داخلی آیفون و عدم پخش فیلم های گالری

یکی دیگر از دلایلی که گاهی به علت اصلی باز نشدن فیلم در گالری آیفون تبدیل می شود، پر شدن حافظه داخلی آیفون است. همانطور که می دانید گوشی های اپل از حافظه جانبی یا همان مموری کارت ها پشتیبانی نمی کنند. از طرفی، افزایش استفاده روزمره از گوشی و نگهداری از فایل های حجیم مانند فیلم ها و ویدیو ها باعث می شود تا حافظه داخلی آیفون خیلی زود پر شود. اگر حافظه داخلی آیفون پر باشد ممکن است در اجرای فیلم ها و ویدیو ها با مشکلاتی رو به رو شوید. تاجایی که گاهی حتی ویدیو های ساده نیز پخش نمی شوند.

شاید این مطلب جذاب باشد
چگونه رمز ساعت هوشمند را باز کنیم؟

برای حل این مشکل باید مقداری از فضای داخلی گوشی را آزاد کنید. اگر دوست ندارید فیلم های خود را پاک کنید یا بعد از مدتی مجددا با مشکل پر شدن حافظه داخلی رو به رو شوید، پیشنهاد ما استفاده از فلش لایتنینگ است. فلش های لایتنیگ به طور اختصاصی برای آیفون ها طراحی شده اند و به شما این امکان را می دهند تا به راحتی فایل های و ویدیوهای خودر را در حجم بالا ذخیره کنید و هر زمان که نیاز دارید با اتصال فلش به گوشی بدون هیچ مشکلی و با سرعت بالا آن ها را پخش نمایید.

جمع بندی کلی مقاله

علت بازنشدن فیلم در گالری آیفون معمولا یک مشکل نرم افزاری است و نیاز به تعمیرات سخت افزاری ندارد. شما می توانید با استفاده از راه های ساده ای که در این مقاله به آن ها اشاره کردیم این مشکل را به راحتی حل کنید. اگر در این زمینه نیاز به راهنمایی بیشتری دارید می توانید از طریق بخش نظرات سوالات خود را مطرح کنید تا کارشناسان حرفه ای جانبی به سوالات شما پاسخ دهند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا