لوازم جانبی

معرفی بهترین گوشی ها برای بازی پابجی

بازی پابجی یکی از گیم‌های آنلاینی است که رابط کاربری عالی آن هوش از سرتان می‌پراند تا جایی که بعد از یکی دو بار امتحان کردنش، احتمال اینکه به دنبال بهترین گوشی‌ها برای بازی پابجی باشید، بسیار زیاد خواهد بود.

نام کامل این بازی Player Unknown’s Battle grounds است، اما در میان گیمرها به PUBG شناخته می‌شود و در نوع خود بسیار جذاب و هیجان انگیز است و به همین دلیل توانسته جای خود در دل بسیاری از افراد باز کند. اما این بازی یک مشکل بزرگ دارد و آن‌هم اینکه روی هر موبایل و گوشی به خوبی اجرا نمی‌شود و به حداقل‌هایی نیاز دارد.

پس برای اینکه بتوانید از این بازی نهایت لذت را ببرید، باید برای خرید موبایل مناسبش مشخصات خاصی را درنظر بگیرید که خوشبختانه در مدل‌های رده‌های متوسط نیز می‌توانید نمونه‌هایی از آن‌ها را پیدا کنید.

در این مقاله ابتدا مشخصات لازم برای اجرای این بازی را مرور می‌کنیم و سپس 7 مدل از بهترین گوشی‌ها برای بازی پابجی را معرفی خواهیم کرد. پس با ما همراه باشید.

معرفی 7 مدل از بهترین موبایل ها برای بازی پانجی

مشخصات گوشی برای بازی پابجی شامل چه مواردی است؟

بازی پابجی یک بازی‌ آنلاین است که در آن شما به همراه 100 گیمر دیگر وارد یک جزیره خواهید شد و باید در مدت زمان بازی سعی نمایید، جان سایر بازیکنان را بگیرید و تا آخرین لحظه برای زنده ماندن خود بجنگید.

این بازی را می‌توان بدون اغراق بهترین بازی سبک بتل رویال و یا میدان مبارزه‌ی آنلاین دانست که از نظر گرافیکی طراحی بسیار قوی دارد. البته این گرافیک قوی در نسخه‌های لایت پابجی بر روی گوشی‌های رده متوسط و یا معمول‌تر نیز امکان اجرایی شدن دارد، اما نه با کیفیت و سرعت کافی که از آن انتظار می‌رود و به احتمال زیاد در هنگام بازی حسابی شما را کلافه می‌کند.

پس بهتراست که برای انتخاب و خرید بهترین گوشی برای پابجی حداقل‌هایی زیر را در نظر بگیرید:

شاید این مطلب جذاب باشد
علت هنگ کردن گوشی و راه حل مشکل هنگ کردن موبایل

1-نرخ نوسازی نمایشگر:

نرخ نوسازی یا رفرش ریت بیانگر میزان سرعت به روزرسانی صفحه نمایش موبایل شما است. هرچه این نرخ بالاتر باشد، به این معنی است که نمایشگر با سرعت بیشتری دستورالعمل‌های صادر شده توسط پردازنده را اجرا کرده و به شما تصاویر را سریع‌تر نشان می‌دهد.

در بازی‌های چون پابجی که به سرعت صحنه بازی عوض می‌شود و کاراکترها سریع جابه جا می‌شوند، هرچه نرخ نوسازی نمایشگر موبایل شما بیشتر باشد، این حرکات زودتر به شما نمایش داده شده و در نتیجه هیجان بیشتری به شما منتقل خواهد شد.

در بسیاری از منابع گفته شده است که پابجی با نرخ نوسازی زیر 120 هرتز نیز اجرا می‌شود؛ اما، اگر می‌خواهید بیشترین لذت را از بازی ببرید و کوچک‌ترین حرکت دشمنان را از دست ندهید، بهتر است به موبایلی با نرخ نوسازی 120 هرتز فکر کنید.

مشخصات گوشی برای بازی پابجی

2-پردازنده:

می‌توان پردازنده یا cpu را قلب یک تلفن هوشمند دانست که عملکرد کلی گوشی را هدایت می‌کند. گرچه تشخیص این که کدام پردازنده در کدام گوشی‌های موبایل برای بازی پابجی مناسب است یا خیر، در میان انواع چیپست‌ها کار دشواری‌ست؛ اما مسلماً برای اجرای بازی سنگینی مثل پابجی باید این پردازنده Snapdragon 625 و بالاتر باشد.

 

3-بازخورد لمسی:

بازخورد لمسی را می‌توان نقطه‌ی مقابل نرخ نوسازی دانست. نرخ نوسازی سرعت واکنش صفحه نمایش نسبت به دستورالعمل پردازنده است و نمونه برداری لمسی سرعت واکنش صفحه نمایش نسبت به لمس انگشتان شماست. مشخص است که هرچه گوشی شما سریع‌تر دستورات شما را دریافت و به پردازنده منتقل کند، شما می‌توانید حمله‌ و دفاع جانانه‌تری داشته باشید.

4-باتری:

بازی پابجی برای اجرا شدن شارژ بالایی را مصرف می‌کند و اگر باتری گوشی ضعیف باشد، امکان اینکه در اوج بازی با صفحه خاموش گوشی خود روبرو شوید، بسیار زیاد است.

یادتان باشد که در هنگام بازی موبایل خود را شارژ نکنید. چرا که این بازی به اندازه‌ی کافی سنگین است و به خاطر سرعت و حجم بالایی که دارد، پردازنده را کاملاً درگیر می‌کند. این درگیری باعث می‌شود که گوشی شما داغ شود و اگر بخواهید در هنگام بازی آن را به شارژ وصل کنید، احتمال اینکه دمای دستگاه از حد مجاز فراتر رفته و به آن آسیب وارد شود، بسیار زیاد خواهد بود.

شاید این مطلب جذاب باشد
۱۰ گوشی موبایل محبوب در دیجی‌ کالا (۱۴ آبان ۱۴۰۱)

باتری گوشی مناسب بازی پابجی

5-نسخه سیستم عامل:

در صورتی که، گوشی شما اندوریدی است، باید نسخه سیستم عامل آن حداقل 5.1 باشد و اگر گوشی آیفون دارید، باید نسخه 9 IOS بر روی آن نصب باشد. البته نسخه پیشرفتهARM64  این بازی به اندروید بالاتر از 10 نیاز دارد.

6-حافظه رم:

سیستم‌های اندرویدی باید حداقل 2 گیگا بایت و گوشی‌های آیفون باید حداقل رم 1 گیگابایت داشته باشند، تا بتوانید بر روی آنها این بازی را اجرا کنید.

7-حافظه ذخیره سازی:

در نظر بگیرید که برای دانلود اولیه این بازی به حداقل 2 گیگابایت رم گوشی احتیاج پیدا خواهید کرد.

8-اینترنت:

با توجه به این موضوع که بازی پابجی یک بازی آنلاین است، مشخص است که بهترین گوشی برای بازی پابجی نیز باید از آخرین نسل‌های اینترنت، برای دسترسی داشتن به سرعت خوب پشتیبانی کند.

 

معرفی 7 مدل از بهترین گوشی‌ها برای بازی پابجی

1-OnePlus 9 Pro

بسیاری این مدل از گوشی وان پلاس را بهترین موبایل برای بازی پابجی می‌دانند و برای اثبات نظریه‌ی خود دلایلی منطقی چون: سخت افزار و نرم افزار بسیار قوی؛ مثل چیپست کوالکام اسنپدراگون 888، رم 8 و 12 گیگابایتی، حافظه ذخیره سازی 128 و 256 گیگابایتی، پشتیبانی از فناوری Hyper Touch، ویژگی Cool Play برای خنک سازی دستگاه، نرخ نوسازی 120 هرتز و …  را مثال می‌زنند.

 

2-SAMSUNG GALAXY S21

این گوشی از سامسونگ یکی از بهترین مدل‌هایی است که از آن برای لذت بردن و اجرای روان بازی پابجی می‌توانید استفاده کنید. نرخ نوسازی 120 هرتزی، پردازنده‌ی قوی  Snapdragon 888 SoC، 8 گیگابایت رم در کنار 128 و 256 گیگابایت حافظه داخلی از ویژگی‌های قدرتمند سخت‌افزاری گوشی گلکسی S21 است. گرچه این گوشی از نظر امکانات به پای گلکسی S21 اولترا نمی‌رسد، اما از لحاظ قیمتی نیز مناسب‌تر است.

شاید این مطلب جذاب باشد
بررسی مشکل وصل نشدن اپل واچ به آیفون + راه حل ها

در نظر داشته باشید که در جعبه‌ی گوشی‌های گلکسی S21 خبری از شارژر نیست و شما باید مرکزی را نیز برای خرید بهترین لوازم جانبی موبایل در نظر بگیرید.

 SAMSUNG GALAXY S21  و بازی پانجی

3- ASUS ROG Phone 5

گوشی گیمینگ راگ فون 5 از برند ایسوس را می‌توان از بهترین گوشی‌ها برای بازی‌های سنگینی چون پابجی دانست؛ تا جایی‌که، نام این گوشی نیز مخفف عبارتRepublic of Gamers  به معنی جهموری گیمرها انتخاب شده است.

دارا بودن نرخ تازه سازی 144 هرتزی، نرخ نمونه برداری لمسی 300 هرتز، مجهز بودن به  پردازنده Snapdragon 888 در کنار رم 8، 12یا 16 گیگابایتی و حافظه 128و 256 گیگابایتی؛ به علاوه سیستم خنک کننده اختصاصی، در هنگام بازی پابجی بهترین تجربه‌ها را برای شما رقم خواهند زد.

تمام شدن شارژ در حین بازی بدترین اتفاقی است که هر گیمری در طول زندگی خود آن را تجربه می‌کند که گوشی راگ فون 5 ایسوس برای آن راه حل خوبی در نظر گرفته است. اگر شما در هنگام بازی شارژ تمام کردید، کافی است که باتری را از مدار خارج کرده و آن را به صورت مستقیم به شارژ متصل کنید، تا بدون آسیب به سخت افزار گوشی به بازی خود ادامه دهید.

4- Nubia Red Magic 6

اگر به دنبال بهترین قیمت گوشی برای پابجی هستید، می‌توانید به سراغ این مدل گیمینگ نوبیا بروید که به نرخ تازه سازی 165 هرتزی، چیپست Snapdragon 888‌، هشت گیگابایت رم و حافظه ذخیره‌سازی 128 گیگا بایت مجهز است.

Nubia Red Magic 6 گوشی مناسب بازی پانجی

5-Samsung Galaxy S21 Ultra

این مدل از گوشی سامسونگ از دیگر گزینه‌های مناسب برای بازی پابجی است که از نظر صفحه نمایش نسبت به سایر رقبای خود برتری دارد. اگر با قیمت آن مشکلی نداشته باشید، می‌توانید آن را در لیست خرید خود قرار دهید.

شاید این مطلب جذاب باشد
بهترین جنس کیف لپتاپ

صفحه نمایش بزرگ مجهز به نرخ نوسازی 120 هرتز، تراشه Snapdragon 888 SoC، حافظه داخلی 128، 256 یا 512 گیگابایتی و رم 12 یا 16 گیگابایتی از دیگر ویژگی‌های برتر سخت افزاری این تلفن هوشمند محسوب می‌شوند که به شما کمک می‌کنند تا از ساعت‌ها بازی روان، سریع و پرهیجان لذت ببرید. و میتوانید لوازم جانبی اس ۲۱ اولترا را تهیه کنید.

 

6-iPhone 13 Pro Max

وقتی صحبت از بهترین‌ها است، نمی‌توان حرفی از آیفون و مدل‌های آن به میان نیاورد. پردازنده قوی، باتری پر قدرت و صفحه نمایش با رفرش ریت 120 هرتزی از نقاط مثبتی به شمار می‌آیند که این گوشی هوشمند را برای بازی پابجی به یک گزینه مناسب تبدیل می‌کند. همچنین میتوانید لوازم جانبی ۱۳ پرو مکس را نیز تهیه کنید.

7-lenvo legin Duel2:

این مدل از گوشی شرکت لنوو یکی دیگر از موبایل‌هایی است که می‌توان آن‌ را در لیست بهترین موبایل ها برای بازی پابجی به شمار آورد. تراشه قدرتمند Snapdragon 855، رم 8 تا 18 گیگابایتی، حافظه داخلی 128 گیگابایتی از جمله ویژگی‌های برتر این گوشی محسوب می‌شوند.

lenvo legin Duel 2 بهترین گوشی برای گیم پابجی

سخن آخر:

در این مقاله به معرفی 7 مدل از بهترین گوشی‌ها برای بازی پابجی پرداختیم که در رنج قیمتی متفاوتی عرضه می‌شوند. به یاد داشته باشید که برای تجربه‌ی بهترین بازی با هر کدام از این محصولات، بدون شک به دسته بازی پابجی نیاز پیدا خواهید کرد.

اگر به دنبال بهترین گوشی برای پابجی با قیمت مناسب هستید، می‌توانید به سراغ موبایل‌های Xiaomi Redmi Note 9S، ریلمی 8،Xiaomi Redmi K30 Ultra  بروید و اگر به برند موبایل نیز اهمیت زیادی می‌دهید، Samsung Galaxy A80  بهترین گزینه در میان گوشی‌های قیمت مناسب برای بازی پابجی به شمار می‌رود.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا