لوازم جانبی

معرفی بهترین برنامه های ادیت فیلم در موبایل سازگار با اندروید و iOS

ما در عصری زندگی می کنیم که تلفن های هوشمند تقریبا می توانند هر کاری که قبلا تنها با رایانه انجام می شد را انجام بدهند. تولید و ادیت ویدیو یکی از همان فعالیت هایی هست که قبلا توسط رایانه انجام می شد و شما می توانستید از برنامه های ادیت ویدئو برای ویندوز و آی مک استفاده کنید. اما امروزه تنها با استفاده از تلفن همراه هم می توانید ویدئوهای خلاقانه ایجاد کنید که حتی در آمد قابل توجهی برای شما داشته باشد.

با توجه به پتانسیل درآمد ناشی از ساخت ویدئو، ستارگان تیک تاک مانند چارلی دی‌آملیو حدود 30 تا 51 هزار دلار برای هر پست در آمد دارند. به نظر می رسد که در حال حاضر چارلی بالاترین درآمد در تیک تاک را دارد. همچنین میلیون ها سازنده ویدئو در یوتیوب هستند که با تولید ویدئو در این پلتفرم ثروت زیادی به دست می آورند.

در این مقاله با بهترین برنامه های تلفن همراه که به شما در ساخت و ادیت ویدئو برای اینستاگرام، یوتیوب و… کمک می کنند، آشنا خواهید شد. اگرچه ممکن است از قبل با برخی از این برنامه ها آشنا شده باشید، اما توصیه می کنم تمام لیست را مطالعه کنید تا با ویژگی های هر یک بطور کامل آشنا شوید.

اگر تصمیم دارید با گوشی خود ویدئو بسازید، حتما به یک پایه برای فیلم برداری نیاز دارید. پس به لینک پایه موبایل مراجعه کنید تا به بهترین شکل این کار را شروع کنید.

 بهترین برنامه های ادیت فیلم در پلتفرم های مختلف

برنامه Adobe Premiere Rush

بهترین اپلیکیشن ادیت فیلم برای گوشی که در همه پلتفرم ها باشد چیست؟

کاربرد در پلتفرم های : iOS، Android، Windows، MacOS

انتقال مستقیم به YouTube: بله

Adobe Premiere Rush یکی دیگر از برنامه های موبایل عالی برای ویرایش ویدیو است و چرا که یکی از برنامه های Adobe است. برنامه های Adobe به دلیل ارائه عملکرد عالی شناخته شده اند و این مورد نیز از این قاعده مستثنی نیست.

برخی از ویژگی های اصلی این برنامه عبارتند از:

  • مونتاژ صدا
  • ویرایش موشن گرافیک
  • قالب های از پیش ساخته شد
  • متن، رنگ، اندازه، فونت و موارد دیگر را سفارشی کنید
  • افزایش سرعت یا کاهش سرعت

همچنین، می‌توانید داده‌های این برنامه را در دستگاه‌های iOS، Android، Mac و Windows همگام‌سازی کنید.

شاید این مطلب جذاب باشد
اندروید ۱۳ اوایل آبان رسما برای سری گلکسی S22 عرضه می‌شود

یکی از معظلاتی که کاربران در هنگام استفاده از این اپلیکیشن به آن برخورده اند، داغ کردن گوشی است که این مشکل را میتوان با انواع کول پد حل کنید.

بهترین اپلیکیشن ادیت ویدئو برای ویندوز و آی مک اندروید و iOS

برنامه FilmoraGo

آسان ترین برنامه ادیت فیلم برای سیستم عامل های موبایل را بدانید

کاربرد در پلتفرم های: iOS، Android

انتقال مستقیم به YouTube: بله

اگر مدت زیادی است که به ادیت فیلم علاقه دارید و از برنامه های ادیت ویدئو برای ویندوز و آی مک استفاده کرده باشید احتمالا می دانید که چقدر برنامه Filmora برای ادیت در کامپیوتر خوب است. حال می توانید نسخه موبایلی آن به نام FilmoraGo دانلود کنید. استفاده از این برنامه فوق العاده راحت است و امکانات مختلفی مانند اضافه کردن موزیک، افزودن جلوه ها، تنظیم سرعت و … انجام دهید. در حال حاضر تنها نسخه اندروید این برنامه در دسترس است.

بهترین اپلیکیشن های ادیت ویدئو در تلفن همراه

میتوانید برای محافظت از گوشی خود در هنگام ضبط ویدئو، از قاب گوشی استفاده کنید.

 

برنامه PowerDirector

بهترین برنامه ادیت ویدیو برای سیستم عامل  و آیفون چیست؟

کاربرد در پلتفرم های : iOS، Android، Windows

ایجاد ویدئوهای سینمایی مستقیما از تلفن هوشمند ایده عالی است نه؟ برنامه PowerDirector با ویژگی های قدرتمند و بسته های محتوایی خود به شما کمک می کند ویدئوهای حرفه ای ایجاد کنید و هر چقدر که می‌خواهید خلاق باشید.

 

برنامه InShot

بهترین برنامه تدوین فیلم برای یوتیوب چیست؟

کاربرد در پلتفرم های: iOS، Android

انتقال مستقیم به YouTube: بله

احتمالا به یاد دارید که InShot اولین برنامه ویرایش ویدیویی بود که چند سال پیش روی گوشی خود نصب کرده بودیم و شیفته ویژگی های آن بودیم. این برنامه به شما امکان می دهد کلیپ های ویدیویی خود را تا حد زیادی برش، تقسیم، ادغام و تنظیم کنید. در واقع، شما می توانید با استفاده از این برنامه که دارای فیلترهای عالی، جلوه های صوتی، استیکرها و موسیقی شاد است، ولاگ های شگفت انگیز ایجاد کنید و آنها را در پلتفرم هایی مانند یوتیوب آپلود کنید. همچنین می توانید صدای خود را به آن اضافه کنید. برنامه InShot برای سیستم عامل های iOS و Android در دسترس است.

بهترین برنامه های ویرایش فیلم و ویدئو

میتوانید برای آشنایی بیشتر با نحوه ساخت ویدئو برای یوتوب، به مقاله کانال یوتیوب با موبایل مراجعه کنید.

شاید این مطلب جذاب باشد
۹ ویژگی که آیفون باید از اندروید کپی‌برداری کند

برنامه Magisto

برای تدوین ویدئو اینستاگرام از چه اپلیکیشنی استفاده کنیم؟

 

کاربرد در پلتفرم های: iOS، Android

Magisto که در سال 2019 جایزه «برترین برنامه سال» اپل را دریافت کرد و چندین جایزهGoogle Play را از آن خود کرد، یکی دیگر از ویرایشگرهای ویدیویی چشمگیر این لیست است. این برنامه فوق العاده سریع و آسان برای استفاده است و به شما کمک می کند ویدیوهای موثری برای کسب و کار خود بسازید. قسمت جالب این برنامه این است که از شما می خواهد قبل از ایجاد هر ویدیویی، سبک ویرایش خود را انتخاب کنید. به این ترتیب، چه در حال ایجاد نمایش اسلاید یا ویدیوهای حرفه ای سینمایی باشید، Magisto می‌داند به دنبال چه هستید و بهترین ابزار ممکن را برای استفاده را به شما  پیشنهاد می‌کند. از طرفی در این برنامه می توانید موزیک مورد نظرتان را مستقیما از برنامه اسپاتیفایی بر روی کلیپ و ویدئو خود اضافه کنید.

برنامه ویرایش فیلم در سیستم عامل iOS 

برنامه Film Maker Pro

بهترین برنامه ادیت ویدیو برای اندروید

کاربرد در پلتفرم: Android

برنامه Film Maker Pro که کاملاً رایگان و کاربرپسند است به شما امکان می‌دهد ویدیوهای فوق‌العاده‌ای به سبک هالیوود با امکانات ویرایش متعدد ایجاد کنید و متن، فیلترها و عناصر مختلف دیگری را اضافه کنید. بهترین کاربرد این برنامه این است که می توانید ویدیوهای خود را برای پلتفرم های مختلف فشرده و منتقل کنید. در حال حاضر، برنامه Film Maker Pro را فقط در دستگاه‌های اندرویدی می‌توانید دانلود کنید.

مشکلی که کاربران هنگام استفاده از این نرم افزار به آن برخورد کرده اند، زود تمام شدن باتری است که میتوانید با خرید پاور بانک این مسئله را برای همیشه ریشه کن کنید.

برنامه Beatleap

بهترین برنامه ادیت ویدیو برای گوشی آیفون را خوب بشناسید

کاربرد در پلتفرم: iOS

انتقال مستقیم به YouTube: بله

به دنبال یک برنامه ویرایش فیلم هستید که به شما کمک کند تا محتوایی بر مبنای موسیقی ایجاد کنید و به راحتی در پلتفرم های اجتماعی مانند تیک تاک، اسنپ چت و یوتیوب بارگذاری شود؟

برنامه Beatleap توسط شرکت Lightricks تولید شده است، یک ویرایشگر عالی است که باعث می شود تمام مراحل ایجاد فیلم و ویدئو به راحتی و به سرعت انجام شود. این برنامه شامل مجموعه از ویژگی های کاربردی برای ایجاد ویدئو هایی جالب و سرگرم کننده است.

شاید این مطلب جذاب باشد
هر چیزی که باید درباره درآمدزایی از اینستاگرام بدانید! (راه های کسب درآمد در اینستاگرام)

فرقی ندارد که شما ویدیویی برای آشنایی خریداران با دستورالعمل استفاده از محصولات خود تولید کنید، ویدیویی تبلیغاتی برای فعالیت تجاری خود به نمایش می گذارید یا سفر جاده ای خود را بومرنگ کنید، در هر حال برنامه Beatleap همراه شما است.

تنها کافی است موزیک متن و سبک ویدئو مورد نظرتان را انتخاب کنید تا برنامه بقیه کارها مانند حرکت روی صفحه را با ریتم موزیک هماهنگ کند.

این برنامه، ویرایشگری قدرتمند، آسان و بصری است که ویدئوهای جذاب و خیره کننده ای در چند ثانیه ایجاد می کند. همچنین می توانید نور و رنگ ها را در ویدئو خود افزایش دهید و سبک ویدئویی متفاوتی ایجاد کنید، این برنامه هیچ محدودیتی در سبک ها و افکت ها ندارد. برنامه Beatleap بر روی دستگاه های iOS12 یا بالاتر کار می کند و با iPad، iPod touch و iPhone سازگار است. برای استفاده از ویژگی های نامحدود این برنامه بهتر است اشتراک آن را خریداری کنید.

بهترین اپلیکیشن موبایل ادیت ویدئو در iOS

 

برنامه Apple Clips

برنامه انحصاری اپل برای ساخت و ادیت کلیپ

کاربرد در پلتفرم : iOS

انتقال مستقیم به YouTube: بله

یکی از هیجان‌انگیزترین برنامه‌های موجود در لیست بهترین برنامه ادیت فیلم، Apple Clips در ساخت ویدیوهایی که به سرعت وایرال می شوند از همه برنامه های ادیت فیلم برای آیفون جلوتر  است. مطمئنم با ویدیوهایی برخورد کرده اید که در آن افراد خود را به شکلک هایی با ظاهر واقعی تبدیل می کنند و کارهای جالبی با آن انجام می دهند. این برنامه در نوع خود بی نظیر است و شما فقط می توانید از آن تنها در دستگاه های iOS استفاده کنید.

میتوانید برای راحتی کار، از هندزفری بی سیم برای ادیت سریع تر در موبایل استفاده کنید تا بتوانید بدون نیاز به پی سی کار ادیت ویدئو را انجام دهید.

 

برنامه Movavi

کاربرد در پلتفرم: iOS

اگر آیفون یا آیپد دارید، به اندازه کافی خوش شانس هستید که از ویرایشگر ویدیوی Movavi در دستگاه خود استفاده کنید. این برنامه کاملا رایگان است و به شما امکان می دهد فیلم های خود را با استفاده از تعدادی ویژگی عالی مانند بریدن، ادغام کردن، حذف آیتم های اضافی، اضافه کردن آیتم، افرایش یا کاهش سرعت تصویر، افرودن موسیقی و… ایجاد کنید. همچنین می توانید متن، استیکر به ویدئو اضافه کنید و آنها را به فرمت ها و ابعاد مختلف ارسال کنید.

شاید این مطلب جذاب باشد
بررسی و حل مشکل خاموش و روشن شدن خودکار جی پی اس و مشکلات رایج دیگر

 

برنامه Video Editor

کاربرد در پلتفرم: iOS

با بیش از 80 فیلتر و افکت های مختلف، برنامه Video Editor ویرایشگری با فضای اشغال کم در سیستم عامل iOS است. این برنامه به شما اجازه می دهد کلیپ های ویدئویی خود را ادغام، برش و ویرایش کنید تا خروجی نهایی شگفت انگیزی داشته باشید. همچنین می توانید افکت های آهسته و معکوس، تنظیمات صداگذاری روی آن اعمال کنید و حتی اسلایدشو بسازید. تنها کافیست اسپیکر ها را روشن کنید و از ویدئو خود و صداگذاری آن لذت ببرید.

نکته ای که در آخر باید به آن اشاره کنیم این است که در برخی مدل های ساعت هوشمند، شما میتوانید برای ضبط ویدئو به صورت ریموت به گوشی وصل شوید و کار ضبط ویدئو را انجام دهید. برای دیدن ساعت های هوشمند به صفحه اسمارت واچ مراجعه کنید.

 

نتیجه گیری

بهترین برنامه ساخت کلیپ را چطوری انتخاب کنیم؟

ایجاد ویدیوهای حرفه ای هرگز آسان تر نبوده، اما بهترین اپلیکیشن های موبایل ادیت ویدئو معرفی شده در این مقاله به شما کمک می‌کنند به همان سبکی که می پسندید دست پیدا کنید و ویدیوهایی با ظاهر عالی برای اشتراک‌گذاری در سراسر اینترنت ارائه دهید. مهم نیست که دستگاه iOS یا Android دارید، زیرا همانطور که در این مقاله مشاهده کردید، برای هر دو سیستم عامل برنامه های حرفه ای و رایگان وجود دارد.

در آخر باید به شما بگوییم که برای انتشار ویدئو در پلتفرم هایی مانند یوتوب یا اینستاگرام نیاز به دانش عکاسی هم دارید که ما در مقاله عکس برداری با موبایل به صورت کامل به این امر پرداختیم.

شما با کدام یک از برنامه های معرفی شده در این مقاله کار کرده اید؟در صورتی که با هر کدام از این برنامه های آشنا هستید، لطفا نظر و تجربه خود را در بخش کامنت ها با ما در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا