لوازم جانبی

چگونه هندزفری شکسته را از گوشی دربیاریم؟

هندزفری یکی از پرکاربردترین لوازم جانبی موبایل است که هر روز از آن استفاده می‌کنیم. چنانچه از هندزفری بی‌کیفیتی استفاده شود، ممکن است هنگامی که هندزفری را از گوشی بیرون می‌کشیم، جک 3.5 میلی‌متری داخل سوکت بشکند! در این مواقع است که به‌دلیل ارزان قیمت بودن بعضی از هندزفری‌ها، پی‌می‌بریم.

درصورتی‌که جک هدفون بشکند تا زمانی‌که آن را خارج نکنید نمی‌توانید از هندزفری دیگری استفاده کنید. با 6 راهکار کاربردی که در این مقاله معرفی کرده‌ایم به راحتی هر نوع جک شکسته‌شده را از سوکت هندزفری خارج کنید.

چطور جک هدفون شکسته را خارج کنیم؟

جک هندزفری به دلیل فیک‌بودن، پوسیدگی روکش، شل‌شدن بالای جک که با پلاستیک سیاه پوشانده شده و … ممکن است بشکند. جک شکسته‌شده را می‌توانیم با ابزار‌هایی مثل لوله‌ی جوهر خودکار، گیره‌کاغذی، خلال‌دندان، پونز، چسب فوری و ‌گریپ‌استیک که بیشتر این‌ها در هر خانه‌ای پیدا می‌شود، خارج کرد. لازم به ذکر است که حتی جک هندزفری ضد آب نیز ممکن است بشکند به همین دلیل بسیار ضروری است که هندزفری خود را به آرامی از جک 3.5 میلی‌متری بکشید. در ادامه 6 راهکار برای خارج کردن جک هندزفری را بررسی می‌کنیم.

 لوله جوهر خودکار ابزاری ساده برای بیرون آوردن جک شکسته‌شده است

1.    لوله جوهر خودکار؛ ابزاری ساده برای بیرون آوردن جک شکسته‌شده

ابتدا لوله جوهر را از خودکار جدا کنید. انتهای لوله را با فشار داخل وارد سوکت جک 3.5 میلی‌متری کنید. تقریبا قطر لوله خودکار به اندازه جک 3.5 میلی‌متری هندزفری است و کمی باید لوله را تنظیم کنید که داخل جک قرار بگیرد. توجه کنید که اگر لوله خودکار از قطر جک کوچک‌تر است باید دهانه لوله را گشاد کنید تا جک شکسته درون لوله بتواند جا بگیرد.

چسب حرارتی یا فوری را در داخل لوله خودکار بریزید و آن ر بافشار وارد جک کنید تا جک به لوله خودکار بچسبد. چسب‌فوری و حرارتی جک را به خودکار می‌چسباند و بعد از چند ثانیه محکم لوله خودکار را بیرون بکشید. لازم به ذکر است که اگر در کار‌های فنی نمی‌توانید خوب عمل کنید این کار را به تعمیرکار متخصص بسپارید.

چسب فوری راه نجاتی برای بیرون کشیدن جک شکسته‌شده است.  

شاید این مطلب جذاب باشد
دوربین سری گلکسی S22 شاید قابلیت جدیدی دریافت کند

2.    چسب فوری راه نجاتی برای بیرون کشیدن هدفون شکسته‌شده

ممکن است با خودکار به راحتی نتوانید جک را بیرون بکشید. اصولا کار‌های فنی کمی نیاز به مهارت دارد. اما روش‌های دیگری نیز وجود دارد که با استفاده از آن می‌توانید هندزفری شکسته‌شده را خارج کنید. روی چسب اطلاعاتی در خصوص نحوه استفاده از آن درج شده است. چسب فوری را روی انتهای هندزفری شکسته‌شده بریزید. صبر کنید تا چسب به هندزفری سفت بچسبد و سپس آن را با فشار وارد جک 3.5 میلی‌متری کنید.

 چند ثانیه صبر کنید تا جک شکسته‌شده به انتهای هندزفری که روی آن چسب فوری ریخته‌اید، بچسبد. سپس هندزفری خود را محکم بیرون بکشید. این روش در اکثر مواقع مفید است و با استفاده از آن می‌توانید جک شکسته‌شده را از سوکت هندزفری خارج کنید.

 لازم به ذکر است که از چسب فوری به اندازه استفاده کنید. اگر دهانه‌ی سوکت هندزفری با چسب بچسبد به سختی می‌توان آن را تمیز کرد. بعد از اینکه هندزفری شکسته‌شده را خارج کردید، ابتدا گوشی خود را خاموش کنید؛ سپس با گوش‌پاکن آغشته به الکل، سوکت را تمیز کنید. توجه کنید که تا هنگامی که سوکت جک کاملا خشک نشده، گوشی را نباید روشن کنید.

خلال دندان آسان‌ترین روش برای خارج کردن هندزفری شکسته‌شده است

3.    خلال‌دندان آسان‌ترین روش برای خارج کردن هندزفری شکسته‌شده

قبل از هر چیز توجه کنید که خلال‌دندان به اندازه‌ای باشد که به جک شکسته‌شده داخل سوکت برسد. برای این کار می‌توانید از خلال‌دندان چوبی یا پلاستیکی استفاده کنید. خلال‌دندان چوبی را همانند روش‌های بالا به چسب حرارتی آغشته کنید. بعد از اینکه چسب سرد شد، خلال‌دندان را وارد سوکت کنید تا به جک برسد. بعد از چند ثانیه که چسب انتهای خلال به جک چسبید، خلال را بیرون بکشید.

لازم به ذکر است که هنگام استفاده از خلال‌دندان برای بیرون کشیدن هندزفری شکسته‌شده، مراقب باشید که خلال‌دندان داخل سوکت نشکند. جانبی بزرگترین فروشگاه آنلاین لوازم جانبی است. با خرید لوازم جانبی باکیفیت کمتر دچار دردسر تعمیر و خرابی لوازم خود می‌شوید. برای مشاهده قیمت شارژر سامسونگ، قیمت هندزفری ساده و دیگر لوازم جانبی مد نظر خود به صفحات مورد نظر وارد شوید.

گیره کاغذ؛ در دسترس‌ترین راه برای بیرون‌کشیدن جک شکسته‌شده است.

4.    گیره کاغذ؛ دردسترس‌ترین راه برای بیرون کشیدن جک شکسته‌شده

چنانچه چسب حرارتی و فوری در دسترس شما نیست. با استفاده از گیره کاغذ، می‌توانید هدفون شکسته‌شده را بیرون بکشید. قبل از هر چیزی ابتدا گوشی خود را خاموش کنید. سپس گیره‌کاغذ را با انبردست یا هر ابزار دیگری که در دسترس دارید، صاف کنید. انتهای گیره کاغذی را گرما بدهید و انتهای دیگر آن را با انبردست یا هر نوع ابزار دیگری که عایق گرماست، نگه دارید.

گیره گرما دیده را وارد سوکت هدفون کنید. چند ثانیه صبر کنید که گیره گرما دیده به پلاستیک جک بچسبد. چنانچه گیره به خوبی حرارت دیده باشد و به پلاستیک جک نیز بچسبد، به راحتی جک شکسته‌شده را می‌توانید از سوکت خارج کنید.

با استفاده از پونز جک هدفون شکسته‌شده را بیرون بکشید

5.    با استفاده از پونز جک هدفون شکسته‌شده را بیرون بکشید

ابتدا پونز را با چکش به صورت L دربیاورید. سپس پونز را وارد سوکت کنید تا به پلاستیک جک برسد. بعد از اینکه مطمئن شدید که پونز به پلاستیک وارد شده، پونز را کمی بچرخانید. پونز را محکم بکشید تا جک شکسته‌شده به راحتی از سوکت خارج شود.

شاید این مطلب جذاب باشد
چگونه عمر گوشی را افزایش دهیم؟ ساده ترین راه برای جلوگیری از خرابی تلفن

با استفاده از گریپ‌استیک به راحتی جک شکسته‌شده را از سوکت هندزفری بیرون بکشید.

6.    گریپ‌استیک ابزار مخصوصی برای خارج کردن جک هدفون شکسته

در شرایطی ممکن است هیچ کدام از روش‌های بالا نتوند شما را در خارج کردن جک هندزفری شکسته‌شده، کمک کند. آخرین ابزاری که می‌توان معرفی کرد ابزار مخصوص ‌گریپ‌استیک است که دقیقا برای بیرون‌کشیدن هندزفری شکسته‌شده ساخته شده است. کار با‌ گریپ‌استیک بسیار آسان است. کافیست ‌گریپ‌استیک را وارد سوکت هندزفری کنید و کمی آن را فشار دهید که به جک شکسته‌شده بچسبد.

 سپس همانطور که خواهید دید به راحتی جک شکسته‌شده را می‌توانید از سوکت هندزفری خود خارج کنید. قیمت‌گریپ استیک ممکن است کمی گران باشد اما چنانچه گوشی شما فاقد گارانتی باشد به صرفه‌ترین و بهینه‌ترین روش برای خارج کردن جک شکسته‌شده، همان‌گریپ‌استیک است.

بهترین روش برای بیرون کشیدن جک شکسته‌شده از سوکت هندزفری

چگونه هندزفری شکسته را از گوشی در بیاریم؟ در بالا 6 روش کاربردی و ساده که شامل لوله جوهر خودکار، چسب‌فوری و حرارتی، خلال‌دندان، گیره کاغذ، پونز و‌ گریپ‌استیک بود را برای بیرون کشیدن هندزفری شکسته‌شده از سوکت معرفی و بطور کامل شرح دادیم. لازم به ذکر است که در هر 6 روش حتما باید گوشی خود را خاموش کنید تا از آسیب‌های احتمالی جلوگیری شود.

چنانچه بعد از بیرون کشیدن هندزفری شکسته‌شده، اتصال هندزفری به گوشی با اختلالی همراه یا صدای هندزفری کم و زیاد شد؛ پیشنهاد می‌کنیم که دو مقاله چرا هندزفری بلوتوث به گوشی وصل نمیشه و افزایش صدای هندزفری شیائومی را برای رفع مشکل بوجود آمده مطالعه کنید. درصورتی‌که شما از روش دیگری برای خارج‌کردن جک شکسته‌شده از داخل سوکت هندزفری، استفاده کرده‌اید، در بخش کامنت‌ها نظرات خود را با جانبی و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا