لوازم جانبی

بهترین جنس کیف لپتاپ

امروزه در دنیای مدرن قرن بیست و یک، یکی از کاربردی ترین لوازمی که هر شخصی دارد و از ضروریات کار محسوب می شود، لپتاپ بوده و وسیله ای پر کاربرد برای کارمندان، دانشجویان و همه کسانی است که با این ابزار کار می کنند. لپتاپ وسیله ای با ارزش است و قیمت بالایی دارد و باید به خوبی از این وسیله با ارزش با استفاده از کیف لپتاپ چرمی و کیف لپتاپ پارچه ای  مناسب نگهداری کرد.

کیف لپتاپ یکی از وسایل مورد نیاز برای محافظت از لپتاپ است. کیف مورد استفاده برای لپتاپ در شکل ‌ها، رنگ‌ ها و جنس‌ های مختلف در بازار موجود است که می توانید با توجه به سلیقه و راحتی خود کیف را تهیه کنید. امروزه کیف لپتاپ چرمی و کیف لپتاپ پارچه ای طرفداران بسیاری دارد که می توانید با تهیه این کیف ها از لپتاپ خود به خوبی محافظت و نگهداری کنید.

بهترین جنس کیف

بهترین جنس کیف لپتاپ

جنس کیف لپتاپ یکی از اصلی ترین پارامتر هایی است که باید در هنگام خرید کیف به آن توجه کنید.

جنس کیف برزنتی برای کیف لپتاپ

برزنت به پارچه ای گفته می شود که حالتی ضخیم و زبر دارد و برای تهیه وسایلی مانند چادر مسافرتی از آن استفاده می شود. امروزه نیز برای تهیه کیف لپتاپ از پارچه برزنتی استفاده می کنند زیرا استحکام و مقاومت بالایی در برابر هر شرایط آب و هوایی متفاوت دارد.

جنس چرم؛ ظاهر رسمی

چرم از پوست حیوانات تهیه می شود و به همین دلیل بسیار گران قیمت است. چرم طبیعی نرم بوده و دارای بوی خاصی است و گران قیمت است اما امروزه برای تهیه کیف لپتاپ چرم از چرم مصنوعی به دلیل مقاومت، دوام و قیمت مناسبی که دارد هم استفاده می کنند.

کیف چرمی

جنس جیر، کیف لپتاپ مناسب بانوان

به چرم نازک جیر گفته می شود. کیف لپتاپ با جنس جیر زیبایی منحصر به فردی دارد و در میان بانوان محبوبیت زیادی دارد. این مدل کیف با جنس جیر قیمت مناسبی دارد و به راحتی هر شخصی می تواند آن را تهیه کند.

شاید این مطلب جذاب باشد
ردمی نوت ۱۱ پرو ۲۰۲۳ با ۸ گیگابایت رم در گیک‌بنچ دیده شد

کیف لپتاپ چرمی

کیف های چرمی لپتاپ همانطور که مشخص است از پوست حیوانات ساخته می‌شوند. کیف‌ های دوخته شده از چرم طبیعی بسیار شیک، رسمی و گران ‌قیمت هستند. چرم طبیعی بافتی مقاوم، با دوام و سخت دارد و به راحتی خراشیده و پاره نمی‌شود و یکی از گزینه ها برای خریدن کیف لپتاپ چرم بوده اما به مراقبت زیادی نیاز دارد و ضد آب نیست.

برای تهیه کیف لپتاپ چرم علاوه بر چرم طبیعی از چرم مصنوعی نیز استفاده می کنند، زیرا چرم مصنوعی نسبت به چرم طبیعی قیمتی مناسب تر داشته و دوام قابل توجهی در برابر خراش، پارگی، آب و آفتاب دارد.

چرم مصنوعی بافتی شبیه چرم طبیعی دارد و در رنگ های مختلفی تهیه می شود. کیف لپتاپ چرم مصنوعی نسبت به کیف لپتاپ چرم طبیعی رسیدگی مداوم نمی‌ خواهد و تمیز کردن آن راحت و آسان است و با پارچه‌ ای نرم و آب گرم تمیز می شود.

کیف لپ تاپ چرمی

کیف لپتاپ پارچه ای

الیاف به کار رفته در کیف لپتاپ پارچه ‌ای به دو صورت طبیعی و مصنوعی تهیه می شوند. نمونه هایی از پارچه‌ های طبیعی که برای دوختن کیف لپتاپ پارچه ای به کار می ‌روند، کتان و کرباس هستن و نمونه هایی از پارچه های مصنوعی که برای کیف لپتاپ پارچه ای مورد استفاده قرار می گیرند پلی‌ استر و نایلون هستند.

یکی از مزایای خریدن کیف‌ لپتاپ پارچه ‌ای، داشتن قیمت مناسب و تنوع رنگی این کیف هاست. هزینه خرید کیف لپتاپ پارچه ای نسبت به کیف لپتاپ چرمی پایین تر است.

همچنین کیف های پارچه ای دارای تنوع رنگی بالایی نسبت به کیف های چرمی هستند. در کیف‌ های لپتاپ تهیه شده از پارچه ‌های طبیعی پوششی جداگانه‌ ای برای جلوگیری از نفوذ آب به کار می رود. برای تهیه لوازم جانبی لپ تاپ میتوانید وارد شوید.

شاید این مطلب جذاب باشد
آیا قابلیت تشخیص تصادف آیفون ۱۴ به درستی کار می‌کند؟

مواد اولیه کیف لپتاپ و مواد ساخت کیف لپتاپ

کیف های لپتاپ چرمی و پارچه ای به دو صورت طبیعی از پوست حیوانات و مصنوعی تهیه می شوند که در ادامه به آنها اشاره می کنیم.

کیف لپتاپ پارچه ای کرباس و کتان

مواد اولیه کیف لپتاپ پارچه ای از کرباس و کتان است. این کیف ها زمانی که با مواد مصنوعی ترکیب می‌ شوند دارای وزن کمتری هستند و ماندگاری و دوام بالاتری در برابر نفوذ آب دارند.

کیف لپتاپ پارچه ای نایلون و پلی استر

مواد ساخت کیف لپتاپ پارچه ای از مواد مصنوعی نایلون و پلی ‌استر تهیه می شوند و در برابر آب و نور خورشید دوام زیادی دارند. مواد اولیه کیف لپتاپ پارچه‌ای تهیه شده از مواد طبیعی و مواد مصنوعی به گونه ای هستند که قابل شست و شو هم هستند.

مواد اولیه ساخت کیف لپ تاپ

کیف لپتاپ پارچه‌ای یا کیف لپتاپ چرمی؟

همانطور که در مقاله ذکر شد کیف لپتاپ چرمی مقاومت زیادی در برابر ضربه، آب و نور خورشید دارند و از لپتاپ شما به خوبی حفاظت می کند اما کیف‌ لپتاپ پارچه ‌‌‌ای در جنس‌ها و با کیفیت ‌های مختلف تهیه می‌شوند.

همچنین کیف های پارچه ای به راحتی قابل حمل بوده و سبک وزن هستند و نسبت به کیف چرمی انعطاف بیشتری دارند. همچنین قابل شست و شو بوده و در مدل ها و رنگ های مختلف موجود هستند. کیف ‌های پارچه‌ای قیمت مناسب تری نسبت به کیف ‌های چرمی دارند.

با در نظر گرفتن ویژگی های کیف پارچه ای و چرمی و با توجه به نوع کاربرد کیف لپتاپ می توانید کیف لپتاپ مناسب لپتاپ خود را تهیه و خریداری کنید. 

شاید این مطلب جذاب باشد
اوبر در حال بررسی حمله‌ی هکرها به زیرساخت‌های این شرکت است

انواع کیف لپتاپ

کیف لپتاپ در انواع متفاوت با طرح ها و رنگ های مختلف تهیه می شوند که با توجه به شرایط و نوع استفاده خود می توانید آنها را تهیه کنید.

انواع کیف لپتاپ

  • کیف لپتاپ معمولی

کیف لپتاپ معمولی از ارزان ترین، مناسب ترین و رایج ترین مدل کیف های لپتاپ در بازار هستند. این مدل کیف یک دسته محکم و بندی مقاوم برای انداختن روی دوش دارد. همچنین میتوانید مقاله پنج دلیل برای خرید کاور لپ‌تاپ را مطالعه کنید

  • کیف لپتاپ مدل کوله پشتی مناسب برای دانشجویان

این مدل کیف لپتاپ در میان دانشجویان استفادۀ زیادی دارد. استفاده از این مدل کیف از خستگی و آسیب دیدن استخوان ها جلوگیری می کند زیرا وزن آن بین دو کتف تقسیم شده و حمل لپتاپ را آسان تر می کند.

  • کیف لپتاپ مدل مسافرتی

این مدل کیف برای افرادی که همیشه در حال سفر هستند بسیار مناسب است. به علت داشتن چرخ های زیر کیف های مسافرتی و دستۀ بالای کیف به راحتی قابل حمل هستند. جنس کیف لپتاپ مسافرتی از برزنت و چرم است و کیف های لپتاپ مسافرتی جادار بوده و گران قیمت هستند.

مهم‌ ترین ویژگی هایی که کیف لپتاپ باید داشته باشد چیست؟

با توجه به کاربرد انواع کیف لپتاپ، ویژگی های کیف ها با یکدیگر متفاوت است. کیف‌ های لپتاپ چرمی و کیف لپتاپ پارچه‌ای هر کدام در نوع خود مزایا و معایبی دارند که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد.

  • رایج ترین جنسی که برای کیف های لپتاپ استفاده می شود از جنس برزنت هستند. کیف های برزنتی کیفیت و دوام بالایی در برابر هر آسیبی دارند. جنس کیف لپتاپ چرمی، برزنتی و جیر بهترین انتخاب برای تهیه کیف است.
  • دسته های کیف لپتاپ، مهمترین مسئولیت در نگهداری درست از لپتاپ را دارند و با توجه به مدل های مختلف کیف لپتاپ، دسته های کیف به شکل های متفاوتی طراحی می شوند. توجه داشته باشید که کیفی را انتخاب کنید که از کیفیت و مقاومت بالایی برخوردار است و به خوبی از لپتاپ محافظت می کند.
  • یکی از مهمترین ویژگی ها برای تهیه کیف لپتاپ این است که به شانه شما آسیبی وارد نکند و برای حمل کیف لپتاپ کاملاً راحت باشید.
  • راحتی و سبک بودن کیف لپتاپ هم از ویژگی مهم دیگر کیف است. لپتاپ وسیله ای تقریباً سنگین است، بنابراین باید کیفی را انتخاب کنید که در حمل‌ و نقل‌ طولانی مدت در طول روز به شانه، کتف و دست شما آسیب نرساند.
  • در انتخاب کیف لپتاپ به اندازه و سایز مناسب کیف توجه کنید که اندازه‌ لپتاپ شما متناسب با محفظه کیف باشد و لپتاپ کاملاً در کیف قرار بگیرد و فیت شود.
  • برای تهیه کیف لپتاپ به جنس کیف دقت کنید و کیفی انتخاب کنید که در مقابل گرما و سرما، برف و باران مقاوم بوده و به لپتاپ آسیبی نرسد.
  • یکی از دلایلی که بعد از مدتی از حمل کردن لپتاپ خسته شده یا کمر، کتف و شانۀ شما درد می‌ گیرد، این است که کیف لپتاپی استفاده می کنید که به صورت ارگونومیک طراحی و ساخته نشده‌ است. بنابراین از کیف لپتاپ ارگونومیک استفاده کنید.
  • یکی از معایب کیف لپتاپ چرم مصنوعی این است که پوسته پوسته و ساییده می شود.
شاید این مطلب جذاب باشد
بهترین میکروفون یقه ای برای موبایل (راهنمای خرید میکروفون گوشی)

نتیجه گیری

با توجه به آنچه در مقاله گفته شد شما بر اساس سلیقه‌ و نوع کاربرد آن، کیف لپتاپ پارچه ای و کیف لپتاپ چرمی را با در نظر گرفتن ویژگی‌ هایی گفته شده بر طبق نوع، طرح، رنگ و قیمت تهیه کرده و استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا