لوازم جانبی

قبل از خرید بهترین کابل فست شارژ این 6 نکته را در نظر بگیرید

همه ما روزهایی را به یاد داریم که باید برای شارژ کردن گوشی هوشمند خود چند ساعت صبر میکردیم و حتی بعد از فول شارژ شدن، چند ساعت نمیکشید که گوشی مان خاموش شود!

ولی حالا همه چیز فرق کرده و گوشی هایی وارد بازار میشوند که با قابلیت های شگفت انگیز شارژ سریع 60 وات یا 120 وات، شما را قادر می سازند که زیر نیم ساعت گوشی خود را فول شارژ کنید و تا چند روز هم با موبایل خود کار کنید!

اما نکته ای که معمولا توسط کاربران زیادی فراموش میشود، نقش بسیار مهم کابل فست شارژ در کیفیت انتقال جریان برق و ایمن بودن این فرآیند است. در این مقاله میخواهیم به شما بگوییم که بهترین کابل فست شارژ باید چه ویژگی هایی داشته باشد و در آخر هم چند برند به شما معرفی کنیم تا خیالتان بابت همه چیز راحت شود.  

بهترین کابل فست شارژ، وجود خارجی دارد؟

راستش را بخواهید آدم هایی زیادی این سوال را از خود میپرسند که بهترین کابل فست شارژ موجود در بازار چیست و باید از کجا آن را فراهم کنند. ولی بیاید کمی واقع بین تر به این موضوع نگاه کنیم.

شما تنها میتوانید تنها یک کابل به اندازه کافی خوب برای گوشی خود بگیرید چراکه فاکتورهای زیادی وجود دارد که باعث میشود بهترین کابل واحد برای همه گوشی ها وجود نداشته باشد. پس کار معقولانه تر این است که به بررسی ویژگی هایی بپردازیم که در تعیین بهترین کابل فست شارژ نقش دارند.

فرق بین کابل فست شارژ و معمولی

فرق بین کابل فست شارژ با معمولی چیست؟

مهم ترین تفاوت یک کابل معمولی با فست شارژ، امکان انتقال جریان برق با سرعت و امنیت بالاتر است. این بدین معنی است که شما میتوانید با کابل های فست شارژ یک دستگاه گوشی هوشمند را با سرعتی چند برابر از کابل های معمولی فول شارژ کنید. در کنار این مورد، کابل های فست شارژ معمولا از مواد اولیه با کیفیت تری مثل پی وی سی استفاده میکند تا امنیت و کیفیت را بالا ببرند. برای آشنا با نحوه تشخیص کابل فست شارژ، به مواردی در بخش بعد اشاره میکنیم توجه کنید.

شاید این مطلب جذاب باشد
چگونه کیبورد بلوتوثی را به سیستم و گوشی وصل کنیم؟

 

قبل از خرید بهترین کابل فست شارژ به چه نکاتی باید توجه کنیم؟

به احتمال زیاد مواردی که قبل از خرید کابل فست شارژ مورد توجه همه قرار دارد اول از همه قیمت آن و دوم مارک یا برند آن است ولی تجربه به ما نشان داده موارد دیگری وجود دارد که تعریف بهترین را برای شما کامل میکند. پس اجازه دهید بدون اتلاف وقت به سراغ این نکات برویم.

 

  1. سرعت شارژ بالا و ایمن

این روزها که اکثریت افراد با کمبود وقت مواجه هستند و اکثر کارهای خود را با استفاده از موبایل یا لپ‌تاپ پیش می‌برند نیاز به کابلی برای شارژ در مدت زمان کوتاه دارند. امکان شارژ سریع مهم ترین دلیل خرید یک کابل فست شارژ است و شما باید قبل از خرید مطمئن شوید که کابل مورد نظر از این امکان پشتیبانی میکند.

سرعت شارژ کابل فست شارژ

 

برای درک این مسئله میتوانید به تعداد وات قابل پشتیبانی کابل توجه کنید یا به بررسی علائم تجاری ثبت شده مثل Qualcomm fast charge باشید. البته یادتان باشد که در کنار سرعت بالا، ایمنی کابل و داغ نکردن آن هم اهمیت پیدا میکند چراکه کابل های فیک فست شارژ زیادی در بازار وجود دارد که از تکنولوژی های ضروری برای جریان های فست شارژ استفاده نمیکند.

در بیشتر کابل های فست شارژ پیشرفته، تراشه هوشمندی درون کانکتور گنجانده شده است که به شارژی ایمن می‌پردازد و در برابر آسیب‌هایی مانند داغ شدن بیش از حد، ولتاژ و جریان اضافه، اضافه‌بار، نوسانات کوتاه و … از باتری دستگاه شما محافظت میکند.

شاید این مطلب جذاب باشد
برخی مشخصات گوگل پیکسل ۷ مینی فاش شد

 

  1. امکان انتقال اطلاعات با سرعت بالا

کاربرد دیگری که کابل های فست دارند این است که در کنار شارژ دستگاه، در انتقال فایل از گوشی به کامپیوتر تاثیر گذارند. معمولا سرعت انتقال دیتاها با استفاده از کابل فست‌شارژ با سرعتی معادل 480 مگابایت بر ثانیه انجام می‌شود؛ این سرعت به شما کمک میکند فایل‌های بزرگ شما در کوتاه‌ترین زمان ممکن منتقل شود.

با گسترده شدن کانکتورهای تایپ سی، دیگر انتقال سرعت دغدغه بزرگی نیست و شما میتوانید خاطر جمع باشید که کابل تایپ سی، همگی از سرعت بالایی در انتقال اطلاعات برخوردار است.

 انتقال اطلاعات کابل فست شارژ

 

  1. کیفیت سیم و استانداردها

ویژگی دیگری که کابل های فست شارژ دارند طراحی ظاهری آن همراه با کیفیت بالا است. این کابل ها را معمولا پوششی از نایلون بافته شده دربردارد که این بافت مقاومت آن را در برابر کشش و پارگی بسیار بالا برده است. جنس کانکتورهای این کابل ها از آلیاژ روی بوده و این انتخاب برای جلوگیری از اکسیداسیون است و برای محافظت از پارگی بخشی که کابل را به کانکتور متصل می‌کند ار این آلیاژ استفاده کرده‌اند.

ویژگی دیگری که باعث بالا بردن کیفیت و ارزش خرید این کابل های میشود، استفاده از فناوری USB 3 است که تاثیر زیادی در سرعت انتقال فایل ها به شما میدهد. در واقع شما میتوانید با این کابل ها، سرعتی مانند فلش USB 3 را تجربه کنید که در نوع خود بسیار حائز اهمیت است.

کیفیت سیم کابل شارژ سریع

 

  1. تاثیر طول سیم در کیفیت آن

همه دوست دارند که از کابل با متر بالا استفاده کنند چراکه این کار باعث راحتی کار میشود. مثلا میتوانند روی تخت خود دراز بکشند و در عین حال، با یک سیم بلند گوشی خود را شارژ کنند. ولی تجربه نشان داده که برندهای معروف معمولا کابل های شارژ با طول بسیار زیادی را طول نمیکنند. این مسئله در مورد کابل های فست شارژ حتی مهم تر هم هست چون کابل هایی که در حال حاضر در بازار وجود دارند، طولی بیشتر از 2 متر ندارند و شما باید سعی کنید که طول بلند کابل را معیار خود قرار ندهید.

شاید این مطلب جذاب باشد
نحوه صاف کردن سیم برای دست آزاد

 

  1. سازگار بودن با گوشی

درست است که امروزه کابل های فست شارژ زیادی در بازار وجود دارد که میتواند گوشی شما را در زمان کوتاهی شارژ کامل کند. ولی باید ابتدا مطمئن شوید که گوشی شما از قابلیت شارژ یریع برخوردار است. معمولا گوشی های اندرویدی موجود در بازار سرعت شارژ بیشتری نسبت به آیفون ها دارند. پس به یاد داشته باشید که اگر گوشی شما قابلیت فست شارژ نداشته باشد، نمیتوانید از مزیت کابل های شارژ سریع نهایت استفاده را ببرید.

سازگاری کابل فست شارژ با گوشی

 

  1. توجه به برند ساخت کابل

موضوع آخر که میخواهیم در این مقاله به آن اشاره کنیم، برند کابل فست شارژ است. خوشبختانه بیشتر برندهایی که کابل های شارژ سریع تولید میکنند، در حال حاضر در بازار ایران به وفور یافت میشود و شما میتوانید با کمی هزینه بیشتر نسبت به کابل های متفرقه، از امتیازات و کیفیت بالای این کابل ها بهره مند شوید.

برندهایی مثل Anker, Aukey، بیسوس، شیائومی، سامسونگ و غیره شرکت هایی هستند که امتحان خود را پس داده اند و شما میتوانید اطمینان داشته باشید که با تهیه آن ها، بهترین کابل فست شارژ را خریداری کرده اید. خوشبختانه همه این کابل های Fast charge را میتوانید در سایت جانبی تهیه کنید.

 

سخن نهایی

راه های زیادی وجود دارد که به شما بهترین و سریع ترین کابل های شارژ سریع را معرفی کنیم. مثلا چند مدل نشان دهیم و بگوییم که این ها بهترین هستند و میتوانید همه آن ها را در سایت خریداری کنید. ولی به جای ماهی فروختن، سعی کردیم به شما ماهیگیری یاد دهیم و با بررسی 6 مورد از مهم ترین ویژگی های یک کابل فست شارژ خوب، میتوانید خودتان بهترین کابل را انتخاب کنید.

شاید این مطلب جذاب باشد
انواع مدل های پرفروش کیف و کوله لپتاپ

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا