لوازم جانبی

چگونه گوشی را با وای فای به تلویزیون وصل کنیم؟

بدون شک تلفن‌های هوشمند زندگی ما را با تغییرات بسیار هیجان‌انگیزی روبرو کردند. گوشی‌هایی که روز‌ی فقط می‌توانستیم با آن تماس بگیریم و نهایتا پیامکی را ارسال کنیم، امروزه با وجود امکانات و قابلیت‌هایی که دارند، هزاران کار مختلف را می‌توان با آن‌ها انجام داد. اتصال گوشی به تلویزیون از آن جذابیت‌هایی بود که تلفن‌های هوشمند را به یک تلویزیون تبدیل کرد.

مسلماً بسیاری از ویدیو‌ها و فیلم‌ها را نمی‌توان در ابعاد کوچک گوشی که نهایتا 6 اینچ است به خوبی مشاهده کرد. با به اشتراک‌گذاری ویدیو، تصاویر، اسناد و موزیک روی تلویزیون، به راحتی می‌توانید لذت تجربه‌ی خود را دو چندان کنید. اما چگونه گوشی را با وای فای به تلویزیون وصل کنیم؟ با خواندن این مقاله به شما اطمینان می‌دهیم که به راحتی بتوانید هر تلفن هوشمندی را به تلویزیون متصل کنید.

وای فای دایرکت (WiFi Direct) چیست؟

وای دایرکت (WiFi Direct) همانطور که از نامش پیداست اتصالی بی ‌سیم است که با استفاده از آن می‌توان دو یا چند دستگاه را به هم متصل کرد. وای فای دایرکت در سال 2000 معرفی شد و امروزه بسیاری از تلویزیون‌ها و گوشی‌های هوشمند مجهز به وای فای دایرکت هستند؛ یعنی بدون داشتن کابل usb به راحتی نیز می‌توانید هر نوع محتوای که در گوشی دارید را از روی تلویزیون پخش و مشاهده کنید.

اما چنانچه تلویزیون یا گوشی هوشمند شما از وای فای دایرکت پشتیبانی نمی‌کند پیشنهاد می‌کنیم که مقاله چگونه گوشی را به تلویزیون وصل کنیم را مطالعه کنید. بهتر است بدانید که گوشی‌های اندرویدی ورژن 2.3 به بالا و گوشی‌های آیفون ورژن ios7 به بالا از وای فای دایرکت پشتیبانی می‌کنند.

وای فای دایرکت به قدری توسعه پیدا کرده، که امروزه حتی بسیاری از دیوایس‌های بی‌سیم مانند چاپگر‌ها، موس، هدفون و کیبورد‌ها نیز مجهز به وای فای دایرکت هستند. جانبی پرفروش‌ترین سایت لوازم جانبی در ایران است. برای خرید ساعت هوشمند، انواع کابل hdmi، کابل لایتنینگ، otg و… می‌توانید در وب‌سایت جانبی انواع مدل و برند‌ها را مشاهده و لوازم خود را به صورت اینترنتی سفارش دهید. در ادامه نحوه اتصال گوشی به تلویزیون را با وای فای بطور کامل بررسی می‌کنیم.

نحوه‌ی اتصال گوشی‌های اندرویدی به تلویزیون با وای فای

نحوه‌ی اتصال گوشی‌های اندرویدی به تلویزیون با وای فای

خوشبختانه امروزه برای اتصال دو دستگاه به یکدیگر علاوه بر استفاده از کابل usb، کابل لایتنینگ و کابل otg می‌توان از طریق بلوتوث و وای فای نیز دیوایس‌ها را به یکدیگر متصل کرد. برای اتصال گوشی اندرویدی به تلویزیون باید ابتدا وای فای تلویزیون خود را روشن کنید.

شاید این مطلب جذاب باشد
آیا تولیدکنندگان گوشی درباره‌ی حداکثر روشنایی نمایشگر دروغ می‌گویند؟

 آموزش روشن کردن وای فای دایرکت در تلویزیون

آموزش روشن کردن وای فای دایرکت در تلویزیون

برای روشن‌کردن وای فای تلویزیون ابتدا از طریق منو گزینه Network را انتخاب کنید. در این مرحله‌ی باید وای فای دایرکت را فعال کنید. برای این کار گزینه‌ی wifi- direct را انتخاب تا وای فای تلویزیون شما فعال شود. حالا باید وای فای دایرکت گوشی خود را روشن کنید.

آموزش فعالسازی وای فای دایرکت در گوشی

آموزش فعالسازی وای فای دایرکت در گوشی

برای فعالسازی وای فای دایرکت در تلفن هوشمند وارد تنظیمات گوشی خود شوید. سپس گزینه connections را پیدا و سپس تپ کنید. در مرحله‌ی بعدی باید از قسمت WiFi گزینه‌ی Wi-Fi Direct را انتخاب کنید. بعد از روشن کردن وای فای دایرکت موبایل نام و مدل برند تلویزیون شما در گوشی نمایش داده می‌شود. با تپ زدن روی برند نام تلویزیون خود به راحتی گوشی خود را به تلویزیون متصل می‌کنید. پس از اینکه اتصال گوشی به تلویزیون برقرار شد پیغامی روی صفحه نمایش تلویزیون مبنی بر اتصال درست گوشی به تلویزیون را مشاهده می‌کنید.

لازم به ذکر است که چنانچه تلویزیون شما قدیمی است، می‌توانید از طریق تبدیل hdmi به usb محتوای گوشی خود را روی تلویزیون پخش کنید.

برای اتصال گوشی به تلویزیون چه روش‌های دیگری وجود دارد؟

علاوه بر اتصال از طریق پورت usb، بلوتوث و وای فای دایرکت می‌توان از طریق اپلیکیشن‌هایی نیز گوشی خود را از طریق وای فای و DLNA به تلویزیون متصل نمود. DLNA در واقع یک استریم یا پخش مدیا است. اگر تلویزیون شما قابلیت اتصال به اینترنت را دارد، به احتمال زیاد از DLNA نیز پشتیبانی می‌کند. چنانچه تلویزیون شما از DLNA پشتیبانی نمی‌کند، می‌توانید دانگل DLNA را خریداری کنید.

iMediaShare؛ برنامه اتصال گوشی به تلویزیون

1.    iMediaShare؛ برنامه اتصال گوشی به تلویزیون

برنامه iMediaShare رایگان است و از طریق DLNA گوشی شما را به تلویزیون متصل می‌کند. با استفاده از برنامه iMediaShare به راحتی می‌توانید هرگونه فایلی را اعم از ویدیو، عکس و موزیک گوشی خود را روی تلویزیون پخش کنید.

لازم به ذکر است که اتصال گوشی با USB سریعتر از وای فای است. چنانچه ویدیوی خود را با تاخیر روی تلویزیون مشاهده می‌کنید، فاصله گوشی و تلویزیون را به حداقل برسانید تا ارتباط سریعتر شود.

اتصال گوشی به تلویزیون با Miracast

2.    اتصال گوشی به تلویزیون با Miracast

میراکست به طور پیش فرض در اندروید 4.2 به بالا وجود دارد. چنانچه تلویزیون مورد نظر شما از تکنولوژی Miracast نیز برخوردار است به راحتی می‌توانید گوشی را به تلویزیون با سرعت بسیار بالایی متصل کنید. باتوجه به اینکه این قابلیت ممکن است در گوشی‌های اندرویدی و IOS متفاوت باشد بهتر است عبارت Wirelees Display، Screen Sharing یا Share and را در بخش جستجو تنظیمات گوشی خود تایپ کنید.

 قابلیت Miracast را در بخش تنظیمات گوشی و تلویزیون خود فعال و در گوشی خود Share and Connect را تپ کنید. سپس به راحتی و با سرعت بالا می‌توانید تصاویر و ویدیو‌های خود را در تلویزیون مشاهده کنید.

3.    برنامه اتصال گوشی به تلویزیون سامسونگ و ال جی

ScreenShare و SmartView دو برنامه قدرتمند به ترتیب از ال جی و سامسونگ هستند که با استفاده از آن در کمتر از 30 ثانیه می‌توانید گوشی را خود را به تلویزیون متصل کنید. توجه داشته باشید که صدای ویدیو و یا موزیکی که از روی گوشی پخش می‌کنید از تلویزیون پخش می‌شود و کل انتقال صوت و تصویر از تلویزیون خواهد بود.

در هر دو گوشی ال جی و سامسونگ پنل نوتیفیکیشن را پایین بکشید و بسته برند گوشی‌تان گزینه ScreenShare و SmartView را انتخاب کنید. بلافاصله گوشی هوشمند وای فای تلویزیون را پیدا و سپس می‌توانید انواع فیلم و موزیک خود را روی تلویزیون ببینید و بشنوید.

اتصال گوشی به تلویزیون با Google Chromecast

4.    اتصال گوشی به تلویزیون با Google Chromecast

چنانچه تلویزیون شما مجهز به Google Chromecast است به راحتی و با نصب برنامه Google Home به راحتی می‌توانید هر تصویری از گوشی خود را با سرعت و کیفیت بالا روی تلویزیون مشاهده کنید. برای اتصال به Google Chromecast باید اپلیکیشن Google Home را از PlayStore گوشی خود دانلود و نصب کنید.

پس از اجرای Google Home باید گزینه Cast Screen Audio را انتخاب کنید تا گوشی به تلویزیون متصل شود. البته اگر تلویزیون شما از تکنولوژی Google Chromecast بهره نمی‌برد، می‌توانید دانگل آن را خریداری کنید.

بهترین روش برای اتصال گوشی به تلویزیون

در این مقاله سوال چگونه گوشی را با وای فای به تلویزیون وصل کنیم را بطور کامل بررسی کردیم. روش‌های زیادی برای اتصال گوشی به تلویزیون وجود دارد. اما بسته به شرایط و امکانات تلویزیون و گوشی هوشمندتان می‌توانید از وای فای دایرکت، DLNA، کابل usb، Miracast، Google Chromecast، برنامه iMediaShare و کابل لایتنینگ استفاده کنید.

شاید این مطلب جذاب باشد
آموزش ریست فکتوری گوشی اندروید + بررسی مزایا و معایب هر روش

چنانچه گوشی خود را با کابل متصل می‌کنید، مطئمئن شوید که از کابل اورجینال استفاده می‌کنید. شما از چه روشی برای اتصال گوشی به تلویزیون خود استفاده می‌کنید؟ نظر خود را با ما و دیگر مخاطبان وبلاگ جانبی به اشتراک بگذارید.

محصولات مرتبط جانبی برای اتصال گوشی به تلویزیون

در فروشگاه جانبی انواع محصولات مختلف برای اتصال گوشی به تلویزیون موجود است؛ باتوجه به نیاز خود می‌توانید محصول مورد نظر را ثبت سفارش کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا