لوازم جانبی

چگونه لاک را از روی قاب گوشی پاک کنیم؟

تلفن همراه بی‌شک بهترین و مهمترین ابزاری است که همیشه با خود حمل می‌کنیم. باتوجه به اینکه تلفن‌های‌ همراه قابلیت و امکانات گسترده‌ای دارند، استفاده‌ی زیادی از این ابزار همیشه همراه داریم؛ از ارسال ایمیل، تا رزرو هتل، خرید بلیط، پرداخت قبوض، انجام امورات بانکی و هزارن کار دیگر که به راحتی با موبایل خود انجام می‌دهیم.

طبیعی است که باتوجه به استفاده زیاد از گوشی، انواع لکه‌ها، چربی، جوهر، خودکار، لاک، کثیفی و هر نوع آلودگی روی آن ایجاد شود. اما در این حالت چگونه قاب گوشی را تمیز کنیم؟ چه راهکاری برای از بین بردن لکه‌ها پشت گوشی در دسترس است؟ به شما اطمینان می‌دهیم پس از خواندن این مقاله بتوانید به راحتی هر نوع لکه و آلودگی را از قاب گوشی خود پاک کنید.

چگونه از کثیف‌شدن قاب گوشی جلوگیری کنیم؟  

چگونه از کثیف شدن قاب گوشی جلوگیری کنیم؟

چگونه قاب ژاله‌ای گوشی را تمیز کنیم؟ گوشی بدون قاب به راحتی با انواع آلودگی‌های محیطی کثیف و لکه‌دار می‌شود. باتوجه به نوع استفاده میزان کثیف‌شدن هر گوشی‌ای متفاوت است؛ اما چربی و انواع لکه‌ها همیشه در معرض گوشی هستند و هر سطوحی تمیز نیست. به همین دلیل بهتر است از لوازم جانبی موبایل همانند قاب گوشی استفاده کنیم.

جانبی بزرگترین فروشگاه‌ لوازم جانبی موبایل و تبلت در ایران است. در فروشگاه جانبی می‌توانید انواع لوازم جانبی خود را از خرید رم گوشی گرفته تا انواع قاب ژله ‌ای رنگی را در تنوع برند و مدل‌های متفاوت نسبت به نیاز خود خریداری کنید.

تمیز‌کردن قاب گوشی با مایع ظرفشویی

1.    تمیز کردن قاب گوشی با مایع ظرفشویی

چگونه پشت گوشی را تمیز کنیم؟ چنانچه قاب گوشی به هر دلیلی کثیف شود به شدت از لذت تجربه‌ی کاربری می‌کاهد. به همین دلیل این مقاله نگارش شد تا بتوانید به راحتی هر گونه لکه و آلودگی را از پشت قاب گوشی خود پاک کنید. درصورتی‌که قاب از گوشی جدا می‌شود، به راحتی می‌توانید با مایع ظرفشویی هر گونه لاک، جوهر، چربی، خودکار و لکه‌ای را از بین ببرید.

ابتدا در یک ظرف کوچک چند قطره مایع ظرفشویی بریزید و مقداری آب به آن اضافه کنید. سپس آب و مایع را به هم بزنید تا کف کند. در مرحله بعد یک مسواک نرم را داخل کف بزنید و روی قاب گوشی خود با حرکت دایره‌ای انواع لکه‌ها را به راحتی تمیز کنید. در نهایت با استفاده از یک دستمال میکروفایبر قاب گوشی خود را خشک و دوباره روی گوشی خود نصب کنید.

لازم به ذکر است که ال‌سی‌دی گوشی مدام در معرض انواع آلودگی‌ها و ضربه‌ها قرار دارد. لکه‌هایی که روی ال‌سی‌دی می‌چسبند به راحتی تمیز نمی‌شوند. به همین دلیل توصیه می‌شود که جهت ضربه‌گیری و جلوگیری از لکه‌دار شدن سطح ال‌سی‌دی گوشی، از انواع گلس گوشی مانند گلس مات و یا گلس نانو استفاده کنید.

از بین بردن لکه‌های قاب گوشی با الکل

2.    از بین بردن لکه‌های قاب گوشی با الکل

چگونه لاک را از روی قاب گوشی پاک کنیم؟ الکل یکی از بهترین محلول‌هایی است که با استفاده از آن به راحتی می‌توانید هر نوع لکه‌ای را از بین ببرید. توجه داشته باشید که اگر قاب از گوشی جدا نمی‌شود، حتما باید گوشی خود را خاموش کنید. لازم به ذکر است که به هیچ عنوان بطور مستقیم الکل را روی قاب یا ال سی دی گوشی خود اسپری نکنید!

ابتدا یک پارچه بدون پرز یا دستمال میکروفایبر را به الکل آغشته کنید، سپس با حرکت دایراه‌ای در نواحی که لکه وجود دارد بکشید تا لکه‌ها از بین بروند. بهتر است بدانید که در این مرحله می‌توانید از گوش‌پاکن یا مسواک هم استفاده کنید. مسواک یا گوش‌پاکن را به الکل آغشته کنید و روی سطوحی که لکه وجود دارد به آرامی بکشید.

در نهایت با یک دستمال مرطوب لکه‌های جدا شده را از روی گوشی پاک کنید و بعد از خشک شدن کامل گوشی خود را روشن کنید.

 چنانچه قاب ژله‌ای یا سیلیکونی مجزایی برای گوشی خود دارید و با لکه‌هایی که روی آن قرار گرفته و فکر می‌کنید دیگر قابل استفاده نیست، دست نگه دارید؛ با خواندن مقاله چگونه قاب گوشی را تمیز کنیم به راحتی قاب ژله‌ای و سیلیکونی گوشی خود را تمیز کنید و مجدداً همانند روز اول از آن استفاده کنید.

 از بین بردن لکه‌های قاب گوشی با جوش‌شیرین

3.    از بین بردن لکه‌های قاب گوشی با جوش‌شیرین        

جوش‌شیرین کاربرد بسیار زیادی دارد؛ تا آنجایی که برای حذف انواع لکه‌ها از هر سطوحی از آن استفاده می‌کنند. اگر لکه‌ها با الکل و مایع ظرفشویی حذف نشدند بهتر است از جوش‌شیرین استفاده کنید. چنانچه روی قاب گوش شما اثراتی از چرب، سس، مواد‌غذایی، لاک، خودکار، لکه‌های تیره و… وجود دارد بهتر است مقداری جوش‌شیرین روی قاب گوشی بریزید.

بعد از 5 دقیقه با مسواک با حرکت دایره‌ای روی قاب بکشید تا هر نوع جرم، آلودگی و لکه‌ای از روی قاب گوشی خود را به راحتی از بین ببرید. سپس با یک دستمال مرطوب جوش‌شیرین و لکه‌های جدا شده را تمیز کنید. بعد از اینکه قاب را در هوای آزاد گذاشته و کاملا خشک شد، روی گوشی خود نصب کنید.

بهترین روش تمیز کردن قاب گوشی؛ راهکار شما چیست؟

بهترین روش تمیز کردن قاب گوشی؛ راهکار شما چیست؟

چگونه لاک را از روی قاب گوشی پاک کنیم؟ در این مقاله 3 راهکار قطعی برای از بین بردن انواع لکه‌ها از قاب پشت گوشی را بطور کامل بررسی کردیم با استفاده از جوش‌شیرین، الکل و مایع ظرفشویی به راحتی می‌توانید انواع لکه‌های سرسخت را از قاب گوشی خود حذف کنید.

شاید این مطلب جذاب باشد
اندازه عکس را در Android کاهش دهید

لازم به ذکر است که قبل از اینکه هر کدام از این مراحل مقاله را برای تمیز کردن گوشی خود به کار می‌گیرید، حتما باید گوشی خود را خاموش کنید. با تهیه لوازم جانبی موبایل از جمله قاب ژله‌ای و گلس می‌توانید از لکه‌دار شدن ال سی دی و قاب گوشی خود جلوگیری کنید.

چنانچه می‌خواهید لکه‌ای را از روی اسپیکر مانند، اسپیکر jbl، مونوپاد، کاور ژله‌ای دسته بازی، شارژر خود حذف کنید، می‌توانید از روش‌های ذکر شده در این مقاله نیز استفاده کنید. در‌صورتی‌که شما از روش دیگری برای تمیز کردن قاب گوشی خود استفاده می‌کنید در بخش کامنت‌ها نظرات خود را با ما و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا