لوازم جانبی

چگونه می بند 3 اورجینال را از می بند 3 تقلبی تشخیص دهیم؟

شیائومی Mi Band 3 یکی از محبوب‌ترین مچ بندهای هوشمند موجود در بازار است که با قابلیت‌های فراوان و قیمتی مناسب به فروش می‌رسد. همانند بسیاری از محصولات محبوب دیگر، نسخه تقلبی این دستبندهای هوشمند نیز در بازار وجود دارد؛ در این صورت، احتمالا تنها راه برای فرار از دام سودجویان، آشنایی با تفاوت‌های می بند 3 اورجینال و تقلبی خواهد بود. اما چگونه می‌توان مدل اصلی Mi Band 3 را از مدل تقلبی تشخیص داد؟

اواسط سال گذشته میلادی، شیائومی با عرضه ساعت هوشمند Mi Band 3 با برچسب قیمت رقابتی، توجه بسیاری از افراد را به خود جلب کرد. می بند 3 هم‌چنان یکی از بهترین و البته ارزان‌ترین گجت های پوشیدنی موجود است که نباید به سادگی از ویژگی‌های بسیار خوب آن عبور کنید. اگرچه قیمت در نظر گرفته شده برای این محصول، منطقی است، ولی همیشه سودجویانی هستند که با ارائه نسخه تقلبی، دستگاهی مشابه را با قیمت پایین‌تر در اختیار علاقه‌مندان قرار دهند.

تشخیص می بند 3 تقلبی از نسخه اورجینال، کار دشواری نیست و اگر به نکاتی که در ادامه بیان می‌کنیم توجه کافی داشته باشید، احتمالا هرگز به دام کلاهبرداران نخواهید افتاد.

تشخیص می بند 3 اورجینال از می بند 3 تقلبی

پیش از هر چیز، پیشنهاد می‌کنیم این مچ بند هوشمند را از فروشگاه‌های معتبر خریداری کنید. اگر به هر دلیلی (همچون قیمت پایین‌تر) قصد دارید می بند 3 را از محلی دیگر خریداری کنید، بهتر است به تفاوت‌های زیر، نهایت توجه را داشته باشید.

تشخیص می بند اورجینال از تقلبی

بسته‌ بندی اورجینال می بند ۳

نخستین چیزی که در خرید این مچ بند هوشمند با آن مواجه خواهید شد، بسته‌بندی است. می بند 3 اورجینال با جعبه‌ای بلند و باریک ساخته می‌شود و رنگ انتخاب‌شده برای جعبه با رنگ خود دستبند یکسان است (در اینجا عکس نسخه مشکی ضمیمه شده است).

شاید این مطلب جذاب باشد
آموزش تعویض باتری گوشی موبایل سامسونگ Galaxy Note 4

بسته بندی می بند ۳ اورجینال
در مقایسه، می بند 3 تقلبی جعبه‌ای مربعی‌شکل و رنگی داشته و بر خلاف نسخه اورجینال، اطلاعات بسیاری را روی جعبه اصلی آن می‌توان پیدا کرد.می بند ۳ فیک

صفحه نمایش می بند ۳

مورد دیگری که تشخیص مدل اصلی از فیک را آسان می‌کند، نمایشگر دستگاه است. نسخه اورجینال می بند 3 با نمایشگری سیاه و سفید به دست کاربران می‌رسد، در حالی که نسخه تقلبی، صفحه نمایشی رنگی دارد. همین ویژگی به تنهایی می‌تواند سر نخی برای مقابله با هرنوع کلاه‌برداری باشد!

مقایسته می بند ۳ اصلی و تقلبی

سمت راست: می بند 3 اورجینال / سمت چپ: می بند 3 تقلبی

مورد دیگری که احتمالا به کمک شما خواهد آمد، نحوه نمایش اطلاعات است. در مدل اصلی، کاربران برای مشاهده اطلاعات مختلف می‌توانند صفحه را لمس و انگشت خود را به طرفین بکشند. این در حالیست که در مدل تقلبی، این کار را باید با ضربه زدن به دکمه تعبیه‌شده در بخش پایینی انجام داد. علاوه بر این، محتوایی که پیش روی کاربران قرار می‌گیرد نیز در این نسخه محدود به مواردی همچون ضربان قلب، گام‌شمار، ساعت و مواردی از این دست است؛ در حالی که می بند 3 اورجینال می‌تواند اطلاعاتی از فعالیت‌های ورزشی، گام‌ها، ضربان قلب، شبکه ابری، نوتیفیکیشن‌ها، کرنومتر و … را پیش روی شما قرار دهد.

دستند تقلبی می بند ۳

سمت راست: می بند 3 اورجینال / سمت چپ: می بند 3 تقلبی

به این موارد باید دقت بالاتر سنسور ضربان قلب در مدل اصلی و نحوه نمایش متفاوت نتایج را نیز اضافه کرد. همچنین کیفیت بند می بند 3 هم بسیار موثر و با اهمین می باشد.

طراحی شارژر mi band 3

طراحی ردیاب اصلی و نحوه شارژ آن، دیگر تفاوت مهم بین می بند 3 اورجینال و تقلبی است. همان‌طور که در تصویر زیر نیز می‌بینید، دو پین بر روی نسخه اصلی وجود دارد که با اتصال آن به شارژر مخصوص، می‌توان آن را شارژ کرد؛ در مقایسه، طراحی پین‌ها در نسخه تقلبی کاملا متفاوت است و برای شارژ باید آن را مستقیما به پورت USB متصل نمود.

شاید این مطلب جذاب باشد
روت گوشی یعنی چه؟

شارژ می بند ۳ فیک و اصلی

سمت چپ: می بند 3 اورجینال / سمت راست: می بند 3 تقلبی

لوگوی MI بر روی دستبند mi band 3

در کنار طراحی متفاوت پین و سنسور مرکزی، می بند 3 تقلبی فاقد لوگوی MI است. این موضوع در مورد نسخه فیک Mi Band 2 نیز صدق می‌کند.

لوگو اصلی می بند ۳

مشخصه دیگری می بند 3 اورجینال، کیفیت بالاتر بند و طراحی یک‌دست آن است؛ چیزی که خوشبختانه در می بند 3 تقلبی وجود ندارد و سازندگان از طراحی بافت‌دار در آن استفاده کرده‌اند.

سازگاری با اپلیکیشن Mi Fit

اپلیکیشن mi fit

مواردی که بالاتر به آنها اشاره کردیم، احتمالا برای تشخیص نسخه تقلبی دستبند هوشمند شیائومی می بند 3 از نسخه اصلی کافی بوده باشند؛ با این حال، راه دیگر، بررسی سازگاری دستگاه با اپلیکیشن مخصوص Mi Fit است.

Mi Fit نام نرم افزار رسمی شیائومی برای مچ بندهای هوشمندش است که نسخه تقلبی می بند 3 با آن سازگاری ندارد. در عوض، ارائه‌کنندگان این محصول، اپلیکیشنی جایگزین را پیشنهاد می‌کنند که البته به اندازه Mi Fit کارآمد نیست.

هولوگرام رایانه همراه در نسخه همراه با گارانتی

گارانتی رایانه همراه mi band 3

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا