لوازم جانبی

بهترین هولدر موبایل؛ راهنمای کامل خرید پایه نگهدارنده گوشی

اگر بخواهید یکی از بهترین اختراعات بشر در قرن 21 را نام ببرید اولین چیزی که به ذهنتان می‌آید چیست؟ بله، درست حدس زدید، اپلکیشن های مسیریاب! تنها کافی است تا مقصد خود را به آن ها بدهید، در این صورت بهترین و خلوت ترین مسیر زیر دستان شماست. فقط یک مشکل بزرگ هم با این راحتی بی‌سابقه وجود دارد:

این تکنولوژی ممکن است شما را به کشتن دهد!

طبق آماری که پلیس راهنمایی و رانندگی اعلام کرده، عدم تمرکز در حین رانندگی عامل شماره 1 در بیشتر تصادفات رانندگی در شهرهای بزرگ است. با توجه به محبوبیت بالای اپلیکیشن های مسیریاب، میتوانید حدس بزنید که استفاده از آن ها در حین رانندگی سهم عمده ای از مرگ و میر جاده ای را تشکیل میدهد.

ممکن است این اطلاعات کمی شما را ناراحت کند ولی اصلاً نگران نباشید، این مقاله قرار نیست آماری از کشته های ماشینی به شما تحویل دهد؛ به جای آن قصد داریم یک راه حل ساده برای این معضل بزرگ به شما پیشنهاد دهیم.

راهنمای خرید هولدر موبایل

خرید هولدر موبایل؛ راه حلی ساده برای مشکلی خطرناک

نگهدارنده گوشی یا هولدر موبایل (Cellphone Car Mount) میتواند خطر عدم تمرکز در رانندگی را تا حد زیادی کاهش دهد. شما در حین کار کردن با این وسیله دیگر مجبور نیستید چشم تان را از مسیر بردارید و این یعنی تمرکز شما در رانندگی به خوبی حفظ میشود.

اگر یادتان باشد گفتیم که نبود تمرکز عامل شماره یک در تصادفات است و اگر وسیله ای بتواند حین رانندگی تمرکز ما را حفظ کند، کار بزرگ و مهمی کرده است. البته این تنها مزیت هولدر موبایل نیست.

مزایای دیگر استفاده از هولدر گوشی هوشمند:

  • موبایل شما را از هرگونه آسیب و ضربه فیزیکی محافظت میکند
  • باعث میشود گوشی شما به جاهای خطرناکی مانند زیر پدال ها لیز نخورد
  • دید شما به مسیر جلو محدود نمیشود
  • دسترسی شما به گوشی موبایل آسان تر و سریع تر است

فکر میکنید انتخاب و خرید این وسیله جانبی حیاتی کار آسانی است؟ باید به شما بگوییم که خرید این وسیله به ظاهر ساده، سخت ترین کاری است که میتوانید انجام دهید. چرا؟

تنوع دیوانه وار مدل های مختلف هولدر موبایل و نبود راهنمایی جامع برای انتخاب و خرید بهترین نگهدارنده گوشی

پس اجازه دهید بدون معطلی به سراغ راهنمای جامع و کاملی برویم که بتواند تک تک سوالات شما درباره این محصول شگفتی ساز را پاسخ دهد و در وقت و هزینه شما صرفه جویی چشمگیری انجام دهد.

انواع نگهدارنده گوشی در بازار ایران

به دلیل تقاضای بالای بازار، تنوع هولدرهای گوشی هوشمند هر روز بیشتر و بیشتر میشود. به عنوان مثال، محبوبیت بالای استفاده از سرویس های تاکسی آنلاین (مانند اسنپ و تپسی) باعث شده تا تقاضای بازار هولدرهای گوشی به طور فزاینده ای سر به فلک بکشد. اگر بخواهیم این تنوع را طبقه بندی کنیم تا فرآیند خرید برای شما راحت تر شود، میتوانیم 4 گروه زیر را برای شما انتخاب کنیم:

شاید این مطلب جذاب باشد
نحوه استفاده و مراقبت از پاور بانک (روش های افزایش طول عمر پاوربانک)

هولدر موبایل دریچه کولر

1. هولدر موبایل گیره ای

این نوع هولدرها با استفاده از گیره های نصبی، بر روی تیغه های کانال کولر خودرو نصب میشوند و معمولاً برای کولرهای مربعی و مستطیل شکل و مشبک مناسب تر هستند. موقعیت کناری این نگهدارنده ها باعث میشود تا دید شما هنگام رانندگی به هیچ وجه با اختلال روبرو نشود.

البته نصب کردن این هولدرها بر روی کانال میتواند برای زمانی که کولر یا بخاری ماشین شما روشن است و حرارت یا سرما به گوشی منتقل میشود. االبته معمولا ما فضای داخل خودرو را گرو یا خنک میکنیم و از برخورد باد گرم یا سرد به صورت و بدنمان اجتناب میکنیم. با این حساب میتوانیم درچه ای که گوشی بر روی آن نصب شده را ببندیم و از سایر دریچه ها استفاده کنیم. جالب است بدانید گرمای بیش از حد ممکن است باعث انفجار باتری های گوشی های هوشمند شود. هولدرهای قابل نصب به درچه کولر خیلی در معرض دید نیستند و از چشم سارقان به دور هستند. راه حل این است که در انتخاب لوازم جانبی دقت بیشتری کنید تا قربانی هولدر های بی کیفیت بازار نشوید.

هولدر موبایل داشبورد

2. نگهدارنده موبایل مکنده ای

محل نصب این هولدرها معمولاً به دو صورت روی داشبورد یا شیشه جلو راننده است و اتصال آن ها از طریق Suction cup یا چسبنده های مکنده ای تنظیم میشود. حواستان باشد که در هنگام خرید این نوع، حتماً از کیفیت بالای ساکشن کاپ ها اطمینان حاصل کنید چرا که قدرت این مکنده ها بعد از مدتی کم میشود و دیگر بر روی سطوح باقی نمیمانند. همچنین این هولدرها اگر بر روی شیشه نصب شوند، ممکن است بخشی از دید راننده را مختل کنند. از مزایای اهولدر های قابل نصب بر روی شیشه میتوان به فضای زیاد شیشه و داشبورد اشاره کرد. پس جای نگرانی وجود ندارد و خیلی سریع میتوان محل مناسب را پیدا کرد.

هولدر موبایل رومیزی

3. هولدر موبایل چسبی

 به دلیل چسب قوی استفاده شده در این هولدرها، باید قبل از هر چیز از مکان نصب آن ها مطمئن شوید. زیرا بعد از نصب، جا به جایی یا برداشتن آن ها کار آسانی نیست. علاوه بر این ممکن است آثار باقیمانده چسب بر روی شیشه باقی بماند که این مورد برای خیلی ها اذیت کننده است.

هولدر مغناطیسی موبایل

4.هولدر مغناطیسی گوشی موبایل

اگر از گیره، چسب و مکنده بگذریم، به هولدرهایی میرسیم که با قابلیت مغناطیسی خود، گوشی شما را محکم سر جای خود قرار میدهند. هولدر های مغناطیسی میتوانند هم بر بروی شیشه نصب شوند و هم بر روی دریچه کولر. تنها تفاوت هولدر های مغناطیسی با هولدر های گیره ای، استفاده سریع و آسان از گوشی در زمان برداشتن و قرار دادن بر روی هولدر است. یکی از سوالاتی که بسیاری از افراد در مورد این نوع اتصال میپرسند، این است که آیا استفاده از مغناطیس برای گوشی مضر است؟

شاید این مطلب جذاب باشد
راهنمای خرید گوشی موبایل اقتصادی – آذر ۱۴۰۱

در پاسخ باید بگوییم که خاصیت مغناطیسی این پایه های نگهدارنده به دلیل شدت پایین، هیچ خطری ندارد و شما میتوانید با خیال راحت از آن ها استفاده کنید. نکته ای که باید در مورد هولدرهای مغناطیسی بدانید این است که حتماً از قوی بودن مگنت استفاده شده در آن ها مطمئن باشید چراکه قدرت پایین مگنت باعث میشود با عبور از یک دست انداز، گوشی از هولدر جدا شده و به گوشی صدمه بزند.

انواع دیگری از cell phone car mount وجود دارد که به نسبت مدل های رایج، کمتر از آن ها استفاده میشود. برخی از این مدل ها شامل هولدرهای اسلات CD، هولدر انگشتی، گردنی، هولدر موبایل روی فرمان و هولدرهای دوچرخه و موتور هستند. مواردی که برای خرید نگهدارنده های گوشی در این مقاله به شما میگوییم، برای تمام مدل ها صدق میکند و میتواند به عنوان راهنمای خرید از این نکات استفاده کنید.

بهترین هولدر گوشی برای من کدام است؟

این سوالی است که ممکن است با خواندن قسمت قبل به ذهنتان رسیده باشد. اینکه چند محصول را برای شما لیست کنیم و بگوییم این ها بهترین هولدرهای موبایل در بازار هستند نمیتواند کمکی به شما کند. چرا؟ به 2 دلیل:

  1. معیار خوب یا بد بودن هولدر برای هر کس متفاوت است؛ مثلاً ممکن است قابلیت چرخش 360 درجه اصلاً برای شما اولویت نباشد و تنها به ارزان بودن و کار راه اندازه بودن هولدر فکر کنید.
  2. به دلیل بازار داغ هولدرهای موبایل، تنوع مدل ها روز به روز بیشتر میشوند؛ برای همین انتخاب بهترین مدل ها کار آسانی نیست.

در قسمت بعدی نکاتی را برای شما آوردیم تا بتوانید مثل یک فرمول جهانی به آن مراجعه کنید و بر اساس نیازهای خود، بهترین هولدر را تحت هر شرایطی برای خود انتخاب کنید.

قبل از خرید هولدر گوشی این سوالات را از خود بپرسید

شاید اصلاً فکر نمیکردید برای خرید وسیله ساده ای مثل هولدر هم باید کمی تحقیق کنید! اما نکاتی که میخواهیم به شما بگوییم میتواند در بدترین حالت انرژی، زمان و هزینه زیادی را برای شما حفظ کند. 3 نکته در مورد خرید نگهدارنده گوشی وجود دارد که باید قبل از خرید حتماً آن ها را بررسی کنید:

شاید این مطلب جذاب باشد
بررسی مشکل خالی شدن شارژ گوشی اندروید و آیفون + راه حل

هولدر مناسب اتاق ماشین

  • اتاقِ داخلِ ماشین من چه شکلی است؟

اولین جایی که باید برای خرید هولدر به آن مراجعه کنید، ماشین شماست. اینکه داخل اتاق ماشین شما چه شکلی است و شامل چه بخش هایی است تا حد زیادی میتواند انتخاب نوع هولدر را برای شما مشخص کند. به عنوان مثال اگر شیشه جلوی راننده خیلی شیب داشته باشد، ممکن است هولدر با داشبورد برخورد کند و خیلی زود بشکند.

یا اینکه اگر سطح داشبورد خودروی شما ناهموار باشد، فضای کافی برای نصب هولدر مکنده وجود نخواهد داشت. در نهایت اگر تیغه های کانال کولر ماشین دایره ای شکل یا نازک باشند، نمیتوانید گیره های هولدر را خوب روی آن ها سوار کنید. پس قبل از اینکه اقدام به خرید هولدر کنید، بهتر است کمی فضای داخل ماشین خود را بررسی کنید.

  • مشخصات ظاهری موبایل من چیست؟

وزن و سایز موبایل شما هم تاثیر بالایی در انتخاب نگهدارنده گوشی ماشین دارد. اگر گوشی شما دارای ابعاد بزرگی است و وزنی بیشتر از 200 گرم دارد، استفاده از هولدر مغناطیسی منطقی به نظر میرسد. چون هولدرهای چسبی و مکنده ای معمولاً برای گوشی ها سبک تر انتخاب بهتری هستند. البته تولید کنندگان معمولاً در بسته بندی هولدرها، در مورد نوع گوشی سازگار با نگهدارنده اطلاعات مفیدی به شما میدهند.

به عنوان مثال گوشی پرچمدار سامسونگ را در نظر بگیریم. هولدرهای آهن ربایی از جمله پرفروش ترین لوازم جانبی گوشی s10 plus محسوب میشود. دلیل این امر آن است که نگهدارنده های آهن ربایی معمولاً با اکثر گوشی های بازار سازگاری دارد.

هولدر مناسب گوشی موبایل

  • کدام ویژگی هولدر برای من مهم تر است؟

برخی از هولدرها چند کاره هستند؛ مثلاً هولدرهایی داریم که با اتصال گوشی به صورت وایرلس گوشی شما را شارژ میکنند. هولدرهای رایج تر تنها به عنوان پایه نگهدارنده عمل میکنند. هولدر هم مانند هر محصول دیگری از تنوع کاربری زیادی برخوردار است و این شما هستید که با مشخص کردن انتظارات خود، بهترین هولدر گوشی را برای انتخاب میکنید.

مهم ترین سوالات کاربران در مورد خرید بهترین هولدر موبایل

مهم ترین سوالات کاربران در مورد خرید بهترین هولدر موبایل

همیشه نکاتی وجود دارد که تنها بعد از استفاده طولانی مدت از محصول به آن میرسید و به خود میگویید که ای کاش قبل خرید کمی در مورد این موضوعات اطلاعات کسب میکردید. قصد ما در این بخش دقیقاً این است که این سوالات حیاتی را زیر ذره بین ببریم و مهم ترین ابهامات در مورد هولدر گوشی را برای شما برطرف کنیم.

  1. هولدرهای سازگار با قاب چه کاربردی دارند؟ برای استفاده از بیشتر هولدرهای رایج بازار، مجبورید گارد یا قاب گوشی خود را بردارید و سپس آن را در هولدر قرار دهید. این کار در بلند مدت میتواند به بدنه گوشی شما صدمه وارد کند. اما هولدرهایی که با قاب سازگارند، قابلیت نصب گوشی های با قاب را هم دارند تا دیگر خیالتان از بابت آسیب فیزیکی به گوشی راحت باشد.
  2. ظرفیت هولدر با قابلیت شارژ گوشی چقدر باید باشد؟ به طور کلی، هولدرهایی که قابلیت شارژ دارند باید ظرفیتی معادل 5 تا 10 وات داشته باشند تا بدون آسیب به باتری گوشی، موبایل را شارژ کنند.
  3. آیا هولدرهایی داریم که مختص مدل خاصی از موبایل هستند؟
شاید این مطلب جذاب باشد
رندرهایی از گوشی گلکسی A34 منتشر شد

بله، شما میتوانید هولدرهایی تهیه کنید که مختص گوشی های اندرویدی یا آیفون هستند ولی اصلاً فکر نکنید هولدرهای انحصاری یک گوشی، امکانات بیشتری در اختیار شما قرار میدهند. بهتر است معیار خوب بودن هولدر را بر اساس نکاتی که در قسمت قبل به شما گفتیم مشخص کنید.

به عنوان مثال برخی از مدل های گوشی سامسونگ، دارای قابلیت شارژ وایرلس هستند. در بین لوازم جانبی موبایل سامسونگ هم برخی از هولدرها قابلیت شارژ بی سیم دارند و میتوانند برای این دسته از گوشی ها ایده آل باشند.

  1. یک هولدر گوشی ایده آل چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

علاوه بر امکانات ابتدایی هولدر، یک نگهدارنده ایده آل میتواند دارای ویژگی های زیر باشد:

  • قابلیت چرخش 360 درجه گوشی
  • نصب ساده و راحت
  • مکانیسم سریع آزاد کردن گوشی برای جدا کردن بدون دردسر گوشی از هولدر

 

  1. میتوانم از هر جایی هولدر بخرم؟

به دلیل تنوع بالای هولدرهای بازار، توصیه میکنیم از فروشگاه های معتبر لوازم جانبی استفاده کنید. با اینکه قیمت وسوسه انگیز دست فروش های مترو و خیابان، میتواند شما را برای خرید متقاعد کند ولی تجربه نشان داده که نقص های یک هولدر به مرور زمان خود را نشان میدهند. این نواقص معمولاً شامل موارد زیر است:

  • ضعیف شدن چسب، مکنده یا مغناطیس هولدر بعد از چند روز استفاده
  • هرز شدن پیچ ها و گیره های نگهدارنده

 

سخن آخر: نظرات کاربران فروشگاه های آنلاین لوازم جانبی، میتواند در خرید بهترین هولدر موبایل به شما کمک کنند 

یکی از مواردی که میتوانید خیلی خوب روی آن حساب باز کنید، نظرات، نقد و بررسی های کاربرانی است که برای مدتی از هولدرها استفاده کرده اند. این نظرات به دلیل اینکه بدون هیچ گونه تعصبی نوشته میشوند، میتوانند در انتخاب بهترین هولدر به کمک شما بیایند. امیدواریم بتوانید با خواندن این مقاله، بدون نگرانی و استرس هولدر مورد نظر خود را سفارش دهید و از رانندگی و سفر خود لذت ببرید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا