لوازم جانبی

چطور بفهمیم فلش مموری سوخته است؟

بسیاری از افراد برای اینکه همیشه به اطلاعات ضروری خود دسترسی داشته باشند از فلش مموری استفاده می کنند. یکی از مشکلات شایع فلش مموری ها، خصوصا در فلش های بی کیفیت و تقلبی، عدم شناسایی آن ها توسط کامپیوتر یا موبایل است. خصوصا در فلش های  اگر اطلاعات مهمی در یو اس بی خود داشته باشید، این اتفاق می تواند برای شما بسیار ترسناک باشد.

زمانی که یک فلش توسط دستگاه خوانده نمی شود، به معنای این نیست که دیگر قابل استفاده نیست. راه های مختلفی برای بررسی وضعیت این حافظه های کوچک وجود دارد. با جانبی در ادامه همراه باشید تا راه های شناسایی فلش مموری سوخته را بررسی کنیم.

فلش مموری سوخته و آسیب دیده

از کجا بفهمیم فلش مموری سوخته است؟ مرگ فلش مموری!

منظور ما از فلش مموری سوخته این است که به دلیل وجود نقص فیزیکی در فلش، دیگر نمی توان از آن استفاده کرد. در این حالت معمولا امکان بازیابی اطلاعات روی یو اس بی نیز وجود ندارد. با این حال، در اکثر اوقات عدم شناسایی فلش توسط دستگاه به معنای سوختن آن نیست. بنابراین، در هنگام بروز مشکل عدم شناسایی مموری توسط دستگاه، ابتدا باید دلایل آن را بررسی کنید.

ممکن است مواردی مانند مشکلات سخت افزاری در درگاه USB، مشکلات نرم افزاری، عدم سازگاری فلش با دستگاه، مشکلات نرم افزاری در فلش و موارد مشابه باعث عدم شناسایی مموری یو اس بی توسط کامپیوتر یا موبایل شوند. در ادامه ما این مشکلات و راه حل های آن ها را بررسی خواهیم کرد. در صورتی که هیچ راهی برای شناسایی فلش وجود نداشته باشد، باید به فکر خرید یک فلش جدید از فروشگاه های معتبر لوازم جانبی گوشی مانند فروشگاه جانبی باشید.

شاید این مطلب جذاب باشد
تنظیمات هندزفری در تلفن سامسونگ

بررسی فلش مموری سوخته

بررسی های اولیه فلش مموری سوخته و شناسایی مشکل اصلی

بعد از بروز مشکل برای USB، در ابتدا وضعیت آن را با انجام آزمایش های زیر بررسی کنید

  • بررسی روشن شدن فلش: برخی از USB ها دارای چراغ های کوچکی هستند. بررسی کنید که آیا این چراغ ها بعد از اتصال به کامپیوتر روشن می شوند؟
  • بررسی سالم بودن پورت یو اس بی: از پورت های مختلف استفاده کنید.
  • بررسی فیزیکی: شکستگی و آسیب دیدگی شدید یکی از دلایل اصلی مرگ فلش مموری است
  • ریستارت کردن موبایل و کامپیوتری: گاهی اوقات یک ریستارت ساده می تواند مشکل را حل کند

تشخیص سالم بودن فلش مموری در Disk Management

استفاده از Disk Management برای شناسایی فلش مموری سوخته

Disk Management یکی از ابزار های ویندوز است که درایو های متصل به کامپیوتر را بررسی می کند. با استفاده از این ابزار می توانید در اکثر موارد فلش مموری سوخته را تشخیص دهید. برای اینکار فلش را به کامپیوتر متصل کنید. روی علامت پنجره یا استارت ویندوز راست کلیک و گزینه Disk Management را انتخاب کنید. در پنجره باز شده می توانید تمام درایور های موجود در دستگاه و حافظه های جانبی متصل به آن را ببینید. حالا ممکن است یکی از شرایط زیر برای شما رخ دهد:

1.فلش مموری سالم است اما نیاز به فرمت دارد

اگر فلش مموری سالم باشد، از طریق بررسی سایز دیسک و فرمت دیسک می توانید فلش خود را پیدا کنید. در چنین شرایطی با کلیک راست کردن روی درایو و انتخاب Format، فلش شما قابل شناسایی خواهد بود. البته در این حالت تمام اطلاعات روی فلش پاک می شود.

شاید این مطلب جذاب باشد
بهترین روش تغییر اندازه آیکون گوشی آیفون و اندروید کدام است؟

2. درایو مربوط به فلش دیده نمی شود؛ فلش مموری سوخته

اگر در اینجا نتوانتستید درایو مربوط به USB خود را پیدا کنید، به احتمال زیاد فلش شما سوخته است و باید به فکر خرید فلش مموری با کیفیت باشید. برای اینکه مطمئن شوید این مشکل به دلیل نقص سخت افزاری یا درایوری کامپیوتر نیست، همین مراحل را در یک کامپیوتر دیگر تکرار کنید. همچنین بررسی سایر دلایلی که ممکن است باعث عدم تشخیص فلش شوند فراموش نکنید.

عدم تشخیص فلش به دلیل تفاوت تکنولوژی و ناسازگاری با دستگاه

اگر فلش مموری با دستگاه سازگاری نداشته باشد، امکان خوانده شدن آن توسط دستگاه وجود نخواهد داشت. کامپیوتر ها و موبایل ها معمولا از تکنولوژی های استاندارد استفاده می کنند که تقریبا با همه یو اس بی مموری ها همخوانی دارند. با این حال، گاهی ممکن است تفاوت تکنولوژی باعث بروز مشکلاتی شود. در این موارد با اینکه فلش سالم است اما دستگاه قادر به تشخیص آن نسیت.

در اکثر اوقات افراد در هنگام خرید فلش یا حتی SD کارت ها به تکنولوژی به کار رفته در آن دقت نمی کنند. برای جلوگیری از بروز مشکلات مربوط به ناسازگاری، در صورتی که قصد خرید کارت حافظه یا USB را دارید، حتما اطلاعات مربوط به تکنولوژی مموری و سازگاری های آن  را بررسی کنید.

عدم شناسایی فلش و ویروسی شدن فلش

عدم شناسایی فلش به دلیل ویروسی شدن گوشی یا کامپیوتر

در بسیاری از موارد وجود ویروس یا بدافزار باعث عدم شناسایی فلش مموری می شود. این مشکل می تواند در دستگاه یا فلش وجود داشته باشد. استفاده از آنتی ویروس و اسکن کردن دستگاه ممکن است این مشکل را حل کند. اگر وجود ویروس در فلش موجب این مشکل شده باشد، فرمت کردن آن با استفاده از Disk Management بهترین گزینه برای شما است. گاهی اوقات ویروس ها می توانند به قدری آسیب رسان باشند که حتی باعث سوختن فلش شوند.

شاید این مطلب جذاب باشد
چگونه می توان فهمید که تلفن یا LCD لمس شده است؟

گوشی های هوشمند امروزی نیز در معرض ویروسی شدن قرار دارند و ممکن است به همین دلیل توانایی خواندن فلش مموری را نداشته باشند. برای کسب اطلاعات بیشتر در این مورد و از بین بردن ویروس های گوشی، به مقاله ویروسی شدن گوشی مراجعه کنید.

بررسی سالم بودن فلش آیفون

سوختن فلش های مخصوص اپل؛ بررسی سالم بودن فلش لایتنینگ

فلش لایتنینگ ها، فلش های مخصوص اپل هستند که امکان اتصال به پورت های USB معمولی و پورت لایتنینگ اپل را دارند. معمولا این نوع از فلش ها نیاز به مراقبت بیشتری نسبت به فلش های معمولی دارند. سر لایتنینگ فلش های مخصوص اپل بسیار آسیب پذیر است. آسیب به این بخش باعث می شود دیگر نتوانید از فلش روی گوشی خود استفاده کنید.

برای شناسایی فلش مموری سوخته اپل، با استفاده از کامپیوتر و گوشی وضعیت فلش خود را بررسی کنید.  همچنین از گوشی های دیگر اپل نیز برای بررسی سالم بودن یو اس بی مموری لایتنینگ کمک بگیرید. گاهی اوقات با آپدیت کردن گوشی یا فرمت کردن آن می تواند این مشکل را حل کند. فراموش نکنید نوع فلش و کیفیت برند سازنده آن نیز در شناسایی توسط گوشی تاثیر گذار است. در مقاله فلش آیفون اطلاعات مفیدی در مورد انواع فلش های لایتنینگ و برند های معتبر آن پیدا می کنید.

جمع بندی کلی مقاله

در این مقاله به معرفی راه های شناسایی فلش مموری سوخته پرداختیم. در اکثر موارد مشکل عدم شناسایی فلش مموری به دلیل سوختن آن نیست. سعی کنید همه راه های مختلف را بررسی کنید تا از دلیل اصلی بروز این مشکل مطمئن شوید. پیشنهاد می کنیم همیشه از USB های اصل و دارای گارانتی استفاده کنید تا احتمال رو به رو شدن با فلش مموری سوخته را کاهش دهید. شما می توانید نظرات و سوالات خود در رابطه با این مشکل را از طریق کامنت با ما در میان بگذارید.

شاید این مطلب جذاب باشد
آیا می توانیم خودمان تعویض درب پشت گوشی را انجام دهیم؟

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا