لوازم جانبی

نانو شیشه چیست و چه مزیتی نسبت به سایر شیشه ها دارد؟

صفحه بزرگ یکی از ویژگی های جذاب تلفن های هوشمند جدید است. اما این نیز می تواند یک اشکال بزرگ باشد. شکستن ، ترک خوردن یا خراشیدن صفحه گوشی از جمله تجربه های ناخوشایندی است که ممکن است برای شما اتفاق بیفتد. بهترین راه برای جلوگیری از این رویداد وحشتناک که می تواند هزینه زیادی را برای شما به همراه داشته باشد ، استفاده از محافظ صفحه یا شیشه تلفن است.

اگر قصد دارید یک لیوان برای تلفن تهیه کنید ، چندین گزینه برای شما در بازار وجود دارد. نانو شیشه یکی از انواع جدید محافظ صفحه است که به دلیل ویژگی های مثبت فراوان ، نظرات مثبت زیادی را دریافت کرده است. اما دلایل محبوبیت نانو شیشه چیست؟ آیا محافظ صفحه نانو بهتر از شیشه معمولی است؟ برای پاسخ به این سوالات با ما همراه باشید.

گلس نانو مایع، فناوری جدید محافظ های صفحه نمایش گوشی

نانو شیشه چیست؟ فناوری جدید برای محافظت از صفحه گوشی

شما

نانو شیشه ، که به مایع نانو نیز معروف است ، ترکیبی از شیشه (دی اکسید سیلیکون) و حلالهای مختلف است که شیشه را مایع می کند. هنگامی که مایع نانو روی سطح صفحه تلفن قرار می گیرد و توسط دستگاه خاصی خشک می شود ، یک لایه سخت نازک ایجاد می کند که مقاومت بالایی در برابر ضربه دارد. نوع دیگری از نانو شیشه جامد وجود دارد که شبیه شیشه معمولی است ، اما از فناوری نانوپلیمر استفاده می کند. نازک بودن ، استحکام بالا ، نصب آسان و در برخی موارد آنتی باکتریال مهمترین ویژگی های نانو شیشه است.

اگرچه نانو شیشه می تواند به طور قابل توجهی از صفحه نمایش گوشی شما محافظت کند ، اما تلفن شما همچنان در برابر ضربه های جدی حتی با شیشه خوب آسیب پذیر خواهد بود. به همین دلیل ، استفاده از تجهیزات حفاظتی مانند فیوز و قاب گوشی نیز بسیار مهم است. شما می توانید یک محافظ تلفن از مغازه جانبی خریداری کنید تا گوشی شما در برابر خطرات و هزینه ها محافظت شود. از شکستن خیره کننده صفحه نمایش تلفن خودداری کنید.

شاید این مطلب جذاب باشد
چگونه هندزفری شکسته را از تلفن جدا کنیم؟

تفاوت گلس نانو با گلس معمولی

تفاوت بین نانو شیشه و شیشه معمولی چیست؟ چرا نانو شیشه قوی تر است؟

شیشه های معمولی مقاومت بالایی در برابر ضربه ندارند و مولکول های آنها خیلی سریع تجزیه می شوند. همچنین سطح شیشه و شیشه معمولی در ابعاد میکروسکوپی کاملاً صاف نیست دارای فراز و نشیب است که هم باعث کاهش شفافیت صفحه و هم کاهش مقاومت در برابر ضربه می شود. به همین دلیل ، احتمال ترک خوردن و شکستن بسیار زیاد است.
از طرف دیگر ، شیشه نانو مایع به دلیل تشکیل الیاف پلیمری در برابر ترک خوردگی بسیار مقاوم است. مولکولهای موجود در الیاف پلیمری آنقدر به هم متصل هستند که جدا شدن آنها بسیار دشوار است و سطحی کاملاً صاف ایجاد می کند.

ما قبلاً در مورد نوع عینک در مقاله “کدام بهترین فنجان برای گوشی شما است” به طور مفصل صحبت کرده ایم. با خواندن این مقاله و سپس از طریق فروشگاه جانبی ، بهترین شیشه تلفن> با توجه به نیاز خود ، می توانید اطلاعات کاملی در مورد انواع مختلف عینک دریافت کنید.

مزایای گلس نانو

مزایای نانو شیشه ، نانو شیشه بهتر است یا شیشه؟

در اینجا مهمترین مزایای نانو شیشه نسبت به شیشه آمده است:

  • بدون اثر انگشت و حرکت آسان انگشت روی صفحه
  • مقاومت بیشتر در برابر ضربه
  • شفافیت بالا و 99.9٪ انتقال نور و رنگ از طریق شیشه
  • چسبندگی کامل روی صفحه و بدون حباب زیر شیشه
  • حساسیت بالای لمس به دلیل لایه نازک نانو شیشه
  • ضد باکتری

علاوه بر این ، نانو شیشه معمولاً مساحت بیشتری از شیشه معمولی را پوشش می دهد و نوعی پوشش EDGE-TO-EDGE را بر روی صفحه ایجاد می کند. همچنین مقاومت بیشتر گوشی در برابر گرد و غبار و ریزش آب مثر است. همچنین قطرات آب روی نانو شیشه پخش نمی شود و سطح صفحه نمایش کاملاً ضد آب است.

شاید این مطلب جذاب باشد
آئودی RS3 پرفورمنس ادیشن ۲۰۲۳ با قدرت ۴۰۷ اسب بخار معرفی شد

اما این بدان معنا نیست که تلفن دارای نانو شیشه ضد آب یا ضد آب است. گوشی هایی که حتی بهترین عینک را دارند هنوز در برابر آب آسیب پذیر هستند. از آنجایی که خیس شدن تلفن شما یک رویداد غیرقابل پیش بینی است ، توصیه می کنیم مقاله مرطوب کردن تلفن خود را بخوانید یاد بگیرید چگونه در صورت خیس شدن تلفن خود خیس کنید.

معایب گلس نانو، مقاومت پایین در مقابل خش
معایب نانو شیشه؛ مشکلاتی که باید مورد توجه قرار داد

گرچه نانو شیشه مزایای زیادی دارد ، اما بدون مشکل نیست. در واقع در برخی موارد ، خواص مثبت نانو شیشه ها مانند شمشیر دو لبه عمل کرده و مشکلاتی را ایجاد می کند. به عنوان مثال ، چسبندگی زیاد نانو شیشه باعث می شود که پس از نصب آن را حذف نکنید.

همچنین مقاومت بالای نانو شیشه در برابر شکستن گاهی باعث می شود که ضربه از شیشه عبور کرده و صفحه زیر آن شکسته شود. این یکی از بزرگترین معایب شیشه نانو مایع است. علاوه بر این ، نانو شیشه به اندازه شیشه در برابر خراش و سایش مقاوم نیست ، به ویژه شیشه نانو سخت. بنابراین ، اگر قصد استفاده از نانو شیشه را دارید ، باید به این کاستی ها توجه کنید.

کدام یک مقرون به صرفه تر است ، نانو شیشه ، شیشه ساده یا نانو شیشه؟

فقط چند قطره نانو شیشه برای پوشاندن کل صفحه گوشی کافی است. از سوی دیگر ، شیشه های سخت باید در کارخانه تولید شوند که هزینه های تولید آنها را افزایش می دهد. بنابراین ، به طور کلی می توان گفت که نانو شیشه دارای قیمت پایین تر و مقرون به صرفه تری نسبت به ضخامت و شیشه است.

شاید این مطلب جذاب باشد
راهنمای خرید ایرباد بی‌سیم مناسب ورزشکاران

خلاصه مقاله

در این مقاله ، با نانو شیشه ، مزایای آن و اهمیت استفاده از شیشه به طور کلی آشنا شدیم. اگرچه عینک نانو دارای مزایای زیادی است ، اما هنوز هم بسیاری از مردم ترجیح می دهند از عینک های ساده مات استفاده کنند. بسته به نیاز خود ، می توانید عینک های مختلف را به همراه سایر لوازم جانبی گوشی مانند باتری گوشی از فروشگاه Prepare Country خریداری کنید. در نهایت ، حتماً نظرات خود را در مورد تجربه استفاده از انواع مختلف محافظ صفحه ، به ویژه محافظ صفحه نمایش نانو ، به اشتراک بگذارید و هر سوالی دارید در نظرات بپرسید.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا