لوازم جانبی

علت ایجاد لکه های سفید روی صفحه تلفن چیست؟

یکی از رایج ترین مشکلاتی که ممکن است با آن مواجه شوید ، لکه ها یا نقاط سفید روی صفحه تلفن است. اگر این تجربه آزاردهنده برای شما اتفاق افتاده است ، احتمالاً با س questionsالاتی روبرو هستید مانند این که چرا این لکه های سفید روی صفحه تلفن ظاهر شده و چگونه می توانید آنها را از بین ببرید. به همین دلیل ، ما قصد داریم در این مقاله به بررسی این مشکل و راه های حل آن بپردازیم. برای اطلاعات بیشتر در این زمینه با ما همراه باشید.

لکه های سفید روی صفحه گوشی

لکه های سفید روی صفحه تلفن ؛ نقاط کوچک مزاحم

در حین کار با تلفن خود ، ممکن است نقاط کوچکی روی صفحه مشاهده کنید که روشن تر از سایر قسمت های صفحه هستند. معمولاً هنگامی که پس زمینه گوشی سفید است ، این نقاط بیشتر نمایان می شوند. ممکن است فکر کنید چیزی روی صفحه وجود دارد که تغییر رنگ داده است و سعی کنید آن را با دست پاک کنید. با این حال ، این نقاط آزاردهنده معمولاً به این راحتی از بین نمی روند.

در بیشتر مواقع ، هنگام تغییر پس زمینه به رنگهای دیگر ، این نقاط قابل مشاهده نیستند. اما نباید آنها را به سادگی نادیده گرفت. معمولاً نقاط سفید روی صفحه نشان دهنده یک مشکل بزرگ در صفحه تلفن شما است. در برخی موارد ، این لکه ها ممکن است گسترش یافته و پس از مدتی به نقاط سیاه و پهن صفحه تبدیل شوند. از آنجا که پیشگیری همیشه بهتر از درمان است ، توصیه می کنیم از یک لیوان روی صفحه تلفن برای محافظت از تلفن خود در برابر چنین مشکلاتی استفاده کنید.

شاید این مطلب جذاب باشد
چرا ساعت هوشمند شارژ نمیشود؟

تفاوت هات پیکسل و لکه های سفید اسکرین

انواع لکه های سفید روی صفحه تلفن ؛ پیکسل های داغ یا صفحه سوزان

مشکلات لکه ها و لکه های سفید روی صفحه با سفید یا سیاه شدن تلفن شما کاملاً متفاوت است. کم نور شدن گوشی در بیشتر موارد دلایل نرم افزاری دارد ، اما مشکل نقاط روشن و سفید روی صفحه به دلیل مشکلات سخت افزاری صفحه نمایش است. به طور کلی ، این مشکل از دو طریق زیر بوجود می آید.

پیکسل های داغ: در این موارد ، یک نقطه سفید روی صفحه ظاهر می شود که همیشه سفید باقی می ماند. این نقاط معمولاً بسیار کوچک هستند و فقط شامل چند پیکسل کوچک هستند. مشکل پیکسل های داغ به دلیل روشنایی ثابت چند پیکسل رخ می دهد و معمولاً با تغییر رنگ پس زمینه تغییر نمی کند. پیکسل های داغ روی گوشی ظاهر نمی شوند.

نقاط روشن یا سفید: این رایج ترین مشکلی است که ما در مورد آن صحبت کردیم. این نقاط سفید معمولاً روشن تر از سایر قسمت های صفحه هستند و معمولاً در زمینه سفید قابل مشاهده هستند. در بیشتر موارد ، این نقاط نشان دهنده صفحه داغ است.

تست اسکرین و تشخیص لکه های سفید اسکرین گوشی

صفحه تلفن خود را از نظر وجود نقاط سفید آزمایش کنید

بهترین راه برای تشخیص نقاط سفید روی صفحه ، انجام آزمایش صفحه است. برای انجام آزمایش صفحه روی گوشی های سامسونگ ، کافی است کد * # 0 * # را در تلفن خود وارد کنید. با باز کردن صفحه آزمایش سفید می توانید لکه ها را کاملاً بررسی کنید. در این موارد ، شما باید به دنبال نقاط روشن تر روی صفحه باشید.

شاید این مطلب جذاب باشد
چرا باتری گوشی اپل زود خالی میشه؟

علاوه بر این ، در صفحه آزمایشی صفحه ، می توانید رنگ های مختلف قرمز ، آبی و سبز را انتخاب کرده و وضعیت نقاط روشن روی صفحه را در پس زمینه های مختلف بررسی کنید. توصیه می کنیم پس از ضربه یا خیس شدن گوشی ، این آزمایش را انجام دهید. این تست معمولاً برای بررسی سلامت صفحه نمایش هنگام خرید گوشی استفاده می شود.

لکه های سفید روی صفحه به دلیل خیس شدن گوشی

باعث ایجاد لکه های سفید روی صفحه تلفن می شود

دلایل متعددی وجود دارد که باعث می شود لکه ها و نقاط سفید روشن روی صفحه تلفن ظاهر شوند. در بسیاری از موارد ، عدم محافظت از صفحه نمایش با کیفیت نقش زیادی در ایجاد این مشکل دارد. اگر هنوز محافظ صفحه نمایش خوبی برای گوشی خود انتخاب نکرده اید و نمی دانید کدام شیشه برای گوشی شما مناسب است ، مقاله توصیه شده راهنمای خرید شیشه را مطالعه کنید.

ضربه زدن به صفحه تلفن ؛ علت اصلی ایجاد لکه های سفید

اصلی ترین و مهمترین علت ایجاد لکه های سفید در تلفن ، ضربه های شدید روی صفحه است. در بسیاری از موارد ، ضربه های مستقیم بر روی صفحه تلفن ، یا به ویژه ضربه های جانبی هنگامی که تلفن از دست شما می افتد ، باعث ایجاد ترک یا خط و خش نمی شود. اما آنها آسیب زیادی به صفحه نمایش وارد می کنند. این آسیب ها باعث سوختن صفحه می شود.

در این موارد ، ممکن است نقاط روشن گسترش یابد یا پس از مدتی نقاط جدیدی اضافه شود. با استفاده از فیوز تلفن در کنار شیشه ، می توانید از احتمال ضربه های شدید روی صفحه جلوگیری کنید.

روی صفحه تلفن ضربه بزنید ؛ مشکلات باتری های پر

گاهی اوقات این نقاط روشن می توانند با فشار دادن روی صفحه تلفن ایجاد شوند. باتری های متورم و آسیب دیده می توانند یکی از دلایل فشار بر روی صفحه نمایش داخل گوشی باشند. در صورت لزوم بررسی باتری و تعویض باتری گوشی می تواند این مشکل را برطرف کند.

شاید این مطلب جذاب باشد
همه چیز درباره عکاسی با موبایل (ترفندها، تجهیزات، باید و نبایدها)

همچنین ، در مواردی که صفحه تلفن به درستی در جای خود قرار نگرفته یا هر قسمت داخلی گوشی باعث ایجاد فشار شده است ، ممکن است نقاط سفید روی صفحه گوشی خود نیز مشاهده کنید.

آب صفحه و صفحه سوختگی

یکی دیگر از علل شایع نقاط روشن روی صفحه ، خیس شدن و اصطلاحاً خوردگی آب روی صفحه است. آب یکی از اصلی ترین دشمنان صفحه نمایش است و علاوه بر آسیب رساندن به پیکسل ها ، می تواند باعث سوختن کامل صفحه شود. شیشه خوب با محافظت از صفحه در برابر خیس شدن انگشتان و قطرات باران می تواند از خوردگی صفحه جلوگیری کند.

برطرف کردن لکه های سفید روی صفحه گوشی

لکه های سفید را از صفحه تلفن حذف کنید

متأسفانه ، در بیشتر موارد ، لکه های سفید روی صفحه تلفن به هیچ وجه از بین نمی روند. اگر این لکه ها در اثر ضربه یا خیس شدن تلفن ایجاد شده باشند ، باعث سوختن صفحه می شوند و به تدریج بزرگ می شوند. برخلاف مشکل سفید شدن یا سیاه شدن کامل صفحه در مقاله قبلی سیاه شدن ناگهانی صفحه نمایش آیفون

تکنسین های حرفه ای ابتدا فشار احتمالی باتری یا سایر اجزای داخلی گوشی و نصب نادرست صفحه را بررسی می کنند. اگر لکه های سفید تا زمانی که فشار از بین نرود ناپدید نشوند ، تغییر صفحه نمایش تنها گزینه است.

به خاطر داشته باشید که راه حل هایی مانند ضربه زدن روی صفحه برای از بین بردن لکه ها یا خشک کردن صفحه نمایش با سشوار نه تنها این مشکل را حل نمی کند ، بلکه ممکن است باعث سوختن پیکسل های بیشتر و آسیب به دیگر قسمت های تلفن شود. /

شاید این مطلب جذاب باشد
ظاهرا نام آیفون ۱۴ مکس در دقیقه‌ی نود به ۱۴ پلاس تغییر کرده است

خلاصه

در این مقاله ، ما علت ایجاد لکه های سفید روی صفحه تلفن را بررسی کرده و علل مختلفی را که باعث این مشکل می شوند ، بررسی کردیم. اگر برای شما این اتفاق می افتد ، ممکن است لازم باشد صفحه گوشی را تغییر دهید. می توانید سوالات خود را در مورد این موضوع و موارد مشابه از طریق بخش نظرات با ما در میان بگذارید. متخصصان اضافی به سوالات شما پاسخ خواهند داد.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا