لوازم جانبی

چگونه می توان عمر تلفن را افزایش داد؟ ساده ترین راه جلوگیری از خراب شدن تلفن

حتی با افزایش شدید قیمت تلفن ها در سال های اخیر ، حتی خرید تلفن های میان رده جدید نیز به بودجه زیادی احتیاج دارد. آیا به جای صرف هزینه های زیاد برای خرید یک گوشی جدید ، آیا نباید بیشتر به افزایش عمر تلفن هوشمند فعلی خود توجه کنید؟ خوشبختانه روش های زیادی برای انجام این کار وجود دارد. ما همچنین لیستی از مهمترین نکاتی را تهیه کرده ایم که می تواند از آسیب دیدن تلفن شما جلوگیری کند. برای یافتن پاسخ صحیح به سال “چگونه می توان عمر تلفن را افزایش داد؟” ادامه مطلب را بخوانید.

پاک کردن برنامه های اضافه و سنگین از گوشی

1. با حذف برنامه ها و اطلاعات اضافی ، عمر تلفن خود را افزایش دهید

تقریباً همه کاربران تلفن های هوشمند تاخیر و تاخیری را تجربه کرده اند. در بیشتر موارد این امر به دلیل رم کامل گوشی است. برنامه های اضافی را در پس زمینه باز کنید و حافظه داخلی کامل باعث افزایش مصرف برق تلفن می شود. این ممکن است باعث از کار افتادن باتری تلفن شود. خرابی باتری و بسیاری از یادداشت های روزانه باعث می شود که افراد زیادی گوشی های جدید بخرند. برای جلوگیری از چنین مشکلاتی و افزایش طول عمر تلفن ، کافی است برنامه ها و اطلاعاتی را که نیازی به آن ندارید از تلفن خود حذف کنید.

2. با استفاده از شیشه عمر صفحه تلفن خود را افزایش دهید

یکی از دلایل اصلی تعویض تلفن شما خراب یا خراب بودن صفحه نمایش است. قبل از اینکه هزینه های زیادی را برای تعمیر و تعویض صفحه پرداخت کنید ، یک شیشه یا محافظ صفحه خوب بخرید. این عینک علاوه بر جلوگیری از آسیب دیدن صفحه نمایش ، عمر تلفن را نیز افزایش می دهد. زیرا همچنین از برخورد مستقیم صفحه تلفن جلوگیری می کنند.

3. برای محافظت از سلامتی تلفن خود و جلوگیری از آسیب دیدن ، فیوز نصب کنید

پس از نصب محافظ صفحه ، باید به فکر محافظت از سایر اجزای تلفن خود باشید. فیوز و محافظ نمی تواند از همه ضربه ها جلوگیری کند ، اما استفاده از آنها احتمال آسیب جدی به تلفن را کاهش می دهد. روزانه هزاران و شاید میلیون ها نفر در سراسر جهان با مشکل افتادن تلفن خود و وارد آوردن ضربات جبران ناپذیر به آن روبرو می شوند. بنابراین یک فیوز با کیفیت نصب کنید تا فکر خود را در مورد آن راحت کنید.

شاید این مطلب جذاب باشد
سامسونگ اطلاعاتی از رابط کاربری One UI 5 منتشر کرد

خاموش کردن گوشی برای افزایش طول عمر باتری

4. برای افزایش عمر باتری تلفن ، حداقل یک بار تلفن خود را خاموش کنید

شاید این توصیه کمی عجیب به نظر برسد ، اما این نکته ساده می تواند تأثیر بسزایی در افزایش عمر تلفن شما داشته باشد. هرگز برای چندین هفته متوالی رایانه و لپ تاپ خود را روشن نگذارید. زیرا می دانید که این امر باعث کاهش عمر باتری و اجزای آن می شود. تلفن های هوشمند نیز در واقع یک کامپیوتر کوچک هستند. بنابراین ، اگر مدت زمان طولانی ، مثلاً چندین ماه یا سال بدون هیچ گونه وقفه ای استفاده شود ، از طول عمر آن می کاهد. این امر بیش از هر چیز بر روی عمر مادربرد ، پردازنده و باتری تلفن تأثیر می گذارد.

این کار ظرفیت باتری را با گذشت زمان کاهش می دهد. یکی از راه های افزایش ظرفیت باتری گوشی و کمک به افزایش عمر تلفن این است که حداقل هفته ای یک بار حداقل برای چند دقیقه تلفن خود را خاموش کرده و روی اجزای آن استراحت کنید. این ممکن است به اندازه پاسخ دادن به س ofال چگونگی افزایش عمر تلفن شما مهم نباشد ، اما قطعاً در طولانی مدت تأثیرگذار خواهد بود.

5. تلفنهای قدیمی را برای عمر بیشتر به روز نکنید

مارک های معروف تلفن های هوشمند معمولاً به روزرسانی های تلفن های دو نسل پیش را ارائه می دهند. اگر تلفن شما از دو نسل قبلی قدیمی تر است ، توصیه می کنیم از به روزرسانی های جدید استفاده نکنید. همانطور که تجربه نشان می دهد ، به روزرسانی گوشی های قدیمی ، به ویژه در مارک هایی مانند سامسونگ و اپل ، به سرانجام نمی رسد. سیستم عامل های جدید دارای ویژگی های بیشتری هستند. اما این ویژگی های جدید به قدرت پردازش بیشتری نیز نیاز دارند. این باعث کند شدن سرعت تلفن و کاهش سرعت شارژ می شود.

شاید این مطلب جذاب باشد
آشنایی کامل با پرزنتر

نحوه درست شارژ کردن گوشی و افزایش عمر باتری

6. حفظ یک باتری قوی به ما کمک می کند تا عمر تلفن خود را افزایش دهیم

با پیشرفت فناوری تلفن ، سیستم های جدیدی بوجود آمده اند که با جلوگیری از شارژ مجدد ، به قدرت باتری تلفن کمک می کنند. با این حال ، عادت های بد در مورد نحوه استفاده و شارژ تلفن هنوز هم می توانند عمر آن را کوتاه کنند. یکی از مهمترین لحظات سلامتی باتری رعایت فرمول از 25٪ تا 75٪ است. همیشه قبل از رسیدن تلفن به 80٪ شارژر ، برق را از برق جدا کنید.

از طرف دیگر ، قبل از رسیدن به 20٪ ، شارژ مجدد تلفن خود را در نظر بگیرید. اگر از این فرمول پیروی کنید ، می توانید بدون هیچ مشکلی تلفن خود را تا 2500 بار شارژ کنید. این حداکثر عملکرد باتری گوشی است. اگر این کار را نکنید ، بعد از 500 بار شارژ ، ظرفیت باتری کاهش می یابد. ما برای مراقبت از مهمترین مقاله ، مقاله نحوه حفظ سلامتی باتری تلفن خود را به شما پیشنهاد می کنیم. بخش مربوط به تلفن خود را بیاموزید.

7. هنگام آموزش و انجام فعالیت های فضای باز از تلفن خود مراقبت کنید

قرار دادن تلفن در جیب ، پخش موسیقی و ورزش یک تجربه سرگرم کننده است. اما اگر مراقب نباشید ، این می تواند عمر گوشی شما را کوتاه کرده و به آن آسیب برساند. تلفن های موجود در جیب شما می توانند در اثر ورزش عرق رطوبت آسیب ببینند. علاوه بر این ، انداختن تلفن هنگام آموزش یا ضربه زدن نیز بسیار رایج است. هنگام هندزفری از هندزفری ضد آب استفاده کنید و تلفن را در فاصله ایمن نگه دارید. همچنین می توانید کیف های ویژه ای برای گوشی تهیه کنید تا مجبور نشوید تلفن را در جیب خود بگذارید. این راه حل ها به ما کمک می کند تا عمر تلفن خود را افزایش دهیم.

شاید این مطلب جذاب باشد
چرا ماوس بی سیم کار نمی‌کند؟

افزایش طول عمر گوشی با خرید استند موبایل

8. برای مراقبت از تلفن هنگام رانندگی از لوازم جانبی مناسب استفاده کنید

استفاده از ناوبری تلفنی ، تماس و پخش موسیقی از برنامه های مهم تلفن های هوشمند هنگام رانندگی است. اگر به هر دلیلی هنگام رانندگی از تلفن همراه خود استفاده می کنید ، باید مکان راحت و مطمئنی را برای قرار دادن تلفن خود در نظر بگیرید. 15٪ از آسیب فیزیکی گوشی های هوشمند در خودرو رخ می دهد. از خراش و خراش روی تلفن به دلیل نزدیک بودن شما با اجسام تیز مانند سوئیچ های پرتاب گوشی به بیرون از ماشین ، اینها همه مشکلاتی است که می تواند برای شما پیش بیاید. قرار دادن جایگاه گوشی در جای مناسب خودرو تا حد زیادی این مشکل را برطرف می کند. علاوه بر این ، اگر هنگام رانندگی تلفن خود را شارژ می کنید ، حتماً از شارژر فندکی اصلی و با کیفیت استفاده کنید تا به باتری گوشی آسیب نرساند.

9. برای حذف بدافزار از آنتی ویروس استفاده کنید

تمیز کردن تلفن از ویروس ها و بدافزارها یکی از راه های اصلی افزایش عمر تلفن شما است. ویروس ها با استفاده از منابع سخت افزاری تلفن صدمات جبران ناپذیری را وارد می کنند. اگر پس از نصب برنامه جدید یا دریافت فایلی با تبلیغات عجیب و غریب ، تلفن کند و داغ روبرو شدید ، بلافاصله اسکن گوشی را در نظر بگیرید و از برنامه آنتی ویروس کمک بگیرید. برخی از بدافزارها برای انجام کارهای پیچیده طراحی شده اند و بنابراین فشار زیادی به تلفن وارد می کنند. در نتیجه احتمال آسیب رسیدن به دستگاه وجود دارد.

شاید این مطلب جذاب باشد
چرا پاور بانک زود شارژ خالی میکند؟ بررسی مشکلات پاوربانک ها

بازی کردن با گوشی عمر باتری و عمرگوشی را کاهش می دهد از اجرای برنامه هایی که باعث گرم شدن بیش از حد تلفن شما می شوند خودداری کنید

تلفن های امروزی دارای سخت افزار قدرتمندی هستند که به راحتی از عهده بازی ها و گرافیک های سنگین برمی آیند. اما به یاد داشته باشید که تلفن شما کنسول بازی نیست. همانطور که کیفیت بهترین دوربین های تلفن هنوز از دوربین های دیجیتال فاصله زیادی دارد ، سخت افزار گوشی نیز بسیار دور است. ادامه استفاده از تلفن برای انجام بازی ها ، به ویژه بازی های بسیار سنگین ، قطعاً عمر دستگاه را کاهش می دهد. به طور کلی ، هر چیزی که باعث گرم شدن بیش از حد گوشی شود ، به طور قابل توجهی سلامت تلفن را کاهش می دهد. برای ایمن نگه داشتن تلفن خود ، حتماً این توصیه را دنبال کنید.

خلاصه مقاله

در این مقاله ، سعی کردیم این سوال را بپرسیم “چگونه عمر تلفن را افزایش دهیم؟” پاسخ دهید و روش های سالم نگه داشتن تلفن خود را بررسی کنید. اگر تجربه استفاده از این روش ها یا روش های دیگر را دارید ، خوشحال می شویم که تجربه شما را با ما در میان بگذارید. ما منتظر نظرات و پیشنهادات ارزشمند شما هستیم.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا