لوازم جانبی

چرا پاوربانک به زودی شارژ را تخلیه می کند؟ مشکلات بانک های انرژی را بررسی کنید

پاوربانک ها دستگاه های بسیار مفیدی هستند که تلفن ها را در طول روز و زمانی که به شارژر دسترسی نداریم زنده نگه می دارند. با این حال ، این شارژرهای تلفن همراه ، مانند باتری های تلفن همراه معمولی ، ظرفیت محدودی دارند و می توانند با مشکل روبرو شوند. تخلیه زود هنگام پاور بانک یکی از مهمترین مشکلاتی است که می تواند بوجود آید. اگر شما هم با این مشکل روبرو شده اید و می خواهید بدانید چرا پاوربانک به سرعت تخلیه می شود ، برای اطلاعات بیشتر مراقب باشید.

تست سلامت پاوربانک و شارژر همراه

تست سلامت پاوربانک ، از کجا می دانیم منبع تغذیه قطع شده است؟

در موارد خاص ، دلیل منطقی وجود دارد که بانک انرژی کاهش می یابد: تفاوت بین ظرفیت اسمی و ظرفیت اساسی بانک انرژی. معمولاً در هنگام شارژ انرژی کمی از بین می رود ، بنابراین طبیعی است که باتری 10000 میلی آمپری شما فقط می تواند یک باتری 2500 میلی آمپری (در کل 7500 میلی آمپر ساعت) را فقط سه بار شارژ کند. اگر در هنگام خرید پاور بانک به مشخصات ، تکنولوژی ، مارک و کیفیت ساخت توجه کنید ، این عدد تا 9000 میلی لیتر است. تقویت کننده ها نیز در حال افزایش هستند.

اما اگر این مقدار به کمتر از دو برابر شارژ کامل باتری 2500 میلی آمپر ساعت (کمتر از 5000 میلی آمپر ساعت) برسد ، دیگر نگران آسیب دیدن باتری نخواهید بود. علاوه بر این ، علائمی مانند برق در بانک بدون شارژ ، قطع و وصل مجدد هنگام شارژ ، علائم فیزیکی مانند باد کردن و غیره خاموش می شود ، همچنین ممکن است نشان دهد که باتری شما خراب است.

شاید این مطلب جذاب باشد
قابلیت Drop برای انتقال داده بین کامپیوتر و گوشی به مایکروسافت اج می‌آید

علل خرابی پاور بانک؛ چرا پاور بانک سریع خالی می شود؟

پس از تست پاور بانک ، اگر مطمئن هستید که خراب و کم است ، باید به دنبال دلایل خرابی پاور بانک باشید. دلایل مختلفی برای کاهش سریع شارژ برق وجود دارد که هر یک از آنها معمولاً علائم خاصی دارند. پس از یافتن دلیل اصلی ، می توان تعمیر پاور بانک را تشخیص داد.

همچنین ، اگر پاور بانک مشکلی در شارژ دارد و هزینه ای را شارژ نمی کند ، ما مقاله چرا پاوربانک خواندن را شارژ نمی کند ارائه می دهیم>. دلایلی که در زیر ذکر شده بسیار شبیه به دلایلی است که پاور بانک شارژ نمی کند.

استفاده از بهترین آداپتور برای پاوربانک

از آداپتور برق مناسب استفاده نکنید و زمان شارژ را کاهش دهید

اگر منبع تغذیه به درستی شارژ نشود ، دیگر نمی تواند سایر دستگاه ها را به درستی شارژ کند. این اهمیت استفاده از آداپتور برق مناسب را نشان می دهد. آداپتور مناسب برای شارژ پاوربانک باید دارای شدت جریان و ولتاژ سازگار با پاوربانک باشد. در صورت عدم سازگاری در این بخش ، شارژ پاور بانک به سرعت تخلیه می شود. به عنوان مثال ، هنگامی که می خواهید یک Apple Powerbank بخرید ، باید به دنبال آداپتور باشید که تقویت کننده ها و ولتاژهای آن دقیقاً برابر با Apple Powerbank باشد. بنابراین ، شارژرهای خود اپل بهترین گزینه هستند.

کابل شارژ نامناسب یکی از دلایل تخلیه منبع تغذیه است

کابل شارژ Powerbank می تواند سرعت شارژ این دستگاه را بسیار تحت تأثیر قرار دهد. هنگام شارژ پاوربانک ، در صورت نامناسب بودن کابل ، باتری پاور بانک به درستی شارژ نمی شود. در مقابل ، وقتی پاوربانک تخلیه می شود و انرژی ذخیره شده به تلفن ها یا دستگاه های دیگر منتقل می شود ، وجود کابل نادرست علاوه بر کاهش سرعت شارژ ، منجر به اتلاف انرژی نیز می شود. برای حل این مشکل بهتر است کابل شارژ قدرتمندتری را برای پاوربانک خود در نظر بگیرید. کابل هایی که با شارژر اصلی ارائه می شوند معمولاً از بالاترین کیفیت برخوردار هستند.

شاید این مطلب جذاب باشد
گلکسی S21 FE در برابر شیائومی ۱۲T پرو؛ خرید کدام گوشی منطقی‌تر است؟

خراب شدن باتری پاوربانک در هنگام باد شدن باتری پاوربانک

اگر تغییر در ظاهر پاوربانک خود را مشاهده کردید ، ممکن است در تورم باتری پاور بانک مشکل داشته باشید. در این حالت ، شارژری که همراه شما است آخرین نفس های خود را می کشد. از طرف دیگر ، میزان رقت پاوربانک نیز در حال افزایش است. تعمیر و نگهداری شارژ تا 4-5 دقیقه. اما چرا قدرت بانک متورم است؟ دلایل زیادی برای این مشکل وجود دارد. خرابی باتری به دلیل استفاده زیاد ، شوک ، شدت زیاد جریان ، گرم شدن بیش از حد و غیره این می تواند باتری شما را به یک دستگاه دمیده شده آماده منفجر شدن تبدیل کند. در چنین شرایطی باید از ایمنی خود مراقبت کرده و سریعاً از کارگاه بازدید کنید.

خرابی سوکت شارژ پاوربانک و خالی شدن شارژ پاوربانک

پریزهای Powerbank خراب می شوند و ظرفیت آن را کاهش می دهند

یکی از مهمترین دلایل کاهش ظرفیت پاور بانک خرابی سوکت است. خرابی پریز برق و جک USB منجر به اتلاف برق می شود. معمولاً در این حالت شاهد خاموش شدن و اتصال پاوربانک به صورت سری هستیم. گرمای اطراف سوکت ، شلی و قطع شدن آن به صورت تصادفی نشان می دهد که سوکت شارژ یا USB باید تعویض شود. در برخی موارد ، بانک های انرژی با این مشکل قابل تعمیر هستند.

عدم پیروی از روش صحیح شارژ پاوربانک ها

پاوربانک ها تقریباً از همان فناوری باتری تلفن های هوشمند استفاده می کنند. به همین دلیل ، مانند باتری های معمولی ، ظرفیت این دستگاه های ذخیره انرژی با گذشت زمان کاهش می یابد. اما با استفاده مناسب و شارژ مناسب پاوربانک می توانید از کاهش ظرفیت آن و تخلیه سریع پاوربانک جلوگیری کنید. سعی کنید فرمول طلایی را از 25 تا 75 درصد دنبال کنید و شارژ برق را در این محدوده نگه دارید. همچنین از شارژ مجدد یا خاموش شدن کامل پاور بانک خودداری کنید. سرانجام ، شما نباید نقش استفاده از آداپتور و کابل شارژ مناسب را فراموش کنید.

شاید این مطلب جذاب باشد
آنر ۸۰ پرو پلاس شاید با اسنپدراگون ۸ پلاس نسل ۱ و دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی عرضه شود

استفاده از گارد برای جلوگیری از کاهش ظرفیت پاوربانک منبع تغذیه را مرطوب یا قطع کرده و به سرعت شارژ را تخلیه کنید

دلیل دیگر تخلیه سریع پاوربانک شوک یا خیس شدن آن است. ضربات کوچک و بزرگ در نهایت می تواند به باتری و قطعات داخلی پاوربانک آسیب برساند. قطره های کوچک آب نیز می توانند مضر باشند. در این حالت ، کارایی شارژر موبایل کاهش می یابد و افت سریع شارژ را مشاهده خواهید کرد. استفاده از قاب و مراقبت از پاوربانک می تواند از بروز چنین مشکلاتی جلوگیری کند.

مشکلات پاوربانک تقلبی و فیک

کاهش شارژ سریع به دلیل خرید فیک پاوربانک و مارک های مختلف

متأسفانه ، بسیاری از بانک های تقلبی در بازار وجود دارند که با همان قیمت محصول اصلی به فروش می رسند. یکی از نشانه های این گروه از بانک ها شارژ سریع آنهاست. علاوه بر این ، Fick Bank Passer می تواند به تلفن و سایر دستگاه های شما آسیب برساند. به همین دلیل توصیه می کنیم پاوربانک اصلی را از فروشگاه های معتبری مانند Peripheral خریداری کنید.

خلاصه مقاله

در این مقاله سعی کردیم پاسخی مناسب برای سوال “چرا خودپرداز به زودی تخلیه می شود؟” به محض یافتن مشکل و حل آن ، می توانید از دستگاه خودپرداز خود در بیشتر موارد مانند روز اول استفاده کنید. با این حال ، در مواردی مانند باد کردن باتری ، هیچ فرصتی برای تعمیر پاوربانک وجود ندارد. در این زمینه چه تجربه ای داشته اید؟ نظرات و پیشنهادات خود را با آنها در میان بگذارید. دستیار کارشناسان همچنین در پاسخ به س importantالات مهم شما کار می کنند.

شاید این مطلب جذاب باشد
آیفون ۱۵ و ۱۶ هم از مودم‌های کوالکام استفاده خواهند کرد

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا