لوازم جانبی

چگونه فست شارژ گوشی سامسونگ را غیر فعال کنیم؟

شارژ سریع یا همان فست شارژ گوشی سامسونگ یکی از جذاب‌ترین امکاناتی بود که کمپانی سامسونگ به گوشی خود افزود. این قابلیت به شما کمک می‌کند که در سریع‌ترین زمان ممکن بتوانید گوشی خود را شارژ کرده و دوباره بتوانید از تلفن همراه خود مجدداً استفاده کنید.

اما به هر دلیلی ممکن است که بخواهید فست شارژ را غیرفعال کنید. برخی از کارشناسان اعلام داشته‌اند که استفاده مداوم از فست شارژ در طولانی مدت، می‌تواند گوشی شما را با ایراداتی همراه کند. در این مقاله با سه روش ساده و کاربردی می‌خواهیم سوال چگونه فست شارژ گوشی سامسونگ را غیرفعال کنیم را بطور کامل پاسخ دهیم.

چرا نباید از فست شارژ سامسونگ به صورت مداوم استفاده کرد؟

فست شارژ یا شارژ سریع باعث می‌شود که ولتاژ و آمپر بالایی به برد گوشی وارد شود. توجه داشته باشید که گوشی فست شارژ سامسونگ برای آمپر و ولتاژ بالا طراحی شده و در حالت عادی آسیب و ایرادی به گوشی شما وارد نخواهد شد. نکته‌ی مهم اینجاست که در‌صورتی‌که به صورت مداوم از فست شارژ سامسونگ استفاده کنید ممکن است در آینده نزدیک باتری گوشی شما با ایراداتی همراه شود.

 باتری‌های لیتوم – یونی حساسیت زیادی نسبت به شارژ سریع دارند. اگر با روش شارژ سریع، گوشی سامسونگ خود را شارژ کنیم، باتری لیتوم – یونی زودتر خراب می‌شود. از طرفی وقتی حجم بالایی از توان و بار الکتریکی در زمان کوتاهی به گوشی وارد شود، گوشی سامسونگ داغ می‌کند و ممکن است عملکرد سی پی یو را نیز با اختلالاتی همراه کند.

شاید این مطلب جذاب باشد
دلیل باز نشدن فیلم در گالری آیفون و نحوه اصلاح آن را بررسی کنید

از مهمترین ایراداتی که شارژ سریع یا همان فست شارژ سامسونگ دارد، کاهش عمر باتری است. بهتر است که برای جلوگیری از داغ شدن و حتی انفجار باتری گوشی سامسونگ همیشه گوشی خود را در جای خنک نگه دارید و از تماس مستقیم نور خورشید با گوشی جلوگیری کنید.

در نهایت توصیه می‌کنیم که اگر از شارژ سریع یا همان فست شارژ سامسونگ استفاده می‌کنید، به هیچ عنوان گوشی خود را شب تا صبح یا در مدت طولانی در شارژ نگذارید.

 آموزش غیرفعال کردن فست شارژ گوشی سامسونگ در تنظیمات

1.    آموزش غیرفعال کردن فست شارژ گوشی سامسونگ در تنظیمات

آسان‌ترین و در دسترس‌ترین راه غیرفعال‌سازی فست شارژ گوشی سامسونگ، استفاده از تنظیمات گوشی است. برای غیرفعال‌سازی فست شارژ گوشی سامسونگ در تنظیمات مراحل زیر را دنبال کنید.

  1. ابتدا از منوی تنظیمات وارد بخش Device شوید.
  2. در مرحله‌ی بعد گزینه Maintenance را انتخاب کنید.
  3. در نهایت به بخش Battery وارد شوید.
  4. در این مرحله در سمت بالا راست، روی علامت سه نقطه عمودی تپ کرده و گزینه Advanced Settings را انتخاب کنید.
  5. گزینه‌های Fast cable chrging و Wireless Charging را می‌توانید غیرفعال کنید.

توجه داشته باشید که در‌صورتیکه در این بخش اجازه غیرفعال کردن فست شارژ گوشی سامسونگ خود را ندارید، در ادامه 2 روش دیگری را برای شما معرفی می‌کنیم که با استفاده از آن‌ها می‌توانید گوشی خود را بدون استفاده از فست شارژ، شارژ کنید. لوازم جانبی موبایل سامسونگ از جمله باتری و شارژر خود را از فروشگاه معتبری تهیه کنید تا از هنگ و کند‌شدن گوشی خود جلوگیری کنید.

غیرفعال‌ کردن فست شارژ گوشی سامسونگ با شارژر قدیمی

2.    غیرفعال‌ کردن فست شارژ گوشی سامسونگ با شارژر قدیمی

گوشی‌های جدید سامسونگ از پورت تایپ سی استفاده می‌کنند. با تهیه یک تبدیل تایپ سی به یو اس بی ‌می‌توانید با استفاده از شارژر قدیمی خود، گوشی فست شارژ را شارژ کرده و فست شارژ را غیرفعال کنید. اگر می‌خواهید بدانید که شارژر قدیمی شما فست شارژ نیست، باید بدنه شارژر خود را بررسی کنید.

شاید این مطلب جذاب باشد
بررسی و معرفی 4 فلش مموری 64 گیگابایت با کیفیت در بازار ایران

 معمولاً روی بدنه شارژر‌های فست شارژ عباراتی مثل dash charge، fast charge، adaptive fast charging و quick charge درج می‌شود. همچنین روی بدنه شارژر اگر عدد آمپر کمتر از 2 و ولتاژ نیز کمتر از 5 باشد، نشان‌دهنده این است که شارژر شما فست شارژ نیست.

چنانچه نیاز به مبدل یا شارژر دارید می‌توانید از جانبی انواع لوازم جانبی موبایل را همانند قیمت اسپیکر، گلس نانو، شارژر، پاوربانک، و صدها لوازم دیگر را استعلام و به‌صورت آنلاین خریداری نمایید.

با اتصال گوشی به لپ‌تاپ فست شارژ سامسونگ را غیرفعال کنید

3.    با اتصال گوشی به لپ‌تاپ فست شارژ سامسونگ را غیرفعال کنید

چنانچه نتوانستید فست شارژ گوشی سامسونگ را از طریق تنظیمات غیرفعال کنید، می‌توانید گوشی خود را به لپ‌تاپ، کنسول بازی و کامپیوتر متصل کنید. پورت‌های لپ تاپ، کنسول و کامپیوتر بار الکتریکی زیادی ندارند و در محدوده استاندارد قرار دارند و با خیال راحت مطمئن می‌شوید که گوشی شما از طریق فست شارژ سامسونگ شارژ نمی‌شود.

لازم به ذکر است که اگر خرید ساعت هوشمند را در برنامه خود دارید، بهتر است بدانید که با استفاده از شارژر وایرلس به خوبی می‌توانید همزمان گوشی و ساعت هوشمند خود را شارژر کنید.

شما از چه روشی فست شارژ گوشی سامسونگ خود را غیرفعال می‌کنید؟

در این مقاله سوال چگونه فست شارژ گوشی سامسونگ را غیر فعال کنیم را با 3 راهکار ساده و کاربردی شرح دادیم. با استفاده از تنظیمات گوشی، استفاده از شارژر قدیمی و یا اتصال گوشی به کنسول، لپ‌تاپ و یا کامپیوتر به راحتی می‌توانید فست شارژ گوشی سامسونگ را غیرفعال کنید.

اگر چه شارژر سریع باعث می‌شود که گوشی در سریع‌ترین زمان شارژ شود، اما استفاده مداوم از فست شارژ و یا شارژر سامسونگ فیک می‌تواند باتری را با ایراداتی همراه کند. چنانچه شما از روش دیگری فست شارژ گوشی سامسونگ خود را غیر فعال می‌کنید، در بخش کامنت‌ها نظرات خود را با ما و دیگر مخاطبان وبلاگ جانبی به اشتراک بگذارید. 

شاید این مطلب جذاب باشد
چطور مشکل عدم شناسایی فلش در گوشی را حل کنیم؟

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا