لوازم جانبی

علت خاموش شدن ناگهانی گوشی هواوی

امروزه تلفن‌های همراه از مهمترین ابزار‌های زندگی ما هستند. با تلفن همراه صد‌ها کار را می‌توان انجام داد و انجام بسیاری از کار‌ها مستلزم استفاده از تلفن همراه است. اما یکی از چالش‌هایی که هر کاربری ممکن است با آن روبرو شود، خاموش و روشن شدن گوشی هواوی است. علت خاموش شدن ناگهانی گوشی هواوی می‌تواند دلایل بسیار زیادی داشته باشد؛ در این مقاله به طور اختصاصی علت خاموش و روشن شدن گوشی هواوی را بررسی می‌کنیم. با ما همراه باشید.

چرا گوشی هواوی خاموش و روشن می‌شود؟

خاموش و روشن شدن گوشی هواوی می‌تواند دلایل سخت‌افزاری و نرم‌افزاری خاصی داشته باشد. چنانچه گوشی هواوی شما ضربه دیده ممکن است سخت‌افزار گوشی آسیب جدی دیده باشد. از طرفی اپلیکیشن‌های مخرب و یا تروجان‌ها ممکن علت خاموش روشن شدن صفحه و گوشی هواوی باشند.

در حالتی که باتری گوشی آسیب دیده و یا مدت طولانی گوشی در شارژ باشد ممکن است عملکرد سی پی یو و سخت‌افزار گوشی با مشکلاتی روبرو شود و صفحه نمایش با خاموش و روشن شدن پی در پی همراه شود. استفاده از شارژر فیک نیز می‌تواند باعث کندی گوشی و دیگر مشکلات سخت‌افزاری شود.

درصورتی‌که گوشی شما ضربه دیده بهتر است که توسط یک تکنیسین متخصص بررسی شود. گوشی هواوی به ندرت به خودی خود خاموش روشن می‌شود، اما گزارش‌های از کاربران وجود دارد که نشان از مشکلات نرم‌افزاری می‌دهد. چنانچه مشکلات نرم‌افزاری علت خاموش شدن ناگهانی گوشی هواوی باشد در ادامه راهکار‌هایی را که برای شناسایی علت و رفع آن معرفی می‌کنیم را به کار بگیرید.

شناسایی علت سخت‌افزاری یا نرم‌افزاری خاموش شدن گوشی هواوی

شناسایی علت سخت‌افزاری یا نرم‌افزاری خاموش شدن گوشی هواوی

در حالت safe mode کلیه برنامه‌های که نصب کرده‌اید به صورت غیراعال در می‌آیند؛ اگر بعد از فعال کردن حالت safe mode همچنان مشکل خاموش و روشن شدن گوشی هواوی خود را مشاهده می‌کنید، علت آن سخت‌افزاری است. در این صورت باید گوشی خود را برای تعمیر نزد یک سرویسکار ماهر ببرید. اما اگر در حالت safe mode مشکل خاموش و روشن کردن گوشی هواوی رفع شد، علت نرم‌افزاری است.

سعی کنید کلیه‌ی اپلیکیشن‌های خود را در مارکت‌های معتبری همچون play store نصب کنید. play store تمامی برنامه را اسکن می‌کند و درصورتی‌که اپ‌ها حاوی فایل مخرب باشند، ابتدا به کاربر گزارش داده و اپ‌ها را از فروشگاه خود حذف می‌کنند. لازم به ذکر است که استفاده از لوازم جانبی فیک می‌تواند به مرور زمان گوشی هواوی شما را با انواع مشکلات سخت‌افزاری روبرو کند.

سعی کنید لوازم جانبی هواوی خود را از فروشگاه معتبری تهیه کنید و از اورجینال بودن لوازم به خصوص شارژر و باتری گوشی مطمئن شوید. برای رفع خاموش شدن ناگهانی گوشی هواوی می‌توانید راهکار‌های زیر را امتحان کنید.

راهکار اول؛ برنامه پس زمینه  و در حال اجرا را غیرفعال کنید

برنامه‌هایی که بطور کامل بسته نشده‌اند در پس زمینه فعال‌اند ممکن است با ایردات نرم‌افزار و تداخلاتی همراه شوند؛ در حالت عادی برنامه‌هایی که در حالت اجرا هستند ممکن است سرعت اجرای مجدد را بالا ببرند؛ اما از طرفی باتوجه به اینکه ممکن است عملکرد تلفن همراه با چالشی مواجه کنند بهتر است بعد از اینکه کارتان با هر برنامه‌ای تمام شد، بطور کامل آن را ببندید.

بعضی از بازی‌ها که تبلیغات زیادی را بصورت اجباری نمایش می‌دهند، ممکن است به صورت خودکار برنامه‌هایی را روی گوشی شما نصب کنند و یا با نوتیفیکیشن‌های آزار‌دهنده‌ای سعی در نفوذ به سیستم شما را داشته باشند.

ارور‌هایی که ناگهانی ایجاد می‌شوند، ممکن است با ریستارت کردن گوشی درست شوند

راهکار دوم؛ گوشی هواوی خود را ریستارت کنید

بسیاری از باگ و ارور‌ها بدون دلیل خاصی رخ می‌دهند؛ معمولا اینگونه ارور‌هایی که ناگهانی ایجاد می‌شوند مانند خاموش شدن ناگهانی گوشی هواوی y9 و یا خاموش و روشن شدن صفحه نمایش، ممکن است با یک ریستارت کردن گوشی درست شوند. حافظه پنهان و داده‌های موقت ممکن است با ایراداتی همراه شده باشند؛ با ریستارت کردن گوشی هواوی خود ایرادات و تداخلات نرم‌افزار را به راحتی حل می‌کنید.

شاید این مطلب جذاب باشد
چرا ساعت هوشمند زنگ نمی خورد؟

اگر گوشی هواوی شما ریبوت یا ریستارت نمی‌شود دکمه volume down و power را همزمان به مدت 10 تا 20 ثانیه نگه دارید تا گوشی هواوی شما ریستارت شود. این روش برای گوشی‌هایی که ضربه دیده‌اند بسیار کارساز است.

سیستم عامل و برنامه‌ها را آپدیت کنید

راهکار سوم؛ سیستم عامل و برنامه‌ها را آپدیت کنید

هر سیستم عامل و اپلیکیشنی ممکن است حاوی ارور و باگ‌هایی باشد. کمپانی‌های تلفن همراه طبق گزارش‌هایی که از کاربران دریافت می‌کنند سریعاً ایرادات نرم‌افزاری را با ارائه نسخه‌های جدید رفع می‌کنند. هم اکنون برنامه‌ها و نسخه اندورید گوشی هواوی خود را بررسی کنید ممکن است علت خاموش شدن ناگهانی گوشی هواوی y511 و یا هر مدل دیگری به دلیل مشکلات نرم‌افزاری باشد.

برای آپدیت نسخه اندروید گوشی هواوی خود مراحل زیر را دنبال کنید.

  1. ابتدا در بخش تنظیمات گوشی خود گزینه system را انتخاب کنید.
  2. روی گزینه update تپ کنید.
  3. چنانچه به‌روز‌رسانی جدیدی برای گوشی هواوی شما منتشر شده باشد، جزئیات آپدیت را مشاهده می‌کنید؛ در ادامه روی Quick update تپ کنید تا فایل آپدیت دانلود شود.
  4. پس از دانلود فایل آپدیت که بسته به نوع به‌روز‌رسانی زمان متفاوتی طول می‌کشد، گوشی هواوی شما به‌صورت خودکار به شما نوتیفیکیشنی را ارسال می‌کند تا فایل آپدیت نصب شود.

با مراحل بالا، گوشی ریستارت شده و نصب به‌روز‌رسانی انجام می‌شود. معمولاً زمان نصب 10 تا 20 دقیقه ممکن است طول بکشد. قبل از دانلود حتما توجه داشته باشید که باتری گوشی هواوی شما به اندازه کافی شارژ داشته باشد. چنانچه گوشی در حالت نصب آپدیت خاموش شود، ممکن است دیگر روشن نشود و با گوشی با ایرادات و اشکلات دیگری همراه شود.

برای آپدیت برنامه‌ها نیز می‌توانید از طریق play store اقدام کنید. درصورتی‌که نسخه آپدیت اپلیکیشنی فراهم آمده باشد، در کنار اپ گزینه update را مشاهده می‌کنید. چنانچه گزینه open را مشاهده می‌کنید، نشان‌دهنده این است که اپ مورد نظر به آخرین نسخه آپدیت شده است.

پارتیشن کش گوشی هواوی را پاک  کنید

رهکار چهارم؛ پارتیشن کش گوشی هواوی را پاک کنید

هر عملیاتی که در تلفن انجام می‌دهید در حافظه کش برنامه‌ها ذخیره می‌شود. علت خاموش شدن گوشی هنگام اتصال به اینترنت و علت خاموش و روشن شدن صفحه گوشی هواوی می‌تواند مربوط به حافظه کش باشد. درصورتی‌که حافظه پنهان به هر دلیلی دچار ایراد شده باشد بهترین کار حذف پارتیشن کش گوشی هواوی است. برای حذف پارتیشن حافظه پنهان گوشی هواوی مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. ابتدا دکمه power را با دکمه volume up را به‌صورت همزمان تا زمانی که لوگوی هواوی را مشاهده می‌کنید، نگه دارید.
  2. با دکمه volume up و volume down اسکرول کنید و روی گزینه Wipe cache قرار بگیرید.
  3. دکمه power را فشار دهید تا عملیات حذف پارتیشن حافظه پنهان آغاز شود.
  4. در نهایت پس از انجام فرایند پارتیشن حافظه پنهان روی گزینه Reboot system now قرار بگیرید و دکمه power را فشار دهید.

پس از راه‌اندازی مجدد تلفن همراه هواوی مشاهده می‌کنید که عملکرد برنامه‌ها با سرعت بیشتری همراه است. جانبی بهترین فروشگاه لوازم جانبی موبایل و تبلت در ایران است. در جانبی انواع لوازم جانبی از اسپیکر بلوتوث jbl گرفته تا مبدل hdmi به vga، ساعت هوشمند شیائومی، شارژر، باتری گوشی، گلس و صد‌ها لوازم دیگر را عرضه کرده تا کاربران ایرانی نیز بتوانند از لوازم جانبی اورجینال استفاده نمایند.

شاید این مطلب جذاب باشد
عمر باتری آیفون چقدر است؟

تجربه شما از حل خاموش شدن ناگهانی گوشی هواوی چیست؟

در این مقاله علت خاموش شدن ناگهانی گوشی هواوی را به طور کامل بررسی کردیم. ممکن است گوشی ضربه دیده و علت خاموش شدن گوشی بعد از ضربه سخت‌افزاری باشد. اما چنانچه در حالت safe mode مشخص شد که علت نرم‌افزاری است بهتر است که نرم‌افزار و سیستم عامل اندروید گوشی هواوی خود را آپدیت کنید.

همچنین بستن برنامه‌ها در پس زمینه، نصب آنتی ویروس قدرتمند، پاک کردن پارتیشن کش گوشی و یا ریبوت کردن گوشی هواوی می‌تواند کارساز باشد و مشکل خاموش شدن ناگهانی گوشی هواوی رفع شود. چنانچه با 4 مرحله‌ای که در این مقاله شرح دادیم، مشکل خاموش شدن ناگهانی گوشی هواوی رفع نشد بهتر است گوشی خود را نزد نمایندگی مجاز جهت بررسی و تعمیر ببرید.

چنانچه شما از چگونگی حل خاموش شدن ناگهانی گوشی هواوی تجربه‌ای دارید، در بخش کامنت‌ها نظرات خود را با ما و دیگر مخاطبان وبلاگ جانبی به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا