لوازم جانبی

مشکل شارژ نشدن گوشی سامسونگ در حالت خاموش

وابستگی ما به تلفن‌های همراه به حدی زیاد است که نمی‌توان روزی را بدون تلفن همراه تصور کرد! چنانچه تلفن همراه‌مان با مشکلاتی مواجه شود، ممکن است بسیاری از کار‌های روزانه‌مان با اختلالی جدی روبرو شود. یکی از مشکلات متداولی که کاربران گزارش داده‌اند، مشکل شارژ نشدن گوشی سامسونگ در حالت خاموش است.

تصور کنید که کار ضروری‌ای دارید و گوشی سامسونگ‌تان شارژ نمی‌شود، یا درصورتی‌که شارژ می‌شود باتری گوشی زود خالی می‌شود. البته شارژ نشدن گوشی بر اثر ضربه طبیعی است در غیر اینصورت باید دلایل دیگری را بررسی کرد. اما چه راهکاری برای مشکل شارژ نشدن گوشی سامسونگ در حالت خاموش وجود دارد؟ در این مقاله همراه ما باشید تا 9 راهکار ساده و کاربردی برای بررسی و رفع عدم شارژ شدن گوشی سامسونگ را با هم بررسی کنیم.

با برنامه Ampere مطمئن شوید گوشی در حال شارژ است

1.    با برنامه Ampere مطمئن شوید گوشی در حال شارژ است

برای حل مشکل شارژ نشدن گوشی سامسونگ در حالت روشن و خاموش مراحل یکسانی وجود دارد. قبل از هر چیزی باید منشأ شارژ نشدن گوشی سامسونگ را شناسایی کنیم. اگر گوشی شما روشن می‌شود و سریع خاموش می‌شود بهتر است با برنامه Ampere مطمئن شوید که گوشی سالم بوده و به درستی شارژ می‌شود.

اپلیکیشن Ampere یکی از بهترین اپیلکیشن‌ها برای شناسایی مشکلات باتری موبایل است. ابتدا اپلیکیشن Ampere را از Play Store دانلود و روی تلفن همراه خود نصب کنید.

پس از نصب برنامه، گوشی خود را به شارژ ‌زده و اپ Ampere را جرا کنید. اگر آیکن درصد شارژ سبز رنگ باشد به معنای این است که گوشی شما سالم بوده و گوشی در حال شارژ است؛ اما چنانچه آیکون درصد شارژ نارنجی باشد نشان‌دهنده این است که گوشی شما به درستی شارژ نمی‌شود.

پریز برق می تواند علت شارژ نشدن گوشی سامسونگ باشد

2.    از پریز برق دیگری استفاده کنید

اگر با برنامه Ampere مشخص شد که گوشی به درستی شارژ نمی‌شود، ممکن است مشکل از پریز برق باشد. در این خصوص بهتر است شارژر خود را به پریز دیگری متصل کرده و نحوه شارژ شدن یا عدم شارژ شدن را دوباره با برنامه Ampere بررسی کنید. اگر آیکن درصد شارژ در برنامه Ampere همچنان نارنجی بود بهتر است که از سالم بودن کابل شارژ مطمئن شوید. در این حالت احتمال خرابی آداپتور شارژر نیز وجود دارد.

لازم به ذکر است که بهتر است که لوازم جانبی گوشی سامسونگ خود را از برند سامسونگ تهیه کنید که گوشی با لوازم جانبی بیشترین هماهنگی را داشته باشد. حتی اگر می‌خواهید هندزفری برای خود تهیه کنید و گوشی شما نیز سامسونگ است پیشنهاد می‌کنیم که هندزفری سامسونگ بخرید تا بیشترین هماهنگی را بین دیوایس‌های خود داشته باشید.

سالم بودم کابل شارژ را بررسی کنید

3.    سالم بودن کابل شارژ را بررسی کنید

گوشی را با کابل شارژ به لپ‌تاپ متصل کنید؛ اگر گوشی سامسونگ‌تان به خوبی در حال شارژ بود، نشان‌دهنده این است که کابل شارژ سالم بوده و احتمالا آداپتور شارژر دچار ایراد شده است. در حالتی که گوشی را به لپ‌تاپ متصل کرده‌اید چنانچه گوشی روشن می‌شود با برنامه Ampere مطمئن شوید که گوشی به درستی شارژ می‌شود و آیکن درصد شارژ سبز رنگ است.

علت شارژ نشدن باتری گوشی سامسونگ j7 و یا هر مدل دیگری از سری مدل‌های برند سامسونگ می‌تواند یکسان باشد؛ اگر کابل شارژ دیگری در دسترس دارید، گوشی را با کابل دیگری به شارژ بزنید. کابل شارژ بر اثر کشیدگی، و‌ گره و پیچ و تاب خوردن ممکن است اتصالات داخلی آن قطع و وصل شده و گوشی به درستی شارژ نشود.

4.    آداپتور علت شارژ نشدن گوشی سامسونگ در حالت خاموش

یکی دیگر از دلایل شارژ نشدن گوشی سامسونگ در حالت خاموش می‌تواند مربوط به آداپتور باشد. کابل شارژ خود را با آداپتور دیگری امتحان کنید. اگر مشکل از آداپتور بود برای خرید آداپتور جدید توجه داشته باشید که آداپتوری تهیه کنید که با اطلاعات آمپر و وات موجود روی بدنه آداپتور مطابقت داشته باشد.

شاید این مطلب جذاب باشد
دلیل هنگ کردن گوشی های شیائومی + راه حل ها

 چراکه اگر گوشی خود را با آمپر و وات بیش از آنچه که برای باتری شما تعریف شده شارژ کنید، به زودی شاهد خرابی باتری موبایل‌تان خواهید بود. اگر امکان دسترسی به آداپتور ندارید گوشی را با کابل به لپ‌تاپ یا کامپیوتر متصل کنید و از سالم بودن آداپتور مطمئن شوید. آداپتور معیوب باتری گوشی را خراب کرده و می‌تواند عامل کندی و هنگی گوشی نیز باشد.

استفاده از لوازم جانبی فیک می‌تواند کارکرد گوشی را با مشکلات جدی همراه کند، سعی کنید لوازم جانبی خود را از فروشگاه معتبری تهیه کنید. در این خصوص جانبی بهترین عرضه‌کننده لوازم جانبی موبایل در ایران است. در فروشگاه جانبی انواع لوازم جانبی از خرید هندزفری تایپ سی، تا خرید ساعت هوشمند سامسونگ، باتری موبایل، کابل شارژ، پاوربانک و صد‌ها لوازم دیگر را می‌توانید به صورت اینترنتی و با گارانتی 7 روز بازگشت کالا تهیه کنید.

5.    سوکت معیوب یکی از دلایل شارژ نشدن گوشی سامسونگ

برای شناسایی مشکل شارژ نشدن گوشی سامسونگ در حالت خاموش و حتی در حالت روشن باید هر نوع اتصالاتی را تست و بررسی کرد. ممکن است سوکت داخل موبایل کج شده باشد. ممکن است سوکت را با فشار جا‌زده شده و کج شده باشد و همین باعث شده که کابل شارژ با سوکت داخل گوشی به خوبی تماس پیدا نکند.

پورت شارژ خود را بررسی کنید اگر کج شده بهتر است با یک سنجاق به آرامی سوکت را صاف کنید. در حین صاف کردن سوکت شارژ بهتر است برای جلوگیری از مشکلات احتمالی گوشی را خاموش کنید.

شاید این مطلب جذاب باشد
گلس پرایوسی چیست و چه کاربردی دارد؟

6.    گیر کردن آشغال در سوکت شارژ گوشی سامسونگ

جرم و یا هر نوع آشغال و آلودگی‌ای ممکن است در پورت شارژ گیر کرده باشد. ابتدا گوشی سامسونگ خود را خاموش کنید و سپس با خلال‌دندان یا سنجاق، سوکت شارژ را بررسی کنید که آشغال یا هر نوع آلودگی دیگر در آنجا گیر نکرده باشد. سپس دوباره کابل شارژ را به سوکت متصل کنید و دوباره نحوه شارژ را بررسی کنید.

خرابی باتری می‌تواند علت شارژ نشدن گوشی سامسونگ باشد

7.    خرابی باتری می‌تواند علت شارژ نشدن گوشی سامسونگ باشد

یکی از مهمترین دلایل مشکل شارژ نشدن گوشی سامسونگ در حالت خاموش می‌تواند باتری باشد. اگر باتری گوشی فیک باشد یا از شارژر و آداپتور فیک استفاده کرده باشید، باتری گوشی به مرور خراب می‌شود و دیگر کارایی لازم را نخواهد داشت. اگر باتری گوشی سامسونگ شما قابل تعویض است، باتری گوشی را تعویض کنید؛ البته پیشنهاد می‌کنیم که قبل از تعویض برای اطمینان از خرابی باتری، گوشی را برای بررسی به یک متخصص فنی بسپارید.

لازم به ذکر است که اگر تعداد دفعات خاموش شدن گوشی به علت عدم شارژ بیش از 500 بار باشد، باتری کارایی لازم خود را از دست می‌دهد؛ پیشنهاد می‌کنیم که گوشی سامسونگ خود را هنگامی که شارژ آن به 9 درصد رسید به شارژ بزنید و درصورتی‌که درصد شارژ به 90 رسید، گوشی را از شارژر جدا کنید.

8.    سیستم عامل گوشی سامسونگ را بروزرسانی کنید

ممکن است علت روشن نشدن گوشی در حالت خاموش نرم‌افزاری باشد؛ معمولاً کمپانی سامسونگ طی دوره‌های مشخصی برای انواع مدل‌های برند خود بروزرسانی‌هایی را برای عملکرد بهینه‌تر منتشر می‌کند. با نصب آخرین ورژن اندروید برای گوشی سامسونگ خود علاوه بر اینکه سرعت گوشی شما بیشتر می‌شود به شناسایی و ارتباط عدم شارژ شدن گوشی در حالت خاموش نیز با آپدیت نیز پی می‌برید.

شاید این مطلب جذاب باشد
گوشی شیائومی بخریم یا نه؟

چنانچه اخیراً گوشی سامسونگ خود را بروزرسانی کرده‌اید و از آن تاریخ به بعد مشکل عدم شارژ شدن گوشی سامسونگ خود را داشته‌اید، بهتر است گوشی خود را به تاریخ قبل از آپدیت ریستور کنید.

9.    بازگشت به حالت کارخانه آخرین راه حل برای شارژ گوشی سامسونگ

معمولاً آخرین مرحله بازگشت به حالت کارخانه یا همان Reset Factory است. گاهی اوقات برنامه‌های مخربی روی گوشی نصب می‌شوند و کمتر آنتی ویروسی می‌تواند آن را شناسایی کند؛ یا حافظه کش یا همان حافظه پنهان دچار ایراداتی شده و نمی‌تواند هماهنگی خاصی بین اطلاعات ذخیره شده ایجاد کند، بهترین کار قبل از اینکه از دست گوشی خو خلاص شوید، ریست فکتوری است.

شما چه تجربه از شارژ نشدن گوشی سامسونگ در حالت خاموش دارید؟

شما چه تجربه از شارژ نشدن گوشی سامسونگ در حالت خاموش دارید؟

در این مقاله با 9 راهکاری که معرفی کردیم مشکل شارژ نشدن گوشی سامسونگ در حالت خاموش را بررسی کردیم. مشکل عدم شارژ گوشی سامسونگ می‌تواند از پریز برق گرفته تا کابل شارژ، آداپتور، باتری گوشی، مشکلات نرم‌افزاری و مشکلات سخت‌افزاری باشد.

چنانچه شما تجربه‌ای از حل مشکل شارژ نشدن گوشی سامسونگ در حالت خاموش را دارید در بخش کامنت‌ها نظرات خود را با ما و دیگر مخاطبان وبلاگ جانبی به اشتراک بگذارید.

خرید لوازم جانبی اصل عمر مفید گوشی را بالا می‌برد. بهتر است بدانید که فروشگاه اینترنتی جانبی امکان دسترسی به لوزام جانبی اورجینال را برای کاربران ایرانی فراهم آورده تا در سراسر ایران بتوانید هر گونه لوازم جانبی خود را به صورت اینترنتی ثبت سفارش کنید.

در جانبی از باتری، و گلس و شارژ گرفته انواع هندزفری سیمی شیائومی، ساعت هوشمند ضد آب، کابل شارژ، باتری و صد‌ها لوازم دیگر موجود است و می‌توانید بسته به نیاز خود محصول مورد نیاز خود را خریداری کنید. در صورت عدم رضایت از کالا تا 7 روز می‌توانید محصول خریداری شده خود را برگشت بزنید.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا