لوازم جانبی

ریست کردن گوشی سامسونگ قفل شده

تلفن همراه ممکن است با انواع ارور‌ها مواجه شود. ارور، باگ و فراموشی رمز عبور از متداول‌ترین مشکلاتی است که ممکن است هر کاربری با آن مواجه شود. هنگامی که روشی برای حل کردن ارور‌ها نباشد یکی از راهکار‌ها فرمت گوشی سامسونگ است. ریست کردن گوشی سامسونگ، با روش‌های مختلفی قابل انجام است؛

 اما بطورکلی ریست کردن گوشی‌های اندرویدی یکسان است؛ هر چند ممکن است که در برخی قسمت‌های تفاوت جزئی با هم داشته باشند. در این مقاله بطور اختصاصی می‌خوهیم ریست کردن گوشی سامسونگ قفل شده را بررسی کنیم؛ با ما همراه باشید.

قبل از ریست کردن گوشی سامسوسنگ از اطلاعات خود بکاپ بگیرید

قبل از ریست کردن گوشی سامسونگ، بکاپ بگیرید

قبل از ریست کردن گوشی سامسونگ قفل شده از اطلاعات خود بکاپ بگیرید. در هنگام ریست کردن گوشی اطلاعات موجود در داخل حافظه داخلی از بین می‌رود. اگر گوشی سامسونگ شما اجازه دسترسی به مدیریت فایل‌ها را به شما می‌دهد، قبل از اینکه گوشی را ریست کنید. اطلاعات خود را در رم یا لپ‌تاپ کپی کنید و یا از اطلاعات مهم و مخاطبان خود بکاپ بگیرید.

 اگر به اکانت گوگل و یا سامسونگ خود دسترسی دارید و قبلاً برای خود اکانت ساخته باشید از طریق این اکانت‌ها نیز می‌توانید از اطلاعات خود بکاپ بگیرید. ممکن است قفل شدن گوشی سامسونگ به دلیل اختلالات باطری باشد در این خصوص بهتر است بدانید که قیمت باتری گوشی سامسونگ به‌صرفه است و با خرید باتری جدید به راحتی می‌توانید از هنگ و قفل شدن گوشی خود جلوگیری کنید.

چگونه گوشی سامسونگ قفل شده را فرمت کنیم؟

تلفن‌های همراه از مهمترین لوازم شخصی ما هستند؛ تلفن‌های همراه نقش بسیار زیادی در انجام فرایند امورات روزانه ما دارند، از خرید و فروش بورس گرفته تا عکاسی، وبگردی، شنیدن پادکست، موسیقی و…؛ اما ممکن است به هر دلیلی گوشی سامسونگ ما قفل شده و راهی برای دسترسی به اطلاعات تلفن همراه خود نداشته باشیم. در این حالت بهترین راهکار ریست کردن گوشی سامسونگ است. برای ریست کردن گوشی سامسونگ خوشبختانه روش‌های مختلفی وجود دارد که در ادامه هر کدام را بطور کامل بررسی می‌کنیم.

شاید این مطلب جذاب باشد
اینتل به خاطر وضعیت بد بازار کامپیوترهای شخصی تعدیل نیرو می‌کند

جانبی بهترین فروشگاه لوازم جانبی موبایل، لپ‌تاپ و ساعت هوشمند در ایران است. برای خرید اسپیکر، هدفون، شارژر، پاور بانک و صد‌ها لوازم جانبی دیگر می‌توانید وارد صفحه مربوطه در جانبی شوید و به‌صورت اینترنتی سفارش خود را ثبت کنید.

آموزش ریست کارخانه گوشی سامسونگ

1.    آموزش ریست کارخانه گوشی سامسونگ

یکی از آسان‌ترین روش باز کردن قفل گوشی سامسونگ استفاده از کلید‌های سخت‌افزاری گوشی است. در این روش ابتدا باید به بخش ریکاوری مود گوشی سامسونگ خود بروید. ابتدا کلید POWER، VOLUME UP و HOME را تا هنگامی که گوشی سامسونگ شما ویبره می‌دهد، همزمان پایین نگه دارید.

با دکمه‌های VOLUME UP و VOLUME DOWN اسکرول کنید و روی گزینه RESET FACTORY قرار بگیرید و سپس کلید POWER را فشار دهید. بعد از انجام شدن فرایند ریست که معمولا کمتر از 5 دقیقه طول می‌کشد، باید گوشی را ریستارت کنید. روی گزینه REBOOT SYSTEM NOW قرار بگیرید و با فشار دادن کلید POWER گوشی سامسونگ خود را ریستارت کنید.

توجه داشته باشید که اگر گوشی سامسونگ شما کلید HOME ندارد برای ریست کردن گوشی سامسونگ سری M، S و A باید کلید بیکسبی را که در زیر دکمه‌های VOLUME قرار دارد را فشار دهید.

2.    ریست کردن گوشی سامسونگ قفل شده با کد

اگر امکان دسترسی به اعمال تنظیماتی در گوشی سامسونگ قفل شده دارید می‌توانید از طریق کد، گوشی خود را به راحتی ریست فکتوری کنید. در روش ریست کردن گوشی سامسونگ قفل شده با کد، امکان بکاپ‌گیری وجود ندارد؛ اگر اطلاعات مهمی دارید حتما آن را در حافظه رم کپی کنید یا از اطلاعات خود با روش مطمئنی بکاپ بگیرید.

کد فرمت گوشی سامسونگ *2767*3855# است؛ تنها کاری که باید انجام دهید این است که کد بازیابی تنظیمات کارخانه سامسونگ را در داخل گوشی خود وارد کنید. در این روش صفحه جدیدی باز نمی‌شود و از شما درخواستی مبنی بر تایید یا عدم تایید چیزی از شما خواسته نمی‌شود. با فشار دادن دکمه # ریست کردن گوشی سامسونگ با کد آغاز شده و بعد از طی شدن مراحل بازگردانی به حالت کارخانه، می‌توانید به گوشی خود همانند روز اول دسترسی داشته باشید.

توجه داشته باشید که در روش ریست کردن گوشی سامسونگ با کد، امکان متوقف کردن کار وجود ندارد، به همین دلیل پس از اطمینان کامل از بکاپ‌گیری اطلاعات خود، اقدام به ریست فکتوری گوشی سامسونگ کنید.

ریست کردن گوشی سامسونگ از طریق تنظیمات گوشی

3.    فرمت کردن گوشی سامسونگ از طریق تنظیمات گوشی

سیستم عامل اندروید هر سال با بروزرسانی‌هایی همراه است و ممکن است برخی گزینه‌ها تغییرات اسمی داشته باشند. در اندروید 10 و 11 برای ریست فکتوری سامسونگ بدون رمز از طریق تنظیمات گوشی مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. ابتدا در بخش تنظیمات گوشی گزینه General Management را انتخاب کنید.
  2. در این مرحله روی گزینه Reset قرار بگیرید و تپ کنید.
  3. در مرحله‌ی بعد برای ریست فکتوری گوشی سامسونگ باید گزینه Factory data reset را تپ کنید.

گوشی سامسونگ شما با انجام مراحل بالا ریست می‌شود و پس از چند دقیقه گوشی مجدداً راه‌اندازی شده و می‌توانید به تلفن همراه خود دسترسی داشته باشید.

شاید این مطلب جذاب باشد
نقد و بررسی کلاسیک ساعت هوشمند اپل واچ SE 2022

4.    ریست فکتوری گوشی سامسونگ در نسخه‌های قدیمی

اگر گوشی سامسونگ شما از نسخه‌های به‌روز، سیستم عامل اندروید استفاده نمی‌کند، برای ریست کرن گوشی سامسونگ خود مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. ابتدا وارد تنظیمات گوشی خود شده و گزینه Backup & Reset را انتخاب کنید.
  2. در مرحله‌ی بعد Factory Data Reset را تپ کنید.
  3. در صفحه‌ی بعد باید گزینه Reset Device را انتخاب کنید.
  4. در نهایت برای ریست فکتوری با حذف تمامی اطلاعات گزینه Erase Everything تپ کنید.

چنانچه گوش سامسونگ شما هشداری مبنی بر حذف اطلاعات با این روش نمایش داد آن را تایید کنید تا مراحل ریست فکتوری یا بازگشت به تنظیمات کارخانه به خوبی انجام شود.

لازم به ذکر است که استفاده از لوازم جانبی باکیفیت برای گوشی، کمترین تداخل و هنگ‌شدن را در پی خواهد داشت، فروشگاه جانبی معتبرترین فروشگاه لوازم جانبی تبلت موبایل در ایران است. برای خرید آنلاین انواع هندزفری تایپ سی، هندزفری پشت گردنی، اسپیکر، پاور بانک، شارژر اورجینال و … می‌توانید در فروشگاه اینترنتی جانبی به‌صورت آنلاین سفارش و در سریع‌ترین زمان ممکن درب منزل خود تحویل بگیرید.

ریست گوشی سامسونگ بدون پاک شدن اطلاعات

5.    ریست گوشی سامسونگ بدون پاک شدن اطلاعات

اگر می‌خواهید بدون اینکه حساب‌های کاربری، اپ‌های نصب شده، مخاطبین حذف شود، گوشی سامسونگ خود را ریست فکتوری کنید، مراحل زیر را دنبال کنید.

  1. ابتدا از بخش تنظیمات گوشی سامسونگ خود وارد بخش Backup and reset شوید.
  2. در مرحله‌ی بعد گزینه Reset settings انتخاب کنید.
  3. در نهایت نیز دوباره گزینه Reset settings تا گوشی سامسونگ بدون پاک شدن اطلاعات به تنظیمات کارخانه برگردد.

لازم به ذکر است که چنانچه رمز گوشی سامسونگ خود را فراموش کرده‌اید پیشنهاد می‌کنیم که مقاله چگونه رمز گوشی را باز کنیم را مطالعه و مراحل ذکر شده را مرحله به مرحله دنبال کنید.

شما از چه روشی ریست کردن گوشی سامسونگ قفل شده را انجام می‌دهید؟

در این مقاله در 5 روش ریست کردن گوشی سامسونگ قفل شده را بطور کامل بررسی کردیم؛ برای ریست کردن گوشی سامسونگ می‌توانید از طریق تنظیمات گوشی، Recovery Mode و یا با کد دستوری اقدام کنید. قبل از اینکه اقدام به ریست فکتوری گوشی سامسونگ قفل شده خود کنید، اگر به مدیریت فایل خود دسترسی دارید، حتماً از اطلاعات خود بکاپ بگیرید؛

چراکه بعد از بازگشت به حالت کارخانه امکان دستیابی به اطلاعات خود را ندارید. چنانچه شما نیز از روش دیگری برای ریست کردن گوشی سامسونگ قفل شده خود استفاده‌ی کنید، در بخش کامنت‌ها نظرات خود را با ما و دیگر مخاطبان وبلاگ جانبی به اشتراک بگذارید.

سوالات متداول:

 

  • آیا میتوانم الگوی فراموش شده گوشی سامسونگ ام را بازیابی کنم؟
شاید این مطلب جذاب باشد
فروش سری ردمی نوت ۱۲ به خوبی ردمی نوت ۱۱ نبوده است

اگر پین یا الگوی گوشی سامسونگی خود را فراموش کردید، نگران نباشید. شما میتوانید با چند روش به آسانی دوباره کنترل گوشی خود را به دست بگیرید. البته متاسفانه در بیشتر این روش ها باید با فاکتوری ریست دیتای کامل گوشی خود را پاک کنید.

  • آیا خودم میتوانم گوشی قفل شده را درست کنم؟

بله، این کار به هیچ وجه نیاز به مهارت خاصی ندارد و تنها کافی است با یک جستجو در سطح اینترنت به راحتی نحوه بازیابی گوشی قفل شده خود را یاد بگیرید و بدون خرج هزینه گوشی خود را فلش کنید.

  • چه روش هایی برای ریست کردن گوشی قفل شده سامسونگ وجود دارد؟
  1. ریست کارخانه گوشی سامسونگ
  2. ریست گوشی سامسونگ قفل شده با کُد
  3. فرمت گوشی از طریق تنظیمات
  4. ریست فکتوری به روش قدیمی
  5. ریست بدون پاک شدن اطلاعات

 

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا