لوازم جانبی

چطور سیم کارت سوخته را تشخیص دهیم؟ (چرا سیمکارت میسوزد؟)

گاهی اوقات پیش می آید که کاربران با مشکل سوختن سیم کارت روبرو می شوند اما نمی دانند که باید چه کاری انجام دهند! این اتفاق برای همه ما پیش آمده است که سیم کارت موبایل با مشکل مواجه شود و گاهی اوقات واقعاً نمی دانیم که مشکل از چیست! در این مواقع اصطلاحاً کاربران می گویند که سیم کارتشان سوخته است اما تنها گاهی اوقات است که سیم کارت کاربران می سوزد! اگر از جمله کاربرانی هستید که این مشکل برایتان پیش آمده است، در این مقاله همراه ما باشید تا دلایل مهم سوختن سیم کارت را بررسی کنیم.

نحوه تشخیص سیم کارت سوخته چگونه است؟

برای آن که مطمئن شوید مشکل از سیم کارتتان است و واقعاً سیم کارت شما سوخته است، ابتدا باید آن را تست کنید. اگر در موبایل خودتان سیم کارت جواب نمی دهد، بهتر است پیش از عوض کردن سیم کارت، آن را روی یک گوشی دیگر تست کنید. کافی است برای چند لحظه موبایل دوستان یا یکی از اعضای خانواده را بگیرید تا مطمئن شوید که عیب از سیم کارت است. اگر متوجه شدید که سیم کارت شما سوخته است، احتمالاً تنها راه تعویض آن است! البته گاهی اوقات سیم کارت فقط مسدود می شود که می توانید به راحتی مشکل آن را رفع کنید. در بخش بعدی به بررسی دلایل هم سوختن سیم کارت می پردازیم:

از کجا بفهمم سیم کارتم سوخته

دلایل مختلف سوختن سیم کارت چیست؟

سوختن سیم کارت دلایل مختلفی دارد و برای هر فرد، ممکن است یک دلیل باعث سوختن سیم کارت شده باشد. در حالت کلی 4 دلیل برای سوختن سیم کارت وجود دارد که به بررسی آن ها می پردازیم:

شاید این مطلب جذاب باشد
آموزش Tic Toac Toe و راهنمای کاربر

افتادن گوشی یا سیم کارت در مایعات

اولی و مهم ترین دلیلی که می تواند باعث سوختن سیم کارت شود، افتادن در آب و خیس شدن گوشی است! اگر موبایل شما در آب افتاده و آب به داخل آن نفوذ کرده است، بعید نیست که سیم کارت شما هم خیس شده و به همین دلیل سوخته باشد. البته در این صورت ممکن است بخش های دیگر موبایل شما هم دچار مشکلاتی شوند که با خشک کردن آن درست می شود. این در حالی است که اگر سیم کارت شما سوخته باشد، راهی غیر از تعویض آن نخواهید داشت. البته اگر گوشی شما ضد آب است و اتفاقی در آب افتاده باشد، احتمال سوختن سیم کارت به خاطر خیس شدن آن بسیار کم است.

اگر گوشی شما در آب افتاد، ابتدا بهتر است سیم کارت و مموری کارت آن را در بیاورید. همچنین اگر گوشی شما باز می شود، بهتر است در آن را باز کنید تا کاملا خشک شود کند. اما اگر سیم کارت شما داخل آب افتاده و خراب شده باشد، احتمال آن که با این کار درست شود بسیار ضعیف است! اما باز هم ضرری ندارد؛ به راحتی می توانید آن را امتحان کنید.

سوختن سیمکارت به دلیل خیس شدن

اشتباه وارد کردن پین کد سیم کارت (پس از 3 بار)

یکی دیگر از دلایل بسیار مهمی که می تواند باعث سوختن سیم کارت شود، پین کد آن است. اگر شما جزء آن دسته از افرادی هستید که روی سیم کارت خود پین کد فعال کرده اید، بهتر است دقت بیشتری داشته باشید. پین کد یک عدد بسیار حساس است و بر خلاف رمز موبایل که اگر آن را اشتباه بزنید پس از چند دقیقه می توانند دوباره امتحان کنید، تنها 3 بار به شما فرصت می دهد. اگر 3 بار رمز را اشتباه بزنید، سیم کارت شما می سوزد و باید به اپراتور مربوطه مراجعه کنید تا شما را راهنمایی کند. بنابراین اگر از پین کد استفاده می کنید، حتماً دقت کنید تا با مشکل مواجه نشوید.

شاید این مطلب جذاب باشد
بررسی علت پرپر زدن صفحه گوشی و نحوه حل این مشکل بدون مراجعه به تعمیرگاه!

مشکل پیدا کردن سیم کارت و عدم خواندن آن توسط موبایل

یکی دیگر از مسائلی که ممکن است برای کاربران پیش بیاید، این است که گاهی اوقات سیم کارت مشکل پیدا می کند و روی موبایل باز نمی شود. این مسئله ممکن است به دلیل خراب بودن جای سیم کارت گوشی یا سیم کارت باشد. اگر با این مشکل روبرو شدید ابتدا سیم کارت دیگری را روی موبایل خود قرار دهید تا مطمئن شوید که مشکل از سیم کارت است؛ حال به راحتی می توانید سیم کارت خود را تعویض و از آن استفاده کنید. البته گاهی اوقات باتری گوشی هم شارژ ندارد و باعث بروز این گونه خطا ها می شود.

مشکل آنتن دهی سیم کارت و سوختن سیم کارت

قدیمی شدن سیم کارت و از دسترس خارج شدن آن توسط اپراتور مربوطه

یکی دیگر از مسائلی که باعث می شود تا موبایل شما آنتن دهی خوبی نداشته باشد، قاب گوشی است. قاب گوشی باعث می شود تا جلوی آنتن دهی گرفته شود شما فکر کنید که سیم کارت از دسترس خارج شده است. این در حالی است که گاهی اوقات برخی سیم کارت ها خیلی قدیمی هستند و توسط اپراتور از دسترس خارج می شود! به همین دلیل بهتر است ابتدا از این مسئله مطمئن شوید و سپس برای تعویض سیم کارت، به سراغ اپراتور های فعال بروید.

نتیجه گیری مقاله

در این مقاله به بررسی دلایل مهم سوختن سیم کارت پرداختیم تا بتوانید دلایل مهم آن را یاد بگیرید. اگر سوالی دارید، از طریق بخش نظرات با ما در میان بگذارید تا شما را راهنمایی کنیم.

شاید این مطلب جذاب باشد
چگونه لاک ناخن را از قاب گوشی پاک کنم؟

 

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا