لوازم جانبی

چگونه عکسهای پاک شده موبایل را برگردانیم!

با افزایش کیفیت دوربین گوشی های هوشمند، مردم نیز تمایل بیشتری برای ثبت لحظات به یادماندنی خود با تلفن های همراه دارند. با این حال اکثر مردم به فکر بک آپ گرفتن از عکس های ذخیره شده در موبایل خود نیستند و در صورت پاک شدن اتفاقی عکس های گوشی با مشکلات زیادی رو به رو می شوند.

تجربه ناخوشایند پاک شدن تصاویر همانند مشکل باتری گوشی و خاموش شدن ناگهانی موبایل، یکی از شایع ترین مشکلاتی است که کاربران گوشی با آن رو به رو می شوند. اگر شما هم با این تجربه ناخوشایند رو به رو شده اید، استفاده از ترفند های ریکاوری عکس های گوشی ممکن است راه حل مناسبی برای بازگرداندن عکس های با ارزش شما باشد. با جانبی در ادامه این مقاله همراه باشید تا راه های ریکاوری عکس های گوشی را بررسی کنیم.

راهنمای ریکاوری عکس های پاک شده موبایل

تکنولوژی دوربین های گوشی های هوشمند در طی سال های اخیر پیشرفت زیادی کرده است و امروزه مردم برای انجام کارهای روزمره مانند تهیه سلفی، عکس های دسته جمعی یا حتی اسکن مدارک مهم خود از دوربین گوشی استفاده می کنند. علاوه بر این، بسیاری از افراد ترجیح می دهند به جای همراه داشتن یک دوربین حرفه ای سنگین و جاگیر، گوشی و پاور بانک خود را بردارند و با استفاده از دوربین تلفن همراه هوشمند خود عکس های پرتره و هنری فوق العاده ای در طبیعت یا خیابان های شهر تهیه کنند. با این حال، ممکن است به دلایل مختلفی به صورت اتفاقی عکس های با ارزش ذخیره شده در گوشی، پاک شوند. در این صورت، ریکاوری عکس های پاک شده گوشی تنها راهی است که برای این افراد باقی می ماند.

بازیابی عکس های پاک شده گوشی، به عوامل مختلفی مانند سیستم عامل گوشی، نرم افزار ذخیره عکس و مدت زمانی که از پاک کردن عکس ها گذشته است، بستگی دارد. در ادامه با راه های  بازگردانی عکس های پاک شده در گوشی های آیفون و اندروید آشنا می شویم.

برگرداندن عکس های پاک شده گوشی آیفون

بازگرداندن عکس های پاکش شده در IOS به دلیل بارگزاری عکس ها در iCloude و سیستم بک آپ گیری قدرتمند اپل نسبت به گوشی های اندروید ساده تر است. در اینجا به چند راه مختلف برای ریکاوری عکس های گوشی آیفون اشاره می کنیم.

شاید این مطلب جذاب باشد
دلیل ناپدید شدن آیکون گوشی شیائومی و آیفون

ریکاوری عکس های پاک شده آیفون

بازیابی عکس های آیفون از طریق پوشه Recently Deleted

در نسخه‌های جدید iOS (از نسخه 8 به بعد) تمام عکس‌های پاک شده در اپ عکس‌های آیفون، در پوشه Recently Deleted ذخیره می‌شوند. برای دسترسی به عکس‌های پاک شده کافی تا وارد منوی Albumes شوید و فولدر Recently Deleted را انتخاب کنید. در اینجا می‌توانید عکس‌های پاک شده را انتخاب کنید و با استفاده از گزینه Recover، اقدام به بازایابی عکس‌های پاک شده در آیفون خود نمایید.

لازم به ذکر است که چنانچه نمی‌توانید عکس‌های خود را از گالری پاک کنید پیشنهاد می‌کنیم که مقاله «چرا عکس از گالری پاک نمیشه» را مطالعه کنید و طبق مراحل ذکر شده پیش بروید.

ریکاوری آیفون با استفاده از آیتونز

استفاده از بک آپ iTunes برای ریکاوری عکس های گوشی آیفون

در صورت فعال بودن Sync در گوشی شما، تمام اطلاعات گوشی از جمله عکس ها به صورت مرتب در iCloude ذخیره می شوند. به این ترتیب می توانید به راحتی از طریق iTunes اطلاعات پاک شده گوشی را ریکاوری کنید. برای اینکار باید با استفاده از کابل اصلی آیفون، گوشی خود را به کامپیوتر متصل کنید. در صورتی که از کابل مناسب استفاده نکنید ممکن است در شناخته شدن گوشی توسط iTunes یا در هنگام انتقال اطلاعات مشکلاتی رخ دهد. بنابراین توصیه می کنیم از طریق یک لوازم جانبی موبایل معتبر، کابل اصلی آیفون را تهیه کنید.

بعد از اتصال گوشی به کامپیوتر، از طریق منوی Summary می توانید به گزینه Restore from Backup دسترسی داشته باشید. با انتخاب این گزینه تمام اطلاعات گوشی که در آخرین بک آپ ذخیره شده بودند بازیابی می شوند. اگر قبل از بک آپ گیری عکس از روی گوشی شما پاک شده باشد، امکان بازیابی آن در این روش وجود نخواهد داشت.

بازگرداندن عکس های پاک شده گوشی آیفون از طریق Photo Stream

یکی دیگر از قابلیت های جذاب iOS قابلیت Photo Stream است. در صورتی که این قابلیت را فعال کرده باشید، عکس های گوشی شما در iCloud و در فولدر My Photo Streams ذخیره می شوند. شما می توانید از طریق منو Albums در اپ عکس های گوشی آیفون خود این فولدر را پیدا کنید. اگر به اشتباه عکس های خود را از فولدر دیگری پاک کرده باشید، احتمالا در My Photo Streams می توانید آن را پیدا کنید. البته شرط استفاده از این قابلیت برای ریکاوری عکس های گوشی آیفون، فعال بودن گزینه My Photo Streams در مسیر Settings>iCloud>Photos است. اگر از قبل این قابلیت را فعال نکرده باشید، عکس های شما در این پوشه ذخیره نخواهند شد.

شاید این مطلب جذاب باشد
۱۰ ساعت هوشمند محبوب در دیجی کالا (۱۵ آبان ۱۴۰۱)

نرم افزار ریکاوری عکس گوشی آیفون Dr.fone

Dr.Fone toolkit بهترین نرم افزار ریکاوری عکس گوشی های آیفون

علاوه بر نرم افزارهای اپل، می توانید از نرم افزارهای ریکاوری عکس قدرتمند دیگری مانند Dr.Fone toolkit برای بازگرداندن عکس های پاک شده آیفون استفاده کنید. این نرم افزار قدرتمند قابلیت نصب روی ویندوز و مک را دارد. بعد از نصب نرم افزار روی کامپیوتر و اتصال آیفون،  Dr.Fone toolkit گوشی شما را اسکن می کند. حالا می توانید از سه روش مختلف اطلاعات گوشی خود را بازیابی کنید:

  1. ریکاوری عکس ها از حافظه داخلی آیفون
  2. بازگرداندن عکس ها از طریق آیتونز
  3. بازیابی عکس ها از طریق آیکلود

ریکاوری عکس های پاک شده در گوشی های اندروید

بازیابی عکس های پاک شده اندروید

خوشبختانه در نسخه های جدید گوشی های اندروید خصوصا گوشی های سامسونگ، قابلیت های بیشتری برای ریکاوری عکس های گوشی در نظر گرفته شده است. با این حال همچنان بازگرداندن اطلاعات پاک شده در گوشی های اندرویدی مانند هواوی و شیائومی بسیار دشوار تر است. در اینجا با چند ترفند بازیابی عکس های پاک شده اندروید آشنا می شویم.

ریکاوری عکس های پاک شده گوشی های سامسونگ

در نسل جدید گوشی های سامسونگ با اندروید 9 و 10، تمامی عکس ها و فیلم ها بعد از پاک شدن توسط کاربر در پوشه Trash ذخیره می شوند. معمولا عکس ها تا 60 روز بعد در این پوشه باقی می مانند و بعد از آن برای همیشه از روی گوشی پاک می شوند. برای دسترس به این پوشه کافی است در صفحه گالری خود، منو سه نقطه را انتخاب کنید و سپس گزینه Trash را انتخاب کنید. حالا هر عکسی که می خواهید را انتخاب کنید و گزینه Restore را بزنید. به این ترتیب می توانید بسیاری از عکس هایی که به صورت اتفاقی پاک می شوند را بازیابی کنید.

شاید این مطلب جذاب باشد
علت کار نکردن یکی از گوشی های هندزفری بلوتوثی یا سیمی + راه حل

استفاده از نرم افزار EaseUS برای ریکاوری مموری کارت

بازیابی عکس های پاک شده از مموری کارت گوشی اندرویدی

گوشی های اندرویدی دارای یک مزیت مهم نسبت به گوشی های آیفون هستند و آن هم قابلیت پشتیبانی از مموری کارت است. خوشبختانه بازگرداندن اطلاعات SD کارت ها بسیار ساده تر از حافظه داخلی گوشی است. کافی است که یک نرم افزار ریکاوری عکس قدرتمند مانند EaseUS را روی کامپیوتر خود نصب کنید.

بعد از نصب نرم افزار، باید مموری کارت خود را به کامپیوتر متصل کنید. حالا نرم افزار ریکاوری عکس EaseUS می تواند با اسکن کردن کارت حافظه گوشی تمام اطلاعات موجود در آن را نشان می دهد. بعد از انتخاب عکس های مد نظر خود کافی است تا روی Recover Now کلیک کنید تا این عکس ها ریکاوری شوند. حالا می توانید عکس ها را از محل ذخیره شده بعد از ریکاوری به کارت حافظه خود منتقل کنید.

بازیابی عکسهای پاک شده از حافظه داخلی موبایل اندروید با استفاده از DisckDigger

ریکاوری عکس های پاک شده از حافظه داخلی موبایل کار بسیار سختی است. تنها نرم افزار های خاصی می توانند اینکار را برای شما انجام دهند.نرم افزار ریکاوری عکس DiskDigger یکی از نرم افزارهای کاربردی اندروید است که به شما امکان بازیابی عکس های پاک شده از حافظه داخلی گوشی را می دهد. البته این نرم افزار تنها در گوشی های روت شده قابلیت ریکاوری از حافظه داخلی گوشی را دارد. در صورتی که گوشی شما روت نشده باشد روش معتبری برای ریکاوری از فضای ذخیره داخلی گوشی وجود ندارد.

بعد از نرم افزار DisckDigger کافی است تا Start Basic Photo SCAN را انتخاب کنید. حالا لیستی از عکس های بازیابی شده به شما نمایش داده می شود. حالا بعد از انتخاب عکس های مد نظر خود، گزینه Recover را انتخاب کنید. سپس باید برای محل ریکاوری عکس ها را از سه گزینه فضای ابری، پوشه ای در گوشی خود یا یک سرور FTP انتخاب نمایید. بعد از چند دقیقه عکس های انتخاب شده ریکاوری می شوند.

قوی ترین نرم افزار ریکاوری عکس برای موبایل

ما در اینجا چندین نرم افزار ریکاوری عکس مختلف همچون DisckDigger، ٍEaseUS و Dr.Fone toolkit را معرفی کردیم. که به ترتیب قوی ترین نرم افزار ریکاوری عکس برای موبایل، اندروید و آیفون هستند. علاوه بر این گزینه هایی دیگری مانند PhoneRescue و Stellar Phonix نیز می توانند به شما کمک کنند. هردو این نرم افزار ها قابلیت نصب روی ویندوز و مک را دارند و از طریق کامپیوتر به ریکاوری گوشی می پردازند. شما می توانید با نصب این نرم افزار ها و اتصال گوشی از طریق کابل شارژر اصلی به کامپیوتر، به راحتی گوشی خود را ریکاوری کنید.

شاید این مطلب جذاب باشد
چگونه می توان هندزفری بلوتوث را به کامپیوتر متصل کرد؟

 علت پاک شدن عکس های گوشی

علت پاک شدن عکس از گوشی چیست؟ چه زمانی به ریکاوری گوشی نیاز داریم؟

در اکثر موارد پاک شدن گوشی یک اتفاق تصادفی است اما در مواردی ممکن است مشکلات بزرگتری باعث از دست رفتن عکس های مهم می شوند. پریدن سیستم عامل، خیس شدن گوشی، کرش شدن یا جیلبریک شدن آیفون، ویروسی شدن گوشی اندروید، ضربه خوردن گوشی، خراب شدن بورد و … از مشکلاتی هستند که باعث پاک شدن عکس از گوشی می شوند. استفاده از لوازم جانبی مانند محافظ صفحه و گارد گوشی به همراه دقت کردن در نصب نرم افزارها و عدم نصب به روزرسانی های نا معتبر می توانند تا حد زیادی از این مشکلات جلوگیری کنند. سعی کنید اگر از آیفون استفاده می کنید بک آپ آیکلود و اگر از اندروید استفاده می کنید بک آپ گوگل درایو یا دراپ باکس را روی گوشی خود فعال کنید تا بعد از پاک شدن عکس ها دچار مشکل نشوید.

جمع بندی کلی مقاله

در این مقاله سعی کردیم تا با راه های مختلف ریکاوری عکس های پاک شده گوشی آشنا شویم. این روش ها در اکثر موارد کارساز هستند با این حال ممکن است در شرایط خاصی هرگز به عکس های پاک شده خود دسترسی پیدا نکنید. بک آپ گرفتن از گوشی می تواند از بروز چنین مشکلاتی  جلوگیری کند. اگر نیاز به راهنمایی بیشتری در این زمینه دارید، می توانید سوالات و نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید تا کارشناسان حرفه ای جانبی پاسخگویی شما باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا