لوازم جانبی

چطور درصد سلامت باتری آیفون را مشاهده کنیم؟

باتری گوشی های هوشمند، یکی از مهم ترین قطعاتی هستند که بر سلامت قسمت های دیگر تاثیر گذارند. در مواقعی باتری های موبایل به سادگی آسیب پذیر خواهند شد و حتی موجب از کار افتادن گوشی می شوند. در صورتی که اگر نسبت به مدت زمان تعویض باتری یا ضعیف شدن آن آگاه شوید می توانید از چنین اتفاقی جلوگیری کنید و گوشی موبایلتان را از دست ندهید.

گاهی اوقات تشخیص خراب شدن یا کم شدن طول عمر باتری گوشی کار ساده ای نیست. در یکی از مقاله های قبلی نشانه های خرابی باتری گوشی را بررسی کردیم. با توجه به این نشانه ها می توان کاهش عملکرد باتری گوشی را تشخیص داد.

اما در مواقعی خراب شدن باتری گوشی می تواند بدون نشانه باشد و به جای آن قسمت های مختلف گوشی به طور یکباره از کار بیوفتد. معمولا با روش های مختلف می توان نشانه های مخفی خرابی باتری را تشخیص داد. در گوشی های هوشمند آیفون قابلیتی وجود دارد که درصد سلامت باتری را به شما نشان می دهد. در این مقاله قصد داریم به طور کامل به بررسی این قابلیت و مزایای آن بپردازیم.

نحوه تشخیص درصد سلامت باتری گوشی آیون، کد تست باتری آیفون

چطور از سلامت باتری آیفون مطلع شویم؟

برای تشخیص سلامت باتری گوشی های اندروید به نصب نرم افزارهای متفاوت نیاز دارید. البته در صورتی که با نشانه های واضحی مانند باد کردن باتری یا خاموش شدن ناگهانی گوشی مواجه نشده باشید.

اما انجام این فرآیند در گوشی های آیفون کمی متفاوت تر است. شما بدون نیاز به نصب یک نرم افزار می توانید درصد سلامت باتری گوشی های آیفون را تشخیص دهید.

شاید این مطلب جذاب باشد
ایسوس قیمت لپ‌تاپ با نمایشگر تاشو خود را اعلام کرد

نیاز به کد تست باتری آیفون ندارید. تنها کافیست وارد قسمت تنظیمات گوشی آیفون شوید. سپس گزینه Battery را انتخاب کنید.

بعد از انتخاب این گزینه صفحه ای باز می شود که اطلاعاتی درباره استفاده از باتری در ده روز گذشته و 24 ساعت قبل را ارائه می کند. همچنین در قسمت پایین صفحه اطلاعاتی درباره میزان مصرف باتری توسط اپلیکیشن های متفاوت قابل مشاهده است.

گزینه ی Battery Health همان گزینه ای است که با انتخاب آن می توانید میزان سلامتی باتری گوشی آیفون را متوجه شوید. با انتخاب این گزینه، عبارت Maximum Capacity را مشاهده می کنید که مقابل آن یک درصد نوشته شده است.

عددی که مشاهده می کنید، میزان سلامتی باتری گوشی شماست که در بازه 0 تا 100 قرار دارد.

 چگونه بفهمیم باتری گوشی آیفون سالم است؟

چگونه سلامت باتری آیفون را چک کنیم؟ (با استفاده از نرم افزار)

در روش قبلی بدون نیاز به هیچ نرم افزار خاصی سلامت باتری آیفون را مطلع می شوید. اما اگر نیاز دارید که از روش دیگری برای تشخص سلامت باتری گوشی آگاه شوید می توانید از انواع نرم افزارهایی که برای این کار طراحی و عرضه شده اند، استفاده کنید.

در این قسمت به بررسی دو مورد از این نرم افزارها خواهیم پرداخت.

1-اپلیکیشن CoconutBattery ، قابل استفاده برای دارندگان مک بوک

با استفاده از اپلیکیشن CoconutBattery  می توانید اطلاعاتی درباره سلامت باتری مک بوکتان بدست آورید. کاربران مک بوک از این اپلیکیشن برای تشخیص وضعیت باتری لب تاب استفاده می کنند اما نکته ای که وجود دارد این است که این برنامه به طور رایگان قابلیت تشخیص سلامت باتری گوشی آیفون و آیپد را هم ارائه می دهد.

شاید این مطلب جذاب باشد
گوگل تا زمانی که سامسونگ گوشی تاشو بسازد روی اندروید ۱۲L کار می‌کند

برای کار کردن با این اپلیکیشن تنها کافیست گوشی خود را با کابل شارژر آیفون به مک بوک متصل کنید و سپس گزینه  iOS Device را بزنید.

2-اپلیکیشن iBackupBot برای تست سلامت باتری آیفون با ویندوز

متاسفانه این برنامه رایگان نیست و برای استفاده باید آن را بخرید. با نصب این برنامه می توانید اطلاعات کاملی درباره وضعیت باتری آیفون مشاهده کنید.

برای کار با این نرم افزار باید گوشی آیفون را با کابل لایتنینگ به کامپیوتر وصل کنید سپس برنامه را اجرا کنید. بعد از اجرای برنامه گزینه Devices را انتخاب کرده و روی نام گوشی متصل کلیک کنید. در این مرحله پنجره ای در برنامه ظاهر میشود که برای مشاهده اطلاعاتی نظیر تعداد سیکل آیفون، ظرفیت اولیه و توان فعلی باتری برای شارژ شدن باید گزینه More Information را بزنید.

 چگونه سلامت باتری آیفون را افزایش دهیم؟

بعد از تشخیص کاهش سلامت باتری آیفون باید چه کار کنیم؟

در اولین مرحله باید این نکته را به یاد داشته باشید که تمامی باتری ها طول عمری دارند و بعد از مدت ها شاهد کاهش کیفیت عملکرد آن ها خواهید بود. از این رو در صورتی که سال ها در حال استفاده از گوشی آیفون خود هستید، این انتظار را داشته باشید که سلامت باتری کاهش پیدا کرده باشد.

حالت بعدی، مشاهده کاهش شدید سلامت باتری گوشی در مدت زمان کم است که می تواند به دلیل استفاده غلط از گوشی و قرار گرفتن باتری موبایل تحت فشار باشد.

در صورتی که باتری گوشی بیشترین حد سلامتی خود را از دست داده، بهترین راه حل تعویض آن است. معمولا مواردی مانند خاموش شدن ناگهانی گوشی یا بادکردن باتری می تواند از اصلی ترین نشانه های خرابی باشد که فرا رسیدن موعد تعویض باتری را نشان می دهد.

شاید این مطلب جذاب باشد
دلیل از کار افتادن سنسور اثرانگشت گوشی چیست + راه حل های ساده

پیشنهاد می شود در چنین شرایطی هر چه زودتر اقدام به تعویض باتری کنید زیرا به قسمت های دیگر مانند صفحه نمایش، فشار وارد می شود و در نهایت منجر به ترک خوردن صفحه نمایش خواهد شد.

جمع بندی کلی:

در این مقاله به بررسی روش های تشخیص میزان سلامت باتری آیفون پرداختیم و دو اپلیکیشن برای انجام این کار معرفی کردیم. در صورتی که سوالی درباره این موضوع برایتان پیش آمده می توانید از قسمت نظرات با کارشناسان جانبی در ارتباط باشید. کارشناسان جانبی در اولین فرصت ممکن به سوالات شما پاسخ خواهند داد. همه تست های بالا را میتونید در باتری آیفون ۷ به بالا مشاهده کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا