لوازم جانبی

بازی هایی که گوشی را خراب می کند، کدام اند؟

در گذشته تعداد کسانی که به بازی علاقه داشتند، کم بود اما امروزه حتی افراد سالمند یا کودکان هم علاقه بسیار زیادی به بازی کردن دارند. شاید دلیلش این باشد که در گذشته بازی کردن نیاز به کنسول داشت و هر کسی حوصله بازی کردن با آن را نداشت.

امروزه به لطف موبایل ها تنها در عرض چند ثانیه می توانید بروز ترین بازی های دنیا را که کیفیت بسیار خوبی دارند، روی موبایل خود داشته باشید. تفاوت بازی با موبایل و کنسول ها در این است که در کنسول همه قطعات مناسب بازی کردن تولید شده اند اما در بسیاری از موبایل ها قطعات به این صورت نیستند و آسیب می بینند؛ یکی از مهم ترین قطعاتی که هنگام بازی کردن آسیب جدی می بیند، باتری موبایل است! در این مقاله قصد داریم به بررسی این موضوع بپردازیم که چرا بازی کردن با موبایل به باتری آسیب می زند. اگر علاقه زیادی به بازی کردن با موبایل دارید، در این مقاله همراه ما باشید.

خراب شدن گوشی به دلیل بازی کردن

چرا بازی کردن با موبایل به باتری آسیب می زند؟

یکی از مشکلاتی که گوشی های موبایل با آن روبرو می شوند، ضعیف شدن باتری موبایل است. اگر به دنبال دلیل آن بگردید، متوجه می شوید کسانی که باتری موبایلشان زود خراب می شود معمولاً افرادی هستند که روزانه چندین ساعت با موبایل خود در حال بازی کردن هستند. اما چرا باتری موبایل نسبت به کنسول های بازی زود آسیب می بیند؟ دلیل آن این است که در کنسول ها سخت افزار هایی بسیار قوی قرار گرفته است که به خوبی از اجرای بازی ها پشتیبانی می کند. مثلاً باتری آن بسیار قوی طراحی می شود که بتواند تمام نیاز های افراد برای بازی کردن را رفع کند. این در حالی است که باتری اکثر موبایل ها برای بازی کردن طراحی نشده است و معمولاً برای استفاده های روزمره طراحی می شود. در این بخش قصد داریم به بررسی چند مورد که هنگام بازی کردن، از باتری استفاده می کنند بپردازیم.

شاید این مطلب جذاب باشد
طریقه فعال سازی گوشی شیائومی

بازی کردن با دسته بازی گوشی

استفاده از پردازنده موبایل، از دلایل فرسوده شدن گوشی و هنگ کردن آن

اولین و مهم ترین قطعه برای بازی با موبایل پردازنده آن است. اگر پردازنده موبایل شما قوی باشد، به راحتی بازی را اجرا می کند اما اگر پردازنده موبایل شما مناسب بازی طراحی نشده باشد، هنگام بازی کردن شما را اذیت خواهد کرد. پردازنده موبایل به پردازش مراحل بازی و نمایش آن در صفحه نمایش می پردازد. اگر بازی شما از گرافیک بسیار بالایی برخوردار باشد، پردازنده موبایل مجبور می شود که انرژی بسیار زیادی را از باتری بگیرد و هر چقدر این انرژی بیشتر باشد، باتری شما بیشتر تحت فشار قرار می گیرد. پس اگر قصد بازی با موبایل را دارید، سعی کنید یک گوشی مناسب برای سطح گرافیک و پردازش بازی تهیه کنید و از آن لذت ببرید.

روشن بودن مداوم صفحه نمایش و خراب شدن باتری گوشی

این مسئله به مدت زمان بازی کردن شما دارد اما اگر صفحه موبایل شما بزرگ و با کیفیت است، بهتر است بازی کردن را محدود کنید! درست است که صفحه نمایش بزرگ و AMOLED است، باید بدانید که شارژ زیادی مصرف می کند و هر چقدر شارژ بیشتری مصرف شود، باتری شما تحت فشار قرار می گیرد. پس اگر با موبایل بازی می کنید، سعی کنید مدت زمان بازی کردن خود را کمتر کنید تا علاوه بر این که چشمانتان ضعیف نشود، باتری گوشی شما هم سالم بماند.

خراب شدن گوشی بعد از انجام بازی

استفاده از اینترنت توسط برخی از بازی ها

این روز ها انواع بازی های اینترنتی وجود دارند که افراد را به بازی کردن با دوستان خود ترغیب می کند. این نوع بازی ها بسیار لذت بخش هستند و البته اینترنت زیادی هم مصرف می کنند! در این نوع بازی ها اگر پینگ بازی بالا باشد، گوشی مصرف بیشتری در اینترنت دارد و اینترنت شارژ زیادی از موبایل شما مصرف می کند. تا جایی که برخی از کاربران همیشه یک پاور بانک همراهشان است تا اگر وسط بازی شارژشان کم بود، موبایل خود را در شارژ قرار داده و بازی را ادامه دهند. علاوه بر این که باتری موبایل شما خراب می شود، شارژ موبایل شما هم همیشه کم است و باید کابل شارژر همراه خود داشته باشید تا بتوانید بازی کنید.

شاید این مطلب جذاب باشد
۱۰ ساعت هوشمند محبوب در دیجی کالا (۶ آذر ۱۴۰۱)

استفاده از اسپیکر، میکروفون و سنسور در برخی بازهی ها

یکی دیگر از مواردی که روی باتری موبایل شما تاثیر منفی دارد، استفاده از اسپیکر و میکروفون هنگام بازی است! معمولاً در بازی ها کاربران از اسپیکر و میکروفون استفاده می کنند که خودش شارژ باتری مصرف می کند. البته گاهی اوقات در موارد دیگری نظیر فلش مموری هم برای فراخوانی بخشی از قسمت های بازی مورد استفاده قرار می گیرد که این موارد هم می تواند به کاش عمر باتری موبایل کمک کند. در ادامه چند بازی پر طرفدار که می تواند به تخریب باتری شما بپردازد، می پردازیم.

خراب شدن باتری گوشی به دلیل بازی کردن با موبایل

1-بازی Call of Duty Mobile، از بازی هایی که باتری گوشی را خراب می کند

یکی از محبوب ترین و جذاب ترین بازی های چند سال اخیر، کال اف دیوتی موبایل است. این بازی کاملاً آنلاین است و می توانید آن را به همراه دوستان خود اجرا کنید. این بازی در ابتدا برای نبرد های 5 به 5 بود اما در حال حاضر مود های مختلفی در اختیار کاربران قرار داده است.

این بازی از دسته بازی هایی است که اگر در مدت زمان طولانی مشغول آن باشید به سادگی شاهد گرم شدن بیش از حد باتری خواهید بود. کاربران بسیاری داغ شدن بیش از حد باتری حین انجام این بازی را گزارش کرده اند. قطعا بعد از داغ شدن بیش از حد باتری در مدت زمان طولانی، شاهد افت عملکرد باتری خواهید بود.

2-بازی PUBG Mobile

یکی دیگر از محبوب ترین بازی های روز دنیا که هر روز بر جذابیت آن افزوده می شود، پابجی موبایل است. با استفاده از این بازی به راحتی می توانید دوستان خود را دعوت کنید و در مپی که 100 نفر کاربر مانند شما وجود دارند، بازی کنید. در ابتدای این بازی شما با استفاده از چتر نجات از هواپیما فرود می آیید و بازی را ادامه می دهید. این بازی هم مدام به اینترنت وصل و پردازنده موبایل در حال کار کردن است و می تواند به باتری موبایل شما آسیب بزند.

شاید این مطلب جذاب باشد
بهترین مدل های مسواک برقی و هوشمند شیائومی کدامند؟

3-بازی Clash of Clans

یکی از بازی های قدیمی سوپرسل که هنوز هم طرفداران زیادی دارد، بازی کلش آف کلنز است. در این بازی شما قبلیه مخصوص خود را می سازید و با دیگران به جنگ می پردازید! این جنگ نشان دهنده قدرت شما است و هر چقدر استراتژی شما قوی تر باشد، سرمایه زیادی جمع می کنید. این بازی هم از بخش های مختلف موبایل استفاده می کند و می تواند خیلی زود باتری موبایل شما را خراب کند.

توجه داشته باشید در این قسمت به بررسی سه بازی پرطرفدار اشاره کردیم که کاربران زیادی گزارش داغ شدن بیش از حد باتری را در حین انجام این بازی ها ارائه داده اند. این لیست می تواند بسیار طولانی تر باشد. از این رو خودتان باید این مورد را بررسی کنید که اگر حین انجام بازی شاهد داغ شدن بیش از حد موبایلتان بودید، نباید بازی کردن را ادامه بدهید.

جمع بندی کلی:

با توجه به نوع بازی که کاربران تا مدتها درگیر آن خواهند بود، باتری گوشی بعد از مدتی عملکرد اولیه خود را از دست می دهد زیرا در مدت زمان طولانی بدون استراحت، تحت فشار قرار می گیرد. از این رو پیشنهاد می شود در صورتی که به انجام این بازی ها علاقه مند هستید، بعد از داغ شدن گوشی به آن استراحت بدهید. همچنین از بازی کردن با گوشی در حین شارژ شدن پرهیز کنید.  

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا