لوازم جانبی

ایا باتری خراب، گوشی را خراب می‌کند؟

باتری ها از جمله قطعات پرکار گوشی هستند. شارژ و دشارژ شدن متوالی، ظرفیت و کارایی باتری ها را کاهش می دهد. به طور کلی بعد از حدود 2 سال، باتری گوشی دیگر شارژ دهی اولیه را ندارد و اصطلاحا خراب می شود. علاوه بر این، ممکن است به دلایل مختلفی طول عمر باتری گوشی کاهش پیدا کند و در مدت زمان کوتاهی شاهد خراب شدن باتری گوشی خود باشید.

در این صورت، میزان نگهداری شارژ گوشی به طور قابل توجهی کاهش پیدا خواهد کرد؛ اما آیا باتری خراب، باعث خراب شدن و آسیب رسیدن به سایر قطعات گوشی نیز می شود؟ در این مقاله از وبلاگ جانبی سعی می کنیم به این سوال پاسخ دهیم و تاثیر باتری خراب بر عملکرد گوشی را بررسی کنیم.

باتری خراب گوشی را خراب می کند

باتری خراب یکی از دلایل اصلی خراب شدن گوشی است!

اولین نشانه های خراب شدن شدن باتری، کاهش میزان نگهداری شارژ است. وضعیت باتری به مرور بدتر می شود و در مراحل آخر احتمالا باتری قابلیت شارژ شدن را به طور کامل از دست می دهد. اما این موارد تنها مشکلات یک باتری خراب نیستند. عملکرد باتری به طور مستقیم روی عملکرد گوشی نیز تاثیر می گذارد و آسیب رسیدن به منبع انرژی گوشی، ممکن است آسیب ها و خسارات سنگینی به قطعات داخلی و سخت افزار گوشی وارد کند. بنابراین قبل از این که باتری خراب، گوشی شما را خراب کند باید به فکر تعویض آن با یک باتری سالم باشید.

ما در مقاله نشانه های خرابی باتری، به طور کامل در مورد علائم یک منبع انرژی آسیب دیده در گوشی صحبت کرده ایم. اگر این نشانه ها را در گوشی خود مشاهده کردید، به این معناست که گوشی شما در معرض خطر های زیادی قرار گرفته است. در ادامه بیشتر با تاثیر باتری خراب بر سایر قطعات گوشی صحبت می کنیم.

شاید این مطلب جذاب باشد
راهنمای خرید بهترین هدلایت خودرو

باتری خراب چه آسیب هایی به گوشی وارد می کند؟

اگر منبع انرژی گوشی شما آسیب دیده باشد می تواند از راه های مختلفی باعث خراب شدن گوشی شما شود. با این حال بسیاری از افراد با خطرات باتری خراب آشنایی ندارند و تصور می کنند کاهش میزان شارژدهی باتری تنها مشکلی است که با آن رو به رو هستند. در اینجا ما به چند مورد از مهمترین مشکلاتی که منبع انرژی آسیب دیده در گوشی ها ایجاد می کنند اشاره خواهیم کرد. اگر به موقع برای تعویض باتری گوشی اقدام نکنید این مشکلات می توانند هزینه های زیادی روی دست شما بگذارند.

داغ شدن باتری خراب و خراب کردن گوشی

آسیب دیدن گوشی در اثر داغ شدن بیش از حد باتری

یکی از اولین مواردی که می تواند به گوشی شما آسیب بزند، داغ شدن بیش از حد باتری است. باتری های خراب، نسبت به باتری های معمولی حرارت بیشتری ایجاد می کنند. در این موارد احتمال خراب شدن برد یا آسیب رسیدن به اسکرین گوشی بیشتر خواهد شد. همچنین این موضوع باعث کاهش عمر گوشی خواهد شد و در طولانی مدت باعث از کارافتادن بخش های حیاتی گوشی مانند سی پی یو می شود.

کند شدن گوشی به دلیل آسیب دیدن منبع انرژی

در صورتی که باتری نتواند به خوبی انرژی مورد نیاز بخش های مختلف گوشی را تامین کند، شاهد کند شدن گوشی خواهیم بود. هنگ کردن های پیاپی و بروز مشکل در عملکرد کلی گوشی در مراحل اولیه قابل رفع است. با این حال بسیاری از افراد به جای تعویض باتری از پاور بانک استفاده می کنند تا مشکل کمبود شارژ گوشی را حل کنند. این راه حل در کوتاه مدت می تواند مشکل عدم تامین انرژی را برطرف کند اما شارژ شدن مداوم باتری خراب، تنها وضع را بدتر خواهد کرد. به این ترتیب ممکن است آسیب های جبران ناپذیری به قطعات داخلی وارد شود که هنگ های همیشگی را به دنبال خواهد داشت.

شاید این مطلب جذاب باشد
چگونه هندزفری را ضدعفونی کنیم؟

بادکردن باتری خراب و شکسته شدن اسکرین گوشی

آسیب رسیدن به قطعات داخلی گوشی به علت باد کردن باتری خراب

یکی دیگر از موارد شایعی باعث خراب شدن گوشی می شود، باد کردن باتری و آسیب به قطعات داخلی است. در این موارد حجم باتری به مرور افزایش پیدا می کند. ممکن است این مشکل را به صورت یک برآمدگی ساده در پشت گوشی مشاهده کنید. اما افزایش حجم گوشی می تواند باعث آسیب به قسمت های مختلفی شود. تحت فشار قرار گرفتن اسکرین گوشی حتی می تواند باعث شکسته شدن آن شود. به این ترتیب همانطور که با خرید گلس صفحه نمایش، از آسیب های خارجی محافظت می کنید، باید به فکر جلوگیری از آسیب های درونی مانند بادکردن باتری نیز باشید.

منفجر شدن باتری گوشی

انفجار گوشی در صورت عدم تعویض باتری خراب

باتری های خراب بادکرده، بسیار خطرناک هستند. مواد شیمیایی درون باتری، به دلایل مختلفی مانند ضربه یا مستهلک شدن باتری، به بیرون تراوش می کنند. قرار گرفتن حجم زیادی ازاین مواد در معرض هوا و حرارت بالای ناشی از کارکرد نامناسب گوشی، باتری را به یک بمب ساعتی کوچک تبدیل می کنند. تا به حال موارد زیادی از انفجار گوشی به دلیل خراب شدن باتری گزارش شده است. این موضوع علاوه بر اینکه گوشی را غیر قابل استفاده می کند، می تواند برای سلامت شما نیز خطرناک باشد.

باتری فیک همانند باتری خراب می تواند باعث آسیب دیدن گوشی شود

باتری های خراب قابلیت تعمیر را ندارند و همانطور که اشاره کردیم به مرور زمان خطرناک تر می شوند. با این حساب، بعد از این که نشانه های خراب شدن باتری در گوشی شما بروز پیدا کردند، باید به فکر تعویض منبع انرژی گوشی خود باشید. در هنگام تعویض باتری گوشی حتما به اصل بودن و کیفیت آن توجه کنید. باتری های فیک به اندازه باتری های خراب خطرناک هستند. شما می توانید در فروشگاه معتبر جانبی علاوه بر خرید باتری های اصلی گوشی خود سایر لوازم جانبی مانند انواع فلش مموری  را با قیمت مناسب تهیه کنید.

شاید این مطلب جذاب باشد
سامسونگ نمایشگر ۱۷ اینچی اسلایدی برای کامپیوترهای شخصی را به نمایش گذاشت

جلوگیری از خراب شدن باتری

با جلوگیری از خراب شدن باتری، از آسیب دیدن گوشی خود پیشگیری کنید

راه های مختلفی برای افزایش عمر باتری و جلوگیری از آسیب دیدن گوشی وجود دارد. اولین نکته استفاده از شارژر اصل و استاندارد است. شارژرهای با کیفیت دارای امکاناتی هستند که از باتری شما در مقابل شارژ شدن بیش از حد یا داغ شدن باتری در هنگام شارژ پیشگیری می کنند. با استفاده از قاب نیز می تواند احتمال وارد شدن ضربه به باتری و خراب شدن آن را کاهش دهید.

علاوه بر این حتما یک کابل شارژ اصل و با کیفیت برای گوشی خود تهیه کنید تا از وارد شدن ولتاژ مناسب به گوشی و جلوگیری از خراب شدن باتری مطمئن شوید. در کنار استفاده از تجهیزات جانبی با کیفیت، نحوه درست شارژ کردن گوشی را نیز نباید فراموش کنید. در هنگام شارژ با گوشی کار نکنید و سعی کنید گوشی را در محل های گرم و داغ قرار ندهید.

جمع بندی کلی مقاله

در این مقاله به سوال «آیا باتری خراب، گوشی را خراب می کند؟» پاسخ دادیم. باتری گوشی اگر به هر دلیلی آسیب ببیند در طولانی مدت می تواند صدمات جبران ناپذیری به گوشی وارد کند. شما می توانید نظرات و سوالات خود در مورد تاثیر باتری بر سلامت گوشی  را با ما به اشتراک بگذارید. کارشناسان حرفه ای جانبی به سوالات پاسخ می دهند و راهنمایی های لازم را در اختیار شما قرار خواهند داد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا