لوازم جانبی

هدفون بی سیم را چگونه باید شارژ کنیم؟

هندزفری های بلوتوث این روزها به خوبی جایگاه خود را میان کاربران پیدا کرده اند و این مسئله باعث شده تا امروزه شاهد افزایش تنوع انواع هندزفری بلوتوث باشیم.

با وجود تنوع بسیار زیاد هندزفری های بلوتوث، قطعا شاهد قابلیت ها و کاربردهای متفاوتی هستیم که هر یک با توجه به پتانسیل محصول، کیفیت متفاوتی دارند. در این میان مسئله ای که می تواند سوال بسیاری از کاربران باشد، این است که چطور باید این هندزفری های متنوع را شارژ کنیم. در این مقاله قصد داریم به بررسی نکات مربوط به شارژ کردن انواع هندزفری و هدفون بلوتوث بپردازیم.

هدفون را با چه شارژری شارژ کنیم؟

اولین سوالی که احتمالا برایتان پیش می آید، این است که هدفون را با چه شارژری شارژ کنیم. در پاسخ به این سوال باید بگوییم که مهم ترین مسئله در شارژ کردن هر دستگاه، توجه به توان باتری و ولتاژ مورد نیاز برای شارژ است. از این رو پیشنهاد می شود به دلیل متغیر بودن توان باتری انواع هدست ها، ابتدا دفترچه هدست و مشخصات آن را با دقت مطالعه کنید. سپس با استفاده از یک کابل  شارژ اصلی، هدست را به کلگی شارژر متصل کنید.

معمولا زمانی که هدست بلوتوث خریداری می کنید، داخل بسته آن یک سیم کوتاه شارژر وجود دارد. معمولا پورت شارژ اکثر هندزفری های بلوتوث Type B است. از آنجایی که آمپر برخی از شارژرها حدود 2 است، پیشنهاد می شود برای شارژ کردن هندزفری بلوتوث آن را به پورت لپ تاپ وصل کنید.

شارژر مناسب برای شارژ کردن هدفون بی سیم

شارژ کردن هندزفری بلوتوث با پورت لپ تاپ

قسمت USB کابل شارژ اندروید را به پورت لپ‌تاپ و قسمت کانکتور شارژر را به پورت شارژ هندزفری متصل کنید. برخی افراد معتقد هستند که تفاوتی ندارد شما از چه منبعی برای شارژ کردن هندزفری بلوتوث استفاده می‌کنید زیرا کابل شارژی که همراه با هندزفری ارائه می شود، استاندارد است.

شاید این مطلب جذاب باشد
چطور کابل شارژ اصلی آیفون را از کابل شارژ تقلبی تشخیص دهیم؟

در این باره باید بگوییم که برخی از هندزفری‌های بلوتوث، کابل شارژ ندارند و شما مجبور می‌شوید تا از شارژر گوشیتان برای شارژ کردن هندزفری استفاده کنید. از این رو با شفافیت کامل به بررسی این نکته پرداختیم.

چنانچه از ایرپادهای اپل یا سایر برندها استفاده می‌کنید پیشنهاد می‌کنیم که مقاله «شارژ کردن ایرپاد» را مطالعه کنید تا از انواع روش‌های دیگر برای شارژ کردن ایرپاد خود نیز مطلع شوید. مسئله دیگری که یکی از مهم ترین سوالات کاربران محسوب می شود این است که آیا می توان هدفون بلوتوث را با پاور بانک شارژ کرد. در ادامه به بررسی پاسخ این سوال خواهیم پرداخت.

شارژ کردن هدفون بی سیم با لپ تاپ

شارژ کردن هندزفری بلوتوث با پاور بانک

از آنجایی که بیشترین استفاده پاور بانک های برای گوشی های هوشمند است، توان پاور بانک ها 2 آمپر است که با توان باتری گوشی مطابقت داشته باشد. با این حال بسیاری از افراد برای شارژ کردن انواع گجت ها مانند ساعت هوشمند از پاور بانک استفاده می کنند.

به همین دلیل برخی از پاوربانک ها مانند پاور بانک شیائومی، به گونه ای طراحی شده اند که حالت 1 آمپر از حالت 2 آمپر جداست. از این رو برای شارژ کردن هندزفری بلوتوث و گجت هایی کم قدرت باید پاوربانک را روی حالت 1 آمپر قرار دهید. در صورتی که اطلاعات کاملی درباره این مسئله ندارید، پیشنهاد می کنیم مقاله شارژ کردن هندزفری با پاور بانک را مطالعه کرده و نکات استفاده از این روش را بررسی کنید.

شارژ کردن هندزفری بلوتوث با پاور بانک

نحوه مشاهده شارژ باقی مانده هندزفری بلوتوث

بعد از مبحث شارژ کردن هندزفری بلوتوث، مشاهده میزان شارژ باقی مانده دستگاه از مواردی است که برای کاربران اهمیت بسیاری دارد. معمولا زمانی که هندزفری های بلوتوث را به شارژر وصل می کنید، یک چراغ ال ای دی قرمز رنگ روشن می شود که نشان دهنده شارژ شدن هندزفری است. معمولا بعد از تکمیل شدن شارژ باتری هندزفری، نور چراغ به رنگ سبز، آبی، سفید و یا موارد دیگر تغییر حالت می دهد. مسئله ای که در این میان وجود دارد این است که یک هندزفری بلوتوث با شارژ 99 درصد چراغ قرمز نشان می دهد و یک هندزفری با شارژ 1 درصد بازهم چراغ قرمز نشان می دهد. از این رو باید روشی وجود داشته باشد تا بتوانید میزان شارژ باقی مانده را بررسی کنید.

روش های تشخیص شارژ باقی مانده هدفون بی سیم

برای این کار دو روش کلی وجود دارد. روش اول این است که با آپدیت کردن سیستم عامل اندروید، از قسمت تنظیمات هدست، میزان شارژ را بررسی کنید. البته توجه داشته باشید که ممکن است برخی از هندزفری ها از این قابلیت پشتیبانی نکنند. بعد از اینکه گوشی را به هدست متصل کردید باید تنظیمات را باز کنید. از قسمت بلوتوث، لیست دستگاه های متصل شده را مشاهده خواهید کرد. معمولا کنار اسم دستگاه، میزان شارژ باقی مانده قابل مشاهده است. در صورتی که موفق به مشاهده میزان شارژ باقی مانده هدفون نشدید، روی علامت تنظیمات کنار اسم دستگاه تب بزنید. در صورتی در این حالت هم میزان شارژ قابل مشاهده نبود، از روش بعدی استفاده کنید.

مشاهده میزان شارژ باقی مانده گوشی هوشمند

دانلود برنامه های جانبی برای مشاهده میزان شارژ باقی مانده هدست بلوتوث

برخی از اپلیکیشن ها با هدف مشاهده میزان شارژ باقی مانده هندزفری طراحی شده اند و می توانید به صورت رایگان به آن ها دسترسی داشته باشید. برای استفاده از این برنامه ها، کافیست نام آن را در پلی استور جستجو کرده و اقدام به نصب کنید. به طور مثال برنامه BatOn یکی از این برنامه هاست که امکان مشاهده شارژ باقی مانده هدفون بی سیم را فراهم می کند. با کمک این برنامه ها می‌توان میزان شارژ هندزفری بلوتوثی شیائومی، سامسونگ، اپل و دیگر هندزفری ها را به راحتی مشاهده کرد.

شاید این مطلب جذاب باشد
چگونه هات اسپات را فعال کنیم؟

جمع بندی کلی:

در این مقاله سعی داشتیم موضوع شارژ شدن هندزفری های بلوتوث را بررسی کنیم. با این حال در صورتی که هنوز هم سوالی در ذهنتان باقی مانده و پاسخ آن را در این مقاله پیدا نکرده اید، پیشنهاد می کنیم از قسمت نظرات با ما در ارتباط باشید و سوال خود را مطرح کنید. کارشناسان جانبی در اولین فرصت به سوالات شما پاسخ خواهند داد.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا