لوازم جانبی

چطور می توانیم حافظه داخلی آیفون را خالی کنیم؟

از آنجایی که گوشی های آیفون از کارت حافظه پشتیبانی نمی کنند، یکی از نکاتی که همه افراد باید حین خرید گوشی آیفون به آن توجه داشته باشند میزان حافظه گوشی است. معمولا حافظه 64 گیگابایت برای افرادی که استفاده کمی از گوشی موبایل دارند می تواند مناسب باشد.

 اما افرادی که مدام در حال کار با گوشی هستند باید گوشی هایی با حافظه های بالا مانند 256 یا حتی 512 تهیه کنند. با این حال بسیاری از افراد با هدف کاهش هزینه ها به خرید گوشی هایی با حافظه کمتر روی می آورند و در نهایت با مشکل کمبود حافظه آیفون روبرو خواهند شد.

 اگر شما هم از دسته افرادی هستید که به هر دلیل می خواهید حافظه داخلی آیفون را خالی کنید، می توانید از راهکارهای ارائه شده در این مقاله استفاده کنید.

پر شدن حافظه گوشی آیفون

استفاده از فلش مموری لایتنینگ، ساده ترین راه خالی کردن حافظه داخلی آیفون

یکی از ساده ترین کارهایی که برای خالی کردن حافظه داخلی آیفون می توانید انجام دهید، خرید یک فلش مموری لاتنینگ است. با استفاده از این فلش مموری ها می توانید بدون نیاز به کامپیوتر و کابل شارژر آیفون، اطلاعات خود را جابجا کنید.

فلش های لایتنینگ بدون نیاز به هیچ کانکتوری به گوشی آیفون وصل می شوند و امکان جابجایی اطلاعات از گوشی به فلش و برعکس را فراهم می کنند. این فلش مموری ها با ظرفیت های مختلف عرضه شده اند. برای بررسی تخصصی و مشاهده قیمت فلش آیفون می توانید به صفحه خرید فلش مموری در فروشگاه جانبی مراجعه کنید.

شاید این مطلب جذاب باشد
رمز گوشی سامسونگ خود را فراموش کنید

استفاده از فلش مموری آیفون

فایل های اضافه را پیدا کنید و موارد غیر ضروری را حذف کنید

یکی از اصلی ترین کارهایی که در اولین مراحل خالی کردن حافظه داخلی آیفون باید رعایت کنید این است که فایل های حجیم را پیدا کرده و فکری به حال آن ها کنید. این مورد میان اکثر کاربران گوشی های اپل پیش می آید که مقدار زیادی از حافظه گوشیشان را با فایل هایی اشغال می کنند که تنها یک بار به آن ها نیاز داشته اند.

برای اینکه فضای اشغال شده را بررسی کنید به قسمت تنظیمات گوشی مراجعه کنید. سپس از قسمت General گزینه iPhone Storage را انتخاب کنید. در صفحه ظاهر شده مشاهده می کنید که هر کدام از اطلاعات شما چه میزان از فضای داخلی را اشغال کرده اند. با بررسی این موارد می توانید برای حذف فایل های غیر ضروری اقدامات لازم را انجام دهید.

استفاده از حافظه ابری آیفون، راه حلی برای جلوگیری از پاک کردن فایل ها

معمولا حجم زیادی از حافظه گوشی آیفون با تصاویر و فیلم ها پر می شوند. اگر مایل باشید می توانید از فضای ابری که اپل در اختیار کاربران قرار داده استفاده کنید. برای انجام این کار باید iCloud Photos را از قسمت تنظیمات گوشی فعال کنید.

بسیاری از کاربران تمایلی به خرید حافظه ابری iCloud Photos ندارند و ترجیح می دهند فایل های خود را در چندین حافظه ابری نگه داری کنند. در نظر داشته باشید که اکثر فضاهای ابری مانند iCloud Photos در ابتدا حجم مشخصی را در اختیار شما قرار می دهند تا در صورت رضایت از کیفیت برای خرید حجم اقدام کنید. در صورتی که نمی خواهید این کار را انجام دهید می توانید از برنامه Google Photos هم برای ذخیره تصاویر و فیلم های خود در فضای ابری بهره مند شوید.

شاید این مطلب جذاب باشد
راهنمای خرید اسپیکر ارزان باکیفیت + بررسی 4 اسپیکر بلوتوث با قیمت مناسب

استفاده از فضای ابری آیفون برای حل مشکل کمبود حافظه

پاک کردن حافظه کش برنامه های اپل با اپلیکیشن های مخصوص

متاسفانه به صورت مستقیم نمی توانید از طریق تنظیمات گوشی آیفون نسبت به حذف فایل های پنهان یا همان حافظه کش اقدام کنید. هر چند که این احتمال وجود دارد تا مقدار زیادی از حافظه گوشی شما توسط فایل های پنهان اشغال شده باشد اما به هر حال این قابلیت وجود ندارد.

 نکته ی مهمی که باید نسبت به آن آگاه باشید این است که با نصب برخی از برنامه ها می توانید از این قابلیت استفاده کنید. به طور مثال برنامه iMyfone یکی از برنامه هایی است که با نصب آن می توانید کش برنامه های نصب شده در گوشی آیفون را پاک کنید.

انتقال فایل های موجود در آیفون به لپ تاپ یا هارد

اگر بعد از پاک کردن فایل های اضافه باز هم حافظه گوشیتان به صورت چشمگیر خالی نشد باید فکری به حال انتقال فایل ها کنید. اگر تمایلی به استفاده از فلش مموری آیفون ندارید، باید فایل های گوشی را به یک هارد و یا کامپیوتر منتقل کنید.

برای انجام این کار تنها به یک کابل شارژ آیفون نیاز دارید تا بتوانید بدون مشکل فایل های خود را از گوشی به لپ تاپ منتقل کنید. معمولا از برنامه های مختلف مانند iTunes برای انجام این کار استفاده می شود.

در نظر داشته باشید برای انجام این کار باید از اطلاعات خود بکاپ بگیرید. این احتمال وجود دارد که فرآیند جابجایی اطلاعات به شکل صحیح انجام نشود و به صورت ناگهانی اتصال قطع شود. از این رو بهتر است فایل بکاپ داشته باشید. کاربران گوشی های اندروید معمولا فایل های بکاپ خود را در مموری کارت نگهداری می کنند. شما می توانید فایل بکاپ خود را در حافظه ابری یا فلش مموری نگه دارید.

شاید این مطلب جذاب باشد
معرفی اپلیکیشن Plant Parent؛ آموزش نگه‌داری از گیاهان خانگی

جمع بندی کلی

در این مقاله سعی داشتیم بهترین راه حل های ممکن برای خالی کردن حافظه آیفون را ارائه دهیم. با این حال در صورتی که فکر می کنید قسمتی از این مقاله برایتان نامفهوم بوده است یا نیاز به راهنمایی بیشتر دارید، می توانید از قسمت نظرات با ما در ارتباط باشید و سوال خود را مطرح کنید. کارشناسان جانبی در اولین فرصت ممکن به سوالات شما پاسخ خواهند داد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا