لوازم جانبی

روش پاک کردن برنامه های پیش فرض آیفون و دلیل انجام این کار

پاک کردن برنامه های پیش فرض در گوشی های مختلف با انواع سیستم عامل، یکی از مسائلی است که کاربران به شدت با آن درگیر می شوند و گاهی اوقات نمی توانند راه حلی برای آن پیدا کنند. پاک کردن برنامه های پیشفرض در گوشی های اندروید به سادگی امکان پذیر است. هر یک از برنامه هایی که روی گوشی وجود دارند را می توانید غیر فعال کنید.

اما در گوشی های آیفون این مسئله ممکن است کمی سخت تر به نظر برسد. در صورتی که اصلا سخت نیست. فقط باید روش صحیح و اصولی آن را بلد باشید. در این مقاله به صورت کامل، موضوع پاک کردن برنامه های پیش فرض گوشی آیفون را بررسی کرده ایم.

پاک کردن برنامه های پیش فرض گوشی آیفون ممکن نیست!

بسیاری از کاربران با برخی از برنامه های پیش فرض آیفون مانند برنامه مسیج یا برنامه ایمیل مشکل داشتند و تمایلی به استفاده از این برنامه ها نداشتند.

هر چند که برنامه های پیش فرض گوشی آیفون، بسیار کاربردی است و کاربران زیادی همچنان از آن ها استفاده می کنند اما برنامه های جایگزین در اپ استور برای برخی از افراد جذاب تر از برنامه های پیش فرض هستند. به همین دلیل کاربران متعددی خواستار حذف بسیاری از برنامه های پیش فرض آیفون یا آیپد خود هستند.

در حال حاضر ادعای غیر ممکن بودن حذف برنامه های پیش فرض گوشی صحیح نیست زیرا می توان برنامه های پیش فرض آیفون را پاک کرد. اما تا قبل از ارائه ای او اس 10، این قابلیت وجود نداشت.

شاید این مطلب جذاب باشد
۱۰ پاوربانک محبوب در دیجی کالا (۱۷ آبان ۱۴۰۱)

به همین دلیل بسیاری از افراد هنوز هم نمی دانند که پاک کردن برنامه های پیش فرض آیفون دیگر غیر ممکن نیست. در صورتی که آیفون یا آیپد شما آی او اس 10 یا نسخه های بالاتر را دارد می توانید به سادگی برنامه های پیش فرض را نصب کنید.

پاک کردن برنامه های پیش فرض آیفون

مراحل پاک کردن برنامه های پیش فرض آیفون

اگر بخواهیم خیلی ساده، فرآیند حذف کردن برنامه های پیش فرض آیفون را توضیح بدهیم، باید بگوییم که پاک کردن این دسته از برنامه ها نیز مانند پاک کردن برنامه های دیگر است.

تنها نکته ی مهمی که برای پاک کردن برنامه های پیش فرض آیفون باید در نظر داشته باشید این است که سیستم عامل گوشی آیفون را به نسخه 10 یا بالاتر ارتقا دهید.

برای انجام این کار باید وارد منو تنظیمات آیفون یا آیپد شوید. سپس از بین گزینه ها، General را انتخاب کنید. بعد از انتخاب جنرال باید گزینه Software Update را انتخاب کنید. در صورتی که گوشی شما از سیستم عامل جدید پشتیبانی کند، نخسه جدید ارائه شده را در این قسمت مشاهده خواهید کرد. در صورتی که گزینه ای برای نمایش وجود داشت، گزینه Download & Install را بزنید سپس بعد از پایان به روز رسانی گزینه Install را بزنید. این احتمال وجود دارد که بعد از آپدیت شدن سیستم عامل، درخواست ورود رمز دستگاه را مشاهده کنید.

راه حل پنهان کردن برنامه های آیفون

نکته ی مهم برای به روز رسانی آیفون

پیشنهاد می کنیم قبل از به روز رسانی سیستم عامل آیفون، یک بکاپ از فایل های خود تهیه کنید و آن را در فضای ابری یا یک فلش مموری لایتنینگ، ذخیره کنید. این احتمال وجود دارد که در فرآیند به روز رسانی سیستم عامل، اختلال و مشکلی پیش آید و بدین شکل فایل های گوشی خود را از دست بدهید. هر چند که احتمال این اتفاق بسیار کم است اما غیر ممکن نیست.

شاید این مطلب جذاب باشد
آیا باتری معیوب به گوشی آسیب می رساند؟

پنهان کردن برنامه های پیش فرض آیفون

بعد از اینکه سیستم عامل گوشی را به نسخه 10 یا نسخه بالاتر ارتقا دادید، می توانید هر یک از برنامه های پیش فرض گوشی را در گوشی حذف کنید. برای پاک کردن برنامه های پیش فرض آیفون باید به منو گوشی مراجعه کنید. روی هر یک از برنامه ها تب بزنید و نگه دارید تا یک ضربدر سفید رنگ بالای برنامه ظاهر شود.

بعد از مشاهده ضربدر سفید رنگ روی آن بزنید. زمانی که ضربدر را بزنید، یک پیام دریافت می کنید که دو گزینه دارد. گزینه اول Cancel و گزینه دوم Remove است. با انتخاب گزینه ریمو می توانید برنامه پیش فرض را حذف کنید.

چرا نمی توان برنامه های اصلی آیفون را حذف کرد؟

کدام یک از برنامه های پیش فرض آیفون را نمی توان حذف کرد؟

تعدادی از برنامه های پیشفرض آیفون را نمی توانید حذف کنید. در این قسمت لیست برنامه های پیش فرض آیفون را مشاهده می کنید که امکان حذف آن ها وجود ندارد.

  • Photos
  • Clock
  • Messages
  • Safari
  • Settings
  • Wallet
  • Find My iPhone
  • App Store
  • Health
  • Camera

چرا باید برنامه های پیش فرض آیفون را پاک کنیم؟

معمولا کاربران به دو دلیل کلی برنامه های پیش فرض گوشی را پاک می کنند. دلیل اول این است که گوشی های آیفون از مموری کارت پشتیبانی نمی کنند به همین دلیل با هدف رفع مشکل کمبود حافظه داخلی آیفون، برنامه ها را پاک می کنند.

دلیل دومی که کاربران به خاطر آن برنامه های گوشی را پاک می کنند این است که می خواهند از برنامه ی دیگری استفاده کنند. البته برای استفاده از برنامه های دیگر نیاز نیست که برنامه ی اصلی را پاک کنید. بلکه می توانید تمام برنامه هایی که مورد نیاز نیستند را در یک پوشه قرار دهید.

شاید این مطلب جذاب باشد
بروزرسانی جدید تلگرام ؛ تماس تصویری گروهی ، حذف نویز و پس زمینه متحرک

جمع بندی کلی

در این مقاله سعی کردیم دلیل پاک کردن برنامه های پیش فرض و چگونگی آن را بررسی کنیم. در صورتی که پرسش خاصی درباره این موضوع دارید می توانید از قسمت نظرات با ما در ارتباط باشید. کارشناسان جانبی در اولین فرصت ممکن، به سوالات شما پاسخ خواهند داد.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا