لوازم جانبی

نحوه فعال کردن کابل HDMI

چگونه می توانم کابل HDMI را فعال کنم؟ تکنولوژی دائماً در حال پیشرفت است ؛ مردم برای اینکه بتوانند همه چیز را واضح تر ببینند ، سعی می کنند از فناوری برای اهداف خود استفاده کنند. کابل HDMI برای اولین بار در سال 2003 معرفی شد و انقلابی در انتقال صدا و تصویر بین دو دستگاه ایجاد کرد. ممکن است در اتصال دستگاه های خود با کابل HDMI چالش هایی وجود داشته باشد. در این مقاله نحوه فعال سازی کابل HDMI و مشکلاتی که ممکن است بعدا با آن روبرو شوید را بررسی خواهیم کرد. به ما بپیوند.

چیست

HDMI ؟

HDMI مخفف High Definition Multimedia Interface است که به معنی HD Multimedia Interface یا High Definition Multimedia Interface است یکی از مهمترین کاربردهای کابل HDMI انتقال داده ها از رایانه و لپ تاپ به تلویزیون بدون افت کیفیت است. توجه داشته باشید که لپ تاپ های قدیمی ممکن است پورت HDMI نداشته باشند. در این راستا ، شما باید با توجه به نیاز خود از مبدل ها استفاده کنید. در زیر نحوه اتصال در انواع مختلف پنجره ها را بررسی می کنیم.

مهمترین کاربرد کابل HDMI

مهمترین برنامه کابل HDMI

  • سرعت و کیفیت انتقال بالا
  • انتقال تصویر با کیفیت بالا
  • انتقال همزمان فایلهای صوتی و تصویری
  • قابلیت انتقال فایل های فشرده شده

نحوه اتصال کابل HDMI

برای اتصال هر دو دستگاه با کابل HDMI ، مانند لپ تاپ و تلویزیون ، ابتدا کابل HDMI را به لپ تاپ و سپس انتهای دیگر کابل را به تلویزیون وصل کنید. بهتر است قبل از اتصال هر دو دستگاه آنها را خاموش کنید. امکان برقراری ارتباط فوری و مشاهده تصویر لپ تاپ در تلویزیون وجود دارد. اما اگر اتصال برقرار نشد ، مراحل زیر را دنبال کنید. اول از همه ، مطمئن شوید که کابل HDMI از نظر فیزیکی قوی است. اگر لپ تاپ یا تلویزیون شما دارای درگاه Type-C است و پورت HDMI ندارید ، نگران استفاده از کابل Type C به مبدل HDMI نباشید. می توانید لپ تاپ خود را به هر دستگاه دیگری که دارای درگاه HDMI است متصل کنید.

شاید این مطلب جذاب باشد
۱۰ تبلت محبوب در دیجی کالا (۳۰ آبان ۱۴۰۱)

نحوه اتصال لپ تاپ به تلویزیون در ویندوز 10

نحوه اتصال لپ تاپ به تلویزیون در Windows 10

امروزه اکثر لپ تاپ ها دارای درگاه نوع C هستند. اگر کابل دوگانه نوع C دارید ، تنها با خرید مبدل نوع C به HDMI می توانید لپ تاپ خود را به تلویزیون متصل کنید. برای اتصال لپ تاپ به تلویزیون در ویندوز 10 ، ابتدا برگه Sysytem را در تنظیمات لپ تاپ خود باز کنید ، سپس روی Display کلیک کنید. در این صفحه دو نماد با اعداد 1 و 2 را مشاهده خواهید کرد. در زیر این دو مورد روی Find کلیک کنید. برای شناسایی تلویزیون یا دستگاه دیگری که می خواهید به آن متصل شوید. در انتهای این صفحه می توانید تنظیمات وضوح صفحه خود را انتخاب کنید. اگر از تلویزیون 4K استفاده می کنید ، وضوح تصویر را روی 3840×2160 قرار دهید تا بالاترین وضوح ممکن را مشاهده کنید. همچنین می توانید از میانبرهای صفحه کلید Fn و F8 برای فعال کردن کابل HDMI خود استفاده کرده و سپس گزینه گسترش را که در سمت راست تصویر مشاهده می کنید ، انتخاب کنید. اگر می خواهید تصویر هم در لپ تاپ و هم در تلویزیون شما نمایش داده شود ، duplicate را انتخاب کنید و اگر می خواهید تصویر فقط در تلویزیون نمایش داده شود ، فقط صفحه دوم را انتخاب کنید به پس از انجام مراحل بالا ، تصویر لپ تاپ خود را روی تلویزیون مشاهده کنید. لازم به ذکر است که استفاده از لوازم جانبی بی کیفیت ، عمر دستگاه ها را کاهش می دهد. اگر می خواهید لوازم جانبی با کیفیت مانند هندزفری نوع C ، کابل HDMI ، کابل شارژ و سایر لوازم جانبی لازم را خریداری کنید ، سفارش خود را بصورت آنلاین از وب سایت ثبت کنید.

نحوه اتصال لپ تاپ به تلویزیون در ویندوز 7

نحوه اتصال لپ تاپ به تلویزیون با hdmi در Windows 7

اگر نمی توانید دستگاه های خود را به میانبرهای صفحه کلید Fn و F8 متصل کنید. نگران نباشید ، راه حل دیگری نیز وجود دارد. مجدداً از سالم بودن کابل فیزیکی اطمینان حاصل کنید. برای انجام این کار ، ابتدا به برگه Control Panel بروید ، سپس Dsiplay را انتخاب کنید.در این برگه دو مانیتور مشاهده خواهید کرد که احتمالاً یکی از آنها غیرفعال است. روی آن کلیک کرده و روی Expand Desktop در این مانیتور کلیک کنید. در نهایت اعمال کنید. در مرحله بعد تصویر لپ تاپ خود را روی تلویزیون مشاهده خواهید کرد. لازم به ذکر است که حتی می توانید تلفن همراه خود را با استفاده از نگهدارنده تلفن به لپ تاپ وصل کنید سپس یک لپ تاپ را به تلویزیون وصل کنید.

شاید این مطلب جذاب باشد
با ۶ ترفند برای یادداشت روی فایل‌های PDF آشنا شوید

رفع مشکل اتصال لپ تاپ به تلویزیون با کابل HDMI

رفع مشکل اتصال لپ تاپ به تلویزیون با کابل HDMI

ابتدا کابل سلامت فیزیکی را بررسی کنید. اگر از سالم بودن کابل اطمینان دارید مراحل زیر را بررسی کنید.

  • توجه داشته باشید که تلویزیون یا هر دستگاه دیگری که می خواهید به آن متصل شوید ممکن است دارای چندین پورت HDMI باشد. به همین دلیل ، باید در شماره پورتی باشید که کابل را با کنترلر دستگاه خود به آن وصل کرده اید. کابل ها را جابجا کنید.
  • کابل متصل شده به تلویزیون را به لپ تاپ و همچنین انتهای کابل لپ تاپ را به تلویزیون وصل کنید. گاهی تداخل ایجاد می شود و با حرکت دادن دو کابل مشکل برطرف می شود.
  • تلویزیون را خاموش کنید. ابتدا کابل را وصل کنید و سپس تلویزیون را روشن کنید و کنترل کننده را روی درگاهی که کابل را به آن وصل کرده اید ، قرار دهید.
  • کابل HDMI را به پورت دیگر تلویزیون وصل کنید. ممکن است پورت قبلی آسیب دیده باشد. این کار را برای اطمینان از ایمن بودن پورت انجام دهید.
  • اگر لپ تاپ و تلویزیون هنوز وصل نشدند ، لپ تاپ و تلویزیون را خاموش کنید. کابل HDMI را به هر دو وصل کرده و سپس آنها را وصل کنید.
  • پورت HDMI لپ تاپ خود را بررسی کنید و اگر یک شی گیر کرده یا یک شی خارجی در آن وجود دارد ، ابتدا آن را خاموش کرده و با استفاده از موچین یا نخ و غیره شیء خارجی را از درگاه خارج کنید.
  • مطمئن شوید Windows شما آخرین نسخه را اجرا می کند.
شاید این مطلب جذاب باشد
آیا اورکلاک کردن کامپیوتر جذابیت خود را از دست داده است؟

در وبلاگ جانبی می توانید انواع مقالات آموزشی مربوط به تلفن ، لپ تاپ ، تبلت و ساعت های هوشمند را مطالعه کنید. همچنین ، اگر می خواهید تلفن سامسونگ خود را به تلویزیون وصل کنید ، مقاله نحوه اتصال گوشی سامسونگ به تلویزیون بخوانید چرا بلوتوث روشن نمی شود.

چگونه می توانم کابل را فعال کنم hdmi ؟

در این مقاله ، نحوه اتصال لپ تاپ به تلویزیون در ویندوز 7 و 10 را بررسی کردیم. Hdmi امروزه به دلیل سرعت بالای انتقال ویدئو و صدا بسیار محبوب است. اکثر مردم معمولاً از کابل hdmi برای اتصال کنسول ها ، لپ تاپ ها ، مانیتورها ، تلویزیون ها و موارد دیگر استفاده می کنند. امیدواریم با مقاله نحوه فعال کردن کابل hdmi ، بتوانید دستگاه های خود را به درستی به hdmi متصل کنید. در صورت بروز هرگونه مشکل در اتصال ، برای ما نظر بنویسید تا کارشناسان محیطی در اسرع وقت به شما پاسخ دهند. همچنین اگر از روش های دیگر برای فعال سازی کابل hdmi استفاده می کنید. نظر خود را در قسمت نظرات بنویسید.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا