لوازم جانبی

شیشه نانو چیست و چه مزیتی نسبت به عینک دیگر دارد؟

صفحه نمایش بزرگ یکی از ویژگی های جذاب گوشی های هوشمند جدید است. اما این می تواند یک اشکال اساسی نیز باشد. شکستن ، شکستن یا خراشیدن صفحه تلفن از جمله تجربیات ناخوشایندی است که می تواند برای شما اتفاق بیفتد. بهترین راه برای جلوگیری از این اتفاق وحشتناک که هزینه زیادی برای شما دارد ، استفاده از محافظ صفحه یا شیشه تلفن است.

اگر قصد دارید یک لیوان برای تلفن تهیه کنید ، گزینه های مختلفی برای شما در دسترس است. شیشه نانو یکی از انواع جدید محافظ صفحه است که به دلیل ویژگی های مثبت فراوان ، نظرات مثبت بسیاری را به دست آورده است. اما دلایل محبوبیت شیشه نانو چیست؟ آیا محافظ صفحه نانو از شیشه معمولی بهتر است؟ برای پاسخ به این سالات با ما همراه باشید.

گلس نانو مایع، فناوری جدید محافظ های صفحه نمایش گوشی

نانو شیشه چیست؟ فناوری جدیدی برای محافظت از صفحه نمایش تلفن شما

شیشه نانو که به آن مایع نانو نیز می گویند ، ترکیبی از شیشه (سیلیس) و حلالهای مختلف است که لیوان را مایع می کند. هنگامی که مایع نانو روی سطح صفحه نمایش تلفن قرار می گیرد و توسط دستگاه خاصی خشک می شود ، یک لایه سخت نازک ایجاد می کند که از مقاومت در برابر ضربه بالایی برخوردار است. نوع دیگری از نانو شیشه سخت وجود دارد که مشابه شیشه معمولی است اما از فناوری نانو پلیمر استفاده می کند. نازکی ، استحکام بالا ، نصب آسان و در بعضی موارد ضد باکتری از مهمترین ویژگی های شیشه نانو است.

اگرچه نانو گلس می تواند به طور قابل توجهی از صفحه نمایش تلفن شما محافظت کند ، اما تلفن شما هنوز در برابر ضربه های جدی ، حتی با شیشه خوب ، آسیب پذیر خواهد بود. به همین دلیل ، استفاده از تجهیزات محافظتی مانند فیوزها و قاب های تلفن نیز بسیار مهم است. برای محافظت از تلفن خود در برابر دست اندازها و هزینه ها می توانید فیوز تلفن را از فروشگاه های فرعی خریداری کنید. از خرد شدن خیره کننده صفحه تلفن خودداری کنید.

شاید این مطلب جذاب باشد
چگونه آیفون را از حالت هدفون خارج کنیم

تفاوت گلس نانو با گلس معمولی

تفاوت شیشه نانو با شیشه معمولی چیست؟ چرا نانو شیشه قویتر است؟

شیشه های معمولی مقاومت بالایی در برابر ضربه ندارند و مولکول های آنها خیلی زود تجزیه می شوند. همچنین سطح شیشه و شیشه معمولی در ابعاد میکروسکوپی کاملا صاف نیست و دارای فراز و نشیب هایی است که هم شفافیت صفحه را کاهش می دهد و هم مقاومت در برابر ضربه را کاهش می دهد. به همین دلیل احتمال ترک خوردن و شکستن بسیار زیاد است.
از طرف دیگر ، شیشه مایع نانو به دلیل تشکیل الیاف پلیمری در برابر ترک خوردگی بسیار مقاوم است. مولکولهای موجود در الیاف پلیمر به قدری به هم پیوسته اند که جدا کردن آن بسیار دشوار است و یک سطح کاملاً صاف ایجاد می کند.

ما قبلاً در مقاله “بهترین فنجان برای گوشی شما” به طور مفصل درباره انواع عینک صحبت کرده ایم. می توانید با مطالعه این مقاله و سپس از طریق فروشگاه جانبی ، بهترین شیشه تلفن خرید> با توجه به نیاز خود ، اطلاعات کاملی در مورد انواع عینک بدست آورید.

مزایای گلس نانو

مزایای شیشه نانو ، نانو شیشه بهتر است یا شیشه؟

در اینجا مهمترین مزایای نانوگلاس نسبت به شیشه آورده شده است:

  • بدون اثر انگشت و حرکت آسان انگشت روی صفحه
  • مقاومت در برابر ضربه بیشتر
  • شفافیت بالا و انتقال 99.9٪ نور و رنگ از طریق شیشه
  • صفحه کامل و چسبندگی بدون حباب در زیر شیشه
  • حساسیت بالای لمس به دلیل لایه نازک نانو شیشه
  • ضد باکتری

علاوه بر این ، نانو شیشه به طور معمول مساحت صفحه بزرگتری نسبت به شیشه معمولی را پوشش می دهد و نوعی پوشش EDGE-TO-EDGE را روی صفحه فراهم می کند. همچنین مقاومت بیشتر تلفن در برابر گرد و غبار و قطره آب م effectiveثر است. همچنین قطرات آب روی نانوگلاس پخش نمی شوند و سطح صفحه کاملاً ضد آب است.

شاید این مطلب جذاب باشد
بررسی 3 ساعت هوشمند ارزان و باکیفیت تا 500 هزار تومان

اما این بدان معنا نیست که تلفن دارای شیشه نانو ضد آب یا ضد آب است. تلفن هایی که حتی بهترین عینک را دارند نیز هنوز در برابر آب آسیب پذیر هستند. از آنجا که خیساندن تلفن شما یک اتفاق غیرقابل پیش بینی است ، توصیه می کنیم مقاله خیس کردن تلفن بیاموزید که چگونه تلفن خود را مرطوب نگه دارید اگر خیس شود.

معایب گلس نانو، مقاومت پایین در مقابل خش
معایب شیشه نانو؛ مشکلاتی که باید به آنها توجه کنید

گرچه نانو شیشه مزایای زیادی دارد ، اما بدون مشکل نیست. در واقع ، در برخی موارد ، ویژگی های مثبت نانو شیشه مانند یک شمشیر دو لبه عمل می کند و مشکلاتی را ایجاد می کند. به عنوان مثال ، چسبندگی زیاد نانو شیشه حذف آن پس از نصب غیرممکن است.

همچنین ، مقاومت زیاد شیشه نانو در برابر شکستگی باعث می شود که ضربه از شیشه عبور کند و صفحه زیر آن شکسته شود. این یکی از بزرگترین معایب شیشه مایع نانو است. علاوه بر این ، شیشه نانو به اندازه شیشه ، به خصوص شیشه های سخت نانو ، در برابر خراش و سایش مقاومت ندارد. بنابراین ، اگر قصد استفاده از شیشه نانو را دارید ، باید به این کاستی ها توجه کنید.

کدام یک از قیمت های ارزان تر ، شیشه نانو ، شیشه ساده یا شیشه نانو است؟

فقط چند قطره شیشه نانو برای پوشاندن کل صفحه نمایش تلفن کافی است. از طرف دیگر ، شیشه سخت باید در کارخانه تولید شود که باعث افزایش هزینه های تولید آنها می شود. بنابراین به طور کلی می توان گفت شیشه نانو از قیمت ضخیم و شیشه ای قیمت پایین و مقرون به صرفه تری دارد.

شاید این مطلب جذاب باشد
۴ دلیل برای خریدن گوگل پیکسل ۷ (و ۳ دلیل برای نخریدن)

خلاصه مقاله

در این مقاله با نانو شیشه ، فواید آن و به طور کلی اهمیت استفاده از شیشه آشنا شدیم. اگرچه عینک های نانو از مزایای زیادی برخوردار هستند ، اما هنوز هم بسیاری از افراد ترجیح می دهند از عینک های مات ساده استفاده کنند. بسته به نیاز خود ، می توانید عینک های مختلفی را به همراه سایر لوازم جانبی تلفن مانند باتری تلفن از فروشگاه Prepare Country نیز خریداری کنید. در آخر ، حتماً نظرات خود را در مورد تجربه استفاده از انواع محافظ صفحه نمایش ، به ویژه محافظ صفحه نمایش نانو به اشتراک بگذارید و هر سوالی دارید در نظرات بپرسید.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا