لوازم جانبی

چه عواملی باعث ایجاد لکه های سفید روی صفحه گوشی می شوند؟

یکی از رایج ترین مشکلاتی که ممکن است با آن روبرو شوید ، لکه های سفید یا نقاط روی صفحه تلفن شما است. اگر این تجربه آزار دهنده برای شما اتفاق افتاده باشد ، احتمالاً با سوالاتی از جمله اینکه چرا این لکه های سفید روی صفحه گوشی ظاهر شده و چگونه می توانید از شر آنها خلاص شوید ، روبرو هستید. به همین دلیل قصد داریم در این مقاله به بررسی این مشکل و راه حل های آن بپردازیم. برای کسب اطلاعات بیشتر در این مورد با ما همراه باشید.

لکه های سفید روی صفحه گوشی

لکه های سفید روی صفحه تلفن ؛ لکه های کوچک آزار دهنده

هنگام کار با تلفن خود ، ممکن است نقاط کوچکی روی صفحه مشاهده کنید که از سایر قسمت های صفحه روشن تر هستند. این لکه ها معمولاً وقتی زمینه تلفن سفید است بیشتر نشان داده می شوند. ممکن است فکر کنید چیزی روی صفحه وجود دارد که تغییر رنگ داده است و سعی کنید آن را با دست حذف کنید. با این حال ، این لکه های آزار دهنده معمولاً به همین راحتی از بین نمی روند.

در بیشتر مواقع ، هنگام تغییر پس زمینه به رنگهای دیگر ، این نقاط قابل مشاهده نیستند. اما نباید آنها را به سادگی نادیده گرفت. معمولاً نقاط سفید روی صفحه نمایش نشان دهنده یک مشکل عمده در صفحه گوشی شما است. در برخی موارد ، این نقاط ممکن است گسترش یافته و پس از مدتی به لکه های سیاه و گسترده ای در صفحه تبدیل شوند. از آنجا که پیشگیری همیشه بهتر از درمان است ، توصیه می کنیم برای محافظت از تلفن خود در برابر چنین مشکلاتی ، از لیوان روی صفحه گوشی استفاده کنید.

شاید این مطلب جذاب باشد
شکست احتمالی سامسونگ در برابر اپل در بازار موبایل گوگل را نگران کرده است

تفاوت هات پیکسل و لکه های سفید اسکرین

انواع لکه های سفید روی صفحه تلفن ؛ پیکسل های داغ یا صفحه در حال سوختن

مشکلات لکه ها و لکه های سفید روی صفحه کاملاً با مشکلات سفید یا سیاه سفید کردن تلفن متفاوت است. کم نور شدن تلفن در بیشتر موارد دلایل نرم افزاری دارد اما مشکل لکه های روشن و سفید روی صفحه به دلیل مشکلات سخت افزاری صفحه است. به طور کلی ، این مشکل از دو طریق زیر بوجود می آید.

پیکسل های داغ: در این موارد ، یک نقطه سفید روی صفحه ظاهر می شود که همیشه سفید باقی می ماند. این نقاط معمولاً بسیار کوچک هستند و فقط شامل چند پیکسل کوچک هستند. مشکل پیکسل های گرم به دلیل روشنایی ثابت چند پیکسل رخ می دهد و معمولاً با تغییر در رنگ زمینه تغییر نمی کند. پیکسل های داغ روی گوشی ظاهر نمی شوند.

لکه های سفید یا سفید: این رایج ترین مشکلی است که در مورد آن صحبت کردیم. این لکه های سفید معمولاً از سایر قسمت های صفحه روشن ترند و معمولاً در پس زمینه سفید قابل مشاهده هستند. در بیشتر موارد ، این نقاط نشانگر صفحه گرم است.

تست اسکرین و تشخیص لکه های سفید اسکرین گوشی

صفحه تلفن خود را از نظر وجود نقاط سفید امتحان کنید

بهترین راه برای تشخیص لکه های سفید روی صفحه نمایش ، انجام آزمایش صفحه است. برای انجام آزمایش صفحه در تلفن های سامسونگ ، کافیست کد * # 0 * # را در تلفن خود وارد کنید. با باز کردن صفحه آزمایش سفید می توانید لکه ها را کاملاً بررسی کنید. در این موارد ، باید به دنبال لکه های رنگ روشن تر روی صفحه باشید.

شاید این مطلب جذاب باشد
گوشی جدید گوگل با طراحی مشابه پیکسل ۷ پرو در راه است

علاوه بر این ، در صفحه آزمایشی صفحه می توانید رنگ های مختلف قرمز ، آبی و سبز را انتخاب کرده و وضعیت لکه های روشن صفحه را در پس زمینه های مختلف بررسی کنید. توصیه می کنیم پس از ضربه خوردن یا خیس شدن تلفن ، این تست را انجام دهید. این تست معمولاً برای بررسی سلامت صفحه هنگام خرید تلفن استفاده می شود.

لکه های سفید روی صفحه به دلیل خیس شدن گوشی

باعث ایجاد لکه های سفید روی صفحه تلفن می شود

دلایل زیادی وجود دارد که باعث می شود لکه ها و لکه های سفید روشن روی صفحه گوشی ظاهر شوند. در بسیاری از موارد ، عدم محافظت از صفحه نمایش با کیفیت نقش مهمی در ایجاد این مشکل دارد. اگر هنوز محافظ صفحه خوبی برای گوشی خود انتخاب نکرده اید و نمی دانید کدام شیشه برای گوشی شما مناسب است ، ما به شما مقاله پیشنهاد می کنیم راهنمای خرید شیشه را بخوانید.

ضربه زدن روی صفحه تلفن ؛ علت اصلی ایجاد لکه های سفید

اصلی ترین و مهمترین دلیل ایجاد لکه های سفید در گوشی ، برجستگی های شدید روی صفحه است. در بسیاری از موارد ، برجستگی های مستقیم روی صفحه گوشی یا به خصوص برجستگی های جانبی هنگام افتادن گوشی از دست شما باعث ایجاد ترک یا خراش نمی شود. اما آنها صدمه زیادی به صفحه نمایش می زنند. این آسیب ها باعث سوختن صفحه می شود.

در این موارد ، ممکن است لکه های روشن گسترش یابد یا بعد از مدتی لکه های جدیدی اضافه شود. با استفاده از فیوز تلفن در کنار شیشه ، می توانید از وجود برجستگی های شدید روی صفحه جلوگیری کنید.

روی صفحه تلفن ضربه بزنید ؛ مشکلات باتری های باد شده

گاهی اوقات این نقاط روشن می توانند با فشار دادن روی صفحه تلفن ایجاد شوند. باتری های باد شده و آسیب دیده می توانند یکی از دلایل فشار بر صفحه نمایش داخل گوشی باشند. بررسی باتری و تعویض باتری گوشی می تواند در صورت لزوم این مشکل را برطرف کند.

شاید این مطلب جذاب باشد
تشخیص نو یا کارکرده بودن گوشی با 5 روش

همچنین ، در مواردی که صفحه گوشی به درستی در محل قرار نگرفته باشد یا یکی از قسمت های داخلی تلفن باعث فشار شده باشد ، ممکن است لکه های سفید نیز روی صفحه تلفن خود مشاهده کنید.

آب صفحه و سوختن صفحه

یکی دیگر از دلایل عمده ایجاد لکه های روی صفحه ، خیس شدن و به اصطلاح خوردگی آب روی صفحه است. آب یکی از دشمنان اصلی صفحه نمایش است و علاوه بر آسیب رساندن به پیکسل ها ، می تواند باعث سوختن کامل صفحه شود. گلس خوب می تواند با محافظت از صفحه در برابر انگشتان خیس و قطرات باران از خوردگی صفحه جلوگیری کند.

برطرف کردن لکه های سفید روی صفحه گوشی

لکه های سفید را از صفحه تلفن پاک کنید

متأسفانه ، در بیشتر موارد ، لکه های سفید روی صفحه گوشی به هیچ وجه از بین نمی روند. اگر این لکه ها در اثر شوک یا تلفن مرطوب ایجاد شوند ، باعث سوختن صفحه و به تدریج منبسط شدن آن می شوند. برخلاف مشکل سفید یا سیاه شدن کامل صفحه در مقاله قبلی سیاه شدن ناگهانی صفحه آیفون

تکنسین های حرفه ای ابتدا فشار احتمالی باتری یا سایر اجزای داخلی تلفن و نصب نادرست صفحه را بررسی می کنند. اگر لکه های سفید تا زمان از بین رفتن فشار از بین نروند ، تغییر صفحه تنها گزینه است.

به یاد داشته باشید که راه حل هایی مانند ضربه زدن روی صفحه برای از بین بردن لکه ها یا خشک کردن صفحه با سشوار ، نه تنها این مشکل را حل نمی کند ، بلکه ممکن است باعث سوزاندن پیکسل بیشتر و آسیب رساندن به سایر قسمت های گوشی شود. /

شاید این مطلب جذاب باشد
دلیل از کار افتادن سنسور اثرانگشت گوشی چیست + راه حل های ساده

خلاصه

در این مقاله ، ما به دنبال ایجاد لکه های سفید در صفحه گوشی و دلایل مختلفی که باعث ایجاد این مشکل می شوند ، پرداختیم. اگر این اتفاق برای شما بیفتد ، ممکن است لازم باشد صفحه گوشی را تغییر دهید. می توانید سوالات خود را در مورد این موضوع و موارد مشابه از طریق قسمت نظرات با ما در میان بگذارید. متخصصان اضافی به سوالات شما پاسخ می دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا