لوازم جانبی

بهترین کوله پشتی کوهنوردی ضد آب چه ویژگی هایی دارد؟ + معرفی مدل های پرفروش

اگر از جمله افرادی هستید که گردش در فضای باز را می‌پسندید، حتماً باید نسبت به مراقبت از وسایل خود همین حالا دست به کار شوید. به خصوص اگر پیوسته در محیط‌های مرطوب و بارانی در حال سفر هستید و لپ تاپ یکی از مهم ترین وسایل زندگی شماست، داشتن یک کوله پشتی ضد آب ضروری خواهد بود. ابتدا به توضیح مفاهیم می پردازیم تا در خرید بهترین کوله پشتی کوهنوردی یا دره نوردی انتخاب درستی داشته باشید و سپس به نکات ویژگی های مهم یک کوله مخصوص سفر اشاره میکنیم.

اصلا منظور از کوله پشتی ضد آب چیست؟

در گذشته برای ضد آب سازی بدنۀ قایق‌ ها و کشتی‌ ها از لایۀ قیر رو روغن استفاده می‌ شد. با پوشاندن دیوارۀ قایق‌ ها با این مواد، تا حد زیادی از نفوذ آب به بدنه جلوگیری می ‌شد. امروزه این مفهوم در صنایع مختلفی به کار گرفته شده است. از تولید ساعت ‌های مقاوم در برابر رطوبت گرفته تا انواع کوله پشتی ضد آب از فناوری‌ های جدیدتر در این حوزه استفاده می ‌کنند.

ضد آب سازی یا (Waterproofing) در واقع روندی است که طی آن، یک جسم یا سطح در برابر آب مقاوم می ‌شود. به طوری که خاصیت و حالت آن در شرایط تماس شدید با آب حفظ شود. این روند در محیط‌های مرطوب یا در عمق مشخصی از آب به کار گرفته می‌ شود. مفاهیم «مقاوم در برابر آب» یا «ضد آب» اغلب به نقوذ آب در حالت مایع و تحت فشار زیاد اشاره دارد. این در حالی است که «مقاوم در برابر رطوبت» به مقاومت پارچۀ محصول در برابر رطوبت‌های اندک و نم‌ نم باران اشاره دارد.

از فرآیند ضد آب سازی در موارد مختلفی استفاده می‌شود. ساخت‌وساز زیرزمین و عرشه در مناطق مرطوب، شناور سازی سازه‌ ها، بوم نقاشی، انواع لباس، دستگاه ‌های الکترونیک همچون ساعت، تبلت، برد مدار چاپی، تلفن همراه، بسته ‌بندی کاغذ و بسیاری موارد دیگر از جملۀ این ‌ها هستند. یکی از کاربردهای تکنولوژی ضد‌ آب‌ سازی در ساخت انواع کوله ضد آب است. حال ببینیم کوله ضد آب چیست و چه کاربردی دارد؟

شاید این مطلب جذاب باشد
بهترین میکروفون یقه برای دستگاه های تلفن همراه (راهنمای خرید میکروفون تلفن)

تکنولوژی های به کار رفته در کیسه و کوله پشتی ضد آب را بشناسید

بسیاری از شرکت‌ های تولیدکننده، تکنولوژی مونتاژ ضد آب با جوشکاری ترموپلاستیک را به کار برده ‌اند. در این روش از دو تکه پارچۀ ضد آب استفاده می‌ شود که با امواج صوتی اولتراسونیک به هم جوش داده شده ‌اند. جوشکاری روشی گران قیمت برای ساخت کوله‌ ضد آب است و به پارچه‌ های بسیار خاصی نیاز دارد.

 تکنولوژی در کوله ضد آب کوهنوردی

هر پارچه ‌ای را نمی‌توان به هم جوش داد. همچنین کیسه ‌های ضد آب به دلیل محدودیت‌ های جوشکاری باید از نظر طراحی ساده‌تر از کیسه ‌های دوخته شده باشند. به همین دلیل است که اکثر آن‌ها به عنوان یک محفظۀ اصلی سطل مانند با یک یا دو جیب صاف طراحی شده ‌اند.

کوله پشتی ضد آب در محیط‌های مختلفی کاربرد دارد. مثلاً در هنگام کایاک سواری در رودخانه بسیار عالی هستند. اما محدودیت‌ های سخت در تهیۀ مواد و مونتاژ، آن‌ها را برای اکثر شرایط سفر غیرایده‌آل کرده است. با همۀ این‌ها، مقاومت در برابر آب واقعاً به چه معناست؟

اهمیت پارچه در کوله ضد آب دقیقا چیست؟

پارچه ‌های ضد آب با کیفیت بالاتر دارای لایه‌های متعددی هستند که رطوبت را به دام می ‌اندازند. این پارچه‌های مقاومت بالایی در برابر ساییدگی و فرسایش دارند. برخی از این کوله ‌پشتی‌ ها دارای لایه‌ای موسوم به PET Film هستند که پوشش و مقاومت بالایی در برابر آب‌ و هوا دارند.

 نقش پارچه در کیفیت کوله ضدآب 

این لایه باعث می ‌شود که لایه‌ های داخلی کوله ‌پشتی همواره خشک بماند. حتی اگر در محیط‌ های بارانی شدید گیر افتاده باشید. برخی دیگر از انوع کوله ضد آب از پارچه‌های بادبانی برای پوشش لایه ‌ها استفاده می ‌کنند.

شاید این مطلب جذاب باشد
آیا سامسونگ با حذف گلکسی S22 فن ادیشن به دردسر می‌افتد؟

همانطور که از نامش پیداست، پارچۀ بادبانی در ابتدا برای بادبان قایق‌ های مسابقه‌ ای استفاده می‌ شود. در واقع این پارچه‌ ها مقاومت بسیار بالایی در برابر شرایط سخت دارند. پارچۀ بادبانی برای حداکثر کارایی و دوام یک انتخاب متمایز است. اگر در کوله ضد آب از پارچه‌ های بادبانی استفاده شده باشد به این معناست که با یک محصول با کیفیت و با دوام مواجه هستید. بنابراین وسایل شما در باران‌ های شدیدتر خشک می‌ مانند.

داشتن کوله پشتی ضد آب برای چه کسانی ضروری است؟

اهمیت داشتن کوله پشتی ضد آب برای افرادی که لپتاپ و دیگر لوازم الکترونیکی حمل می ‌کنند اهمیت بیشتری دارد. مثلاً افرادی که سبک زندگی (Digital Nomad) یا کوچ ‌نشین دیجیتال را دنبال می‌کنند به خوبی از اهمیت آن آگاه هستند. افرادی که منبع درآمدشان از طریق فعالیت ‌های آنلاین است و همزمان اقدام به سفر و طبیعت‌ گردی می‌ کنند.

کوله مقاوم در برابر آب برای چه کسانی مناسب است؟

یکی از مواردی که برای کسانی که کار خود را به صورت ریموت انجام میدهند و دائم در سفر هستند، داشتن پاوربانک با قدرت و کیفیت بالاست. با مراجعه به صفحه خرید پاوربانک جانبی، میتوانید یک شارژر همراه برای خود انتخاب کنید.

این افراد در سفرها و تجربیات ماجراجویانۀ خود لازم است به خوبی از لپتاپ‌ شان محافظت کنند. داشتن یک کوله لپتاپ ضد آب، احتمال آب‌ خوردگی و خرابی دستگاه‌ ها را از بین می‌ برد.

اگر تغییرات ناگهانی و غیر منتظره در وضعیت آب ‌و هوا اتفاق نیفتد ممکن است به شکل دیگری با آب روبرو شوید. شاید لازم باشد از مسیر جریان رودخانه عبور کنید یا از گودال ‌هایی پر از آب بگذرید. آب نه تنها به صورت مستقیم بلکه همراه با خاک و گل نیز می‌ تواند به وسایل آسیب برساند. برای محافظت از محتوای داخل کوله‌پشتی باید اقدام به تهیۀ یک کوله لپتاپ ضد آب کرده باشید.

شاید این مطلب جذاب باشد
مشخصات نمایشگر آنر X40 GT فاش شد

به یاد داشته باشید برای کسی که همیشه در سفر است، داشتن لوازم جانبی الکتریکی یک ضرورت است. از مهم ترین وسایل مورد نیاز، میتوان به اسپیکر بلوتوثی و هندزفری بی سیم اشاره کرد. اگر در خرید هر یک از این وسایل مردد هستید، پیشنهاد میکنیم روی لینک آن ها کلیک کنید و بعد از بررسی و خواندن نظرات، بهترین را برای خود انتخاب کنید.

کوله پشتی محکم و ضدآب

تهیه بهترین کوله پشتی ضد آب و محکم و مقاوم از بسیاری فروشگاه ‌های فیزیکی و اینترنتی ممکن است. اما کیفیت ساخت کوله‌های ضد آب حائز اهمیت زیادی است. بسیاری از شرکت‌ها با ادعای ضد آب بودن کوله ‌پشتی ‌ها اقدام به تولید برخی محصولات می ‌کنند. اگر علاوه بر کوله پشتی مخصوص سفر، به یک کیف لپ تاپ سایز 15.6 نیاز دارید، مقاله بهترین کوله برای لپ تاپ 15.6 را مطالعه کنید.

معرفی محبوب ترین برند کوله پشتی ضدآب برای خرید از جانبی

حالا که همه چیز را درباره ویژگی های یک کوله مقاوم فهمیدید، اجازه دهید برند و مدل محبوب کوله های ضدآب را به شما معرفی کنیم.

کوله پشتی ضدآب شیائومی

کوله پشتی های ضد آب شیائومی

هر جا که حرف از کاربردی بودن و قیمت پایین است، نام شیائومی درخشش بالایی دارد! این مدل از کوله پشتی جدید میتواند بیشتر نیازهای یک کوهنورد و مسافر طبیعت را تامین کند.

کوله پشتی ضد آب شیائومی 2102 Backpack Xiaomi 90 points pro leisure travel در دو ابعاد 295*150*400 میلی‌متر با ظرفیت 18 لیتر و 240*130*330 میلی‌متر با ظرفیت 10 لیتر تولید شده و پارچه‌ای از پلی‌استر بسیار مقاوم در برابر نفوذ آب و چین‌خوردگی برای ساخت آن درنظر گرفته شده است؛ در ضمن کیفیت ساختار آن به گونه است که در برابر تغییرات آب هوایی از وسایل شما مراقبت می‌کند. با کلیک روی لینک بالاف میتوانید اقدام به خرید این مدل کنید.

شاید این مطلب جذاب باشد
دلیل مشکل خاموش نشدن صفحه گوشی اندروید و نحوه حل آن

کوله پشتی ضد آب شیائومی 2101 Backpack Xiaomi 90 points pro leisure travel 18L مدل دیگری از برند غول چینی است که یک کوله شیک و کاربردی است که هم از نظر کاربرد و هم از نظر مقاوت، از عهده نیازهای شما به خوبی برمی آید. همچنین این مدل از پارچه مقاوم در برابر آب ساخته شده و در برابر چین خوردگی مقاوم است و شکل خود را به خوبی حفظ می کند. با استفاده از این مدل کوله، خیال شما از بابت محافظت وسایل در برابر هرگونه وضعیت آب و هوایی راحت خواهد بود.

جمع‌بندی

یک کوله پشتی ضد آب می‌تواند وسایل الکترونیکی شما را در برابر طوفان و باران، ایمن و خشک نگه دارد. برای خرید کوله پشتی ضد آب لازم است به کیفیت و میزان مقاومت آن توجه ویژه ‌ای داشته باشید. در این مقاله ابتدا سعی کردیم با توضیح ویژگی های مهم یک کوله ضدآب دانش شما را در این زمینه بالا ببریم و در نهایت هم چند مدل به شما معرفی کردیم تا بتوانید در سریع ترین زمان، بهترین کوله ضدآب را تهیه کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا