لوازم جانبی

بهترین میکروفون یقه ای برای موبایل (راهنمای خرید میکروفون گوشی)

امروزه استفاده از میکروفون اهمیت بسیار زیادی پیدا کرده است. از برگزاری کلاس های آنلاین در مدارس تا دوره های آموزشی آنلاین، ظبط پادکست، تولید محتوا برای اینستاگرام و یوتیوب بدون داشتن میکروفون های حرفه ای امکان پذیر نخواهد بود. در بین میکروفون های حرفه ای برای ضبط صدا، میکروفون های یقه ای برای موبایل به دلیل استفاده راحت تر و کاربرد های فراوان، طرفداران بیشتری پیدا کرده اند.

 اگر شما هم جزو افرادی هستید که در فضای آنلاین به آموزش و سخنرانی می پردازید یا در لایو اینستاگرام و فضای یوتیوب فعالیت می کنید، احتمالا با دغدغه های زیادی برای خرید بهترین میکروفون یقه ای برای موبایل رو به رو شده اید. به همین بهانه ما در این مقاله سعی می کنیم یک راهنمای کامل برای خرید میکروفون یقه ای در اختیار شما قرار دهیم. با جانبی در ادامه این مطلب همراه باشید.

میکروفون یقه ای برای موبایل

میکروفون یقه ای چیست؟ چه زمانی به خرید میکروفون گوشی نیاز داریم؟

میکروفون یقه ای یا میکروفون لاوالیر (lavalier mic)، یک میکروفون کوچک است که به صورت گسترده ای توسط سخنرانان، مجریان تلویزیونی، اجرا کنندگان برنامه های زنده، مدرسان آنلاین، تولید کنندگان محتوای ویدیویی در اینستاگرام و یوتیبر ها مورد استفاده قرار می گیرد. این میکروفون های کوچک که روی یقه لباس نصب می شوند، به شما این امکان را می دهند تا بدون نگرانی از کیفیت صدا و حواس پرتی در هنگام صحبت کردن، اجرای بی نقصی داشته باشید و روی سخنرانی یا آموزش خود تمرکز کنید.

با گسترش استفاده از گوشی برای تولید محتوای ویدیویی و برگزاری جلسات و کلاس های انلاین، استفاده از میکروفون یقه ای برای موبایل نیز افزایش یافته است. اگر شما هم جزو افرادی هستید که به یک صدای با کیفیت در هنگام صحبت کردن برای دیگران نیاز دارید و می خواهید کیفیت صدای مناسبی در ویدیوهای خود داشته باشید خرید میکروفون گوشی بهترین گزینه برای شما خواهد بود.

شاید این مطلب جذاب باشد
پرتاب موشک آرتمیس ۱ به ماه تا پاییز انجام نخواهد شد

مزایای استفاده از میکروفون یقه ای برای موبایل

تهیه یک میکروفون برای گوشی به شما این امکان را می دهد تا در هرزمانی و هر مکانی کیفیت صدای خوبی در هنگام ضبظ صدا یا ویدیو داشته باشید. این میکروفون ها به راحتی به موبایل متصل می شوند و به هیچ دستگاه اضافه ای نیاز ندارند. از طرفی با استفاده از یک میکروفون یقه ای، دیگر نیازی نیست یک میکروفون در دست خود بگیرید و نگران نزدیک بودن یا دور بودن خود از میکروفون باشید. این دستگاه کوچک به شما کمک می کند تا آزادانه دست های خود را حرکت بدهید و یا حتی در حال حرکت صدای باکیفیتی را ضبط کنید. آیا می‌دانستید می‌توانید هندزفری خود را تبدیل به میکروفن کنید. در مقاله نحوه تنظیم هندزفری به عنوان میکروفون چند تکنیک ساده و کاربردی برای تبدیل هندزفری به میکروفن را بررسی کرده‌ایم. پیشنهاد می‌کنیم این مقاله را از دست ندهید.

میکروفون یقه ای گوشی

در انتخاب بهترین میکروفون یقه ای برای موبایل به چه مواردی توجه کنیم؟

انواع مختلفی از میکروفون های یقه ای در بازار موجود هستند. همین موضوع باعث شده تا انتخاب میکروفون یقه ای به یک دغدغه جدی برای بسیاری از افراد تبدیل شود. قبل از خرید و انتخاب یک میکروفون خوب برای گوشی ابتدا باید موارد مهمی را در نظر بگیرید که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم.

انتخاب بهترین میکروفون یقه ای موبایل بر اساس نیاز و کاربرد آن

یکی از نکات مهمی که باید به آن توجه کنید، کاربردی است که از میکروفون یقه ای انتظار دارید. لزوما گران ترین میکروفون بهترین گزینه برای شما نیست. برای ضبط پادکست یا ویدیوهای حرفه ای باید به سراغ گزینه های گران قیمت تر بروید؛ اما برای استفاده روزمره در لایو اینستاگرام یا برگزاری کلاس های آموزش آنلاین، استفاده از یک میکروفون یقه ای ساده و ارزان قیمت نیز برای شما کفایت خواهد کرد. به طور کلی در هنگام خرید هر گونه لوازم جانبی موبایل مانند پاور بانک یا هندزفری ابتدا نیاز های خود را در نظر بگیرید و بر اساس بودجه خود بهترین گزینه را انتخاب کنید.

شاید این مطلب جذاب باشد
چرا سوکت شارژ گوشی خراب می شود؟ چطور این مشکل را حل کنیم؟

کیفیت صدا میکروفون یقه ای، مهمترین نکته در خرید میکروفون گوشی

قطعا اولین و مهمترین دلیل خرید میکروفون گوشی، دریافت یک صدای با کیفیت است.  بنابراین هنگامی که به خرید بهترین میکرفون یقه ای برای موبایل فکر می کنید، حتما کیفیت صدای ضبط شده آن ها را بررسی کنید. قابلیت حذف نویزها، حذف صداهای اضافه، صدای شفاف و ضبط مناسب صدا از مواردی هستند که اهمیت بسیار زیادی در انتخاب یک میکروفون خوب دارند. تعداد کانال های ضبط صدا، فرکانس و حجم خروجی نیز اهمیت بالایی دارد و باید به آن ها توجه کنید.

اتصال میکروفون یقه ای موبایل به دوربین

قابلیت اتصال به دستگاه های مختلف در میکروفون های یقه ای برای موبایل

از آنجایی که میکروفون های یقه ای جزو لوازم جانبی موبایل با کاربردهای متنوع هستند، در هنگام خرید میکروفون گوشی، به قابلیت اتصال به دستگاه های مختلف مانند دوربین، لپ تاپ، انواع موبایل های اندروید و پشتیبانی آیفون توجه داشته باشید. اکثر میکروفون های یقه ای جدید با سوکت 3.5 میلی متری به بازار عرضه می شوند که در اکثر دستگاه ها قابل استفاده هستند.

با این حال، اگر از آیفون یا گوشی های جدیدی استفاده می کنید، حتما در زمان انتخاب میکروفون یقه ای برای موبایل به قابلیت تبدیل آن به یو اس بی سی یا لایتنینگ نیز توجه داشته باشید. همچنین می توانید از میکروفون های یقه ای مخصوص آیفون استفاده کنید. از طرفی قابلیت اتصال به دوربین های حرفه ای مانند دوربین DSLR نیز اهمیت زیادی دارد. زیرا می توانید در هنگام فیلمبرداری های حرفه ای نیز کیفیت صدای بالایی داشته باشید.

شاید این مطلب جذاب باشد
از کجا بفهمیم هندزفری واقعی است؟ تفاوت هندزفری اصلی و جعلی

میکروفون یقه ای برای موبایل در شکل های متنوع

ظاهر میکروفون یقه ای موبایل؛ طراحی و زیبایی اهمیت دارد!

در کنار کیفیت صدا و قابلیت اتصال به دستگاه های مختلف، به ظاهر میکروفون یقه ای نیز توجه کنید. با اینکه یک میکروفون کوچک روی یقه ممکن است در نگاه اول اصلا به چشم نیاید، اما در هنگام ضبط ویدئوهای سلفی یا تولید محتوای یوتیوب که دوربین در فاصله ای نزدیک قرار دارد، ظاهر میکروفون یقه ای گوشی نیز اهمیت پیدا می کند. معمولا در گزینه های ارزان قیمت، چندان به این مسئله توجه نمی شود و شاهد میکروفون هایی با طراحی نامناسبی هستیم که به خوبی روی یقه قرار نمی گیرند یا ظاهری نا زیبا دارند. همچنین فراموش نکنید که ظاهر یک میکروفون در میزان جذب صدا ها یا حذف نویزها نیز موثر است.

میکروفون یقه ای بلوتوثی وایرکلس

انواع میکروفون های یقه ای، میکروفون یقه ای سیمی یا وایرلس کدام بهتر است؟

انواع بسیار گسترده ای از میکروفون های یقه ای گوشی در بازار موجود هستند. به طور کلی این میکروفون های کوچک را به دو دسته میکروفون یقه ای سیمی و میکروفون یقه ای بیسیم  تقسیم می کنند. دسته اول دارای سیم های نسبتا بلندی هستند که امکان اتصال مستقیم آن ها به موبایل یا دوربین را به شما می دهند. دسته وایرلس شامل میکروفون های یقه ای رادیویی و میکروفون های یقه ای بلوتوثی می شوند که بدون سیم هستند.

اگر قصد خرید بهترین میکروفون یقه ای برای موبایل را دارید توصیه می کنیم میکروفون های دارای سیم را انتخاب کنید. این گزینه ها معمولا قیمت پایین تر و کیفیت صدای بیشتری دارند. از طرفی، لازم نیست نگران باتری آن ها باشید. با این حال اگر در فاصله زیادی از موبایل یا دوربین قصد ضبط صدای خود را دارید، میکروفون های یقه ای بلوتوثی یا وایرلسی گزینه های بهتری هستند. بعضی از میکروفون های وایرلس قابلیت ضبظ صدا روی مموری کارت را دارند که مزیت مهمی محسوب می شود.

شاید این مطلب جذاب باشد
چرا میکروفون هندزفری یا هدفون عمل نمی‌کند؟

قیمت میکروفون یقه ای موبایل؛ معایب خرید میکروفون یقه ای

با توجه به ویژگی های فوق العاده و مزایای پر شمار، بهترین میکروفون یقه ای برای موبایل معمولا قیمت بسیار زیادی دارد. در میکروفون های حرفه ای با کیفیت صدای فوق العاده از تکنولوژی های جدید و قطعات داخلی گران قیمت مانند طلا برای ضبط صدا استفاده می شود. به همین دلیل ممکن است قیمت یک میکروفون یقه ای موبایل از قیمت یک موبایل سطح بالا نیز بیشتر باشد! از طرفی گزینه های ارزان قیمت نیز ممکن است کیفیت صدای مناسبی را در اختیار شما قرار ندهند به همین دلیل خرید آن ها را چندان توصیه نمی کنیم.

 در چنین شرایطی بسیاری از افراد گزینه خرید هندزفری بلوتوثی را ترجیح می دهند. هندزفری های بلوتوثی می توانند به عنوان یک میکروفون خوب و با کیفیت مورد استفاده قرار بگیرند. همچنین این هندزفری ها خروجی بهتری از یک میکروفون یقه ای بیسیم ارزان قیمت در اختیار شما قرار می دهند.

جمع بندی کلی مقاله

در این مقاله سعی کردیم با مهم ترین ویژگی های بهترین میکروفون یقه ای برای موبایل آشنا شویم و یک راهنمای کامل برای خرید میکروفون گوشی و میکروفون برای کامپیوتر در اختیار شما قرار دهیم. امیدواریم اطلاعات این مقاله در هنگام خرید میکروفون یقه ای مورد استفاده شما قرار بگیرد. در صورتی که به راهنمایی یا اطلاعات بیشتری در این زمینه نیاز دارید کافی است تا سوالات خود را در بخش نظرات بنویسید. کارشناسان حرفه ای جانبی با افتخار سعی می کنند به سوالات شما پاسخ دهند.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا