لوازم جانبی

معرفی 3 روش ساده برای وصل کردن گوشی به تلویزیون

برای همه ما پیش آمده است که بخواهیم چیزی را که در گوشی است، به تمامی اعضای خانواده نشان دهیم! در این صورت با خودمان می گوییم که اگر بتوانید آن را در تلویزیون نمایش دهیم، همه به راحتی می توانند آن را ببینند. حتی گاهی اوقات باتری گوشی ما کم است و نمی توانیم یک ویدئوی طولانی را به همه نشان دهیم. در این صورت با اتصال گوشی به تلویزیون به راحتی می توان به همه افرادی که در آن جا نشسته اند، آن ویدئو را نشان داد. یکی از سوالاتی که کاربران زیادی با آن روبرو می شوند، این است که چگونه می توان گوشی موبایل را به تلویزیون وصل کرد؟ در این مقاله به بررسی راه کار های مختلفی برای انجام این کار می پردازیم.

چگونه گوشی خود را به تلویزیون وصل کنیم؟

اگر شما هم جزء آن دسته از کاربرانی هستید که می خواهید از تلویزیون خانه برای نمایش محتوای موبایل استفاده کنید، حتماً تا کنون سعی کرده اید که این کار را انجام دهید. روش های مختلفی برای آن وجود دارد که روز به روز با پیشرفت موبایل و تلویزیون این کار راحت تر انجام می شود. 3 راه راحت و حرفه ای برای این کار وجود دارد که در این بخش به بررسی کامل آن ها می پردازیم! البته برخی از این راه ها مربوط به برند های خاصی از موبایل هستند اما برخی دیگر برای همه برند ها جواب می دهند. در این قسمت به بررسی این سه راه می پردازیم.

انواع روش های وصل کردن گوشی به تلویزیون

استفاده از کابل اچ دی ام ای برای اتصال گوشی به تلویزیون

اولین و بهترین راه برای اتصال گوشی به تلویزیون استفاده از کابلی است که بتواند محتوای موبایل را در تلویزیون نمایش دهد. کابل HDMI یکی از کاربردی ترین کابل هایی است که با استفاده از آن می توان صدا و تصویر را با کیفیت بسیار بالا منتقل کرد. با اتصال این کابل به موبایل و تلویزیون به راحتی می توانید هر کاری که در موبایل انجام می دهید را در تلویزیون خود مشاهده کنید. از اتصال گوشی به تلویزیون با کابل اچ دی ام ای برای کار های مختلفی استفاده می شود؛ مثلاً اگر می خواهید بخشی از موبایل را به دوستان خود آموزش دهید، کافی است آن را به تلویزیون وصل کنید و در یک صفحه نمایش بزرگ آن را آموزش دهید.

شاید این مطلب جذاب باشد
این محصول می‌توانست اولین گوشی اندرویدی باشد

کابل اچ دی ام ای معمولاً هزینه زیادی ندارد و برای انواع موبایل ها وجود دارد. استفاده از این کابل راحت ترین روش برای انتقال تصویر و صدا از موبایل به تلویزیون است! اگر می خواهید یک راه همیشگی، آسان و در دسترس برای اتصال موبایل به تلویزیون را انتخاب کنید، پیشنهاد می کنیم یک کابل اچ دی ام ای خریداری کنید و از استفاده آن لذت ببرید.

وصل کردن گوشی به تلویزیون با کابل HDMI

اتصال گوشی سامسونگ به تلویزیون با Smart View

با پیشرفت تکنولوژی روش های اتصال موبایل به تلویزیون هم توسعه پیدا کرده است. تا چند سال پیش کاربران برای اتصال موبایل به کامپیوتر از کابل شارژ گوشی یا همان کابل USB استفاده می کردند تا بتوانند تنها بخش محدودی از تصویر و صدای موبایل خود را روی تلویزیون ببینند. این مسئله باعث شد تا شرکت های تولید کننده موبایل به فکر توسعه سیستم عامل خود باشند؛ به طوری که برخی از شرکت های سازنده موبایل در حال حاضر نرم افزار اختصاصی خود را برای اتصال به تلوزیون ها دارند.

اگر کاربری هستید که از موبایل های سامسونگ استفاده می کنید، قابلیت Smart View در موبایل شما وجود دارد که امکان اتصال به تلویزیون های سامسونگ را می دهد. کافی است این قابلیت را فعال کنید و آن را به تلویزیون خود وصل کنید. با این کار به راحتی می توانید محتوای موبایل خود را از جمله فیلم، عکس، موزیک و… را در تلویزیون خانه نمایش دهید. با استفاده از این قابلیت دیگر نیازی به استفاده از کابل ندارید و همه چی به صورت وایرلس و بی سیم انجام می شود. هنگام اتصال موبایل به تلویزیون یک کد عبور از شما می خواهد که می توانید آن را روی تلویزیون خود مشاهده و در موبایل خود وارد کنید تا وصل شود.

شاید این مطلب جذاب باشد
چرا شارژر گوشی داغ می شود و چطور می توان این مشکل را حل کرد؟

اتصال گوشی به تلویزیون با اسمارت ویو

استفاده از اندروید باکس برای اتصال گوشی به کامپیوتر

یکی دیگر از ابزار هایی که در حال حاضر در اختیار کاربران قرار دارد، ابزار اندروید باکس است. این ابزار، یک ابزار کاملاً جداگانه است که با استفاده از آن می توانید تلویزیون خود را به یک وسیله همه کاره تبدیل کنید. با اتصال این ابزار شما دیگر نیازی به استفاده از فلش مموری برای مشاهده فیلم نخواهید داشت و می توانید فیلم های خود را به صورت آنلاین مشاهده کنید. اندروید باکس ها همان طور که از اسمشان پیدا است، یک سیستم عامل اندروید در اختیار شما قرار می دهند که با استفاده از آن می توانید به وب گردی بپردازید و کار های روزمره خود را انجام دهید.

برخی از تلویزیون ها از قابلیت Smart پشتیبانی نمی کنند اما دارای کابل اچ دی ام ای هستند. اگر بخواهید تلویزیون را عوض کنید، ممکن است هزینه آن برایتان سنگین باشد اما به راحتی می توانید یک اندروید باکس برای تلویزیون خود تهیه کنید و از داشتن آن لذت ببرید.

همچنین هیچ وقت با مشکل کمبود حافظه روبرو نخواهید شد و نیازی به استفاده از کارت حافظه ندارید! زیرا این دستگاه کوچک اصلاً نیازی به این چیز ها ندارد و می توانید با اتصال به اینترنت از طریق وای فای، همه چیز را در دنیای آنلاین مشاهده کنید.

 

  • برند گوشی توی نحوه اتصال به تلویزیون تاثیر دارد؟

بله، هر کدام از برندها مثل سامسونگ، شیائومی، آیفون و غیره شیوه منحصر به فرد خود را برای اتصال به تلویزیون دارند که در این مقاله به صورت مختصر به آن ها اشاره کردیم.

  • مدل و برند تلویزیون در اتصال گوشی چه نقشی دارد؟
شاید این مطلب جذاب باشد
سامسونگ احتمالاً عرضه گوشی‌های خود را ۱۳ درصد کاهش می‌دهد

تلویزیون های جدیدتر قابلیت پشتیبانی بهتری از نسخه های به روز اندروید و آی او اس دارند و این یعنی سرعت و کیفیت بهتر.

  • مشکل وصل نشدن گوشی به تلویزیون را چطور حل کنیم؟

مشکل وصل نشدن گوشی به تلویزیون در اغلب موارد به خاطر هماهنگ نبودن ورژن اندروید یا آی او اس گوشی با سیستم عامل تلویزیون است. برای حل این مشکل باید هم دستگاه موبایل و هم تلویزیون را به آخرین نسخه اپدیت کنید.

نتیجه گیری کلی مقاله

در این مقاله به بررسی 3 راه کار برای اتصال موبایل به تلویزیون پرداختیم که این روز ها نیاز اساسی هر خانوده ای است! اگر شما هم روش خاصی برای اتصال موبایل به تلویزیون می شناسید، با ما در میان بگذارید. همچنین اگر سوالی دارید، می توانید از طریق بخش نظرات مطرح کنید تا شما را راهنمایی کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا