لوازم جانبی

بررسی مزایا و معایب استفاده از هندزفری بلوتوث

گاهی اوقات جواب دادن به تماس‌های ضروری ممکن است برای ما به یک چالش تبدیل شود. تصور کنید در یک اتوبان بسیار شلوغ، در حال رانندگی هستید که تماس مهمی را دریافت می‌کنید. در چنین شرایطی یا باید از خیرِ جواب دادن به تلفن بگذرید یا مسیر را تا جایی ادامه دهید که بتوانید در شانه خاکی پارک کنید. اما اگر شاید در موقعیت‌های این چنینی از هندزفری بلوتوث استفاده کنید، نیازی به هیچ کدام از این کارها نداشته باشید.

البته ممکن است برای کسانی که در طی روز، زنگ‌خور بالایی ندارند، خرید لوازم جانبی موبایل نظیر هندزفری بی‌سیم، یک هزینه بیهوده به نظر برسد. اما فراموش نکنید که این نوع هدست، کاربردهای دیگری نیز دارد. با این وجود در کنار تمام این مزایا قطعاً معایبی نیز وجود دارد که ممکن است برای برخی آزاردهنده باشد. به همین دلیل تصمیم داریم تا در این مطلب به بررسی مزایا و معایب استفاده از هندزفری بلوتوث بپردازیم؛ با جانبی همراه باشید.

مزایای استفاده از هندزفری‌های بی‌سیم؛ چرا هندزفری بلوتوث بخریم؟

اگر در گذشته، بیشتر زمان خود را صرف باز کردن گره سیم هندزفری خود کرده باشید حتماً خرید هندزفری بلوتوث مزایای زیادی را برایتان به همراه خواهد داشت. اما عجله نکنید چراکه رهایی از گره‌ها، تنها مزیت هندزفری‌های بلوتوثی نیست.

کنترل راحت و قابلیت جابجایی هندزفری بلوتوث

یکی از مهترین مزایای استفاده از هندزفری بلوتوثی، دست و پاگیر نبودن آن است. حتماً برای شما هم پیش آمده است که در حال گوش کردن با هندزفری ناخواسته موجب کشیده شدن کابل آن شده باشید. کابلی که به گوشی شما متصل است و گاهی سبب به زمین افتادن آن می‌شود. البته اگر گوشی خود را هم به زمین ننداخته باشید قطعاً با کابل یکی دو متری هندزفری، محدودیت‌های زیادی برای جابجایی داشته‌اید.

خبر خوب اینکه با استفاده از هندزفری بلوتوثی با هیچ یک از این مشکلات مواجه نخواهید بود. البته اگر از گوشی یک برند خاص نظیر سامسونگ استفاده می‌کنید، بهتر است از لوازم جانبی سامسونگ نیز برای این کار بهره بگیرید.

قابلیت مکالمه با تلفن در زمان رانندگی با استفاده از هنذفری بی‌سیم 

قابلیت اتصال هندزفری‌های بی‌سیم به دستگاه‌های مختلف

از جمله دیگر مزایای استفاده از هندزفری‌های بی‌سیم، قابلیت اتصال آسان آنها به دستگاه‌های مختلف است. تصور کنید برای اتصال با هندزفری سیمی به ضبط ماشین، لپتاپ، تلویزیون و حتی گوشی خود مدام مجبور به جابجایی کابل آن بودید.

در صورتی‌که با در اختیار داشتن این نوع هندزفری به راحتی می‌توانید حتی بدون اینکه از جای خود تکان بخورید از یک دستگاه به دستگاه دیگری متصل شوید. البته فراموش نکنید که برای اتصال به دستگاه‌های مختلف با بلوتوث، باید حتماً در فاصله ده متری آنها قرار گرفته باشید. چراکه برد دستگاه‌های بلوتوثی، تنها ده متر است.

تعداد دکمه‌ها و امکانات بیشتر در هندزفری بلوتوث

مزایا و معایب استفاده از هندزفری بلوتوث بی‌شمار است. به طور مثال از جمله مزایای این نوع هندزفری‌‌ها این است که این محصولات در زمان رانندگی یا گوش دادن به موسیقی، امکانات بیشتری را در اختیار شما قرار می‌دهند. به همین خاطر شما می‌توانید به راحتی و بدون لمس کردن صفحه گوشی خود، آهنگ را جلو و عقب کرده و میزان صدای آن را تنظیم کنید.

معایب استفاده از هندزفری‌های بلوتوثی؛ نکاتی که باید قبل از خرید بدانید

اولین و مهمترین عیب بزرگ هندزفری‌های بلوتوث، کاهش توجه کاربر آن به اطراف است. بسیار دیده شده است افرادی که از این نوع هندزفری‌ها استفاده می‌کنند در معرض خطر تصادف قرار گرفته‌اند. البته اگر شما تنها کمی صدای هندزفری خود را کم کنید، بیشتر متوجه محیط خارجی و خطرات احتمالی آن خواهید شد. با این وجود گاهی ممکن است بی‌احتیاطی کرده و متوجه محیط پیرامون خود نشوید.

امکان حواس‌پرتی کاربر در صورت استفاده از هنذفری با صدای بلند

همچنین فراموش نکنید که این نوع هندزفری‌ها دارای باطری هستند. از این رو برای اینکه بتوانید از آنها استفاده کنید باید قبلاً آنها را شارژ کرده باشید. شارژ کردن این نوع لوازم جانبی اغلب راحت است و با استفاده از کابل شارژر آنها انجام می‌شود. با این حال اگر در این خصوص ابهامی دارید می‌توانید مقاله دیگر ما با عنوان «هدفون بی سیم را چگونه شارژ کنیم» را مطالعه نمایید.

افزایش احتمال ابتلا به عفونت گوش با استفاده از هندزفری بلوتوث

در صورتی که هندزفری خود را به‌طور مرتب نظافت نکنید، استفاده مداوم آن ممکن است سلامتی شما را به خطر بیاندازد. بنابراین این مسئله را جدی بگیرید و هر از چندگاهی به ویژه قسمت‌های سیلیکونی هندزفری خود را نظافت کنید تا به عفونت گوش مبتلا نشوید.

گوش درد و احتمال ابتلا به عفونت گوش در صورت استفاده از هندزفری

استفاده از هندزفری بلوتوث احتمال آسیب به شنوایی را بالا می‌برد

اگر بیش از اندازه از هندزفری بلوتوث استفاده می‌کنید ممکن است به شنوایی خود آسیب برسانید. پاسخ به تماس‌ها و گوش دادن به موسیقی با صدای بلند، عصب شنوایی گوش را تحت تاثیر قرار می‌دهد. البته با کنترل کردن حجم صدا می‌توانید از افت شنوایی پیشگیری کنید. اما اگر بیش از اندازه از هندزفری استفاده می‌کنید، بهتر است در زمان استفاده مدیریت بهتری داشته باشید.

گوش درد و شائبه سرطانزا بودن امواج بلوتوث

به هنگام خرید هندزفری به این نکته توجه داشته باشید که کالای سنگینی را انتخاب نکنید. چراکه در غیر اینصورت وزن به ظاهر ناچیز هندزفری ممکن است مشکلاتی را برایتان ایجاد کند و گوش درد بگیرید. البته شایعاتی نیز در رابطه با سرطانزا بودن امواج بلوتوث مطرح است که ممکن است برخی را نگران کند. ما در ادامه بررسی مزایا و معایب استفاده از هندزفری بلوتوث به این موضوع نیز می‌پردازیم.

آیا استفاده از هندزفری بلوتوث مضر است؟

برخی از محققین این امواج را کاملاً بی‌خطر می‌دانند و برخی دیگر احتمال ضرر و زیان آن را رد نمی‌کنند. اما نکته روشنی که در این میان وجود دارد این است که اگر هندزفری بلوتوثی به صورت مداوم و طولانی مدت استفاده نشود، مزایای آن به معایب آن برتری دارد.

شاید این مطلب جذاب باشد
چگونه هدفون را از حالت رادیو خارج کنیم؟

این نوع هندزفری همچنین با افزایش فاصله گوشی از مغز و گوش موجب می‌شود تا انسان کمتر در معرض امواج خطرناک قرار بگیرد. بر این اساس این هندزفری بلوتوثی اگر با صدای ملایم و به مدت محدود استفاده شود، خطری برای سلامتی انسان نخواهد داشت. در فروشگاه اینترنتی جانبی این امکان را دارید تا بهترین برندهای هندزفری را تهیه کنید. برای آشنایی با محصولات و سفارش کالا می‌توانید به صفحه هندزفری گردنی مراجعه بفرمایید.

هندزفری بلوتوث؛ وسیله موردنیاز در دنیای مدرن

در این مقاله سعی کردیم تا به طور خلاصه به بررسی مزایا و معایب استفاده از هندزفری بلوتوث بپردازیم. متوجه شدیم که استفاده بیش از اندازه از هنذفری‌های بی‌سیم با صدای زیاد می‌تواند باعث بروز جدی‌ترین مشکلات سلامتی شود. اما اگر از این وسیله درست و به اندازه استفاده کنید قطعاً می‌توانید از مزایای آن نیز بهره‌مند شوید.

ما در جانبی انواع هندزفری بی‌سیم و محصولات مشابه را با بهترین قیمت به مشتریان خود ارائه می‌کنیم. از این رو برای خرید انواع لوازم جانبی موبایل و تبلت تنها کافی‌ است تا سری به صفحه محصولات ما بزنید. راستی اگر شما نیز تجربه استفاده از هندزفری‌های بلوتوثی را دارید، می‌توانید در انتهای همین مطلب آن را با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا