لوازم جانبی

حل مشکل تاخیر صدا در هدفون بلوتوثی

حل مشکل تاخیر صدا در هدفون بلوتوثی یکی از دغدغه‌های اصلی کاربران است. هدفون بلوتوثی در جهان هر سال با علاقه‌ی موج جدیدی از طرفدارانِ نسل جوان همراه می شود. هر سال نیز مدل‌های زیادی از هدفون‌ها با ظاهر بسیار متفاوت نسبت به نسل‌های پیش، روانه بازار می‌شود. اما این هدفون‌ها با باگ‌هایی همراه هستند. در این خصوص ممکن است چگونگی حل مشکل تاخیر صدا در هدفون بلوتوثی شما را با چالشی جدی مواجه کرده باشد. در این مقاله راه‌حل‌های مختلفی برای رفع مشکل تاخیر صدا در هدفون بلوتوثی را ارائه می‌دهیم که با آنها می‌توانید باگِ بوجود آمده را بطور کامل رفع کنید.

حل مشکل تاخیر صدا در هدفون بلوتوثی با کم کردن فاصله

فاصله نقش بسیار مهمی در خروجی کیفیت صدا دارد. اگر فاصله هدفون شما با گوشی یا هر دیوایس دیگری که به آن متصل شده‌اید، زیاد است؛ فاصله را کم کنید. ممکن است شارژ هدفون شما نیز رو به اتمام باشد و این تاخیر بدلیل شارژ کم هدفون باشد. اگر بین هدفون و دیوایسی که با آن pair شده‌اید، دیوار یا هرنوع انسداد فیزیکی دیگری وجود دارد ممکن است این موارد نیز ایجاد نویز و اختلال کرده باشد. دلیل دیگر ممکن است هدفون بلوتوثی شما فاصله‌ی بیش از 5 متر را پشتیبانی نکند، به همین دلیل ممکن است با نزدیک کردن هدفون بلوتوث به دیوایس خود مشکل تاخیر در صدا رفع شود.

جلوگیری از تاخیر صدا در هدفون _ جانبی

برای حل مشکل تاخیر صدا در هدفون بلوتوثی مراحل زیر را دنبال کنید

قطع و وصلی یا تاخیر صدا ممکن است علل مختلفی داشته باشد، در زیر مهمترین دلایل را بررسی و نسبت به بررسی آن اقدامات لازم را انجام دهید.

  • حالت هواپیما را چک کنید، اگر گوشی، کامیپوتر و یا هر دیوایس دیگری که هدفون بلوتوثی خود را به آن وصل کرده‌اید حالت هواپیما دارد، از غیرفعال بودن آن اطمینان حاصل کنید.
  • اگر همچنان صدا و تصویر هماهنگ نیست، یکبار دستگاه خود را خاموش و روشن کنید.
  • بلوتوث دستگاه و هدفون را خاموش کنید. اگر هدفون را به لپ تاپ وصل کرده‌اید، یکبار حتما اتصال هدفون به دستگاه خود را disconnected کنید. سپس نسبت به pair کردن مجدد اقدام کنید و مطمئن شوید که هدفون شارژ دارد.
  • بررسی کنید که هدفون شما به دستگاه دیگری متصل نباشد. بعضی از هدفون‌های بلوتوثی قابلیت اتصال همزمان به 2 دیوایس مثل لپ تاپ و گوشی را دارند و همین امر می‌تواند اختلالاتی را ایجاد کند.
شاید این مطلب جذاب باشد
BMW با ارائه‌ بازی‌های درون خودرو سرگرمی جدیدی فراهم می‌کند

 اگر موارد بالا در رفع تاخیر صدای هدفون کارساز نبود، سعی کنید از لوازم جانبی موبایل مانند هدفون بلوتوثی با کیفیتی استفاده کنید.

مطمئن شوید که مشکل سخت افزاری نیست

وقتی تاخیر صدا زیاد باشد و مدام تکرار شود، از فیلم یا بازی یا موزیکی که می‌شنویم لذت نمی‌بریم و هیجان و کیفیت تجربه‌ی کاربری را به شدت پایین می‌آورد. قیمت هدفون استاندارد در بازه‌ی متفاوت و متنوعی است می‌توانید در صورتیکه تاخیر صدا رفع نشد نسبت به خرید یک هدفون استاندارد اقدام کنید.

هر دو سری هندزفری بلوتوث خود را چک کنید ممکن است مشکل سخت افزاری باشد. برای اطمینان از اینکه مشکل سخت افزاری نیست و یا اینکه هدفون به درستی شارژ نگه می‌دارد، هدفون بلوتوثی خود را به دیوایس دیگری متصل کنید. آیا همچنان در صدا تاخیری وجود دارد؟

حل مشکل تاخیر صدا در هدفون بلوتوثی در ویندوز 10 _ جانبی

حل مشکل تاخیر صدا در هدفون بلوتوثی در ویندوز 10

آیا در حالت اسپیکر نیز صدا با تاخیر همراه است؟ دستگاهی که به آن متصل شده‌اید را بررسی کنید ممکن است بلوتوث دستگاهی که به آن متصل شده‌اید دچار مشکل شده است. اگر دستگاهی که به آن متصل شده‌اید لپ تاپ‌تان است و همچنان تاخیر صدا، کیفیت ضعیف صدا و مشکلاتی از این قبیل را دارید، نگران نباشید Windows Audio Troubleshooter ویندوز می‌تواند نوعِ مشکل به وجود آمده را پیدا کند.

برای این کار ابتدا در تنظیمات ویندوز خود، گزینه‌ی system را انتخاب کنید.

در مرحله ی بعد گزینه‌ی Sound را انتخاب و دکمه Troubleshoot را کلیک کنید. چند لحظه صبر کنید تا دستگاه‌های صوتی که به لپ تاپ متصل شده شناسایی شود.

شاید این مطلب جذاب باشد
تراشه‌ی جدید Dimensity 9200 در بنچمارک AnTuTu رویت شد

در مرحله‌ی بعد هدفون بلوتوثی خود را انتخاب کنید سپس گزینه‌ی Next را کلیک کنید. بعد از بررسی، ویندوز احتمالا نوعِ مشکل را به شما گزارش و در خصوص نحوه‌ی رفع آن راه‌حل‌های مختلفی را به شما پیشنهاد می‌کند. اگر چنانچه با این روش ها نیز همچنان تاخیر صدا در هدفون بلوتوثی نمایان بود مرحله‌ی بعد را بررسی و دنبال کنید.

رفع تاخیر صدا در هدفون بلوتوثی با عیب یابی بلوتوث _ جانبی

رفع تاخیر صدا در هدفون بلوتوثی با عیب یابی بلوتوث

ابتدا به تنظیمات لپ‌تاپ بروید. سپس Update & Security را انتخاب کنید. در پنجره‌ی بعدی به منو Troubleshoot  بروید. در صفحه‌ی بعد Find and fix other problems بلوتوث خود را انتخاب و گزینه‌ی Run the troubleshooter را کلیک کنید. با انجام مراحل فوق عیب‌یابی بلوتوث ویندوز بررسی می‌شود. تمام دستگاه‌هایی که به لپ‌تاپ شما متصل شده است قطع و مجددا متصل می‌شوند. عیب‌یاب ویندوز معمولا می‌تواند مشکلِ را شناسایی و آن را بصورت اتوماتیک رفع کند و یا پیشنهادهایی را جهت رفع عیب به شما گزارش دهد. تا اینجا به‌احتمال زیاد مشکل برطرف‌شده اما پیشنهاد می‌کنیم در صورتی که هنوز مشکل وجود دارد مقاله چرا هدفون نویز دارد را در وبلاگ جانبی مطالعه کنید.

جلوگیری از تاخیر صدا در هدفون بلوتوثی با برگشت به تنظیمات اولیه

اگر تاخیر صدا در هنگام استفاده از لپ‌تاپ و هدفون بلوتوثی شماست. ممکن است تنظیمات صدای ویندوز را تغییر داده باشید. تنظیماتی در ویندوز وجود دارد که از طریق آن می‌توانید صدای اسپیکرهای خود را بیشتر کنید با اینحال ممکن است هنگام اتصال به هدفون بلوتوثی اختلالاتی همچون تاخیر در صدا و یا قطع و وصلی صدا را شاهد باشید. در خصوص برگشت به تنظیمات اولیه صدا در ویندوز 10، مراحل زیر را دنبال کنید.

شاید این مطلب جذاب باشد
علت کار نکردن یکی از گوشی های هندزفری بلوتوثی یا سیمی + راه حل

ابتدا به منوی تنظیمات Windows Sound (Settings > System > Sound) بروید.

سپس در پنجره‌ی بعدی بالانس را روی 50 تنظیم و در پایین صفحه گزینه additional device properties را کلیک کنید.

در صفحه‌ی بعد به تب enhancements رفته و Disable all enhancements را فعال کنید. در نهایت برای ذخیره مراحل فوق، OK کنید. اگر انجام موارد بالا همچنان قطع و وصلی و تاخیر در صدا وجود دارد، هدفون را برای تعمیر نزد سرویسکار ببرید یا برای خرید مجدد هدفون، مقاله بهترین هندزفری بی سیم را مطالعه کنید.

بروزرسانی دیوایس برای رفع حل تاخیر صدا _ جانبی

دیوایس خود را به آخرین ورژن خود بروزرسانی کنید

دستگاه‌های خود را به آخرین نسخه منتشر شده، آپدیت کنید. آپدیت‌ها مشکلات و باگ‌های ریز و درشت را برطرف می‌کنند و ممکن است، تاخیر صدا در هنگام آپدیت قبلی دستگاه خود، به وجود آمده باشد و اگر این باگ توسط کاربران گزارش شده باشد احتمالا کمپانی دیوایس مورد نظر نسبت به رفع آن اقدامات فوری را در آپدیت‌های بعدی داشته‌اند.  پس سریعا نسبت به آپدیت دستگاه خود اقدام کنید.

چرا کاربران خرید هدفون بلوتوثی را می پسندند؟

یکی از دلایلی که کاربران به خرید هدفون بلوتوثی روی می‌آورند، امنیت است. اگر در شهر شلوغی مانند تهران زندگی می‌کنید، ممکن است هنگامی که با تلفن خود صحبت می‌کنید، یک موتور‌سوار گوشی شما را به سرقت ببرد. دلیل بعدی اسپیکر ضعیف گوشی‌هاست که کیفیت صدای بالایی ندارند. سومین دلیل می‌تواند سلیقه‌ای باشد و لذت و تجربه‌ی کاربری هنگام استفاده از هدفون بلوتوثی باشد. دلیل دیگر نیز برای خلاص شدن از دست پیچ و تاب و گره‌ خوردن‌های هنزفری‌های سیمی است.

شاید این مطلب جذاب باشد
دوربین آیفون ۱۴ پرو در رتبه‌ی دوم DxOMark قرار گرفت

امیدواریم که این مقاله توانسته باشد شما را در خصوص حل مشکل تاخیر صدا در هدفون بلوتوثی‌تان کمک کرده باشد. پیشنهاد می‌کنیم اگر می‌خواهید در خصوص کالبیره گوشی اطلاعات مهمی را به دست آورید، مقاله کالیبره چیست را مطالعه کنید.

پیشنهاد می‌کنیم اگر شما هم ترفندی را برای حل مشکل تاخیر صدا در هدفون بلوتوثی سراغ دارید، در قسمت کامنت‌ها بنویسید تا ما و سایر مخاطبان وبلاگ جانبی هم از تجربیات شما استفاده کنیم. منتظر نظرات شما هستم.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا