لوازم جانبی

چگونه هدفون را از حالت رادیو خارج کنیم؟

چگونه هدفون را از حالت رادیو خارج کنیم؟چرا بلوتوث روشن نمی‌شود؟ چرا صدا در هدفون با تاخیر پخش می‌شود؟ چرا هدفون به درستی با دیوایس pair نمی‌شود؟ این سوالات، مشکلات رایج کاربران با هدفون‌ها به خصوص هدفون‌های بلوتوثی است. در این مقاله همراه janebi باشید تا این اختلالات را با هم بررسی کنیم. با ما همراه باشید.

خارج کردن هدفون از رادیو با سوئیچ کردن

هنگامی که مشغول گوش دادن به رادیو FM یا در حال ضبط برنامه‌ای خاص از رادیو FM هستید، می‌توانید با خروجی رادیو را بین بلندگوی داخلی و هدفون سوییچ کنید. این نوع سوئیچ کردن به شما کمک می‌کند که از حالت رادیو خارج شوید. برای جابجایی بین بلندگوی داخلی و هدفون و خارج شدن هدفون از حالت رادیو FM مراحل زیر را دنبال کنید:

  • ابتدا از منوی Option گزینه‌ی  Audio Output”را انتخاب کنید و سپس دکمه   را فشار دهید.
  • با علامت‌های بالا یا پایین که بصورت یا  است  را دو گزینه‌ی “Headphones” یا “Speaker” را به دلخواه خود انتخاب دهید و سپس با فشار دادن علامت   می توانید تغییرات لازم را اعمال کنید.
  • Headphones: صدای رادیو FM را از طریق هدفون متصل شده خواهید شنید (تنظیم پیش‌فرض).
  • Speaker: صدای رادیو FM را از طریق بلندگوی داخلی دستگاه خواهید شنید و هدفون را از حالت رادیو به راحتی خارج می‌کنید.

نکته مهم: سیم هدفون عملکردی به مانند آنتن رادیو FM برای دستگاه دارد به همین دلیل هنگام گوش دادن به رادیو توصیه می‌شود که از هدفون استفاده کنید.

چرا صدا در هدفون با تاخیر همراه است؟ _ جانبی

چرا صدا در هدفون با تاخیر همراه است؟

قبل از هر چیزی توصیه جانبی این است که خرید هدفون خود را از فروشگاه و وب سایت‌های معتبر انجام دهید تا نسبت به اورجینال بودن هدفون خود اطمینان داشته و اختلالات و ارورهای کمتری را تجربه کنید. در صورتیکه هدفون شما نیز با ایرادی همراه شد می‌توانید در صورت داشتن گارانتی معتبر نسبت به تعمیر یا تعویض آن اقدام کنید.

شاید این مطلب جذاب باشد
تویوتا کرولا ۲۰۲۳ با سیستم هیبریدی ارتقا یافته در ژاپن معرفی شد

تاخیر صدا و تصویر با هدفون‌های بلوتوثی یکی از رایج‌ترین باگ هدفون‌هاست که علل مختلفی می‌تواند داشته باشد؛ از فاصله‌ی دور هدفون و دستگاهی که به آن pair  شده‌اید تا شارژ کم هدفون، خرابی بلوتوث دستگاه، اشکالات نرم افزاری و سخت افزاری و… برای رفع این باگ ها هدفون و دستگاه را یکبار خاموش و روشن کرده و از شارژ هدفون نیز اطمینان حاصل کنید.

سپس در صورتی که هنوز مشکل رفع نشده برای اطمینان از عدم مشکل سخت افزاری هدفون را به دیوایس دیگری متصل کنید تا ببینید آیا همچنان مشکل تاخیر صدا و تصویر وجود دارد یا خیر؟ در نهایت مشکل سخت افزاری هدفون یا بلوتوث می‌تواند وجود داشته باشد. اگر اختلالات زیادی تجربه می‌کنید می‌توانید موقتا از هندزفری ساده استفاده کنید. با استعلام قیمت هندزفری ساده نسبت به خرید خود اقدام به صرفه‌ای داشته باشید. 

چرا هدفون pair نمی شود؟ _ جانبی 

چرا هدفون به درستی با دیوایس‌ها از جمله گوشی و لپ‌تاپ pair  نمی‌شود؟

وسایل جانبی گاهی اوقات از دستگاه‌ها و دیوایس‌هایی که بیشتر با آنها کار می‌کنیم، اهمیت بیشتری پیدا می‌کنند. سعی کنید نسبت به خرید ساعت هوشمند، هدفون، پاور بانک و… حساس باشید و بیشتر تحقیق کنید. عمده مشکلات وسایل جانبی موبایل، تبلت و گجت‌ها از بی کیفیت بودن آن‌هاست.

 اما چرا مشکل pair شدن هدفون با دیوایس‌ها ایجاد می‌شود؟ ممکن است هدفون خود را به دو دیوایس متصل کرده باشید. ابتدا این موضوع را بررسی کنید و مطمئن شوید که هدفون به دیوایس دیگری متصل نیست. آیا هدفون شارژ دارد؟ اگر هدفون شارژ نداشته باشد؛ نمی تواند با بلوتوثِ دیوایس‌های دیگر، شناسایی و در نهایت pair شود. آیا فاصله‌ی هدفون با دیوایس مورد نظر زیاد است؟ یا بین هدفون و دستگاه دیوار یا هر نوع انسداد فیزیکی دیگری وجود دارد؟

شاید این مطلب جذاب باشد
3 روش ساده برای اینکه خودتان، بهترین هندزفری سیمی را انتخاب کنید

هدفون را به دستگاهی که می‌خواهید به آن متصل شوید نزدیک کنید. اگر مشکل رفع نشد، در نهایت هدفون را از لیست دیوایس‌های متصل شده به دستگاه حذف کنید. سپس بلوتوث هدفون و دستگاه را خاموش و یکبار هر دو را خاموش و روشن کنید؛ با این کار احتمالا مشکل pair شد دستگاه‌تان رفع می‌شود. اگر هدفون روشن نشد برای بررسی بیشتر مقاله “چرا بلوتوث روشن نمی شود” را در وب سایت تخصصی جانبی مطالعه کنید.

جانبی، وب سایت تخصصی لوازم جانبی در ایران _ جانبی

جانبی، وب سایت تخصصی لوازم جانبی در ایران

جانبی تخصصی‌ترین و بزرگترین وب سایت ارائه دهنده لوازم جانبی موبایل و تبلت در ایران است. اگر در خصوص دیوایس‌ها و گجت‌های خود به مشکلی برخورد کردید می‌توانید با مقالات وب سایت جانبی از شناسایی علل و راه‌های رفعِ آن مطلع شوید. اگر از هندزفری سیمی استفاده می‌کنید؛ با جلوگیری از قطع شدن سیم هندزفری همراه با راهکارهایی که در مقالات جانبی ارائه داده‌ایم نسبت به اختلالات صدا، تاخیر صدا و قطع و وصلی احتمالی جلوگیری می‌کنید. امیدواریم که با این مقاله توانسته باشید هدفون را از حالت رادیو خارج کرده باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا