لوازم جانبی

سریعترین روش‌های تمیز کردن قاب موبایل در خانه

برای محافظت از بدنه گوشی خود و البته زیباتر دیده شدن آن می‌توانید از یکی از محبوبترین لوازم جانبی گوشی یعنی قاب موبایل استفاده کنید. این محصول که تنوع رنگ و طرح بسیاری دارد، عموماً در دو نوع سیلیکونی و ژله‌ای به بازار عرضه می‌شود.
در روزهای اول استفاده از قاب گوشی همه چیز عالی است اما اکثر قاب‌ها بعد از مدتی دیگر شفافیت و زیبایی روز اول را ندارند. به عبارت دیگر قاب‌های سیلیکونی پس از مدتی استفاده سیاه و قاب‌های ژله‌ای گوشی نیز زرد می‌شوند. در چنین شرایطی آیا دوباره باید برای خرید یک گارد نو، هزینه کنیم و یا به دنبال راهی برای تمیز کردن قاب موبایل باشیم؟

هر چند که قاب موبایل قیمت عجیب و غریبی ندارد اما معقول و منطقی نیست که ما هر بار بخواهیم به جای تمیز کردن لکه‌ها، یک قاب نو را جایگزین قبلی کنیم. از این رو در این مطلب سعی داریم تا با بررسی چند راهکار به سریع‌ترین راه برای تمیز کردن قاب ژله‌ای و سیلیکونی گوشی برسیم؛ با جانبی در ادامه این مطلب همراه باشید.

تمیز کردن قاب سیلیکونی موبایل

قاب‌های سیلیکونی از جمله محبوبترین گاردهای موجود در بازار هستند. این نوع قاب‌ها تنوع رنگی بینظیری دارند، نرم و لطیف هستند و از گوشی شما در برابر ضربه نیز به خوبی محافظت می‌کنند. اما متاسفانه نوع فیک این محصولات نیز در بازار زیاد است. از این رو اگر شما لوازم جانبی تبلت و موبایل خود را از یک فروشگاه معتبر تهیه نکرده باشید، ممکن است با نوع بی‌کیفیت آن مواجه شوید.

شاید این مطلب جذاب باشد
این نکات را قبل از خرید میکروفون ضبط صدا بدانید!

با این حال برای تمیز کردن این نوع قاب تنها کافی است آن را از موبایل خود جدا کرده و به مدت یک ساعت در محلول آب گرم و مایع ظرفشویی رها کنید. اگر برای نخستین بار است که به تمیز کردن قاب موبایل می‌پردازید بهتر است غلظت محلول را بیشتر کنید.
در نهایت نیز با یک مسواک نرم آغشته به جوش شیرین روی قاب را برس بکشید. پس از اینکه این کار را چند بار تکرار کردید و دیگر اثری از لکه ها ندیدید، می‌توانید آن را با آب گرم بشویید و پس از خشک شدن، مجدداً استفاده کنید. به یاد داشته باشید که اگر می‌خواهید قاب سیلیکونی‌تان همیشه تمیز و درخشان باشد این کار را باید حداقل ماهی یکبار انجام دهید.
 

تمیز کردن قاب سیلیکونی با آب و مایع ظرفشویی

تمیز کردن گارد ژله‌ای گوشی

برخی از برندها همیشه گوشی‌های خود را با طراحی‌های شیک و منحصر بفرد روانه بازار می‌کنند. همین امر نیز موجب می‌شود تا کاربران برای اینکه همیشه این طراحی زیبا را ببینند، تصمیم بگیرند که از قاب‌های ژله‌ای استفاده کنند.
اما قاب‌های بی رنگ و شفافی که به عنوان گارد گوشی سامسونگ استفاده می‌شوند یک مشکل بزرگ دارند. این قاب‌ها معمولاً وقتی در معرض نور خورشید یا گرما قرار می‌گیرند، زرد می‌شوند. به همین دلیل کاربران سامسونگ همواره به دنبال راهی برای تمیز کردن قاب گوشی خود می‌گردند. اگر شما هم از قاب ژله‌ای استفاده می‌کنید و با این مشکل مواجه هستید، بهتر است در ادامه با ما همراه باشید.

برای تمیز کردن قاب ژله‌ای زرد شده چه کنیم؟

برای تمیز کردن قاب موبایل ژله‌ای خود، آن را به مدت 20 دقیقه در یک ظرف آب گرم رها کنید. این کار باعث می‌شود تا قاب موبایل شما به خوبی خیس بخورد و برای تمیز کردن آماده شود. سپس یک اسکاج نرم بردارید و روی قاب را به مدت 5 دقیقه با فشار متوسط بسابید. برای گوشه و کنارها می‌توانید از یک مسواک کهنه استفاده کنید که جایی را برس نزده نگذاشته باشید.
حال گارد خود را به مدت چند دقیقه در محلول آب گرم و مایع ظرفشویی بگذارید و مجدد روی آن را مسواک بکشید. برای آخرین مرحله نیز در یک ظرف آب چند قطره مایع سفیدکننده بریزید و قاب ژله ای خود را به مدت یک ساعت درون این محلول قرار دهید. سپس می‌توانید قاب را با آب سرد بشویید و پس از خشک شدن، مجدد از آن استفاده نمایید.  
  

شاید این مطلب جذاب باشد
۱۰ تبلت محبوب در دیجی کالا (۲۱ شهریور ۱۴۰۱)

سفید کردن قاب ژله‌ای زرد شده با استفاده از مسواک

مهمترین نکات برای تمیز ماندن و افزایش طول عمر قاب گوشی

چربی‌ها، اصلی‌ترین عامل کثیف شدن قاب‌ها هستند. از این رو برای تمیز ماندن قاب گوشی خود، بهتر است هرگز با دستان کثیف یا چرب، گوشی خود را در دست نگیرید. همچنین نظافت‌های ماهانه را فراموش نکنید و پیش از اینکه گوشی شما بیش از اندازه کثیف و آلوده شود آن را تمیز کنید.

به یاد داشته باشید که برای تمیز کردن قاب موبایل نباید از حلال‌ها، مواد اسیدی و شوینده‌های بسیار قوی استفاده کنید. همینطور استفاده از سفیدکننده، تنها برای قاب‌های ژله‌ای بسیار زرد و آن هم با رعایت نکات ایمنی از قبیل دستکش و ماسک، مجاز است.

در نهایت بهتر است پس از طی تمام مراحل نظافت، گوشی موبایل خود را نیز تمیز کرده و سپس آن را درون قاب خود بگذارید. برای این کار می‌توانید یک دستمال میکروفایبر یا یک پنبه را با کمی الکل غیر سمی یا آب مرطوب کرده و بدنه گوشی را با آن تمیز کنید.
برای تمیز کردن گلس گوشی نیز می‌توانید از این روش استفاده کنید. البته توجه داشته باشید که این کار را باید خیلی آرام انجام دهید تا ناخواسته خط و خشی روی گوشی خود ایجاد نکنید و متحمل هزینه‌ای برای خرید دوباره گلس نشوید. برای اطلاع از قیمت گلس گوشی خود می‌توانید نام مدل آن را در فروشگاه جانبی جستجو کنید. همچنین برخی روش های گفته شده در این آموزش میتوانید برای تمیز کردن اسپیکر و سایر لوازم جانبی هم استفاده کنید.

 استفاده از الکل غیر سمی برای تمیز کردن قاب گوشی

تجربه خود را با ما به اشتراک بگذارید

در این مطلب با ذکر دو راهکار، باهم روش‌های تمیز کردن قاب موبایل را بررسی کردیم. همینطور متوجه شدیم که مواد اسیدی و حلال‌ها به گارد گوشی ما صدمه می‌زنند و نباید از آنها استفاده کنیم.
اگر این راهکارها برایتان مفید بود لطفا آن را با دوستان خود نیز به اشتراک بگذارید. راستی شما از چه روشی برای نظافت قاب گوشی خود استفاده می‌کنید؟ تجربه خود را در انتهای همین مطلب با ما به اشتراک بگذارید.

شاید این مطلب جذاب باشد
شارژ معکوس سامسونگ چیست؟ چطور بفهمیم گوشی قابلیت شارژ وایرلس دارد؟

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا