لوازم جانبی

بهترین گوشی‌های سامسونگ برای عکاسی کدامند؟

امروزه بیشتر ما از گوشی‌های هوشمند برای عکاسی روزمره و در مواقعی حرفه‌ای استفاده می‌کنیم. وجود لنزهای مختلف در گوشی‌های امروزی موجب شده است تا تصمیم بگیریم به جای اینکه یک دوربین حرفه‌ای بخریم، همان هزینه را صرف خرید یک اسمارت‌فون کنیم.
بدین‌ترتیب هم از یک گوشی ایده‌آل برخوردار خواهیم شد و هم یک دوربین عکاسی؛ البته با وجود تنوعی که در بازار اسمارت‌فون‌ها وجود دارد انتخاب یک گوشی با دوربین مناسب چندان هم آسان نیست. به همین دلیل تصمیم گرفتیم تا در این مطلب به بررسی بهترین گوشی‌های سامسونگ از نظر کیفیت دوربین بپردازیم. اگر شما نیز از طرفداران این برند محبوب هستید، پیشنهاد می‌کنیم تا با جانبی، فروشگاه تخصصی لوازم جانبی گوشی در ادامه این مطلب همراه شوید.

بهترین گوشی‌های پرچمدار سامسونگ برای عکاسی

در سال 2020 عموماً اسمارت‌فون‌های دو برند هواوی و شیائومی جایگاه‌های اول فهرست بهترین گوشی‌های هوشمند از نظر کیفیت دوربین را از آن خود کردند. با این‌حال پرچمداران سامسونگ نیز از این قافله عقب نماندند و توانستند نظر  گروهی از کاربران را به خود جلب کنند. دو گوشی سامسونگ نوت 20 اولترا و گوشی سامسونگ گلکسی S21 اولترا که در ادامه به بررسی جزئیات دوربین آنها می‌پردازیم، از جمله این اسمارت‌فون‌های پیشرو هستند.

Samsung Galaxy Note20 Ultra، گوشی محبوب سری نوت

گوشی‌های سری نوت سامسونگ، همیشه در میان کاربران این برند محبوب بوده‌اند. گلکسی نوت 20 اولترا که با دوربین واید 108 مگاپیکسلی و ماژول پریسکوپی و اولترا واید 12 مگاپیکسلی به بازار عرضه شده، توانسته است توجه کاربران بسیاری را به خود جلب کند. این لنز که تخصص آن ثبت تصاویر غیر انسانی است، به کاربر امکان می‌دهد تا عکس‌های واضحی از اشیا و محیط بگیرد.
سامسونگ در دوربین اصلی این گوشی از حسگر ISOCELL Bright HM1 استفاده کرده است که نمونه آن را در گلکسی نوت 20 اولترا نیز می‌بینیم. وجود لنز وایدی 26 میلی‌متری و لرزشگیر اپتیکال نیز از جمله دیگر مشخصه‌های اصلی دوربین سامسونگ گلکسی نوت 20 اولترا است. مشخصه‌هایی که باعث می‌شوند تا دوربین گلکسی نوت 20 اولترا بتواند در محیط‌های تاریک، بیشترین نور را جذب کرده و بهترین خروجی ممکن را ارائه دهد.

شاید این مطلب جذاب باشد
آموزش تعویض باتری گوشی موبایل اپل iPhone 5

Samsung Galaxy S21 Ultra، بهترین گوشی سامسونگ برای عکاسی

وجود 5 دوربین برای عکاسی در گلکسی اس 21 اولترا، آن را در فهرست بهترین گوشی‌های سامسونگ از نظر کیفیت دوربین قرار می‌دهد. دوربین واید 108 مگاپیکسلی این گوشی به همراه دوربین سلفی 40 مگاپیکسلی آن می‌تواند تجربه‌ای متفاوت از عکاسی را برای کاربران رقم بزند.
دو دوربین تله‌ فوتوی 10 مگاپیکسلی این اسمارت‌فون نیز قابلیت زوم کردن با کیفیت بهتر را در آن فراهم می‌سازند. این دوربین‌ها امکان بزرگ‌ نمایی اپتیکال 3 و 10 برابری را در تصاویر فراهم می‌سازند. عملکرد دوربین سلفی این گوشی نیز حیرت انگیز است. برخی از کاربران عنوان کرده‌اند که با استفاده از نگهدارنده گوشی و تنظیم آن در یک زاویه مناسب، حتی در حین حرکت خودرو نیز تصاویر با کیفیتی را با این دوربین ثبت کرده‌اند.
 

ثبت تصاویر زنده و پویا با دوربین پنجگانه گلکسی اس 21 اولترا

کیفیت دوربین کدام گوشی‌های میان‌رده‌ سامسونگ بهتر است؟

اگر به دنبال خرید بهترین گوشی‌های سامسونگ از نظر کیفیت دوربین هستید اما نمی‌خواهید آنقدرها هم هزینه کنید، بهتر است سری به میان‌رده‌ها بزنید. چراکه گوشی‌های سری A سامسونگ در این زمینه حرف‌های زیادی برای گفتن دارند.

Samsung Galaxy A71، گوشی مناسب عکاسی واید

سامسونگ گلکسی A71 اسمارت‌فونی است که سامسونگ آن را در دسامبر 2019 به عنوان جانشینی برای سامسونگ گلکسی A70 روانه بازار کرد. سامسونگ تمام تلاش خود را به کار گرفت تا در گلکسی A71 نواقص A70 را بهبود ببخشد و انصافاً نیز در این زمینه موفق عمل کرد.
گلکسی
A71 دارای چهار دوربین در پنل پشتی خود است و در نور کم، عملکرد بسیار مناسبی دارد. این دوربین از نظر دیافراگم عالی عمل می‌کند و با وجود چهار لنز اصلی 64 مگاپیکسلی، اولتراواید 12 مگاپیکسلی، ماکرو 5 مگاپیکسلی و سنجش عمق 5 مگاپیکسلی به یکی از اصلی‌ترین انتخاب‌های کاربران در بین گوشی‌های میان‌رده تبدیل شده است. دوربین سلفی این گوشی نیز از لنز 32 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.2 برخوردار است. از این رو دوربین گلکسی A71 از هر جهت رضایت کاربران خود را تضمین می‌کند.

شاید این مطلب جذاب باشد
چطور فشار خون و ECG را در گلکسی واچ 4 فعال کنیم؟ + ویدیو

عکاسی با دوربین سامسونگ گلکسی A71 در محیط باز

Samsung Galaxy A50، عکاسی با رنگ طبیعی

سامسونگ گلکسی A50 نیز از جمله دیگر گوشی‌های میان رده این کمپانی است که سه دوربین دارد. این اسمارت‌فون با وجود قیمت مناسبی که دارد کاربران خود را از نظر کیفیت دوربین شگفت‌زده می‌کند.
دوربین اصلی این گوشی دارای یک لنز 25 مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.7 است و از یک ماژول ثبت عمق 25 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.2 و یک لنز 8 مگاپیسکلی اولترا واید با دیافراگم f/2.2 برخوردار است. این همراهی موجب شده است تا کاربران سامسونگ بتوانند با استفاده از این گوشی تصاویری با رنگ طبیعی و کیفیتی عالی را ثبت کنند.

Samsung Galaxy A21s، گوشی ارزان با دوربین خوب

سامسونگ گلکسی  A21s از جمله گوشی‌های به نسبت ارزان قیمت بازار است که به لطف وجود دوربین چهارگانه خود می‌تواند در فهرست بهترین گوشی‌های سامسونگ از نظر کیفیت دوربین قرار بگیرد. این اسمارت فون از یک دوربین اصلی با لنز 48 مگاپیکسلی برخوردار است که در کنار سه حسگر 8، 2 و 2 مگاپیکسلی سامسونگ گلکسی  A21s قرار می‌گیرند.
این ترکیب به کاربران امکان می‌دهند تا به راحتی تصاویر فوق ‌عریض و با کیفیتی را با رنگ‌های واقعی و زنده ثبت کنند. عملکرد دوربین این گوشی در نور مناسب، قابل قبول است اما در نور کم، خروجی مناسبی را ارائه نمی‌کند. از این رو بزرگترین ایراد در دوربین سامسونگ گلکسی A21s مربوط به عدم وجود حالت عکاسی شب، در آن است که خروجی ضعیفی را به کاربران خود ارائه می‌کند. به همین خاطر بهتر است در این مدل به جهت کاهش نسبی کیفیت دوربین، تا جای ممکن از محافظ لنز دوربین موبایل استفاده نکنید.

شاید این مطلب جذاب باشد
۷ نکته‌ی کلیدی که قبل از خرید مودم ADSL باید بدانید

سامسونگ گلکسی A80؛ خلاقِ پر دردسر

اگر به اسمارت‌فون‌های سری A سامسونگ علاقه داشته باشید با گلکسی ای 80 آشنا هستید. دوربین این گوشی متحرک است و به نوعی خلاقانه‌ترین طراحی را در میان گوشی‌های سامسونگ دارد. این طراحی، تمامی معادلات پیشین را بهم می‌زند و به شما ثابت می‌کند که دوربین سلفی، لزوماً نباید نسبت به دوربین اصلی، از کیفیت کمتری برخوردار باشد. چرخش دوربین در سامسونگ گلکسی A80 به شما امکان می‌دهد تا در دوربین سلفی نیز از کیفیت دوربین اصلی بهره بگیرید.
با این حال برخی معتقدند این خلاقیت، دردسرهای زیادی را برای کاربران این گوشی به همراه داشته است. چراکه کاربر این گوشی، تنها با از کار افتادن موتوری که دوربین اصلی را متحرک می‌کند، متحمل هزینه‌های سنگینی برای تعمیر آن خواهد شد. همچنین تغییر مداوم این دوربین به حالت سلفی و اصلی، با مصرف انرژی همراه است و شاید مشکلاتی را نیز برای مدت زمان شارژدهی باتری موبایل در این مدل ایجاد کند.

کیفیت یکسان دوربین سلفی و اصلی در گلکسی A80

سخن پایانی

سامسونگ به عنوان یک برند محبوب تلاش کرده است تا در میان گوشی‌های میان‌رده و پرچمدار خود، مدل‌های باکیفیتی را برای عکاسی ارائه کند. مدل‌هایی که برخی از آنها می‌توانند به عنوان یکی از تجهیزات لازم برای تولید محتوا در اینستاگرام مورد استفاده قرار بگیرند.
ما در این مطلب تلاش کردیم تا برخی از بهترین گوشی‌های سامسونگ از نظر کیفیت دوربین را به شما معرفی کنیم اما قطعاً هنوز جای مدل‎‌های زیادی در این فهرست خالی است. شما فکر می‌کنید کدام محصول دیگر سامسونگ باید در این لیست قرار  بگیرد؟ تجربه و نظر خود را در این زمینه با ما به اشتراک بگذارید.

شاید این مطلب جذاب باشد
بهترین امکانات MIUI 13 شیائومی + لیست گوشی های قابل ارتقا

 

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا