لوازم جانبی

آیا پاوربانک گوشی را خراب می کند؟

با توجه به افزایش روز افزون کاربرد تلفن های هوشمند، پیدا کردن راهی برای افزایش میزان شارژ دهی و مدت زمان استفاده از گوشی ها در روز، به یک دغدغه اساسی برای بسیاری از افراد تبدیل شده است. از آنجایی که معمولا بسیاری از گوشی ها توانایی نگهداری شارژ برای یک روز کامل را ندارند کاربران از پاوربانک یا شارژر های همراه برای شارژ گوشی خود در طول روز استفاده می کنند. آما آیا استفاده از پاوربانک به جای شارژر اصلی گوشی می تواند باعث آسیب به دستگاه شما شود؟

اگر این موضوع برای شما به یک دغدغه تبدیل شده است در ادامه این مقاله همراه جانبی باشید. ما در این مقاله سعی می کنیم تاثیر استفاده از شارژر های قابل هم و پاوربانک بر باتری گوشی را بررسی کنیم.

پاوربانک درحال شارژ کردن گوشی

آیا استفاده از پاوربانک عمر باتری را کاهش می دهد؟

یکی از سوالات مهمی که در مورد پاوربانک ها وجود دارد این است که آیا پاوربانک باعث خراب شدن باتری گوشی می شود؟ به صورت علمی هیچ تحقیقی نتوانسته ثابت کند که استفاده از پاوربانک ها روی عملکرد باتری گوشی، سرعت شارژ شدن یا خراب شدن آن تاثیر می گذارد. پاوربانک ها در اکثر موارد از لحاظ عملکرد، مشابه شارژر های اصلی گوشی هستند و از همان تکنولوژی برای شارژ گوشی استفاده می کنند. بنابراین استفاده از یک شارژر همراه استاندارد نباید مشکلی برای گوشی شما ایجاد کند.

با این حال، در صورتی که پاوربانک استفاده شده دارای استاندارد های لازم نباشد، می تواند مانند شارژر های فیک، شارژرهای فندکی نامناسب و باتری های غیر اصل باعث کاهش شارژ دهی دستگاه و خراب شدن گوشی شود. در اکثر موارد، دلیل اصلی کاهش شارژدهی گوشی، خراب شدن باتری یا استفاده از باتری گوشی غیر استاندارد است. بنابراین خرید باتری گوشی اصلی و استاندارد می تواند بسیاری از مشکلات شما را حل کند.

شاید این مطلب جذاب باشد
اینستاگرام روی قابلیت اشتراک‌گذاری مجدد پست کار می‌کند

خراب شدن باتری گوشی به دلیل استفاده ازپاوربانک غیر استاندارد

پاور بانک غیر استاندارد چگونه به گوشی آسیب می زند؟

همانطور که استفاده از کابل شارژ یا شارژر غیر استاندارد می تواند به گوشی شما آسیب بزند، پاوربانک غیر استاندارد نیز باعث خراب شدن گوشی و خصوصا کاهش توانایی نگهداری شارژ در تلفن هوشمند شما می شود. در این موارد معمولا وارد شدن ولتاژ نامناسب به گوشی باعث افت سریع میزان شارژ باتری و خاموش شدن های پی در پی گوشی خواهد شد. علاوه براین، کم و زیاد شدن ولتاژ خروجی پاوربانک می تواند به قطعات الکترونیکی گوشی نیز آسیب بزند.خرید یک پاوربانک استاندارد که دارای ولتاژ متناسب با دستگاه شما باشد، از بروز چنین مشکلاتی جلوگیری خواهد کرد.

کدام مشکلات گوشی به پاوربانک غیر استاندارد مرتبط است؟

اگر از یک پاور بانک غیر استاندارد و نامناسب استفاده می کنید احتمالا علائم زیر را مشاهده خواهید کرد:

  • داغ شدن بیش از حد باتری در هنگام شارژ با پاوربانک
  • کم و زیاد شدن مدت زمان شارژ دهی باتری
  • افت ناگهانی میزان شارژ نمایش داده شده در گوشی
  • هنگ کردن گوشی در هنگام شارژ
  • از کار افتادن تاچ گوشی در هنگام شارژ کردن با پاوربانک

علاوه بر این موارد ممکن است قطعات دیگر گوشی نیز دچار آسیب شوند. در بعضی از موارد ولتاژ غیر استاندارد می تواند به قطعات داخلی دستگاه آسیب زده و باعث سوختن خازن های روی بورد گوشی شود. به این ترتیب احتمال از کار افتادن بخش های مختلف دستگاه مانند بلندگو و میکروفن نیز وجود دارد.

تشخیص پاوربانک اصل برای جلوگیری از خراب شدن گوشی

برای جلوگیری از خراب شدن گوشی، در هنگام خرید پاوربانک دقت کنید

برای اینکه از خراب شدن گوشی جلوگیری کنید باید در هنگام خرید پاوربانک به اصل بودن و سالم بودن آن توجه داشته باشید. فرقی نمی کند که قصد خرید فلش مموری، شارژر یا پاوربانک را داشته باشید؛ در هر صورت اولین و مهم ترین نکته ای که در هنگام خرید باید به آن توجه کنید، پیدا کردن یک فروشگاه معتبر و قابل اعتماد است.

شاید این مطلب جذاب باشد
بررسی هدفون بلوتوثی کیو سی وای T13؛ ارزان‌ترین هدفون باکیفیت بازار

در قدم بعدی باید به محدوده ولتاژ پاوربانک دقت کنید. دستگاه های مختلف مانند گوشی های هوشمند، ساعت هوشمند، تبلت و هدفون های بی سیم دارای محدوده ولتاژ مشخصی هستند. یک پاوربانک خوب باید با همه دستگاه ها سازگاری داشته باشد. همچنین وجود سیستم های جلوگیری از داغ کردن و اوور شارژ در پاوربانک ها ضروری است. بنابراین حتما در هنگام خرید شارژر های همراه به وجود این سیستم ها توجه کنید.

 شارژ کردن گوشی با پاوربانک

راه های جلوگیری از خراب شدن باتری در هنگام استفاده از پاوربانک

به طور کلی در هنگام شارژ با پاوربانک یا هرگونه شارژر دیگری بهتر است از گوشی خود استفاده نکنید. کار کردن با گوشی در هنگام شارژ باعث افزایش حرارت گوشی و کاهش عمر باتری می شود. البته پاوربانک های هوشمند نسل جدید می توانند تا حدود زیادی از آسیب به باتری در هنگام استفاده همزمان از گوشی جلوگیری کنند. علاوه بر این قرار دادن پاوربانک و گوشی در محیط با دمای بالا و گرم نیز باعث آسیب به هر دو دستگاه خواهد شد. همچنین از کابل اصلی پاوربانک برای شارژ گوشی استفاده کنید. در صورتی که به کابل اصلی دسترسی ندارید، خرید کابل شارژر استاندارد از یک فروشگاه معتبر می تواند گزینه جایگزین مناسبی باشد.

چه لوازم جانبی دیگری ممکن است باعث خراب شدن گوشی شوند؟

اگر از پاوربانک استاندارد استفاده می کنید و با مشکل عدم شارژ دهی مناسب در گوشی رو به رو شده اید، باید گزینه های دیگری را برای یافتن دلیل اصلی خراب شدن باتری گوشی در نظر بگیرد. معمولا بعد از گذشت دو سال از عمر گوشی، باتری به مرور ظرفیت خود را از دست می دهد و دچار کاهش شارژ می شود. همانطور که قبلا اشاره کردیم دلیل اصلی کاهش شارژدهی گوشی نیز مربوط به باتری های خراب است. با این حال، مواردی مانند شارژر فیک، کابل شارژ نامناسب و شارژ کردن گوشی با دستگاه های مختلف، می تواند عمر باتری را کاهش دهد. بنابراین سعی کنید همیشه از لوازم جانبی اصلی استفاده نمایید.

شاید این مطلب جذاب باشد
هر آنچه که باید درباره کسب درآمد از اینستاگرام بدانید! (راه های کسب درآمد در اینستاگرام)

جمع بندی کلی مقاله

در این مقاله به بررسی تاثیر پاوربانک در خراب شدن گوشی و کاهش عمر باتری پرداختیم. یک پاوربانک سالم و استاندارد که از یک فروشگاه معتبر مانند جانبی تهیه شده باشد، مشکلی برای گوشی شما ایجاد نمی کند اما همواره باید مراقب لوازم جانبی فیک و غیر استاندارد باشید. شما می توانید نظرات خود در مورد استفاده از پاوربانک و سوالاتی که در این زمینه دارید را با ما در میان بگذارید. کارشناسان حرفه ای جانبی به سوالات شما پاسخ می دهند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا