لوازم جانبی

قاب باتری دار چیست و چه مزایا و معایبی دارد؟

گوشی های هوشمند هر روزه کاربرد های بیشتری در زندگی روزمره انسان ها پیدا می کنند. به طور متوسط انسان ها 58 بار در روز اقدام به چک کردن گوشی خود می کنند و حدود 5 ساعت از زمان روزانه خود را در حال کار کردن با تلفن همراه خود هستند. از آنجایی که ظرفیت باتری گوشی ها محدود است، کمبود شارژ گوشی و از آن بدتر خاموش شدن گوشی در طول روز اتفاق اجتناب ناپذیری به نظر می رسد. در چنین شرایطی افراد به سراغ راه حل های مختلفی مانند استفاده از قاب باتری دار گوشی می روند.

اگر قصد استفاده از قاب باتری را دار را دارید، احتمالا با سوالات زیادی همچون میزان کارایی این باتری های همراه و کارآمد بودن آن ها در شارژ باتری گوشی رو به رو شده اید. به همین بهانه در این مقاله از جانبی قصد داریم به معرفی و بررسی مزایا و معایب قاب باتری دار بپردازیم. با ما در ادامه این مطلب همراه باشید.

کیس شارژر گوشی و افزایش زمان شارژدهی گوشی

قاب باتری دار راه حلی برای جلوگیری از خاموش شدن گوشی در طول روز

خاموش شدن گوشی در طول روز اتفاق بسیار آزار دهنده ای است که می تواند باعث مختل شدن کار ها شود. در بعضی از موارد عوض کردن باتری گوشی می تواند این مشکل را حل کند. در صورتی که باتری گوشی به تنهایی نتواند میزان شارژ کافی را در اختیار کاربران قرار دهد، استفاده از پاوربانک یا شارژر فندکی اولین گزینه بسیاری از افراد محسوب می شود.

 با این حال، حمل پاوربانک ها و در دسترس نبودن همیشگی شارژر فندکی مشکلات دیگری هستند که این افراد با آن رو به رو می شوند. اینجاست که گزینه های دیگری مانند قاب باتری دار توجه ها را به خود جلب می کنند. این قاب ها مشکلات پاور بانک ها را ندارند و مزایای بیشتری نسبت به شارژر فندکی در اختیار کاربران خود قرار می دهند.

شاید این مطلب جذاب باشد
هر آنچه درباره‌ی نمایشگر همیشه روشن آیفون ۱۴ پرو باید بدانید

قاب باتری دار گوشی، شارژر همراه گوشی

قاب باتری دار چیست؟ محافظت و تامین انرژی گوشی به صورت همزمان

شرکت های تولید کننده لوازم جانبی موبایل همواره به دنبال راه حل هایی برای حل مشکلات کاربران گوشی های هوشمند هستند. قاب باتری دار ترکیبی هوشمندانه از یک گارد محافظ و یک پاور بانک کوچک جیبی است. نقش اولیه آن ها حفاظت از گوشی مانند هر قاب دیگری است اما زمانی که شارژ گوشی تمام می شود، قاب باتری دار همچون یک ناجی وارد شده و با تبدیل شدن به یک پاوربانک کوچک، شروع به شارژ باتری گوشی می کند.

قاب باتری دار هوشمند آیفون

قاب باتری دار چگونه کار می کند؟

 بعضی از قاب های باتری دار امکان شارژ مغناطیسی را دارند، مانند قاب باتری دار آیفون 11 و بعضی دیگر نیز به وسیله کابل های کوچک یا یک سوکت شارژ مستقیم اقدام به شارژ باتری می کنند. نمونه های پیشرفته تر آن ها دارای اپلیکیشن مخصوص هستند که میزان شارژ باقی مانده قاب را نشان می دهند. اما قاب های قدیمی تر چند چراغ ال ای دی برای نمایش میزان شارژ دارند.

بعضی از قاب های باتری دار هوشمند به صورت خودکار خاموش و روشن می شوند و در صورت نیاز اقدام به شارژ باتری گوشی می کنند. اما در اکثر موارد یک دکمه خاموش و روشن روی قاب وجود دارد که امکان کنترل زمان شارژ شدن گوشی توسط قاب را به کاربر می دهد. علاوه بر این شارژ آن ها نیز بسیار ساده است و می توانید با استفاده از شارژر گوشی آن ها را شارژ کنید. همچنین قاب های باتری دار آیفون قابلیت شارژ مغناطیسی را نیز دارند. به این ترتیب اگر به دنبال راه حل مناسبی برای حل مشکل خاموش شدن گوشی در طول روز هستید این قاب ها می توانند بهترین گزینه برای شما باشند.

شاید این مطلب جذاب باشد
تصاویر گوشی وان‌پلاس نورد CE 3 منتشر شد

جلوگیری از خاموش شدن گوشی با قاب باتری دار

مزایای قاب باتری دار؛ چرا باید از کیس شارژر گوشی استفاده کنیم؟

به طور کلی استفاده از قاب باتری دار می تواند مزایای زیادی را در اختیار شما قرار دهد. در اینجا به مهم مزایای کیس شارژر گوشی اشاره می کنیم:

  • افزایش میزان شارژدهی گوشی: مهم ترین مزیت قاب های شارژر گوشی، فراهم کردن باتری اضافه برای تلفن های همراه و جلوگیری از خاموش شدن آن ها است.
  • دردسترس بودن همیشگی: قاب باتری دار همیشه روی گوشی شما است و احتمال جا گذاشتن آن بسیار کمتر از لوازم جانبی مانند شارژر فندکی است.
  • سبک و قابل حمل: این قاب ها وزن بسیار کمی دارند و به سادگی روی گوشی نصب می شوند. بنابراین حمل و نقل آن ها ساده تر از پاوربانک است.
  • زیبا و مقاوم: فراموش نکنید این گجت ها در واقع یک قاب زیبا و مقاوم برای گوشی شما هستند که می توانند تا حد زیادی از پس محافظت از تلفن های هوشمند نیز برمی آیند.
  • شارژ ساده و سریع: قاب باتری دار ظرفیت زیادی ندارد به همین دلیل به سرعت شارژ می شود.

مشکل ضخامت زیاد در قاب باتری دار

معایب قاب باتری دار؛ مشکلات جزئی که نباید فراموش کنید

کیس شارژر گوشی در کنار مزایای متعددی که دارد، مانند هر گجت دیگری محدودیت هایی دارد. مواردی که در اینجا به آن اشاره می کنیم مهم ترین معایب قاب باتری دار گوشی هستند:

  • ضخیم شدن قاب گوشی: وجود باتری اضافه درون قاب، باعث افزایش ضخامت آن می شود و ممکن است چندان زیبا به نظر نرسد.
  • داغ شدن گوشی: به طور کلی وجود قاب در هنگام شارژ گوشی می تواند باعث داغ شدن آن شود.
  • کاهش عمر باتری: معمولا ولتاژ باتری های درون قاب کمتر از شارژر های معمولی است. همچنین استفاده از قاب های باتری دار می تواند چرخه شارژ گوشی را به هم بریزد. به این ترتیب ممکن است باعث کاهش عمر باتری شوند.
  • کاهش مقاومت قاب: قاب های باتری دار نقاط ضعف بیشتری نسبت به قاب های معمولی دارند. در واقع هیچ کدام از کیس های دارای باتری نمی توانند همچون یک قاب گوشی استاندارد از تلفن هوشمند شما به طور کامل محافظت کنند.
شاید این مطلب جذاب باشد
حل مشکل لمس خود به خود صفحه نمایش گوشی یا همان گاست تاچ

میزان شارژدهی قاب های باتری دار چقدر است؟

این کیس های باتری دار انواع متفاوتی دارند و در ظرفیت های متنوعی وارد بازار شده اند. در اکثر موارد میزان نگهداری شارژ در قاب ها زیاد نیست اما برای جلو گیری از خاموش شدن گوشی کافی به نظر می رسد. حجم باتری قاب های شارژ کننده گوشی معمولا بین 1500 تا 5000 میلی آمپر است. بنابراین اکثر آن ها می توانند حدود 50 تا 100 درصد شارژ باتری گوشی های هوشمند را تامین کنند. البته هرچقدر حجم باتری افزایش پیدا کند بر ضخامت قاب نیز اضافه خواهد شد.

قیمت قاب های باتری دار، آیا کیس های شارژ ارزش خرید دارند؟

به طور کلی قیمت قاب های باتری دار گوشی بسیار بیشتر از یک قاب معمولی است. حتی در مواردی قیمت آن ها از یک پاوربانک قدرتمندتر نیز بیشتر می شود. با این حال باید به یک نکته مهم توجه کنید. شما با خرید قاب باتری دار در واقع صاحب دو محصول می شوید. اگر قیمت کیس های شارژر گوشی را با قیمت یک قاب خوب به علاوه یک پاوربانک جیبی قدرتمند مقایسه کنید، متوجه می شوید در اکثر موارد خرید این قاب ها مقرون به صرفه تر است.

البته ارزش خرید نهایی این محصول با توجه به نیاز واقعی شما تعیین می شود. اگر با حمل پاوربانک مشکل دارید و در تمام طول روز مشغول استفاده از گوشی خود هستید، خرید قاب های باتری دار می تواند گزینه مناسبی برای شما باشد.

جمع بندی کلی مقاله

قاب باتری دار می تواند یک گجت کاربردی برای بسیاری از افراد باشد. با این حال، فراموش نکنید هیچ چیزی مانند کابل شارژر اصلی گوشی نمی تواند به سلامت باتری تلفن همراه شما کمک کند. کیس شارژر گوشی به همراه پاوربانک و شارژر های فندکی تنها در موارد خاص می توانند جایگزین شارژر گوشی شوند. اگر سوالات بیشتری در این زمینه دارید و می خواهید اطلاعات بیشتری در مورد قاب قاب باتری دار به دست آورید، می توانید نظرات خود را در کامنت ها با ما در میان بگذارید. کارشناسان حرفه ای جانبی به سوالات شما پاسخ می دهند.

شاید این مطلب جذاب باشد
اشتراک گذاری فایل با مودم چطور ممکن است؟

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا