لوازم جانبی

چگونه می توان درصد سلامت باتری آیفون را مشاهده کرد؟

باتری گوشی های هوشمند یکی از مهمترین اجزایی است که بر سلامت سایر قطعات تأثیر می گذارد. بعضی اوقات باتری های موبایل به راحتی آسیب پذیر می شوند و حتی باعث خراب شدن تلفن می شوند. اگر از زمان تعویض باتری یا کمبود باتری آگاه هستید ، می توانید از این امر جلوگیری کرده و تلفن همراه خود را از دست ندهید.

گاهی اوقات تشخیص خرابی یا کاهش عمر باتری آسان نیست. در مقاله قبلی ، علائم خرابی باتری تلفن را بررسی کردیم. با توجه به این علائم ، ممکن است عملکرد باتری گوشی کاهش یابد.

با این حال ، در برخی موارد ، باتری تلفن ممکن است بدون علامت باشد و در عوض قسمتهای مختلف تلفن به یک باره آسیب می بینند. معمولاً روش های مختلفی برای تشخیص علائم پنهان آسیب دیدگی باتری وجود دارد. آیفون ها از یک ویژگی برخوردارند که درصد دوام باتری را به شما نشان می دهد. در این مقاله ، نگاهی کامل به این ویژگی و فواید آن خواهیم انداخت.

نحوه تشخیص درصد سلامت باتری گوشی آیون، کد تست باتری آیفون چگونه می توان از سلامت باتری آیفون مطلع شد؟

برای تشخیص وضعیت باتری تلفن های Android باید نرم افزارهای مختلفی نصب کنید. البته اگر با علائم واضحی مانند کمبود باتری یا خاموش شدن ناگهانی گوشی روبرو نیستید.

اما روند کار با آیفون کمی متفاوت است. بدون نیاز به نصب نرم افزار می توانید درصد عمر باتری آیفون را پیدا کنید.

به کد تست باتری آیفون نیازی ندارید. فقط کافی است وارد تنظیمات آیفون شوید. سپس گزینه Battery را انتخاب کنید.

پس از انتخاب این گزینه ، صفحه ای باز می شود که اطلاعات مربوط به مصرف باتری را در ده روز گذشته و 24 ساعت قبل ارائه می دهد. همچنین در پایین صفحه اطلاعات مربوط به مصرف باتری از برنامه های مختلف قابل مشاهده است.

شاید این مطلب جذاب باشد
آب‌وهوای نامساعد خروج موشک آرتمیس از سکوی پرتاب را جدی‌تر کرد

گزینه Battery Health گزینه ای است که می توانید برای تعیین وضعیت باتری آیفون انتخاب کنید. با انتخاب این گزینه عبارت Maximum Capacity را مشاهده می کنید که یک درصد در مقابل آن نوشته شده است.

شماره ای که مشاهده می کنید باتری سالم تلفن شما در محدوده 0 تا 100 است

چگونه می توان وضعیت باتری آیفون خود را بررسی کرد؟ (با استفاده از نرم افزار)

در روش قبلی ، بدون نیاز به نرم افزار خاصی ، از وضعیت باتری آیفون مطلع خواهید شد. اما اگر برای تعیین قابلیت سرویس دهی باتری گوشی نیاز به راه دیگری دارید ، می توانید از انواع نرم افزارهای طراحی شده و ارائه شده برای این منظور استفاده کنید.

در این بخش ، دو مورد از این نرم افزارها را بررسی خواهیم کرد.

1- برنامه CoconutBattery ، قابل استفاده برای دارندگان MacBook

برای کسب اطلاعات در مورد دوام باتری MacBook خود از برنامه CoconutBattery استفاده کنید. کاربران MacBook از این برنامه برای بررسی وضعیت باتری بر روی لب های خود استفاده می کنند ، اما نکته این است که این برنامه همچنین امکان تشخیص وضعیت باتری آیفون و آیپد را به صورت رایگان ارائه می دهد.

برای کار با این برنامه ، کافی است تلفن خود را با کابل شارژر iPhone به MacBook خود متصل کنید و سپس روی دستگاه iOS ضربه بزنید.

2- برنامه iBackupBot برای تست وضعیت باتری آیفون در ویندوز

متأسفیم ، این برنامه رایگان نیست و برای استفاده از آن باید آن را خریداری کنید. با نصب این برنامه می توانید اطلاعات کاملی در مورد وضعیت باتری آیفون مشاهده کنید.

شاید این مطلب جذاب باشد
مشکل خالی شدن باتری گوشی بدون استفاده و بررسی راه حل

برای کار با این نرم افزار ، باید iPhone خود را با کابل Lightning و سپس برنامه Run به رایانه متصل کنید. پس از شروع برنامه ، گزینه Devices را انتخاب کرده و بر روی نام تلفن متصل کلیک کنید. در این مرحله ، پنجره ای در برنامه ظاهر می شود که برای دیدن اطلاعاتی مانند تعداد چرخه های آیفون ، ظرفیت اولیه و ظرفیت باتری فعلی ، باید روی اطلاعات بیشتر کلیک کنید.

 چگونه سلامت باتری آیفون را افزایش دهیم؟

پس از تشخیص اتلاف باتری آیفون چه کاری باید انجام دهیم؟

در مرحله اول ، باید به یاد داشته باشید که تمام باتری ها عمر طولانی دارند و پس از مدت ها شاهد کاهش کیفیت عملکرد آنها خواهید بود. بنابراین اگر سالها از آیفون استفاده می کنید ، انتظار داشته باشید که عمر باتری کاهش یابد.

مورد بعدی مشاهده افت شدید عمر باتری تلفن برای مدت کوتاهی است که ممکن است به دلیل سو mis استفاده از تلفن باشد و باتری موبایل تحت فشار است.

اگر باتری تلفن شما حداکثر وضعیت خود را از دست داده است ، بهترین راه حل تعویض آن است. معمولاً مواردی مانند تلفنی که به طور ناگهانی خاموش می شود یا باتری باد می شود ، می تواند نشانه های اصلی آسیب دیدگی باشد که نشان می دهد زمان تعویض باتری است.

در چنین مواردی توصیه می شود هرچه سریعتر باتری را تعویض کنید ، زیرا این امر باعث فشار بر سایر قسمتها مانند صفحه نمایش و در نهایت شکستن صفحه می شود.

خلاصه:

در این مقاله ، ما روش های تشخیص وضعیت باتری آیفون را بررسی کردیم و دو برنامه برای این کار معرفی کردیم. اگر در مورد این موضوع س questionsالی دارید ، می توانید با کارشناسان جانبی در بخش نظرات تماس بگیرید. کارشناسان کمکی در اسرع وقت به سوالات شما پاسخ می دهند.

شاید این مطلب جذاب باشد
چگونه حافظه پنهان تلفن سامسونگ را پاک کنیم؟

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا