لوازم جانبی

مشکلی در اتمام شارژ باتری تلفن بدون استفاده و بررسی راه حل وجود دارد

یکی از موارد آزار دهنده ای که ممکن است برای یک گوشی هوشمند رخ دهد این است که تلفن بدون استفاده از آن تخلیه می شود. معمولاً وقتی می بینید که باتری از شب تا صبح بدون هیچ گونه استفاده کم می شود ، با این مشکل روبرو می شوید. همچنین ممکن است حتی یک بار در روز نتوانید گوشی خود را لمس کنید ، اما افت شدید شارژ گوشی را مشاهده خواهید کرد.

اما دلیل تخلیه باتری گوشی چیست و چه عواملی باعث مصرف تلفن هوشمند شما می شود؟ در طول این مقاله ، حتماً مشکل تمام شدن باتری تلفن را بررسی کرده و راهکارهایی برای حل این مشکل معرفی کنید.

دلایل خالی شدن باتری گوشی بدون استفاده

چه عواملی باعث کاهش شارژ باتری تلفن استفاده نشده می شود؟

به طور کلی ، مشکل تمام شدن باتری تلفن معمولاً به دلیل سخت افزار و نرم افزار ایجاد می شود. خرابی باتری و مشکلات برد اصلی گوشی دلایل اصلی سخت افزاری است که باعث کاهش شارژ تلفن هوشمند استفاده نشده می شود. خرابی باتری رایج ترین مشکل سخت افزاری است که معمولاً با خرید باتری گوشی و تعویض باتری رفع می شود.

علاوه بر این ، هر دو سیستم عامل Android و iOS دارای نرم افزار قدرتمندی هستند که می تواند بدون اطلاع شما تلفن شما را خالی کرده و آن را تخلیه کند. در ادامه این مقاله ما به این افراد نگاه خواهیم کرد و به تصمیمات آنها نگاه خواهیم کرد.

باتری خراب، عامل خالی شدن شارژ گوشی

مشکلات باتری دلیل اصلی خالی شدن شارژ تلفن است

باتری تلفن هوشمند شما ، به عنوان منبع تغذیه دستگاه هوشمند شما ، به دلایل مختلف ممکن است خراب شود یا مانند گذشته کار نکند. باتری ها معمولاً عمر محدودی دارند و پس از هزاران بار استفاده ، سرعت شارژ به طور چشمگیری کاهش می یابد. به همین دلیل ، ممکن است لازم باشد باتری گوشی را بعد از مدت زمان مشخصی تعویض کنید.

شاید این مطلب جذاب باشد
۱۰ گوشی موبایل محبوب در دیجی‌ کالا (۵ آذر ۱۴۰۱)

علاوه بر این ، استفاده نادرست از تلفن ، شوک ، گرم شدن بیش از حد تلفن و … همچنین ممکن است به باتری آسیب برساند. همانطور که قبلاً ذکر شد ، در این موارد بهترین راه برای حل مشکل شارژ خالی تلفن همراه بدون استفاده از آن ، خرید باتری تلفن است. البته در برخی موارد ، کم بودن ظرفیت باتری گوشی مشکل دیگری است که باید به آن توجه کنید. این مورد بیشتر در آیفون ها دیده می شود که معمولاً ظرفیت باتری نسبتاً کمی دارند. خرید پاوربانک می تواند انرژی اضافی مورد نیاز شما را تأمین کند.

آسیب به اجزای داخلی تلفن می تواند باتری تلفن را تخلیه کند

برد اصلی تلفن وظیفه توزیع برق بین اجزای داخلی مانند پردازنده ، دوربین ، میکروفون و بلندگو را بر عهده دارد. صدمه به برد تلفن می تواند به دلایلی مانند گرم شدن بیش از حد تلفن ، سوختن خازن ها ، خراب شدن برد ، آسیب به اجزای داخلی ، وجود آب روی برد یا سوختن IC شارژ رخ دهد. در این موارد ، باتری تلفن به دلیل از دست دادن برق سریع تخلیه می شود.

اگر علاوه بر کاهش عمر باتری تلفن بدون استفاده از آن ، متوجه گرم شدن بیش از حد تلفن یا خراب شدن قسمت های مختلف آن شدید ، باید برای تعمیر برد تلفن با مرکز خدمات تماس بگیرید. خرابی شارژ IC یکی از رایج ترین مشکلات سخت افزاری است که بسیاری از افراد ناآگاهانه با آن روبرو هستند. در مقاله شارژ IC شارژ ، با این قسمت مهم از برد تلفن و نقش آن در به اشتراک گذاشتن شارژ تلفن کاملاً آشنا خواهیم شد. /

شاید این مطلب جذاب باشد
اندروید ۱۳ برای سری گلکسی S20 و نوت ۲۰ عرضه شد

شارژر غیر استاندارد و کاهش شارژدهی باتری

تلفن به دلیل شارژر بی کیفیت خالی است

یکی دیگر از مشکلات سخت افزاری که می تواند عملکرد باتری را کاهش داده و حتی در برخی موارد به آن آسیب برساند ، استفاده از شارژرهای غیر استاندارد و غیر اصلی است. یک شارژر نادرست ولتاژ کم و بیش باتری را ایجاد می کند و از شارژ کامل باتری گوشی جلوگیری می کند. علاوه بر این گرم شدن بیش از حد تلفن به دلیل استفاده از شارژر غیر اصلی مشکل دیگری است که به باتری ، شارژ آی سی و برد تلفن آسیب می رساند. به این ترتیب با گذشت زمان خواهید دید که شارژ گوشی کم شده و باتری خالی است. برای جلوگیری از بروز چنین مشکلاتی ، از شارژر و کابل شارژ که ولتاژ مناسب برای تلفن شما هستند استفاده کنید. .

کدام نرم افزار باتری تلفن استفاده نشده را خالی می کند؟

علاوه بر مشکلات سخت افزاری ، در بسیاری از موارد مشکلات نرم افزاری و نرم افزاری که ممکن است از آنها اطلاع نداشته باشید می تواند دلیل اصلی کمبود باتری تلفن شما باشد. در اینجا مهمترین مواردی که باید جستجو شود وجود دارد.

صفحه نمایش اصلی ترین مصرف کننده باتری گوشی

روشنایی بیش از حد صفحه اصلی مشکل اصلی نرم افزار برای تخلیه سریع باتری است

صفحه اصلی ترین کاربر باتری تلفن های هوشمند است. تلفن های هوشمند امروزی با صفحه نمایش های غول پیکر و تعداد زیادی پیکسل که به انرژی نیاز دارند ، می توانند به سرعت بیشتر شارژ گوشی را مصرف کنند. بنابراین سعی کنید نور گوشی را روی حالت خودکار تنظیم کنید و همچنین با فعال کردن گزینه حالت تاریک ، مصرف انرژی صفحه را به حداقل برسانید.

شاید این مطلب جذاب باشد
بهترین هولدر موبایل؛ راهنمای کامل خرید پایه نگهدارنده گوشی

عدم بروزرسانی تلفن و مشکل کاهش پشتیبانی شارژ

هر دو سیستم عامل Android و iOS دارای اشکالاتی هستند که می توانند بر عملکرد تلفن شما تأثیر بگذارند. یکی از این اشتباهات مشکل مصرف زیاد باتری گوشی است که به طور مکرر در هر دو گوشی اندرویدی و آیفون ظاهر شده است. این مشکل معمولاً با به روزرسانی سیستم عامل تلفن برطرف می شود. بنابراین ، اگر با مشکل شارژ نکردن تلفن خود مواجه شدید ، توصیه می کنیم حتما از به روز بودن تلفن خود اطمینان حاصل کنید.

با روشن نگه داشتن Wi-Fi ، بلوتوث و GPS ، مصرف باتری تلفن خود را افزایش دهید

Wi-Fi یکی از پرکاربردترین سیستم های ارتباطی در تلفن است اما به انرژی زیادی نیاز دارد و معمولاً یکی از اصلی ترین کاربران باتری گوشی است. علاوه بر Wi-Fi ، بلوتوث و GPS نیز به دلیل تقاضای مداوم ، مقداری از برق دستگاه را مصرف می کنند. به این ترتیب ، اگر به تلفن وای فای ، بلوتوث و GPS احتیاج ندارید ، حتماً آنها را خاموش کنید تا مصرف برق تلفن همراه کاهش یابد.

جلوگیری از خالی شدن باتری گوشی با باستن نرم افزارهای سنگین>”> تخلیه باتری موبایل به دلیل اجرای برنامه های پیشرفته در پس زمینه

بسیاری از برنامه ها پس از خروج متوقف نمی شوند و در پس زمینه به کار خود ادامه می دهند. برخی از این برنامه ها بدون اطلاع شما به اینترنت دسترسی دارند و دستگاه را شارژ می کنند. اگرچه مصرف برق آنها به تنهایی قابل توجه نیست ، اما داشتن تعداد زیادی برنامه پر مصرف مانند اینستاگرام ، فیس بوک ، تلگرام یا بازی های سنگین در پس زمینه ، از جمله RAM و CPU ، باعث کاهش شارژ باتری بدون استفاده از تلفن می شود. /

شاید این مطلب جذاب باشد
محبوب‌ترین لوازم جانبی آیپد پرو ۱۱ اینچی ۲۰۲۱ در دیجی کالا

پس از خارج شدن از نرم افزاری که نیازی به آن ندارید ، حتماً آنها را در پس زمینه تلفن خود ببندید. استفاده از برنامه های کمکی مانند Ccleaner یا DR. باتری نیز گزینه های خوبی است. این برنامه ها می توانند به طور خودکار فعالیت برنامه های پشت تلفن را کنترل کنند.

آیا وسایل جانبی مانند هندزفری و درایو فلش سرعت تلفن من را کم می کنند؟

تلفن های هندزفری بلوتوثی یا بی سیم معمولاً مصرف برق بسیار کمی دارند و تأثیر قابل توجهی در کاهش شارژ تلفن ندارند. با این حال ، هنگامی که خواب هستید و یا قصد استفاده طولانی مدت از تلفن را ندارید ، حتما هندزفری را از تلفن جدا کرده و اتصال بلوتوث را خاموش کنید تا شارژ باتری تلفن تمام نشود.

حافظه فلش معمولاً بر مصرف برق تلفن تأثیر نمی گذارد ، اما حافظه فلش غیر استاندارد و جعلی می تواند به دلیل کمبودهای ساختاری ، باتری را از دست بدهد. این چشمک زن ها معمولاً هنگام اتصال به طور غیر طبیعی گرم می شوند. همچنین می توانید با خرید فلش مموری استاندارد از یک فروشگاه معتبر از بروز این مشکل جلوگیری کنید.

خلاصه مقاله

در این مقاله ، ما به مشکل تخلیه باتری تلفن بدون استفاده پرداختیم و راه حل هایی برای آن ارائه دادیم. همچنین می توانید تجربه خود را در این زمینه با ما در میان بگذارید. علاوه بر این ، در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر ، سوالات خود را در قسمت نظرات ارسال کنید تا دستیاران در اسرع وقت به آنها پاسخ دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا