لوازم جانبی

چگونه لپ تاپ را ضد عفونی کنیم؟

ضدعفونی کردن سطوحی که با آن ها در ارتباط هستیم یکی از مهم ترین راه های پیشگیری از ابتلا به کرونا محسوب می شود. سطح لوازم پر کاربردی مانند تلفن های هوشمند و لپ تاپ که هر روزه با آن ها در ارتباط هستیم جزو مهم ترین سطوحی هستند که باید ضد عفونی شوند.

طبق آمارها کیبورد لپ تاپ ها 20 هزار بار از سطح توالت آلوده تر است. به این ترتیب ضد عفونی کردن لپ تاپ ها خصوصا در دوران کرونا اهمیت ویژه ای دارد. با فروشگاه جانبی همراه باشید تا در ادامه این مطلب با روش صحیح تمیز کردن لپ تاپ و ضدعفونی کردن آن آشنا شویم.

نحوه ضد عفونی کردن لپ تاپ

روش ضد عفونی کردن لپ تاپ؛ چگونه لپ تاپ را تمیز کنیم؟

لپ تاپ ها محل مناسبی برای رشد و تجمع انواع میکروب ها هستند. قابلیت جابه جایی لپ تاپ باعث می شود تا نسبت به کامپیوتر های خانگی، بیشتر آلوده و کثیف شوند. به همین دلیل نیاز به مراقبت بیشتری دارند. ما در اینجا قدم به قدم با نحوه پاکسازی لپ تاپ همراه شما هستیم. قبل از هرچیزی، برای ضدعفونی کردن لپ تاب باید از مواد تمیز کننده و ابزار مناسبی استفاده کنید تا در هنگام تمیز کردن آسیبی به دستگاه وارد نشود. برای شروع تمیز کردن لپ تاپ به وسایل زیر نیاز دارید:

  • پارچه نرم از جنس میکروفیبر
  • الکل
  • یک فنجان آب گرم
  • کمپرسور دمنده هوا برای پاک کردن گرد و خاک
  • اسپری آنتی باکتریال

توصیه می کنیم هر روز قبل از کار و پس از پایان کار با لپ تاپ، سطح دستگاه خود را ضدعفونی کنید. در اینجا نیازی به پاکسازی درون دستگاه وجود ندارد. با این حال اگر مدت زمانی بیش از یک سال از خرید لپ تاپ یا آخرین سرویس دستگاه می گذرد؛ بهتر است درون دستگاه را نیز از غبار، خاک و آلودگی ها تمیز کنید. شما برای این کار نیاز به خرید پیچ گوشتی لپ تاپ دارید تا بدون آسیب به لپ تاپ و به راحتی به قسمت های درونی دسترسی داشته باشید. یک دمنده هوا معمولا برای تمیز کردن گرد و خاک های درون دستگاه کافی است.

شاید این مطلب جذاب باشد
هدست واقعیت مجازی چیست و چه کاربردی دارد؟

قدم 1: آماده سازی لپ تاپ برای ضدعفونی کردن

برای جلوگیر از هرگونه آسیب، حتما لپ تاپ خود را خاموش کرده و همچنین دستگاه را از شارژر جدا کنید. درصورت امکان باتری لپ تاپ را هم خارج کنید. به طور کلی هرگونه وسیله متصل به لپ تاپ از جمله کابل شارژ و وسایل یو اس بی را از دستگاه جدا کنید.

محلول الکلی ضدعفونی کننده لپ تاپ

قدم 2: تهیه محلول ضدعفونی کننده لپ تاپ

بهترین و ایمن ترین راه برای ضدعفونی کردن لپ تاپ استفاده از محلول آب و الکل است. الکل مهم ترین سلاح در مقابل میکروب ها و ویروس هایی مانند کرونا است. یک محلول الکلی خوب می تواند علاوه بر پاک کردن سطح از آلودگی ها، تقریبا تمام میکروب ها و ویروس های موجود روی سطح را از بین ببرد. توجه داشته باشید که محلول های ضد عفونی دیگر خصوصا محلول های با پایه آمونیاکی می توانند به دستگاه شما آسیب بزنند.

برای تهیه محلول ضدعفونی کننده لپ تاپ، 1 فنجان آب گرم در یک کاسه بریزید. سپس 8 تا 10 فنجان الکل به آن اضافه کنید. محلول ما باید حداقل دارای 70 درصد الکل باشد. بعد از آماده شدن محلول می توانید آن را در یک ظرف کوچک تر بریزید. حالا باید پارچه نرم میکروفیبری را به این محلول آغشته کنید. شما به جای درست کردن محلول می توانید با خرید اسپری آنتی باکتریال کار خود را آسان تر کنید.

ضدعفونی کردن صفحه نمایش لپ تاپ

قدم 3: ضدعفونی کردن صفحه نمایش لپ تاپ

با استفاده از پارچه آغشته به محلول ضد عفونی کننده یا اسپری آنتی باکتریال به آرامی  صفحه نمایش لپ تاپ را تمیز کنید. توصیه می کنیم در هنگام تمیز کردن صفحه نمایش، پارچه تمیز کننده را به آرامی از بالای صفحه به پایین صفحه و در یک جهت بکشید. این کار از آسیب رسیدن به صفحه نمایش لپ تاپ شما تا حد زیادی جلوگیری می کند.

شاید این مطلب جذاب باشد
بهترین روش انتقال اطلاعات واتس اپ به گوشی دیگر + انتقال اطلاعات واتساپ به گوشی جدید

حالا بگذارید تا صفحه نمایش لپ تاپ خشک شود. بعد از خشک شدن احتمال وجود لکه های ریز روی صفحه نمایش وجود خواهد داشت. شما می توانید با یک پارچه نرم و خشک لکه های باقی مانده را پاک کنید.

ضد عفونی کردن کیبورد لپ تاپ

قدم 4: ضد عفونی کردن کیبورد لپ تاپ

صفحه کلید کثیف ترین قسمت لپ تاپ است و به توجه ویژه تری نیاز دارد. دوباره پارچه خود را به محلول ضد عفونی کننده یا اسپری آنتی باکتریال آغشته کنید. توجه کنید که پارچه نباید بیش از حد خیس باشد که چکه کند. حالا می توانید به آرامی صفحه کلید و تاچ پد لپ تاپ را ضدعفونی کنید.

قبل از ضدعفونی کردن کیبورد می توانید از یک دمنده برای تمیز کردن گرد و غبار، خاک و سایر آلودگی های باقی مانده در شکاف های کیبورد استفاده کنید. به طور کلی پاکسازی لپ تاپ با دمنده می تواند طول عمر و کارایی دستگاه را افزایش دهد.

قدم 5: ضدعفونی بدنه و لوازم جانبی لپ تاپ

بعد از پاکسازی صفحه نمایش و کیبورد حالا نوبت به بدنه و لوازم جانبی می رسد. استراحتگاه های دست روی بدنه لپ تاپ به اندازه کیبورد کثیف هستند. بنابراین به خوبی باید ضدعفونی شوند. قسمت های مختلف لپ تاپ را مانند مراحل قبلی با استفاده از یک پارچه نرم آغشته به محلول ضد عفونی کننده تمیز کنید.

ضدعفونی کردن موس و سایر لوازم جانبی لپ را فراموش نکنید. هر وسیله ای که روزانه از آن استفاده می کنید باید ضدعفونی شود. دقت کنید تمام وسایل جانبی باید ابتدا از لپ تاپ جدا شوند و در حالت خاموش باشند. در صورت امکان باتری این وسایل را نیز جدا کنید. استفاده از همان پارچه نرم و محلول ضد عفونی کننده لپ تاپ برای ضدعفونی کردن لوازم جانبی لپ تاپ کافی خواهد بود.

شاید این مطلب جذاب باشد
هر آنچه که باید درباره کسب درآمد از اینستاگرام بدانید! (راه های کسب درآمد در اینستاگرام)

جمع بندی کلی مقاله

در این مقاله با چگونگی ضدعفونی کردن لپ تاپ آشنا شدیم. پاکیزه نگه داشتن سطح لپ تاپ می تواند در پیشگیری از کرونا به شما کمک کند. دقت کنید که در هنگام ضدعفونی کردن به لپ تاپ یا لوازم جانبی خود آسیب نزنید. شما می توانید سوالات خود در مورد نحوه ضد عفونی کردن لپ تاپ را از طریق کامنت ها با ما در میان بگذارید. کارشناسان جانبی در اولین فرصت به سوالات شما پاسخ خواهند داد.

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا