لوازم جانبی

بازیابی رمز عبور بعد از فراموشی رمز گوشی‌های اندروید و آیفون

گوشی‌های هوشمند امروزه به جزئی جدایی ناپذیر از زندگی انسان‌ها تبدیل شده‌اند. اکثر افراد معمولا اطلاعات شخصی بسیار زیادی را در گوشی‌های خود ذخیره می‌کنند. اگر شما هم جزو این دسته از افراد باشید قطعا دوست ندارید تا کسی به راحتی بتواند به اطلاعات گوشی شما دسترسی داشته باشد. یکی از راه‌های جلوگیری از دسترسی سایر افراد به اطلاعات گوشی، استفاده از رمز عبور یا PIN است.

50 درصد کاربران گوشی‌های هوشمند از رمز برای مواظبت از اطلاعات موبایل خود استفاده می‌کنند. 80 درصد از همین افراد حداقل یک بار در سه ماه گذشته رمز عبور خود را فراموش کرده‌اند. اما چطور رمز گوشی را باز کنیم؟ فراموشی رمز عبور گوشی یک مشکل بسیار شایع است. اگر شما هم با چنین مشکلی رو به رو شده‌اید، با جانبی در ادامه این مطلب همراه باشید. ما در این مقاله چند راهکار مناسب معرفی می‌کنیم که در صورت فراموشی رمز گوشی به شما برای بازکردن قفل موبایل کمک خواهند کرد.

بازیابی رمز گوشی در آیفون و اندروید

در صورت فراموشی رمز گوشی چه راه‌هایی برای بازکردن قفل موبایل وجود دارد؟

چگونه رمز گوشی را باز کنیم؟ اگر رمز برای گوشی خود را فراموش کرده‌اید، عجله نکنید. ابتدا با آرامش کمی فکر کنید. رمز‌هایی که احتمال می‌دهید درست باشند را امتحان کنید. گاهی اوقات اگر کمی فکر کنید می‌توانید رمز عبوری که فراموش کرده‌اید را به یاد‌آورید. اگر بعد از چند بار تلاش و کمی فکرکردن به نتیجه‌ای نرسیدید می‌توانید از راه‌هایی استفاده کنید که ما در این مقاله معرفی خواهیم کرد.

اگر از گوشی‌های اندرویدی یا آیفون‌های جدید استفاده می‌کنید؛ راه‌حل اصلی برای بازکردن قفل گوشی، ریست‌فکتوری کردن آن است. با ریست‌ کردن گوشی سامسونگ قفل شده، تمام اطلاعات گوشی از جمله رمز‌های عبور پاک می‌شوند. به همین دلیل، توصیه می‌کنیم تمام اطلاعات شخصی خود را به‌جای حافظه گوشی، در کارت حافظه ذخیره کنید تا در‌صورت فراموش کردن پسورد گوشی، اطلاعات خود را از دست ندهید. خرید کارت ‌حافظه از فروشگاه‌های معتبر همچون فروشگاه جانبی گزینه مناسبی برای افرادی است که معمولا رمز گوشی خود را فراموش می‌کنند.

فراموشی رمز عبور گوشی اندروید

بعد از فراموشی رمز گوشی اندروید چه کار کنیم؟

در حدود 75 درصد از کاربران تلفن‌های هوشمند از گوشی‌های اندرویدی استفاده می‌کنند. اما چگونه رمز گوشی را باز کنیم؟ در صورت فراموشی رمز گوشی اندروید راهکار‌های مختلفی برای بازکردن قفل‌گوشی وجود دارد. اگر خوش‌شانس باشید شاید بتوانید بدون پاک‌کردن همه اطلاعات و ریست‌فکتوری نیز قفل موبایل خود را باز کنید.

 بازیابی رمز عبور گوشی‌های سامسونگ

شاید این مطلب جذاب باشد
بهترین شارژر فندکی و معرفی مدل های پرفروش

بازیابی رمز عبور با استفاده از FIND MY MOBILE در گوشی‌های سامسونگ

اگر رمز گوشی سامسونگ را فراموش کردیم چه کنیم؟ در دنیای شلوغ ما فراموش کردن رمز گوشی سامسونگ یا هر گوشی دیگری امری اجتناب ناپذیر است. اگر صاحب گوشی اندرویدی سامسونگ هستید، می‌توانید با استفاده از قابلیت FIND MY MOBILE، فراموشی رمز گوشی سامسونگ خود را حل به راحتی حل می‌کنید. این تنها روش بازکردن قفل گوشی اندروید بدون ریست‌فکتوری کردن آن در گوشی‌های دارای اندروید بالاتر از 4 است. این روش تنها برای افرادی کاربرد دارد که قبلا اکانت سامسونگ خود را فعال کرده باشند.

برای این‌کار ابتدا باید به آدرس findmymobile.samsung.com بروید. سپس باید با استفاده از نام کاربری و رمز عبور وارد صفحه FIND MY MOBILE شوید. درصورتی‌که گوشی شما به اینترنت متصل باشد، می‌توانید با استفاده از قابلیت UNLOCK که در منو سمت چپ قرار دارد، رمز گوشی خود را حذف کنید.

این قابلیت تنها برای دارندگان گوشی سامسونگ فعال است. روش فوق را با کسانی که از شما می‌پرسند “چطوری رمز گوشی را باز کنیم” به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر پیشنهاد می کنیم که مقاله فراموش كردن رمز گوشی سامسونگ را مطالعه کنید.

بازکردن قفل‌گوشی اندرویدی از طریق اکانت گوگل

بازکردن قفل گوشی اندرویدی با استفاده از Google Find My Device

چگونه وقتی رمز گوشی را فراموش کردیم باز کنیم؟ گوگل به عنوان گسترش‌دهنده اندروید، امکانات ویژه‌ای را برای کاربران این سیستم‌عامل در نظر گرفته است. یکی از این امکانات Google Find My Device است. Find My Device برای این طراحی شده تا در صورت گم‌کردن گوشی خود بتوانید محل دقیق آن را روی نقشه ببینید. علاوه بر این امکاناتی مانند پخش صدا و قفل‌کردن گوشی از راه دور نیز در این صفحه وجود دارد.

شاید این مطلب جذاب باشد
بررسی مجموعه ۲۵ عددی پیچ گوشتی شیائومی MJJXLSD002QW

Erase Device یکی دیگر از امکانات Google Find My Device است. در‌صورت فراموشی رمز عبور گوشی اندرویدی می‌توانید وارد صفحه www.google.com/android/find شوید و از طریق گزینه Erase Device گوشی اندرویدی خود را ریست‌فکتوری کنید. با ریست‌فکتوری کردن گوشی رمز عبور آن برداشته می‌شود ولی تمام اطلاعات درون گوشی نیز پاک خواهد شد.

برای استفاده از این سرویس باید گزینه Find My Device را از قبل فعال کرده باشید و یک اکانت گوگل فعال، در گوشی خود داشته باشید. چنانچه مجبور شدید که گوشی سامسونگ خود را ریست کنید، پیشنهاد می‌کنیم که مقاله ريست كردن گوشي سامسونگ قفل شده را مطالعه و طبق مراحل ذکر شده اقدام کنید.

بازکردن قفل‌گوشی اندرویدی از طریق ریست‌فکتوری

باز کردن قفل گوشی اندروید با استفاده از اندروید ریکاوری مود

ریست‌فکتوری کردن گوشی از طریق اندروید ریکاوری مود یکی دیگر از راه‌های باز کردن قفل گوشی اندروید است. در هنگام فراموشی پسورد گوشی اندرویدی خود، کافی است دکمه ولوم پایین و پاور را نگه دارید تا گوشی ریستارت شود؛ سپس ولوم بالا و پاور را بگیرید تا وارد صفحه اندروید ریکاوری مود شوید. البته دسترسی به ریکاوری مود در گوشی‌های مختلف ممکن است متفاوت باشد. در صفحه ریکاوری مود گزینه Reset Factory را انتخاب کنید.

در این روش نیز تمام اطلاعات روی گوشی شما پاک خواهد شد. برای اینکه در موارد مشابه نگران از دست رفتن اطلاعات خود نباشید، سعی کنید اطلاعات گوشی را در حافظه داخلی ذخیره نکنید. اگر گوشی شما از کارت حافظه پشتیبانی نمی‌کند، می‌توانید از فلش مموری استفاده کنید. شما با خرید فلش مموری می‌توانید یک بک‌آپ از اطلاعات گوشی خود را همیشه به همراه داشته باشید. اکثر گوشی‌های امروزی از OTG پشتیبانی می‌کنند و می‌توانید به راحتی فلش را به گوشی خود وصل کرده و از اطلاعات آن استفاده کنید.

بازکردن قفل‌آیفون بعد از فراموشی رمز‌گوشی

بعد از فراموشی رمز گوشی آیفون چه کار کنیم؟

اگر کاربر آیفون هستید و رمز گوشی خود را فراموش کرده‌اید، را‌ه‌های مختلفی برای بازکردن قفل گوشی خود خواهید داشت. صاحبان آیفون‌های جیلبریک شده می‌توانند با استفاده از نرم‌افزار‌های کمکی، قفل گوشی خود را بدون ریست و از بین رفتن اطلاعات باز کنند؛ اما به‌طور‌کلی جیلبریک کردن و استفاده از مسیر‌های غیر رسمی، همیشه خطرات زیادی برای گوشی شما دارد. بنابراین ما در اینجا تنها به معرفی روش‌هایی می‌پردازیم که توسط اپل برای کاربران آیفون در نظر گرفته شده است.

به‌طور‌کلی در صورت فراموشی پسورد آیفون باید گوشی خود را ریست‌فکتوری کنید. اگر از آیفون خود قبلا بک‌آپ گرفته باشید می‌توانید اطلاعات خود را دوباره بازیابی کنید؛ در غیر این‌صورت تمام اطلاعات گوشی پاک خواهد شد. برای انجام این‌کار شما نیاز به کامپیوتر و نصب برنامه آیتونز دارید.

بازکردن قفل‌آیفون با ریست‌کردن از طریق آیتونز

باز کردن قفل گوشی بعد از فراموشی رمز آیفون

با آیتونز چگونه قفل گوشی راباز کنیم؟ آخرین نسخه آیتونز را نصب کرده و آن را در کامپیوتر خود اجرا کنید. حالا دکمه پاور و یکی از دکمه‌های ولوم بالا یا پایین را بگیرید تا اسلایدر خاموش‌کردن گوشی نمایش داده شود. بعد از خاموش‌کردن گوشی، دکمه پاور را نگه دارید و آیفون خود را به کامپیوتر متصل کنید. همچنان دکمه پاور را نگه دارید تا وارد ریکاوری مود شوید.

با انجام این‌کار، آیتونز از شما می‌خواهد که از بین گزینه‌های Restore یا Update یکی را انتخاب کنید. برای ریست‌کردن گوشی و برداشته‌شدن رمز‌عبور آیفون باید گزینه Restore را انتخاب کنید. سپس روی گزینه Restore and Update کلیک کنید تا آیفون شما به حالت کارخانه بازگردد.

در این روش استفاده از کابل شارژر اصلی برای متصل‌کردن آیفون به کامپیوتر اهمیت زیادی دارد. اگر شارژر و کابل آن تقلبی باشند ممکن است آیتونز در شناسایی گوشی دچار مشکل شود یا فرآیند ریستور به درستی انجام نشود. اگر شارژر شما اصل نیست توصیه می‌کنیم با خرید شارژر آیفون اورجینال و استفاده از کابل اصلی آن، از بروز مشکلات احتمالی جلوگیری کنید.

لازم به ذکر است که برای افزایش طول عمر باتری گوشی و عدم تداخلات احتمالی بهتر است که فست شارژ گوشی خود را غیرفعال کنید؛ چنانچه برند گوشی شما سامسونگ است پیشنهاد می کنیم که مقاله چگونه فست شارژ گوشی سامسونگ را غیر فعال کنیم را مطالعه کنید.

جمع‌بندی کلی مقاله

شاید شما هم بارها شنیده باشید که کسی می‌گوید “رمز گوشیم یادم رفته چیکار کنم” یا اینکه ” چجوری رمز گوشی را باز کنیم” این دغدغه‌ها و سوال‌ها باعث شد تا مقاله “بعد از فراموشی رمز گوشی چه کار باید بکنیم؟ ” را بنویسیم و بطور کامل آن را پاسخ دهیم. هم کاربران اندروید و هم صاحبان آیفون می‌توانند از طریق روش‌های مختلفی که در این مقاله معرفی کردیم، قفل گوشی خود را باز کنند. در اکثر موارد فراموش‌کردن پسورد گوشی باعث از دست رفتن اطلاعات شما خواهد شد.

 بنابراین سعی کنید با یادداشت کردن رمز عبور یا تهیه بک‌آپ از اطلاعات گوشی، خود را برای چنین شرایطی آماده کنید. اگر سوالی در مورد نحوه بازیابی رمز‌گوشی دارید می‌توانید از طریق کامنت‌ها سوالات خود را مطرح کنید تا کارشناسان حرفه‌ای جانبی در کوتاه‌ترین زمان به آن‌ها پاسخ دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا