لوازم جانبی

چگونه عکس های پاک شده موبایل را بازیابی کنیم!

با افزایش کیفیت دوربین گوشی های هوشمند ، افراد نیز به احتمال زیاد لحظات به یاد ماندنی را با تلفن های همراه خود ثبت می کنند. با این حال ، اکثر مردم به پشتیبان گیری از عکس های ذخیره شده در تلفن همراه خود فکر نمی کنند و اگر عکس های تلفن به طور تصادفی حذف شوند ، با مشکلات زیادی روبرو می شوند.

تجربه ناخوشایند حذف تصاویر به عنوان مشکل باتری تلفن و خاموش شدن ناگهانی تلفن همراه یکی از رایج ترین مشکلاتی است که رایج ترین مشکل کاربران تلفن است. اگر این تجربه ناخوشایند را تجربه می کنید ، استفاده از ترفندهایی برای بازیابی عکس ها از تلفن شما می تواند راه حل مناسبی برای بازیابی عکس های گرانبها باشد. برای بررسی راه های بازیابی عکس ها از تلفن خود ، این مقاله را دنبال کنید.

راهنمای بازیابی عکس های حذف شده از دستگاه های تلفن همراه

فناوری دوربین گوشی های هوشمند در سال های اخیر پیشرفت زیادی کرده است و امروزه افراد از دوربین تلفن برای انجام کارهای روزانه مانند گرفتن عکس های سلفی ، عکس های گروهی و یا حتی اسکن اسناد مهم استفاده می کنند. علاوه بر این ، بسیاری از افراد ترجیح می دهند به جای یک دوربین حرفه ای سنگین ، تلفن و پاور بانک داشته باشند. با دوربین گوشی هوشمند خود عکس بگیرید و عکسهای پرتره و هنری عالی در طبیعت یا خیابانهای شهر بگیرید. با این حال ، عکس های با ارزش ذخیره شده در تلفن شما می توانند به دلایل مختلف به طور تصادفی حذف شوند. در این حالت ، بازیابی عکس های حذف شده از تلفن تنها راهی است که برای این افراد باقی می ماند.

بازیابی عکس های حذف شده از تلفن شما به عوامل مختلفی بستگی دارد ، از جمله سیستم عامل تلفن ، نرم افزار ذخیره عکس و مدت زمانی که از حذف عکس ها می گذرد. در اینجا چند روش برای بازیابی عکس های حذف شده در iPhone و تلفن های Android وجود دارد.

بازیابی عکس های حذف شده از iPhone

بازیابی عکس های حذف شده در iOS به لطف بارگذاری عکس ها در iCloude و سیستم پشتیبان گیری قدرتمند Apple ، نسبت به تلفن های Android ساده تر است. در اینجا چند روش مختلف برای بازیابی عکس ها از iPhone ذکر شده است.

شاید این مطلب جذاب باشد
چرا ساعت هوشمند شارژ نمیشود؟

ریکاوری عکس های پاک شده آیفون بازیابی عکس های iPhone از با استفاده از پوشه اخیراً حذف شده

در نسخه های جدیدتر iOS (از نسخه 8 به بعد) ، همه عکس های حذف شده در iPhone Photo App در پوشه اخیراً حذف شده ذخیره می شوند. برای دسترسی به عکس های حذف شده کافی است به منوی Albums بروید و پوشه ای را که اخیراً حذف شده است انتخاب کنید. در اینجا می توانید عکس های حذف شده را انتخاب کرده و از گزینه بازیابی برای بازیابی عکس های حذف شده در iPhone خود استفاده کنید.

ریکاوری آیفون با استفاده از آیتونز

از iTunes Backup برای بازیابی عکس های iPhone استفاده کنید

اگر همگام سازی در تلفن شما فعال است ، تمام اطلاعات تلفن ، از جمله عکس ها ، به طور منظم در iCloude ذخیره می شود. به این ترتیب ، می توانید به راحتی داده های حذف شده از تلفن خود را از طریق iTunes بازیابی کنید. برای انجام این کار ، باید تلفن خود را با استفاده از کابل اصلی iPhone به رایانه متصل کنید. اگر از کابل صحیح استفاده نمی کنید ، ممکن است در تشخیص تلفن خود از طریق iTunes یا انتقال داده مشکل داشته باشید. بنابراین ، توصیه می کنیم کابل اصلی آیفون را از طریق لوازم جانبی موبایل معتبر تهیه کنید.

پس از اتصال تلفن خود به رایانه ، می توانید از طریق منوی Summary به گزینه Restore from Backup دسترسی داشته باشید. با انتخاب این گزینه همه داده های تلفن ذخیره شده در آخرین نسخه پشتیبان بازیابی می شود. اگر عکس قبل از پشتیبان گیری از تلفن شما حذف شده است ، بازیابی آن به این روش امکان پذیر نخواهد بود.

بازیابی عکس های حذف شده از iPhone با استفاده از Photo Stream

یکی دیگر از ویژگی های عالی iOS ویژگی Photo Stream است. اگر این ویژگی را فعال کرده اید ، عکس های تلفن شما در iCloud و در پوشه My Photo Streams ذخیره می شوند. می توانید این پوشه را از طریق منوی Albums در برنامه عکس iPhone خود پیدا کنید. اگر به طور تصادفی عکس های خود را از پوشه دیگری حذف کرده اید ، احتمالاً می توانید آنها را در My Photo Streams پیدا کنید. البته شرط استفاده از این ویژگی برای بازیابی عکس ها از iPhone این است که گزینه My Photo Streams در تنظیمات> iCloud> Photos فعال باشد. اگر هنوز این ویژگی را فعال نکرده اید ، عکس های شما در این پوشه ذخیره نمی شوند.

شاید این مطلب جذاب باشد
مراحل انتخاب یک فلش مموری خوب با قیمت مناسب چیست؟

نرم افزار ریکاوری عکس گوشی آیفون Dr.fone ص

Dr.Fone Toolkit بهترین نرم افزار بازیابی عکس iPhone است

علاوه بر نرم افزار اپل ، می توانید از نرم افزارهای قدرتمند بازیابی عکس دیگر ، مانند جعبه ابزار Dr.Fone ، برای بازیابی عکس های حذف شده از iPhone استفاده کنید. این نرم افزار قدرتمند قابل نصب بر روی ویندوز و مک است. پس از نصب نرم افزار بر روی رایانه و اتصال iPhone ، ابزار Dr.Fone تلفن شما را اسکن می کند. اکنون می توانید داده ها را از تلفن خود به سه روش مختلف بازیابی کنید:

  1. بازیابی عکس ها از حافظه داخلی iPhone
  2. بازیابی عکس ها از طریق iTunes
  3. بازیابی عکس ها از طریق iCloud

ریکاوری عکس های پاک شده در گوشی های اندروید” >> / /”>” /> ” />> /” “” “>>>>>

بازیابی عکس های حذف شده از Android

خوشبختانه نسخه های جدیدتر گوشی های اندرویدی ، به ویژه گوشی های سامسونگ ، قابلیت بازیابی عکس بیشتری در گوشی ها دارند. با این حال ، بازیابی اطلاعات حذف شده در تلفن های Android مانند Huawei و Xiaomi بسیار دشوارتر است. در اینجا چند نکته برای بازیابی عکس های حذف شده از Android وجود دارد.

بازیابی عکس های حذف شده از تلفن های سامسونگ

در نسل جدید تلفن های سامسونگ با اندروید 9 و 10 ، همه عکسها و فیلمها پس از حذف توسط کاربر در پوشه سطل بازیافت ذخیره می شوند. عکسها معمولاً تا 60 روز در این پوشه می مانند و سپس برای همیشه از تلفن حذف می شوند. برای دسترسی به این پوشه ، کافی است منوی سه نقطه ای را در صفحه گالری خود انتخاب کرده و سپس گزینه Recycle Bin را انتخاب کنید. حالا عکس مورد نظر را انتخاب کرده و روی Restore کلیک کنید. به این ترتیب می توانید بسیاری از عکس هایی که به طور تصادفی حذف شده اند را بازیابی کنید.

شاید این مطلب جذاب باشد
چگونه شارژ سریع گوشی سامسونگ را غیرفعال کنیم؟

استفاده از نرم افزار EaseUS برای ریکاوری مموری کارت عکس های حذف شده را از کارت حافظه تلفن Android خود بازیابی کنید

تلفن های Android مزیت مهمی نسبت به iPhone دارند و آن قابلیت پشتیبانی از کارت حافظه است. خوشبختانه بازیابی اطلاعات کارت SD بسیار راحت تر از حافظه داخلی گوشی است. کافی است نرم افزار بازیابی عکس قدرتمند مانند EaseUS را در رایانه خود نصب کنید.

پس از نصب نرم افزار ، باید کارت حافظه را به رایانه خود وصل کنید. نرم افزار EaseUS Photo Recovery اکنون می تواند کارت حافظه گوشی را اسکن کند تا تمام اطلاعات موجود در آن نشان داده شود. هنگامی که عکس های مورد نظر خود را انتخاب کردید ، کافی است روی Restore Now کلیک کنید تا آن عکس ها بازیابی شوند. اکنون می توانید عکس ها را از محل ذخیره شده روی کارت حافظه پس از بازیابی منتقل کنید.

بازیابی عکس های حذف شده از حافظه داخلی تلفن همراه Android با استفاده از DisckDigger

بازیابی عکس های حذف شده از حافظه داخلی تلفن همراه بسیار مشکل است. فقط نرم افزارهای خاصی می توانند این کار را برای شما انجام دهند. نرم افزار بازیابی عکس DiskDigger یکی از برنامه های اندرویدی است که به شما امکان می دهد عکس های حذف شده را از حافظه داخلی گوشی بازیابی کنید. البته این نرم افزار فقط قابلیت بازیابی حافظه داخلی گوشی در گوشی های روت شده را دارد. اگر تلفن شما روت نشده است ، هیچ راهی معتبر برای بازیابی از حافظه داخلی گوشی شما وجود ندارد.

بعد از نرم افزار DisckDigger ، فقط Start Basic Photo SCAN را انتخاب کنید. لیستی از عکس های بازیابی شده در حال حاضر نمایش داده شده است. حالا که عکس های مورد نظر خود را انتخاب کرده اید ، گزینه Restore را انتخاب کنید. سپس برای بازگرداندن عکس ها باید از بین سه گزینه فضای ابری ، پوشه تلفن یا سرور FTP یکی را انتخاب کنید. پس از چند دقیقه ، عکس های انتخاب شده بازیابی می شوند.

قوی ترین نرم افزار بازیابی عکس تلفن همراه

در اینجا چندین نرم افزار مختلف بازیابی عکس مانند DisckDigger ، EaseUS Dr. و جعبه ابزار Dr.Fone. که به ترتیب قوی ترین نرم افزار بازیابی عکس برای دستگاه های تلفن همراه ، Android و iPhone هستند. علاوه بر این ، گزینه های دیگر مانند PhoneRescue و Stellar Phonix می توانند کمک کنند. هر دو نرم افزار را می توان بر روی ویندوز و مک نصب کرد و تلفن را از طریق رایانه بازیابی کرد. با نصب این نرم افزار و اتصال گوشی به کامپیوتر از طریق کابل شارژر اصلی می توانید به راحتی گوشی خود را بازیابی کنید.

شاید این مطلب جذاب باشد
بهترین شارژر وایرلس ارزان برای اندروید کدام است؟

علت پاک شدن عکس های گوشی دلیل حذف عکس از تلفن چیست؟ چه زمانی باید گوشی را بازیابی کنیم؟

در بیشتر موارد ، حذف تلفن تصادفی است ، اما در برخی موارد ، مشکلات بزرگتر می تواند منجر به از بین رفتن عکس های مهم شود. رد شدن از سیستم عامل ، خیس کردن گوشی ، خراب شدن یا جیلبریک آیفون ، آلوده کردن تلفن Android ، ضربه زدن به تلفن ، شکستن برد و غیره اینها برخی از مشکلاتی است که باعث می شود عکس از گوشی حذف شود. استفاده از لوازم جانبی مانند محافظ صفحه و محافظ تلفن همراه با نصب دقیق نرم افزار و عدم نصب به روز رسانی نامعتبر می تواند به طور قابل توجهی از این مشکلات جلوگیری کند. اگر از iPhone استفاده می کنید ، iCloud Backup را فعال کنید و اگر از Android استفاده می کنید ، Google Drive یا Dropbox Backup را در تلفن خود فعال کنید تا پس از حذف عکس ها مشکلی نداشته باشید.

خلاصه مقاله

در این مقاله ، سعی کردیم روش های مختلف بازیابی عکس های حذف شده از تلفن را بیاموزیم. این روش ها در بیشتر موارد کار می کنند ، اما ممکن است تحت شرایط خاصی هرگز به عکس های حذف شده خود دسترسی نداشته باشید. پشتیبان گیری از تلفن شما می تواند از بروز چنین مشکلاتی جلوگیری کند. اگر در این زمینه به راهنمایی بیشتری نیاز دارید ، می توانید سوالات و نظرات خود را با ما در میان بگذارید تا کارشناسان حرفه ای پاسخگوی شما باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا