لوازم جانبی

مشکل در اتمام باتری تلفن بدون استفاده و بررسی راه حل

یکی از موارد آزاردهنده ای که ممکن است برای تلفن های هوشمند اتفاق بیفتد این است که گوشی را بدون استفاده از آن تخلیه می کند. معمولاً وقتی می بینید که باتری از شب تا صبح بدون هیچ گونه استفاده ای رو به اتمام است با این مشکل روبرو می شوید. همچنین ممکن است نتوانید تلفن خود را حتی یک بار در روز لمس کنید ، اما متوجه کاهش شدید نرخ شارژ گوشی می شوید.

اما دلیل خالی شدن باتری گوشی چیست و عوامل مصرف کننده تلفن هوشمند شما چیست؟ در طول این مقاله ، حتماً مشکل تمام شدن باتری گوشی را بررسی کرده و چند ترفند برای حل این مشکل معرفی کنید.

دلایل خالی شدن باتری گوشی بدون استفاده چه عواملی باعث کاهش شارژ باتری تلفن بدون استفاده می شود؟

به طور کلی ، مشکل تمام شدن باتری تلفن معمولاً به دلیل سخت افزار و نرم افزار ایجاد می شود. خرابی باتری و مشکلات برد اصلی گوشی از دلایل اصلی سخت افزاری است که باعث کاهش شارژ تلفن هوشمند بدون استفاده می شود. خرابی باتری رایج ترین مشکل سخت افزاری است که معمولاً با خرید باتری گوشی و تعویض باتری برطرف می شود.

علاوه بر این ، هر دو سیستم عامل Android و iOS دارای نرم افزار قدرتمندی هستند که می تواند تلفن شما را بدون اطلاع شما تخلیه کرده و آن را خالی کند. در ادامه این مقاله به این افراد نگاه می کنیم و تصمیمات آنها را بررسی می کنیم.

باتری خراب، عامل خالی شدن شارژ گوشی مشکلات باتری عامل اصلی شارژ خالی تلفن است

باتری تلفن هوشمند شما ، به عنوان منبع تغذیه دستگاه هوشمند شما ، ممکن است به دلایل مختلف آسیب ببیند یا مانند قبل کار نکند. معمولاً عمر باتری ها محدود است و پس از هزاران بار استفاده ، سرعت شارژ به طور چشمگیری کاهش می یابد. به همین دلیل ، ممکن است لازم باشد باتری تلفن را بعد از مدت زمان مشخص تعویض کنید.

شاید این مطلب جذاب باشد
راهنمای کامل عیب یابی و حل مشکل قطع و وصل شدن شارژر گوشی با 4 ترفند

علاوه بر این ، استفاده نادرست از تلفن ، ضربه ، گرم شدن بیش از حد تلفن و غیره همچنین ممکن است به باتری آسیب برساند. همانطور که قبلاً ذکر شد ، در این موارد ، بهترین راه برای حل مشکل شارژ خالی تلفن همراه بدون استفاده از آن ، خرید باتری گوشی است. البته در برخی موارد ، کم بودن ظرفیت باتری گوشی مشکل دیگری است که باید به آن توجه کنید. این بیشتر در مورد iPhone هایی که معمولاً ظرفیت باتری نسبتاً کمی دارند رایج است. خرید پاوربانک می تواند انرژی اضافی مورد نیاز شما را تامین کند.

آسیب به اجزای داخلی گوشی می تواند باتری گوشی را خالی کند

برد اصلی تلفن وظیفه توزیع نیرو بین اجزای داخلی مانند پردازنده ، دوربین ، میکروفون و بلندگو را بر عهده دارد. آسیب به برد تلفن می تواند به دلایلی مانند داغ شدن بیش از حد گوشی ، سوختن خازن ها ، خرابی برد ، آسیب به قطعات داخلی ، آب روی برد یا سوختن IC شارژ رخ دهد. در این موارد ، باتری گوشی به دلیل قطع برق به سرعت تخلیه می شود.

اگر علاوه بر کاهش طول عمر باتری گوشی بدون استفاده از آن ، متوجه شدید گرم شدن گوشی خود یا خرابی قسمت های مختلف آن می شوید ، باید برای تعمیر برد تلفن با مرکز خدمات تماس بگیرید. خرابی شارژ IC یکی از رایج ترین مشکلات سخت افزاری است که بسیاری از مردم ناخودآگاه با آن روبرو هستند. در مقاله شارژ شارژ IC ، با این قسمت مهم برد تلفن و نقش آن در اشتراک گذاری شارژ تلفن به طور کامل آشنا می شویم. /

شاید این مطلب جذاب باشد
سری شیائومی ۱۳ رسما در تاریخ ۱۰ آذر رونمایی می‌شود

شارژر غیر استاندارد و کاهش شارژدهی باتری تلفن به دلیل کیفیت پایین شارژر خالی است

یکی دیگر از مشکلات سخت افزاری که می تواند عملکرد باتری را کاهش داده و حتی در برخی موارد به آن آسیب برساند ، استفاده از شارژرهای بی کیفیت و غیر اصلی است. یک شارژر نادرست ولتاژ کم یا بیشتری به باتری وارد می کند و مانع از شارژ کامل باتری گوشی می شود. علاوه بر این ، داغ شدن بیش از حد گوشی به دلیل استفاده از شارژر غیر اصلی مشکل دیگری است که به باتری ، IC شارژ و برد تلفن آسیب می رساند. به این ترتیب ، با گذشت زمان خواهید دید که شارژ گوشی کاهش می یابد و باتری خالی می شود. برای جلوگیری از بروز چنین مشکلاتی ، از شارژر و کابل شارژ که ولتاژ مناسب تلفن شما هستند استفاده کنید. به

کدام یک از مشکلات نرم افزاری باعث خالی شدن باتری تلفن بلااستفاده می شود؟

علاوه بر مشکلات سخت افزاری ، در بسیاری از موارد مشکلات نرم افزاری و نرم افزاری که ممکن است از آنها آگاه نباشید می توانند دلیل اصلی مصرف کم باتری گوشی شما باشند. در اینجا مهمترین مواردی که باید به دنبال آنها باشید آورده شده است.

صفحه نمایش اصلی ترین مصرف کننده باتری گوشی روشنایی زیاد صفحه اصلی مشکل نرم افزاری برای تخلیه سریع باتری است

صفحه اصلی کاربر اصلی باتری تلفن های هوشمند است. تلفن های هوشمند امروزی با صفحه نمایش های غول پیکر و تعداد زیادی پیکسل که به انرژی نیاز دارند می توانند به سرعت بخش زیادی از شارژ گوشی را مصرف کنند. بنابراین سعی کنید نور گوشی را روی حالت خودکار قرار دهید و همچنین با فعال کردن گزینه Dark Mode مصرف برق صفحه را به حداقل برسانید.

شاید این مطلب جذاب باشد
چرا نمی توان عکس را از گالری حذف کرد؟

عدم بروزرسانی تلفن و مشکل کاهش پشتیبانی شارژ

هم Android و هم iOS اشکالاتی دارند که می توانند بر عملکرد تلفن شما تأثیر بگذارند. یکی از این اشتباهات مشکل مصرف بیش از حد باتری گوشی است که بارها در گوشی های اندرویدی و آیفون ظاهر شده است. این مشکل معمولاً با به روز رسانی سیستم عامل گوشی برطرف می شود. بنابراین ، اگر با مشکل شارژ نشدن گوشی خود مواجه شدید ، توصیه می کنیم از به روز بودن گوشی خود اطمینان حاصل کنید.

با روشن نگه داشتن Wi-Fi ، بلوتوث و GPS مصرف باتری تلفن خود را افزایش دهید

Wi-Fi یکی از پرکاربردترین سیستم های ارتباطی در تلفن است ، اما به قدرت زیادی نیاز دارد و معمولاً یکی از کاربران اصلی باتری گوشی است. علاوه بر Wi-Fi ، بلوتوث و GPS نیز به دلیل تقاضای مداوم ، مقداری از برق دستگاه را بدون دلیل مصرف می کنند. به این ترتیب ، اگر نیازی به Wi-Fi ، بلوتوث و GPS در تلفن خود ندارید ، حتماً آنها را خاموش کنید تا مصرف برق تلفن همراه شما کاهش یابد.

جلوگیری از خالی شدن باتری گوشی با باستن نرم افزارهای سنگین “” “” “” “” “” “” “” “” “” “” “” ”

تخلیه باتری تلفن همراه به دلیل اجرای برنامه های پیشرفته در پس زمینه

بسیاری از برنامه ها پس از خروج متوقف نمی شوند و همچنان در پس زمینه اجرا می شوند. برخی از این برنامه ها به اینترنت دسترسی دارند و دستگاه را بدون اطلاع شما شارژ می کنند. اگرچه فقط مصرف برق آنها قابل توجه نیست ، اما وجود تعداد زیادی از برنامه های پرقدرت مانند اینستاگرام ، فیس بوک ، تلگرام یا بازی های سنگین در پس زمینه ، از جمله RAM و CPU ، باعث کاهش شارژ باتری بدون استفاده از گوشی می شود. /

شاید این مطلب جذاب باشد
بررسی و حل مشکل خاموش و روشن شدن خودکار جی پی اس و مشکلات رایج دیگر

پس از خروج از نرم افزار مورد نیاز خود ، حتماً آن را در پس زمینه تلفن خود ببندید. استفاده از ابزارهایی مانند Ccleaner یا DR.Battery نیز گزینه های خوبی هستند. این برنامه ها می توانند به طور خودکار فعالیت برنامه های پشت گوشی را کنترل کنند.

آیا وسایل جانبی مانند هندزفری و فلش مموری تلفن من را کند می کند؟

بلوتوث یا تلفن های هندزفری بی سیم معمولاً مصرف برق بسیار پایینی دارند و تأثیر قابل توجهی در کاهش شارژ گوشی ندارند. با این حال ، هنگام خواب یا زمانی که قصد استفاده طولانی مدت از گوشی را ندارید ، حتما هندزفری را از تلفن جدا کرده و اتصال بلوتوث را خاموش کنید تا باتری گوشی تمام نشود.

حافظه فلش معمولاً تأثیر قابل توجهی بر مصرف برق گوشی نمی گذارد ، اما حافظه فلش غیر استاندارد و جعلی می تواند به دلیل ناکارآمدی ساختاری ، قدرت باتری را از دست بدهد. این چشمک ها معمولاً هنگام اتصال غیر طبیعی گرم می شوند. همچنین می توانید با خرید فلش مموری استاندارد از یک فروشگاه معتبر از این مشکل جلوگیری کنید.

خلاصه مقاله

در این مقاله ، ما مشکل تخلیه باتری تلفن بدون استفاده را بررسی کرده و راه حل هایی را برای آن ارائه کرده ایم. همچنین می توانید تجربیات خود را در این زمینه با ما به اشتراک بگذارید. همچنین ، در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر ، سوالات خود را در قسمت نظرات ارسال کنید تا دستیاران در اسرع وقت به آنها پاسخ دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا