لوازم جانبی

چگونه صدای هندزفری را تقویت کنیم؟ 5 راه افزایش صدای هندزفری و هدفون

هندزفری و هدفون ها همراه همیشگی ما در طول روز هستند. این اکسسوری های دوست داشتنی، گوش دادن به موسیقی و پادکست یا برقراری تماس های با کیفیت را لذت بخش تر می کنند. با این حال، در بعضی از موارد حجم صدای خروجی از هندزفری ها در سطح انتظارات ما نیست. این موضوع برای افرادی که محیط های شلوغ از هندزفری استفاده می کنند یا عاشق گوش دادن به موسیقی با صدای بلند هستند، بسیار آزاردهنده خواهد بود.

اگر شما هم جزو این دسته از افراد هستیند و به دنبال راهی برای افزایش صدای هندزفری خود می گردید، در ادامه این مطلب همراه جانبی باشید. ما ادر ادامه به بررسی موضوع «چگونه صدای هندزفری را تقویت کنیم»، می پردازیم.

افزایش صدای هندزفری و هدفون

دلایل کاهش صدای هندزفری چیست؟ چرا صدای هندزفری کم است؟

قبل از اینکه به سوال «چگونه صدای هندزفری را تقویت کنیم؟» بپردازیم، ابتدا باید دلیلی که باعث کاهش صدای آن شده است را پیدا کنیم. پیش از هرکاری اطلاعات هندزفری خود را چک کنید و از اصل بودن آن مطمئن شوید. فراموش نکنید هندزفری ها انواع گوناگونی دارند و بعضی از آن ها دارای حجم صدای کمی هستند. بنابراین نباید از آن ها انتظار زیادی داشته باشید.

علاوه براین، هندزفری یا هدفون خود را به دستگاه های مختلفی متصل کنید. در بعضی از موارد مشکل از هندزفری نیست و دستگاهای متصل شده صدای خروجی خوبی ندارند. برای مثال بسیاری از افراد با مشکل کاهش صدای هندزفری در گوشی سامسونگ و اندرویدی رو به رو هستند. اگر از هندزفری بلوتوثی استفاده می کنید، ممکن است افزایش فاصله از دستگاه باعث کاهش صدا شده باشد. از طرف دیگر، میزان شارژ هندزفری و هدفون نیز روی حجم صدای خروجی آن تاثیر می گذارد. در نهایت کثیف بودن هندزفری، قطع شدن سیم یا خرابی اجزای داخلی از دلایل دیگری هستند که می توانند باعث کاهش صدای هندزفری شوند.

شاید این مطلب جذاب باشد
۱۰ ساعت هوشمند محبوب در دیجی کالا (۱ آبان ۱۴۰۱)

چگونه صدای هندزفری را تقویت کنیم؟ راهکارهای ساده و کارآمد

بعد از بررسی دلایل کاهش صدای هندزفری و پیدا کردن دلیل اصلی، می توانیم از روش های مختلفی برای افزایش صدای هندزفری استفاده کنیم. پیش از هر کاری پیشنهاد می کنیم به فکر خرید هندزفری اصل از یک فروشگاه معتبر باشید. بهترین راه برای حل مشکل کم بودن صدای هندزفری، تهیه هندزفری با صدای بلند، شفاف و با کیفیت است. با این حال اگر به فکر بهبود صدای هندزفری فعلی خود هستید، راه حل های زیر به شما کمک خواهند کرد.

تاثیر تمیز کردن هندزفری بر زیاد شدن صدای آن

1.تقویت صدای هندزفری؛ پاکسازی هدفون از کثیفی ها!

هندزفری هایی که به طور کامل درون گوش قرار می گیرند، مانند ایرپاد اپل، هندزفری سامسونگ و ایرپاد شیائومی، با مشکل جرم گرفتن رو به رو هستند. وجود آلودگی ها، گرد و خاک و جرم روی هندزفری کیفیت صدای آن را کاهش می دهد. بنابراین اگر به دنبال پاسخی برای سوال «چگونه صدای هندزفری را تقویت کنیم؟» هستید، تمیز کردن هندزفری اولین کاری است که باید انجام دهید. برای اینکار می توانید از یک دستمال تمیز و کمی الکل (ضد عفونی کننده دست) یا پک تمیز کننده لوازم جانبی کمک بگیرید. پک های تمیز کننده بهترین ابزار برای تمیز کردن لوازم جانبی موبایل هستند.

تنظیم صدای هندزفری

2.استفاده از نرم افزار افزایش صدای هدفون؛ نرم افزارهای اختصاصی تقویت صدا

نرم افزار تنظیم صدای هندزفری به شما این امکان را می دهد تا صدای هدفون خود را افزایش دهید. برای اینکار باید این نرم افزار را روی گوشی خود نصب کنید. به طور کلی بسیاری از دستگاه ها برای جلوگیری از آسیب رساندن به گوش در هنگام پخش موسیقی با صدای بلند، محدودیت هایی را اعمال می کنند. نرم افزارهای تقویت صدای هدفون،  تنظیمات صدای گوشی را تغییر می دهد و به ایجاد صدای بلندتر در هندزفری کمک می کنند. در ادامه چند گزینه مناسب برای اندروید و آیفون معرفی می کنیم.

شاید این مطلب جذاب باشد
۱۰ گوشی موبایل محبوب در دیجی‌ کالا (۱۴ آبان ۱۴۰۱)

بهترین نرم افزار افزایش صدای آیفون:

  • Equalizer Plus
  • Player Xtreme Media Player by Xtreme Media Works
  • KaiserTone Audio Player
  • ONKYO HF Player Volume Boost
  • AutoVolume Automatic Volume Control

بهترین نرم افزار افزایش صدای هندزفری اندروید:

  • Equalizer
  • Equalizer FX
  • Precise Volume
  • VLC for Android
  • MX Player
  • Podcast Addict
  • Viper4Androi

3.از نرم افزارهای حرفه ای پخش موسیقی استفاده کنید

علاوه بر نرم افزارهای تقویت صدای اختصاصی، بعضی از نرم افزارهای پخش موسیقی نیز می توانند به تقویت صدای هندزفری شما کمک کنند. این نرم افزارها دارای امکانات جذابی هستند و به شما اجازه تنظیم صدای خروجی را می دهند. برای اینکار ابتدا باید نرم افزار مناسب را پیدا کنید و آن را در گوشی خود نصب کنید. این موزیک پلیرها جایگزین موزیک پلیر اصلی گوشی شما هستند. در ادامه به چند مورد از محبوب ترین موزیک پلیر ها اشاره می کنیم:

  • BlackPlayer
  • jetAudio HD
  • MediaMonkey

ترکیب این موزیک پلیرها و نرم افزارهای افزایش صدای گوشی که در بخش قبلی معرفی کردیم، ایده هوشمندانه ای است. شما می توانید از نرم افزارهای مختلف همزمان استفاده کنید تا بهترین ترکیب را از بین آن ها پیدا کنید. با کمک این نرم افزارها می‌توانید لذت شنیدن موسیقی و پادکست از هندزفری بلوتوثی شیائومی و دیگر برندها را چند برابر کرده و در دنیای موسیقی غرق شوید.

زیاد شدن صدای هندزفری با تنظیم گوشی

4.غیر فعال کردن تنظیمات محدودیت صدا؛ صدای گوشی را آزاد کنید!

همانطور که اشاره کردیم در بعضی از گوشی ها محدودیت هایی برای میزان بلندی صدای خروجی در نظر گرفته شده است. این محدودیت ها معمولا برای جلوگیری از ورود آسیب به گوش اعمال می شوند. در بعضی از دستگاه ها راهی برای برداشتن محدودیت صدا بدون نصب نرم افزارهای اختصاصی وجود ندارد. با این حال در گوشی های آیفون می توانید با مراجعه به تنظیمات صدا، این محدودیت را غیر فعال کنید. تنها کاری که باید انجام دهید پیدا کردن گزینه Volume Limit در تنظیمات گوشی و غیر فعال کردن آن است.

شاید این مطلب جذاب باشد
علت زود خالی شدن باتری گوشی شیائومی

در گوشی های سامسونگ بعد از ورود به settings وارد بخش Sound and Vibration شده و روی Volume بزنید. بعد از ورود به تنظیمات Volume، در بالا سمت راست می توانید به گزینه Media Volume Limit دسترسی داشت باشید. با غیر فعال کردن این گزینه می توانیم صدای هندزفری را تقویت کنیم. اینکار صدای اسپیکر گوشی و هدفون سیمی

را تا حد زیادی افزایش می دهد. اما هدفون های بلوتوثی ممکن است محدودیت های داخلی داشته باشند که تاثیر افزایش صدای گوشی را خنثی کند.

5.تنظیم صدای هندزفری، نکته ساده ای که باید رعایت کنید

اکثر کاربران برای تنظیم صدا تنها از طریق گوشی یا دستگاه متصل شده به هندزفری استفاده می کنند. با این حال بعضی از هندزفری ها دارای تنظیمات داخلی هستند. اگر صدای گوشی را تا حد ممکن زیاد کرده اید اما صدای هندزفری کم است، تنظیمات صدای هندزفری را چک کنید. گاهی اوقات دکمه های تنظیم صدا روی هندزفری قرار دارند. در مواردی با انجام فرامین خاصی مانند چند بار کلیک کردن روی دکمه اصلی هندزفری می توان صدای آن را کنترل کرد.

 بنابراین حتما محتوای کاتالوگ های موجود در جعبه هندزفری یا دستورالعمل های روی جعبه آن را بخوانید. این موضوع در اسپیکر بلوتوث نیز دیده شود. بسیاری از افراد از تنظیمات صدای داخلی اسپیکر بلوتوثی خود با خبر نیستند و از کم بودن صدای آن شکایت می کنند. توجه به این نکته ساده شاید مشکل بزرگ شما را حل کند.

پیشنهاد می‌کنیم برای آشنایی با نحوه تنظیم هندزفری در گوشی‌های برند سامسونگ مقاله کاربردی تنظیمات هندزفری در گوشی سامسونگ را در وبلاگ جانبی از دست ندهید. 

شاید این مطلب جذاب باشد
اگر این مدل گوشی ها را دارید، به فکر خرید حضوری لوازم جانبی نباشید.

همچنین در مقاله معرفی بهترین هندزفری بلوتوث موجود در بازار ایران (بررسی بهترین مارک هندزفری) و در پاراگراف زیر جمله کال تو اکشن به مقاله جدید گذاشته شود.

(بسیاری از کاربران به دنبال بهترین هندزفری بلوتوث ورزشی سامسونگ می گردند و فکر می کنند هیچ کدام از هندزفری های سامسونگ مناسب ورزش نیستند اما لول یو یک انتخاب مناسب برای ورزش است. اکثر برندهای معروف در دنیا هدفون های خود را طوری طراحی کرده اند که هنگام ورزش می توانید از آن هدست استفاده کنند.)

اگر هندزفری برند سامسونگ را تهیه کرده‌اید یا قصد تهیه هندزفری از این برند خوشنام را دارید، حتما مقاله تنظیمات هندزفری در گوشی سامسونگ را مطالعه کنید. در این مقاله و به صورت صفر تا صد، نحوه تنظیم هندزفری در گوشی‌های سامسونگ را بررسی کرده‌ایم.

جمع بندی کلی مقاله

در این مقاله سعی کردیم به سوال «چگونه صدای هندزفری را تقویت کنیم؟» پاسخ دهیم. برای افزایش صدای هندزفری راه های ساده ای وجود دارد که ممکن است موثر باشند. پیشنهاد می‌کنیم حالا که به پایان این مقاله رسیده‌اید، مقاله  نحوه تنظیم هندزفری به عنوان میکروفون را هم در وبلاگ جانبی مطالعه کنید. در این مقاله چند تکنیک ساده برای تبدیل هندزفری به میکروفن را آموزش داده‌ایم.

اگر شما هم با این مشکل رو به رو شده اید، تجربیات خود را با ما به اشتراک بگذارید. همچنین همکاران ما در جانبی مشتاق شنیدن نظرات و پاسخ گویی به سوالات شما در مورد روش های پیشنهاد شده در این مقاله هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا