لوازم جانبی

از کجا بفهمیم هندزفری اصل است؟ تفاوت هندزفری اورجینال و فیک

اگر قصد خرید هندزفری، ایرپاد و هدفون را دارید، تشخیص هندزفری اصل از تقلبی موضوع بسیار مهمی است که باید به آن توجه کنید. برندهای متفرقه و محصولات کپی زیادی در بازار وجود دارند که ممکن است شما را گمراه کنند. این محصولات معمولا از لحاظ ظاهری کاملا مشابه هندزفری اصل هستند. اما با رعایت چند نکته ساده و کمی دقت می توانید هندزفری و هدفون اورجینال و فیک را تشخیص دهید. در ادامه با جانبی همراه باشید تا به سوال از کجا بفهمیم هندزفری اصل است پاسخ دهیم.

چرا تشخیص هدفون اصل از تقلبی مهم است؟

هدفون ها و هندزفری های تقلبی از لحاظ ظاهری تفاوت زیادی با محصول اورجینال ندارند. از طرفی معمولا دارای قیمت کمتری هستند. بنابراین شاید بعضی از افراد وسوسه شوند تا به جای هزینه زیادی برای خرید هندزفری اصلی، محصول فیک را خریداری کنند. اما تفاوت اصلی در عملکرد این محصولات است. هدفون تقلبی، حتی اگر از نوع های کپی باشد، از لحاظ عملکردی قابل مقایسه با هندزفری اورجینال نیست.

اگر می خواهید یک هندزفری با صدای بلند، با کیفیت و شفاف داشته باشید، حتما باید به سراغ هدفون اصل بروید. علاوه براین کیفیت ساخت محصولات original بسیار بیشتر از محصولات Fake است. استفاده از گارانتی، خدمات پشتیبانی شرکت اصلی و بهره بردن از همه امکانات به بهترین شکل از دیگر مواردی هستند که ما را مجاب می کنند به سراغ محصولات تقلبی و های کپی نرویم.

تفاوت ایرپاد اصل و تقلبی

از کجا بفهمیم هندزفری اصل است؟ نحوه تشخیص هدفون اصل از تقلبی

نحوه تشخیص هندزفری اصل از تقلبی چگونه است؟ برندهای متفرقه و شرکت های تولید کننده محصولات های کپی تلاش زیادی می کنند تا محصولاتی مشابه محصولات اصلی تولید کنند. اما اگر نگاه جزئی تری داشته باشید، متوجه تفاوت آشکار هندزفری اصل و تقلبی می شوید. برای اینکار، ابتدا باید یک محصول اصل را از نزدیک بررسی کرده باشید. بدنه هندزفری، جعبه آن، کیفیت صدا، نکات جزئی در طراحی هندزفری، کارکرد دکمه ها و کیفیت سیم از موارد مهمی هستند که باید بررسی شوند.

شاید این مطلب جذاب باشد
معرفی اپلیکیشن ۱Second Everyday؛ ثانیه‌ای از خاطرات خود را از دست ندهید

اگر یک هدفون یا هندزفری اصل را از نزدیک دیده باشید، با در دست گرفتن محصول فیک به سرعت متوجه تفاوت آن ها خواهید شد. علاوه بر این باید بدانید حتی ارزان قیمت ترین و ساده ترین محصولات نیز کپی می شوند. بنابراین، اگر یک هندزفری، هدفون، رم، فلش یا حتی قاب گوشی ارزان قیمت خریداری کردید، بازهم باید به اصل بودن آن مشکوک باشید.

نحوه تشخیص هدفون و هندزفری اورجینال

مهم ترین تفاوت های هندزفری اورجینال و فیک

بهترین راه برای مطمئن شدن از اصل بودن یک محصول، خرید هندزفری و هدفون از یک سایت معتبر مانند جانبی است. سایت های معتبر باید امکان بازگشت کالا و ضمانت اصل بودن داشته باشند. با این حال، اگر می خواهید از خرید خود مطمئن شوید، بررسی نکات زیر به شما کمک می کند تا به سرعت هندزفری اصل و تقلبی را از هم تشخیص دهید.

بررسی فیزیکی؛ هندزفری اصل، از لحاظ فیزیکی کاملا بدون ایراد است

هندزفری را در دست بگیرید و تمام قسمت های آن را بررسی کنید. کوچکترین ایرادی در طراحی یا ساختار هدفون نشان دهنده فیک بودن آن است. رنگ پریدگی، خط و خش، وجود ترک، شل بودن اتصالات، عدم تقارن، وجود لکه و استاندارد نبودن اندازه ها همگی نشان می دهند که یک هندزفری اصل نیست. این مساله فقط مختص به هندزفری های ارزان قیمت نیست. حتی هنگامی که به فکر خرید هندزفری سیمی شیائومی هستید هم می‌توانید به این ترتیب از اورجینال بودن و اصالت محصول اطمینان حاصل کنید.

لوازم جانبی هندزفری اصل

بررسی لوازم جانبی موجود در بسته بندی هندزفری اصل و تقلبی

حتما ویدیوهای جعبه گشایی محصولات اصل را در اینترنت مشاهده کنید. شرکت های تولید کننده محصولات تقلبی و های کپی معمولا برای کاهش هزینه از قرار دادن لوازم جانبی یا کاتالوگ آن در بسته بندی خود داری می کنند. کیفیت لوازم جانبی یا وجود لوازم اضافی از مواردی است که نشان می دهد یک محصول اصل نیست. در محصولاتی که کابل شارژ نیز به همراه آن ها عرضه می شود باید نوع کابل ها، طول و کیفیت ساخت آن ها با محصول اصلی تطابق داده شوند.

شاید این مطلب جذاب باشد
مشکل فضاپیمای ناسا در میانه‌ی سفر به ماه برطرف شد

بررسی بسته بندی هندزفری؛ بسته بندی باید پلمپ و بدون ایراد باشد

شرکت های کپی کننده به جزئیات توجه نمی کنند. همین موضوع باعث می شود تا با کمی دقت بتوانید دست آن ها را رو کنید. برندهای اصلی خصوصا برندهایی مانند سامسونگ و اپل که سازنده محصولات سطح بالا هستند، در طراحی پکیج حساسیت زیادی دارند. معمولا پکیج های این شرکت ها دارای رنگ های خاص، فونت و حروف چینی منحصر به فرد و کیفیت ساخت عالی هستند. با مقایسه تصویر پکیج اصلی با پکیج فک می توانید تفاوت های ریزی را پیدا کنید.

تشخیص باکس اصل و تقلبی هندزفری سامسونگ

بررسی لوگو و نوشته های مربوط به سری ساخت هدفون و هندزفری

به دنبال تفاوت در محل قرار گیری لوگو و نوشته ها باشید. همچنین اندازه لوگو، رنگ استفاده شده، نوع فونت، وجود غلط املایی در نوشته ها و وجود نوشته های اضافی از نشانه های هدفون تقلبی هستند.

کارکردن تمام قابلیت ها و بررسی کیفیت صدای هدفون اصل

تمام قابلیت های هندزفری خریداری شده را بررسی کنید. هندزفری های تقلبی فاقد بعضی از قابلیت ها مانند انجام فرمان های مختلف یا اتصال همزمان به دو دستگاه هستند. در هندزفری های بلوتوثی، قابلیت اتصال به دستگاه های مختلف، سینک شدن با نرم افزارهای اختصاصی شرکت اصلی، مدت زمان نگهداری شارژ و وجود قابلیت هایی مانند دستیار صوتی از موارد مهمی هستند که حتما باید بررسی شوند.

مقایسه قیمت هندزفری تقلبی و اصل

هندزفری های اصلی بر اساس نرخ دلار و قیمت واقعی آن در سایت سازنده، قیمت گذاری می شوند. البته موضوع قیمت گذاری در ایران به موارد مختلفی بستگی دارد با این حال معمولا قیمت ها نزدیک به قیمت دلاری هستند. بنابراین، اگر یک هندزفری بیش از اندازه ارزان است احتمال تقلبی بودن آن بسیار زیاد خواهد بود. البته دقت کنید که مقایسه قیمت در همه موارد نمی تواند کارساز باشد.

شاید این مطلب جذاب باشد
چگونه کیبورد بلوتوثی را به سیستم و گوشی وصل کنیم؟

تشخیص هندزفری سامسونگ اصل

محصولات سامسونگ معمولا یکی از اصلی ترین اهداف شرکت های تولید کننده محصولات کپی و های کپی هستند. در اینجا به تشخیص اصل بودن چند مورد از مهم ترین محصولات سامسونگ اشاره می کنیم.

تشخیص اصل بودن هندزفری AKG سامسونگ  از روی بسته بندی

تشخیص اصل بودن هندزفری AKG سامسونگ

اگر به دنبال بهترین هندزفری سیمی هستید، هندزفری AKG سامسونگ قطعا یکی از اولین انتخاب های شما خواهد بود. متاسفانه تعداد زیادی نمونه کپی و تقلبی از این محصول دوست داشتنی در بازار وجود دارد. شما از طریق بررسی موارد زیر می توانید از اصل بودن هندزفری AKG مطمئن شوید:

  • بسته بندی غیر پلاستیکی همراه با آرم سامسونگ و عبارت AKG با رنگ نارنجی
  • حرف R روی هندزفری سمت راست کنده کاری شده و حرف L روی هندزفری چپ بزرگ و برجسته است.
  • وجود عبارت AKG با کیفیت چاپ عالی و بدون پخش شدگی در پشت هندزفری
  • ظریف بودن قسمت پشتی
  • نرم و سیقلی بودن بدنه
  • سیم بلند با جک های متقارن. فاصله کمی بین جک و قسمت پلاستیکی قبل از آن وجود دارد

چگونه گلکسی بادز اصل را تشخیص دهیم

نحوه تشخیص گلکسی بادز اصل، هندزفری اصل و تقلبی سامسونگ

برخلاف AKG، کپی کردن گلکسی بادز ها به دلیل تکنولوژی پیشرفته و وایرلس بودن کار نسبتا سخت تری است. کپی کارها حتی اگر بتوانند از پس کپی کردن طراحی گلکسی بادز ها بربیایند، نمی توانند امکانات هوشمند آن را کپی کنند. بنابراین اولین راه تشخیص اصل بودن ایرپاد سامسونگ، بررسی قابلیت های هوشمند آن است. همچنین گلکسی بادز فیک نمی تواند با برنامه Wearable سامسونگ سینک شود. اگر تصویر گلکسی بادز و بسته بندی اصلی آن را در هنگام خرید به همراه داشته باشید، می توانید با یک مقایسه ساده به راحتی نسخه های تقلبی را تشخیص دهید.

تشخیص ایرپاد اصلی

نحوه تشخیص ایرپاد اصلی؛ هندزفری اورجینال و فیک اپل

کپی کارها تلاش زیادی می کنند تا بتوانند محصولات فیک اپل را به جای محصولات اصل آن جا بزنند. با این حال معمولا در این مسیر چندان موفق نیستند. اپل حساسیت بسیار زیادی در ساخت محصولات خود دارد و همین موضوع کار کپی کردن ایرپاد ها را بسیار سخت می کند. علاوه براین، تکنولوژی پیشرفته ایرپاد به سادگی قابل کپی کردن نیست. در نتیجه تشخیص ایرپاد اصل از تقلبی کار چندان سختی برای شما نخواهد بود. موارد زیر می توانند راهنمای خوبی برای تشخیص ایرپاد اورجینال و فیک باشند.

  • بررسی شماره سریال ایرپاد: با وارد کردن شماره سریال ایرپاد در سیستم اعتبار سنجی اپل می توانید از اصل بودن آن مطمئن شوید.
  • وزن ایرپاد: با اینکه ایرپاد اصل دارای امکانات بیشتری مانند شارژ وایرلس است؛ اما وزن کمتری نسبت به ایرپاد تقلبی دارد. بنابراین می توانید به راحتی با مقایسه وزن ایرپاد، نمونه اصل را تشخیص دهید.
  • قابلیت شارژ وایرلس: شارژ وایرلس تکنولوژی پیشرفته ای است و ایرپاد اپل تقلبی فاقد آن است.
  • سینک شدن با نرم افزار Find My iPhone: تنها ایرپادهای اصل توسط نرم افزار Find My تشخیص داده می شوند.
  • نمایش میزان شارژ ایرپاد و کیس آن: پنل بلوتوث آیفون می تواند میزان شارژ هر ایرپاد و کیس آن را نمایش دهد. در نمونه های تقلبی چنین قابلیتی وجود ندارد.
شاید این مطلب جذاب باشد
راهنمای انتخاب بهترین دسته بازی موبایل از نگاه گیمرها

جمع بندی کلی مقاله

در این مقاله سعی کردیم به سوال «از کجا بفهمیم هندزفری اصل است؟» پاسخ دهیم. تشخیص هدفون اصلی از تقلبی تنها به کمی دقت نیاز دارد. بهترین نمونه های کپی نیز نقاط ضعفی دارند که با دقت به آن ها می توانید به راحتی متوجه غیر اصل بودن محصول شوید. علاوه بر این به نحوه تشخیص ایرپاد اصلی و هندزفری سامسونگ اصل نیز اشاره کردیم. در نهایت توصیه می کنیم با خرید هندزفری و هدفون از یک فروشگاه معتبر خیال خود را بابت اصل بودن محصولات راحت کنید. اگر تجربه استفاده از هندزفری فیک را داشته اید خوشحال می شویم نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا