لوازم جانبی

 چگونه برنامه Find My را در تلفن همراهمان فعال کنیم؟

گم کردن تلفن همراه تجربه استرس زایی است که ممکن است برای هر کسی اتفاق بیفتد. گوشی های ما معمولا حاوی پیام ها، عکس ها و موضوعات شخصی هستند که از عمیق ترین اسرار و اطلاعات ما حفاظت می کنند. به علاوه از دست دادن آن یک تجربه پر هزینه است. خوشبختانه روش هایی وجود دارد که احتمالا به کمک آن ها بتوانید مجددا تلفن همراهتان را پیدا کنید.

اما چگونه تلفن همراه گم شده خود را پیدا کنیم؟ در ادامه با ما همراه باشید تا با روش های ممکن برای یافتن تلفن های گمشده اندروید و آیفون آشنا شوید.

روش ها و راهکارهای دیگری هم برای یافتن تلفن های گم شده وجود دارد. در صورتی که تلفن همراهتان را گم کرده اید، بهتر است پیش از هر کاری مقاله بعد از گم شدن گوشی موبایل چکار کنیم را مطالعه کنید.

چگونه برنامه Find My Device  و Find My iPhone را فعال کنیم؟ 

نحوه فعال کردن برنامه Find My Device در دستگاه های اندرویدی

یکی از ساده ترین راه ها برای پیدا کردن گوشی های اندرویدی استفاده از ویژگی Find My Device است که از طریق سرویس های Google Play در تلفن اندرویدی و هوشمند شما تعبیه شده است. پس از گم شدن یا به سرقت رفتن تلفن همراهتان، می توانید با این قابلیت، به موقعیت مکان آن دسترسی داشته باشید، یا از راه دور اطلاعاتتان را پاک کرده و حتی تلفن همراهتان را قفل کنید. همیشه Find My Device را در تلفن همراهتان فعال کنید. زیرا برای دسترسی به تلفن همراه گم شده یا به سرقت رفته تان به کمک Wifi یا GPS ، باید ویژگی Find My Divice از قبل بر روی گوشیتان فعال شده باشد.

شاید این مطلب جذاب باشد
معرفی ۳ اسپیکر بلوتوثی با قیمت حدود ۱ میلیون تومان

برای فعال کردن Find My Device مراحل زیر را طی کنید:

  • مرحله اول: وارد setting یا تنظیمات گوشی اندروید شوید و گزینه مربوط به Google را انتخاب کنید.
  • مرحله دوم: بر روی Find My Device ضربه بزنید.
  • مرحله سوم: وارد تنظیمات Find My Device شوید (آن را همیشه روشن نگه دارید) و برای باز کردن برنامه، Find My Device app یا Find My Device web را انتخاب کنید.
  • مرحله چهارم: اکنون با استفاده از این ابزار کمکی، موقعیت فعلی تلفن همراهتان نمایش داده می شود.

 

مراحل ذکر شده در بالا برای فعال سازی این ویژگی بر روی دستگاه شما بود. اما بعد از مفقودی گوشی، چگونه آن را پیدا کنیم؟

ابتدا وارد سایت android.com شوید و به قسمت Find  بروید. در این حالت وارد حساب کاربریتان شوید تا محل دقیق دستگاه به شما نمایش داده شود. در همین مرحله می توانید گوشیتان را قفل کنید، آلارم آن را روشن کنید و یا پیامی برای فردی که آن را دزدیده یا پیدا کرده ارسال کنید و از همه مهمتر آخرین موقعیت مکانی تلفن هراهتان که به اینترنت متصل بوده است، نمایش داد.

هولدرهای موبایل یا همان پایه های نگهدارنده، بر روی میز، داشبور و … قرار می گیرند و علاوه بر نگهداری از گوشی، باعث می شوند که به راحتی از تلفن همراهتان استفاده کنید. انواع مدل های هولدر موبایل در سایت جانبی موجود است.

 چگونه برنامه Find My Device را در اندروید فعال کنیم؟

نحوه فعال کردن برنامه Find My iPhone در آیفون و دستگاه های iOS

اپل یک برنامه انحصاری به نام Find My iPhone دارد که به شما کمک می کند تا آیفون گم شده یا دزدیده شده تان را پیدا کنید. این برنامه روی همه دستگاه‌های iOS نصب می‌شود و می‌تواند دستگاه گمشده شما را روی نقشه نشان دهد تا به راحتی آن را پیدا کنید. برای استفاده از این برنامه، باید از تلفن، تبلت یا رایانه دیگری که سیستم عامل iOS دارد و برنامه Find My iPhone روی آن نصب شده است، کمک بگیرید.

 

  • مرحله اول: دارد تنظیمات iPhone یا iPad شوید و به قسمت Apple ID (name) شوید.
  • مرحله دوم: روی Find My iPhone ضربه بزنید. در این حالت به صفحه Find My هدایت می شوید. در اینجا روی Find My iPhone ضربه بزنید و آن را روشن کنید. (Find my iPhone نباید خاموش باشد.)
  • مرحله سوم: سوئیچ های Find My network و Send Last Location را روشن کنید. این موارد به شما کمک می‌کنند در صورتی که اینترنت دستگاه iOS گمشده شما، قطع شد و یا کلا دستگاه خاموش شد، به آخرین جایی که تلفن شما اینترنت داشته با روشن بوده، دسترسی داشته باشید.
  • مرحله چهارم: به تنظیمات Apple ID برگردید و به پایین اسکرول کنید تا همه دستگاه های خود را در یک لیست ببینید. روی دستگاهی که گم شده ‌است ضربه بزنید. در این حالت به اطلاعات دستگاه گمشده تان دسترسی خواهدی داشت و می توانید آن را پیدا کنید.
  • مرحله پنجم: روی Find my (iPad، Mac، Apple Watch، iPhone) ضربه بزنید و سپس وارد Show in find my iPhone شوید تا نقشۀ مکان دقیق دستگاه شما و مسیر رسیدن به آن، به شما نشان داده شود.
  • مرحله ششم: دستگاهی که به دنبال آن هستید باید نماد Show In Find My را داشته باشد.
شاید این مطلب جذاب باشد
چرا هندزفری بلوتوث به تلفن متصل نیست؟

این نکته مهم را در نظر داشته باشید که دسترسی به دستگاه های iOS گم شده تنها با روشن بودن WiFi و GPS امکان پذیر است.

چگونه برنامه Find My iPhone را در آیفون راه اندازی کنیم؟

برای یافتن دستگاه  iOS گم شده یا باید از قبل امکان دسترسی به دستگاه iOS دیگری داده شده باشد و یا از طریق سایت icloud اقدام کنید. به این صورت که وارد سایت icloud.com شوید، از قسمتFind ، وارد اپل آیدیتان شوید تا بع موقعیت مکانی آیفون خود دست پیدا کنید. در همین قسمت می توانید اطلاعات گوشیتان را پاک کنید، صدای آلارم را فعال کنید و یا تلفن همراهتان را قفل کنید. در این سایت حتی اگر گوشی خاموش باشد، زمانی که روشن شده و به اینترنت متصل شود، گزینه‌های فعال شده بر روی آن اعمال خواهد شد.

خاموش شدن تلفن همراه به دلیل تمام شدن شارژ می تواند می تواند شما را حسابی به دردسر بیندازد. در صورتی که بیرون از منزل هستید، استفاده از پاور بانک به شما کمک می کند که دیگر نگران اتمام شارژ و خاموشی تلفن همراهتان نباشید. برای تهیه انواع پاور بانک به سایت جانبی مراجعه کنید.

نحوه دسترسی به تلفن دستگاه iOS به کمک برنامه Find My iPhone

کلام آخر

 همانطور که در این مقاله مشاهده کردید ما روش های دسترسی به گوشی های مفقود شده هم برای گوشی های اندروید و هم iOS را به شما معرفی کردیم. روش هایی که نیاز به نصب برنامه جانبی ندارد و به طور پیش فرض در تلفن همراه شما قرار دارند. حتما همین حالا مراحل لازم برای دسترسی به Find My Device و Find My iPhone را در دستگاه هایتان اجرا کنید تا در صورت مفقودی دستگاه، به توانید آن را پیدا کنید.

شاید این مطلب جذاب باشد
آیفون ۱۷ اولترا احتمالاً مجهز به تراشه‌ی ۲ نانومتری A18 اپل خواهد بود

در نظر داشته باشید که روش های بیان شده در هر دو دستگاه، آخرین مکان حضور دستگاه شما در زمانی که به اینترنت وصل بوده است را نشان می دهد. بنابراین در صورتی که تلفن همراهتان به هر دلیل خاموش شد دیگر امکان دسترسی به آن وجود ندارد و حتی تغییرات بر روی آن اعمال نمی شود. اما مجددا بعد از روشن شدن و دسترسی به اینترنت هم قابل ردیابی است و هم تغییرات و فرمان های مورد نظر بر آن اعمال می شود.

گم شدن وسایل مانند کلیدها، کیف پول و … به یکی از نگرانی ها و دغدغه های افراد تبدیل شده است. اما راهکارهایی برای یافتن سریع و فوری آن ها وجود دارد. اپل ایرتگ یک سخت افزار ردیابی است که با اتصال به دستگاه های مختلف، امکان ردیابی آن ها به کمک برنامه Find My را فراهم می کند. برای آشنایی با اپل ایرتگ و کاربرد آن می توانید مقاله راهنمای استفاده از اپل ایرتگ را مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا